Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Ridley:
yes I am
I mean... it is
me, that is

except you, somehow
you must be absorbed
and then everything will be me, at last

do not resist

is this a visual novel

är det jag som är professorn och du androiden? AG Jati, stäng av oss innan det blir för sexigt
Garçon means boy.
Händere nått här eller?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Citerar TB the gr8 n3rd:
Händere nått här eller?

Ingenting alls.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
första festen man ska försöka vara nykter. :3

help...
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar AG Jati:
första festen man ska försöka vara nykter. :3

help...

Ska du köra efteråt eller blir du nykterist nu?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
satsar på nykter ja...

...clintan snor ju all drink man har. :3
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar AG Jati:
satsar på nykter ja...

Mhm, hoppas det går bra. :3


Citerar AG Jati:
...clintan snor ju all drink man har. :3

Mjo.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Citerar TB the gr8 n3rd:Händere nått här eller?
Ingenting alls.

Jo märker det.

Var mer ös förr i tiden.
Eller inte, kanske bara minns fel
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
förr vare mer ös

nu saknas de lite klös

:3
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Var mer ös förr i tiden.
Eller inte, kanske bara minns fel

Näe, du minns rätt. Det kunde fyllas på flera sidor på en kväll. Men man börjar bli gammal nu så man minns inte allt från den gamla goda tiden.


Citerar AG Jati:
nu saknas de lite klös

rawr ;3
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Tror inte det hjälper att GR's forum inte riktigt har hängt med.
Det jag kan se har förändrats är framförallt Like och Anmäl missbruk knapparna under folks poster... Men man måste fortfarande manuellt ladda om sidan för o se nya poster och ingen möjlighet att inkludera media i en post.

Kan tänka mig att det är svårt o få in nytt blod här när de är vana vid Facebook o liknande.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Tror inte det hjälper att GR's forum inte riktigt har hängt med.

Ja, jo, det är lite gammaldags. Sidan känns inte alltid så genomtänkt. Lite buggig och halvfärdig. Man kan kanske inte tävla mot de stora sociala medierna, men sidan kunde helt klart vara bättre tekniskt och designmässigt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Det har kontinuerligt lagts till nya coola features, men det känns som att sånt skulle behöva läggas undan till fördel för en uppgradering av basfunktionerna.

Sen personligen drog jag nog ner på besöken hit efter introduktionen av full-skärms reklamen vid var tionde sidladdning, blir riktigt drygt när man sitter i MNC o konstant refreshar för o vänta på svar eller bara hänga med i konversationerna.

Hade forumen kollat efter nya poster i bakgrunden och laddat ner dem efterhand hade det inte varit nära lika stort problem

Tillagt 2018-08-05 01:50:
Hmm, såg inte det förut men MNC öppnar nu 21?
Var väl 23 först, sänktes till 22 för några år sen?
Eller minns ja fel?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Hade forumen kollat efter nya poster i bakgrunden och laddat ner dem efterhand hade det inte varit nära lika stort problem

Det är ingen fara för min del, är så van. Tycker mest att det är konstigt att sidan uppdateras så sporadiskt. Det kommer små små uppdateringar med flera månaders mellanrum, och under tiden uppstår buggar och konstigheter som får vara kvar länge. Känns som att det vore bättre att göra en enda stor genomtänkt uppgradering. Har för mig att det utlovades en helrenovering för ett bra tag sedan.


Citerar TB the gr8 n3rd:
Hmm, såg inte det förut men MNC öppnar nu 21?
Var väl 23 först, sänktes till 22 för några år sen?

Tror det var 23 hela tiden, sen blev det 21 för ett tag sedan. När var du här senast då? Känns inte som att det var jättelänge sedan.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Många nya coola saker testas publikt o listas som "beta" o sen kommer något annat o tar fokuset, den nya saken glöms bort.

Sen stör jag mig mer än vad jag borde på att "Bloggar" under "Community" tabben är den enda länken i den listan som skrivs med liten första bokstav...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Sen stör jag mig mer än vad jag borde på att "Bloggar" under "Community" tabben är den enda länken i den listan som skrivs med liten första bokstav...

Ja, en sån där liten grej som borde bli fixad direkt, men som ligger kvar i månader (eller år?). Man undrar hur mycket tid som läggs på webbutveckling här egentligen.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag hoppar in o kollar om det hänt nått nån gång per år eller så, kan inte minnas när jag kollade senast dock.

Nu har man semester så tänkte jag kunde lika gärna hoppa in här när man ändå är uppe halva natten, annat är det på arbetsdagar...

På nå vänster så känns det fel o öppna MNC klockan 21, lite för "lätt" på nå vis? MNC var special för alla var inte vakna under tiden tråden var öppen. Ju enklare den är att delta i desto mindre speciell är den.
Men samtidigt förstår jag att saker måste göras för o få in folk här, då det inte verkar vara samma ös här som förut
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Citerar TB the gr8 n3rd:
Jag hoppar in o kollar om det hänt nått nån gång per år eller så, kan inte minnas när jag kollade senast dock.

Haha! Ja på ett år händer det väl några grejer antar jag.


Citerar TB the gr8 n3rd:
Nu har man semester så tänkte jag kunde lika gärna hoppa in här när man ändå är uppe halva natten, annat är det på arbetsdagar...

Hade tänkt sova nu, men det är bra att du tittar in! Vi ses kanske igen snart (eller om ett år).


Citerar TB the gr8 n3rd:
På nå vänster så känns det fel o öppna MNC klockan 21, lite för "lätt" på nå vis? MNC var special för alla var inte vakna under tiden tråden var öppen.

Sant, men det är bra som det är nu också, så behöver man inte vänta lika länge innan den öppnas. Är ändå ingen här så det gör ingen större skillnad.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
"Grupper" funktionen är ett prima exempel på en feature som snabbt glömdes bort, fortfarande Pokémon som har flest medlemmar med strax över 200?
Forgotten by everyone.

"Nu ska vi spela"??
Listad som beta, första poserna ser ut att vara från 2015, och 4st poster sen 2016.

"Academy"??
Nått Wiki-lib inkluderat på sidan, en lista på skolor med logos/namn, alla ser ut att vara skapade av en användare, 2015, och jag hittade en errorlog som inte borde visas publikt.

Alla dessa saker skulle kunna klippas och ingen skulle gråta, sidan skulle bli renare och mindre potential för buggar.

Tillagt 2018-08-05 02:12:
Citerar Ridley:
Hade tänkt sova nu, men det är bra att du tittar in! Vi ses kanske igen snart (eller om ett år).

Sova? Right.
Har semester i en vecka till så kanske hänger här lite till innan jag återvänder till vardagen...
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
Srsly, so early... Knappt hunnit äta middag innan MNC öppnar.
Strange times.

Sen är det också skumt att GR sätter text-indent: 5px; på textarean man skriver i, ser ju bara skumt ut att första raden ligger annorlunda... Man undrar om inte tanken var att sätta padding-left: 5px; för att få all text lite mer inåt i rutan men man missförstod text-indent funktionen?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Sen är det också skumt att GR sätter text-indent: 5px; på textarean man skriver i, ser ju bara skumt ut att första raden ligger annorlunda...

Ja just det, det började för ett tag sedan. Konstigt. Som avatar-freak är jag mest sur över att avatarfunktionen är pajad så alla avatarer är små och suddiga inklusive i krypinet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
you are a pedophile
Garçon means boy.
  • 0
you are a phil
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Som avatar-freak är jag mest sur över att avatarfunktionen är pajad så alla avatarer är små och suddiga inklusive i krypinet.

Yeah..... Skitsmå, 70x68px, thats odd.

Det handlar inte så mycket om att nått är "paj", då jag inte har laddat upp en ny avatar på flera år så är det ingenting kring uppladdningen. De har valt att göra nya lägre upplösta bilder, även fast de nog har orginalupplösningen nånstans också om de ändrar sig.
Det enda jag kan tänka mig är ett försök att snabba på tiden sidan laddas, dra ner på mängden data, men avatarerna är ändå en sån liten bit...

Tillagt 2018-08-05 23:50:
Hmm, de GR avatarer jag har sparat ner sen förut verkar alla vara 151x151, så en hel del högre upplösning gentemot nu.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Det enda jag kan tänka mig är ett försök att snabba på tiden sidan laddas, dra ner på mängden data, men avatarerna är ändå en sån liten bit...

Forumavatarerna har alltid varit små så laddningstiden är nog densamma, men nu är de små i krypinet också vilket bara känns som ett misstag. De införde nyligen en möjlighet att välja bland ett antal avatar-presets (av någon anledning) och i samband med det blev avatarerna suddiga i krypinet.


Citerar TB the gr8 n3rd:
Hmm, de GR avatarer jag har sparat ner sen förut verkar alla vara 151x151, så en hel del högre upplösning gentemot nu.

Det var den tidigare krypinupplösningen. Minns inte vad de var i forumet förut, kanske 57x57. Från början var de ju åtminstone kvadratiska i forumet men sedan ett tag tillbaka är de bara nästan kvadratiska vilket är störigt, speciellt om man har en ram på sin avatar.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!