Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar MovieGame Fan:
Njaa, då var det mer nice när en gymnastiklärare en gång satte på musik från Call of Duty när vi körde spökboll.

Haha, jaså. Kul.


Citerar MovieGame Fan:
btw när vi nu pratar om musik å sådana kuliga grejer, så undrar jag bara vilken DAW du använder när du producerar?

Reason. Gillar att det känns "fysiskt", med kablar och grejer.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Citerar Ridley:
Reason. Gillar att det känns "fysiskt", med kablar och grejer.


That's a good reason to use Reason! Jag gillar Logic för att det är logiskt... Vad är det med alla dessa namn?

Själv leker jag runt med Logic Pro X och tycker om det än så länge men flera säger att FL Studio är bättre på många vis. Har du testat Logic och upplever du Reason som bättre?
Touché
Citerar MovieGame Fan:
Själv leker jag runt med Logic Pro X och tycker om det än så länge men flera säger att FL Studio är bättre på många vis. Har du testat Logic och upplever du Reason som bättre?

Har inte testat så mycket annat, fastnade tidigt för Reason och körde på med det. Har provat FL och Ableton lite grann nån gång. Grejen är att i princip kan man göra samma saker i de olika programmen, bara på lite olika sätt. Så det gäller bara att hitta ett program man trivs med och lära sig använda det så bra som möjligt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
it's not as scary as it sounds
Garçon means boy.
Sådan här musik borde ha ett fancy namn...typ Trancewave.
https://m.youtube.com/watch?v=i-RleC6c-mw
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
kom igen, vaknafan
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • Rova
  • Rova
JAJA.
Glorp.
Citerar Rova:
JAJA.

Se där, en jul-kingdom-hearts-fsjal. Fin.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Lil Chris Brown..eh Robin ser ju rätt LIT ut.

God damn, Little Pooh the man!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Hereditary var mysig. Se den. Ta med familjen.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Andre Lamartine:
Hereditary var mysig. Se den. Ta med familjen.

Njaaaaaaeeh, jag vet inte jag... Mysryslig, kanske. Vill se den, hur som helst.

Carol var mysig, dock (jag är lite sen, ja). Rooney! Ååh. Cate. Mmmm. Ja. Bra. Mycket bra.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Missa inte Krzysztof Kieślowskis färgtrilogi som snart utgår på SVT Play. Tre guldkorn från 90-talet.
Touché
Citerar MovieGame Fan:
Missa inte Krzysztof Kieślowskis färgtrilogi som snart utgår på SVT Play. Tre guldkorn från 90-talet.

Justja, det borde man ju kolla. Bra att du påminner.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Citerar Ridley:
Justja, det borde man ju kolla. Bra att du påminner.


Do so!

Efter att själv ha missat alla möjliga filmer och dokumentärer på SVT Play, har jag blivit mera vaksam.
Touché
  • 0
Citerar MovieGame Fan:
Efter att själv ha missat alla möjliga filmer och dokumentärer på SVT Play, har jag blivit mera vaksam.

Mjo, där kan man hitta bra grejer. Ovan nämnda Carol finns ju där nu också, om du inte sett den.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Mjo, där kan man hitta bra grejer. Ovan nämnda Carol finns ju där nu också, om du inte sett den.


Åfan

Borde definitivt ta en titt på den också.
Touché
  • 0
ribleh

Stardust, Daft Punk, Kavinsky...

vem skulle du helst vilja spendera en dag med?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Stardust, Daft Punk, Kavinsky...

vem skulle du helst vilja spendera en dag med?

Daft Punk såklart! Helst i studion för att se hur de gör, men man vet ju aldrig vad de pysslar med nuförtiden.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
usch för alla denna klibbiga sommar. :3

vinter tack.
https://m.youtube.com/watch?v=Dd9yp2kJRI0
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Då har man fastnat för *höst Visual Novel-spel.

Kör just nu ett som handlar om en professor och en öh android.

Lite snusk kanske.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
met
Garçon means boy.
  • 0
Citerar AG Jati:
Lite snusk kanske.




Citerar yonobi:
R. Eliyahu

That's me!
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
That's me!

yes yes, everything is you
Garçon means boy.
  • 0
Citerar yonobi:
yes yes, everything is you

yes I am
I mean... it is
me, that is

except you, somehow
you must be absorbed
and then everything will be me, at last

do not resist
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!