Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Guns N' Roses


Citerar TSL Luke117:
vilken är eran favvo låt från use your illusion 1&2?


Coma, en av dem bästa jag hört faktiskt. November Rain kommer också högt.
  • 0
Citerar Fought:
Coma, en av dem bästa jag hört faktiskt

+1
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Alla deras låtar är grymma, det är bara So Fine, My World och mer än hälften av Chinese Democracy som är mindre bra/suger...

Mina persoliga favorier är ju såklart:

1. Nightrain (Live)
2. Rocket Queen (Live)
3. Sweet Child O' Mine
4. Civil War
5. Ain't It Fun
Hail to the King, baby
  • 0
Citerar Glass Simon:
http://www.nme.com/news/guns-n-roses/62043

Axl och Slash. I samma rum!
  • 0
Citerar Glass Simon:
http://www.nme.com/news/guns-n-roses/62043


Tror inte på att det kommer att funka länge, Axl kommer väl börja bete sig som en treåring igen inom en vecka.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Tror inte på att det kommer att funka länge, Axl kommer väl börja bete sig som en treåring igen inom en vecka.


Det får braka ihop precis när de vill, bara de spelar tillsammans en gång till så är jag nöjd. Även Axl måste ju inse hur mycket publicitet det skulle få ifall han, Slash, Duff, Steven och Dizzy spelade tillsammans igen.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Hårdrockarna bakom många klassiska låtar som kommer att hålla länge till. Ett mycket bra band skulle jag vilja säga.
  • 0
Appetite For Destruction måste fortfarande vara en av de bästa skivorna någonsin. Det går liksom inte att komma ifrån att varenda låt, varenda riff är klassiskt. För att inte tala om gitarrsolona, trumkompen, basslingorna, attityden, Slash hatt mm...

Slash på Getaway 2010, det var bättre än allt Axl 'N Company någonsin lyckats frammana. Däremot spelar ju bandet (vad jag förstått) med originaluppsättningen numera, 30 år senare
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Slash på Getaway 2010, det var bättre än allt Axl 'N Company någonsin lyckats frammana. Däremot spelar ju bandet (vad jag förstått) med originaluppsättningen numera, 30 år senare


Originalsättningen minus heroinist-trummisen Steven Adler från "Appetite"-plattan och minus låtskrivarmotorn och en väsentlig del av succén-gitarristen Izzy Stradlin. Just Izzy var viktig för att det någonsin skulle bli ett GN'R och en "Appetite for Destruction".

Adler var aldrig någon vidare trummis, och även om han hade den önskvärda kvalitén att kunna spela med driv och sväng utan att tumma på det ena eller andra, så var han en rätt medioker trummis. Nu har de med sig något riktigt stolpskott att döma av inspelningarna på Youtube, men överlag låter det så fruktansvärt mycket bättre än jag vågade hoppas på. Det säger kanske mer om vad man förväntade sig få se, men det är ingen idé att försöka förneka att samtliga nackhår står givakt när "Welcome To The Jungle" blåser i gång.
  • 0
Citerar Ageless Force:
Däremot spelar ju bandet (vad jag förstått) med originaluppsättningen numera, 30 år senare


Det vore fantastiskt om det håller sig permanent den närmaste framtiden åtminstone, så att de rent av hinner med en vända i Europa utöver deras planerade nordamerikanska spelningar.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Det vore fantastiskt om det håller sig permanent den närmaste framtiden åtminstone, så att de rent av hinner med en vända i Europa utöver deras planerade nordamerikanska spelningar.


Ja, blir troligen spelningar på megafestivaler runtom i hela Europa (Sweden Rock, Wacken, Hellfest etc) nästa sommar, beroende på hur skyhögt gaget blir. (;
It Can't Rain All the Time
  • 0
Häromhelgen spelades, eller rättare sagt sträckades Appetite-plattan samt flera utvalda favoriter med kompisgänget. Mottagandet var helt magiskt. Alla blev helt lyriska. Remember where you started och allt det där. Röck N Röll
It Can't Rain All the Time
  • 0
9 december släpps biljetterna till GnR-gigget i Köpenhamn (och Stockholm). Själv kommer jag sitta och spamma F5 i säkert en halvtimme i förväg.
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Ett av de mest överskattade banden enligt mig. När släppte de senast något vettigt? Chinese Democracy kostade $13 million. VAD FAN HAR DE GJORT MED 13 MILJONER DOLLAR?? Använt 12.5 miljoner som toalettpapper. Efter en sån tabbe borde Axl förbjudas att göra musik.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar nightelf:
9 december släpps biljetterna till GnR-gigget i Köpenhamn (och Stockholm). Själv kommer jag sitta och spamma F5 i säkert en halvtimme i förväg.


Funderar banne mig på't, vore faktiskt jävligt roligt!

Citerar Holmfrid:
Ett av de mest överskattade banden enligt mig. När släppte de senast något vettigt? Chinese Democracy kostade $13 million. VAD FAN HAR DE GJORT MED 13 MILJONER DOLLAR?? Använt 12.5 miljoner som toalettpapper. Efter en sån tabbe borde Axl förbjudas att göra musik.


Ja den historien är ju ett jävla skämt iofs. Dyraste skivan någonsin och det gick ju inte överdrivet bra... troligen kommer de spela högst en låt från skivan på turnén...

Tillagt 2016-12-08 01:09:
Citerar Moose:
Adler var aldrig någon vidare trummis, och även om han hade den önskvärda kvalitén att kunna spela med driv och sväng utan att tumma på det ena eller andra, så var han en rätt medioker trummis. Nu har de med sig något riktigt stolpskott att döma av inspelningarna på Youtube, men överlag låter det så fruktansvärt mycket bättre än jag vågade hoppas på. Det säger kanske mer om vad man förväntade sig få se, men det är ingen idé att försöka förneka att samtliga nackhår står givakt när "Welcome To The Jungle" blåser i gång.


Det har du alldeles rätt i, t.o.m bandet drog den slutsatsen själva när Adler skadat sig i något krogbråk och de fick ta in en ersättare. Adlers sväng, scenshow och personlighet var en avgörande faktor för att låtarna faktiskt skulle sitta som det var tänkt. Flera år senare fick han ju signa ett kontrakt där han lovade att avstå från droger för att få spela vidare i bandet, vilket om jag inte missminner mig slutade med stämning och ett saftigt skadestånd där Axl fick dra ner brallorna rejält.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Holmfrid:
Ett av de mest överskattade banden enligt mig. När släppte de senast något vettigt? Chinese Democracy kostade $13 million. VAD FAN HAR DE GJORT MED 13 MILJONER DOLLAR?? Använt 12.5 miljoner som toalettpapper. Efter en sån tabbe borde Axl förbjudas att göra musik.


Chinese Democracy är nog utan överdrift den största floppen i modern musikhistoria, ja. Hela tanken bakom åbäket var ju att Axl skulle få utlopp för någon vision om att inkorporera elektro-tjafs i musiken. Kanske därför skiten har reviderats och skrivits om fyrahundra gånger sedan mitten av nittiotalet. Att de är överskattade... nja. Blir man världens största rockband över en natt så kommer hyllningskören alltid skriva checkar som inget band kan casha ut. Ordet "överskattad" är så jävla godtyckligt och beror alltid på vem som säger det. Att släppa en snuskbra platta och två riktigt bra plattor på fem och en halv-möjliga är en jävligt bra prestation tycker jag.

Musik är så mycket mer än det instrumentala. Där bör man kanske vara lite försiktig med superlativen men jag tycker sällan att jag hör Guns nämnas i samma mening som "världens bästa"-någonting.

Citerar Ageless Force:
Det har du alldeles rätt i, t.o.m bandet drog den slutsatsen själva när Adler skadat sig i något krogbråk och de fick ta in en ersättare. Adlers sväng, scenshow och personlighet var en avgörande faktor för att låtarna faktiskt skulle sitta som det var tänkt. Flera år senare fick han ju signa ett kontrakt där han lovade att avstå från droger för att få spela vidare i bandet, vilket om jag inte missminner mig slutade med stämning och ett saftigt skadestånd där Axl fick dra ner brallorna rejält.


GN'R är verkligen världens kladdigaste skilsmässa. Adler har ju i alla fall fått hoppa in några gånger nu på senare år. I och för sig bara på rätt basic låtar som Out Ta Get Me och My Michelle, men ändå.

För allt i världen så hoppas jag bara att Guns inte försöker sig på att skriva någonting nytt tillsammans. Det om något vore att sätta pengar på, och sen försöka sparka igång, en död häst. Rockmusiken har sprungit ifrån alla de där gubbarna; Slash lirar ju med Myles Kennedy och deras Conspirators-gäng och visst hör man Guns-influenser i deras egna låtar men det är inte särskilt bra. Duff å sin sida pysslar väl med någon halvpunkig garagegenre som ingen egentligen tycker om. Axl lär väl inte ha skrivit någonting sedan Chinese-plattan och det är nog lika bra det. Jag vill inte heller höra en 50-årig före-detting skriva någonting för 2016-års rockklimat. Än mindre texter till sleaze:iga rocklåtar.

Med det sagt: fa-an vad jag ska gå på konserten på Friends.
  • 0
Citerar Moose:
Med det sagt: fa-an vad jag ska gå på konserten på Friends.


Tycker det knyter ihop säcken på ditt läsvärda inlägg mer än väl!

Undrar (oroar mig inte, märkligt nog) hur Axl kommer sätta låtarna.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Både Use Your Illusion 1-2 är jävligt märkliga men innehåller ändå flera superlåtar inklämt mellan allt annat. You Could Be Mine måste vara den låten som låter mest som "gamla" Guns, inte undra på att den blev en singel...
It Can't Rain All the Time
  • 0
Så, vilka har biljett till Stockholm i sommar?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Jag har 2 biljetter till salu
  • 0
Use Your Illusion II är ganska underskattad måste jag poängtera, Den får lite gehör.
  • 0
Förstår verkligen inte varför folk hela tiden verkar föredra Use Your Illusion I framför II. II är ju överlägset bättre. Så i det avseendet har du rätt
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Förstår verkligen inte varför folk hela tiden verkar föredra Use Your Illusion I framför II. II är ju överlägset bättre. Så i det avseendet har du rätt


Vilken låt är bäst tycker du på Use Your Illusion-skivorna?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!