Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Ridley:
Haha, beror på vad du ber om. ;P Jag gillar ju dig, så smågrejer får du gratis.


Hooray!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Ridley:
Följ hjärtat, men jag tror man får kämpa för att komma nånvart. Framgången beror ju mycket på vem man är, vad man vill och vad man har för skills. Annars är väl en bra start att börja med egna små indiespel, om det är svårt att komma in hos ett spelföretag.


Egentligen kan jag inte så värst mycket förutom lite programmering och artwork, men känns mest som att de är det enda jag skulle kunna vara bra på.

Citerar Humanisten:
Alltså, nöjer du dig med Indie eller vill du jobba på nästa GTA liksom? :p
Att börja smått och sansat är typ det bästa man kan göra om man vill ta sig in har jag hört.


Helst vill jag skapa spel så indie är väl att föredra, men blir nog svårt att överleva på det.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Helst vill jag skapa spel så indie är väl att föredra, men blir nog svårt att överleva på det.


Det mesta får bli småsaker som du kör ur egen ficka i början :/
Extra Credits hade nyligen ett väldigt bra avsnitt där de talar om att börja utveckla sina första spel. De ska snacka om det i några kommande avsnitt och drog igenom the basics nu i den första delen.
Men du kanske redan sett Extra Credits?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Man behöver till och med Matte 3 för "Game Writing"...

Pleh. Men om du går nån annan väg, språk, management, idéutveckling eller jag vet inte vad, och sen tillämpar det på spel? Kanske. Annars är det ju fint nog att ha spel bara som hobby.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Pleh. Men om du går nån annan väg, språk, management, idéutveckling eller jag vet inte vad, och sen tillämpar det på spel? Kanske. Annars är det ju fint nog att ha spel bara som hobby.


True enough. Är väldigbt glad över att i alla fall få chansen att skriva om spel.
Men man har ändå önskan att få göra något mer inom sin hobby :')
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Men godnatt hörni! :3
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Men godnatt hörni! :3


Gnatt :3
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men du kanske redan sett Extra Credits?


Ja, de är bra.

Citerar Humanisten:
Man behöver till och med Matte 3 för "Game Writing"...


Inte i Skövde, eller vart har du kollat?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Humanisten:
Är väldigt glad över att i alla fall få chansen att skriva om spel.
Men man har ändå önskan att få göra något mer inom sin hobby :')

Absolut, så är det ju. Hoppas du får chansen! Jag hoppas att mitt musiktrixande kan leda nån vart, det får vi se.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Inte i Skövde, eller vart har du kollat?


Jopp, Game Writing i Skövde :/
I alla fall när jag testade att söka förra året.

Citerar ZchmeKko:
Ja, de är bra.


Typ de som håller mina små och dumma drömmar vid liv :')
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jopp, Game Writing i Skövde :/
I alla fall när jag testade att söka förra året.


"Grundläggande behörighet samt Engelska B och Samhällskunskap A, eller: Engelska 6 och Samhällskunskap 1b / 1a1 +1a2."
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
The fuck, har de sänkt det nu!?

Tillagt 2015-01-19 01:00:
Citerar ZchmeKko:
"Grundläggande behörighet samt Engelska B och Samhällskunskap A, eller: Engelska 6 och Samhällskunskap 1b / 1a1 +1a2."


När jag kollade och sökte senast var Matte 3 med.

Tillagt 2015-01-19 01:02:
Oh well, saknar fortfarande 150 poäng från att ha högskolebehörighet så det kvittar egentligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
The fuck, har de sänkt det nu!?


Tydligen. Bara Design (C) och Programmering (D) som kräver Matte nu.

Tillagt 2015-01-19 01:05:
Är det någon fördel att redan ha en avklarad högskoleutbildning när man söker till en ny?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Tydligen. Bara Design (C) och Programmering (D) som kräver Matte nu.


Om jag inte hade haft ett jobb nu eller om Komvux inte bara hade haft Matte 3 och Kemi 1 för mig hade jag nästan haft en chans. Meeeeeen.. nah.

Tillagt 2015-01-19 01:06:
Citerar ZchmeKko:
Är det någon fördel att redan ha en avklarad högskoleutbildning när man söker till en ny?


Aldrig läst på högskola så jag vet inte..
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nehe, på Antagning.se står det att Matte krävs men inte på skolans egna hemsida. Great.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • over
  • over
Citerar ZchmeKko:
Nehe, på Antagning.se står det att Matte krävs men inte på skolans egna hemsida. Great.


Matte 3 krävs enbart på programmering och design.

Tillagt 2015-01-19 02:01:
Citerar ZchmeKko:
Är det någon fördel att redan ha en avklarad högskoleutbildning när man söker till en ny?

Ja och Nej, om det är nått som har med ämnet o göra så kan de ge ett + men i övrigt Nej.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
God kväll, vad händer?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
  • over
  • over
Citerar Straholic:
God kväll, vad händer?

Kollar film ( som vanligt ) sj ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Det var nog dumt att skriva i Tyck till.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
  • Prey
  • Prey
God kväll!
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
Nightcrawler var snuskigt bra. Förtjänar betydligt fler nomineringar inför Oscars.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
  • Prey
  • Prey
Citerar Ridley:
https://soundcloud.com/flaub/lightning-graveyard

Massage för hjärnan.


Låter mest som oväsen tycker jag
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
Citerar Prey:
Låter mest som oväsen tycker jag

Jo, men spännande oväsen tycker jag. Behagligt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • over
  • over
Här var det livat redan vad händer gott folk.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00