Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Miltiades:
Har fått en otroligt bra deal framlagd av min syrras kille. Ska pröjsa runt 5600-6000 för en dator vars egentliga värde är på runt 17000. Kan äntligen börja med mer fördjupad pc gaming!


Det kan också vara försäljningssnack. Vad har den för specifikationer?
  • 0
Citerar Aaandy:
för en dator vars egentliga värde är på runt 17000.


Kan vara vad han köpte den för 3 år sedan, vad för komponenter är det i brurken?
To anyone that ever told you you're no good.. they're no better.
  • 0
via mobil

Den är 1 år denna månaden, varit dålig i några månader, märktes först LoL. Kanske får pröva sen, några tips om man ska öppna den?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Den är 1 år denna månaden, varit dålig i några månader, märktes först LoL. Kanske får pröva sen, några tips om man ska öppna den?

Det är bara ett lock på undersidan som sitter med ett par skruvar.
  • 0
Någon här som har en Corsair 600t Graphite? Jag vill byta de två medföljande 200mm-fläktar då de är LED-belysta, högljudda och den enda verkar ha en skruv lös eller någonting som får den att gnälla. Om det bara vore så enkelt att gå och handla 2 nya fläktar, men i Sweclockers recension sade de att eftermarknadsfläktar inte passar(!) och Corsairs egna finns bara i USA eller någonting.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Miltiades:
vars egentliga värde är på runt 17000.


Sätter en tia på att den är värd hälften.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Sitter nu på en Benq XL2410T. Spännande upplevelse, helt klart.
  • 0
Citerar Aaandy:
Sitter nu på en Benq XL2410T. Spännande upplevelse, helt klart.


Berätta!
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Berätta!


Den har... oerhört mycket bättre färger än min nuvarande skärm från Samsung. Den är större, om än bara på bredden. Tyvärr kan jag inte ta del av 120 Hz av någon anledning, då den nu körs i 60 Hz. Beror detta på min DVI-kabel, eller vad kan det vara?

Hittade felet själv... sitter på en DVI-kabel som är single link.
  • 0
Citerar Aaandy:
Hittade felet själv... sitter på en DVI-kabel som är single link.


Lyckades själv faila på det. Jag köpte nämligen med en HDMI kabel med min så jag slapp ha en stor fet DVI kontakt, men när jag upptäckte att jag var tvungen att använda den medföljande dual link dvi kabeln blev jag måttligt sur.
  • 0
Citerar Baxter:
Lyckades själv faila på det. Jag köpte nämligen med en HDMI kabel med min så jag slapp ha en stor fet DVI kontakt, men när jag upptäckte att jag var tvungen att använda den medföljande dual link dvi kabeln blev jag måttligt sur.


Det var också lite klantigt! Är nästan allmänbildning att veta vilka som klarar av 120 Hz. Tycker det är riktigt pinsamt att jag trodde det var en dual link-kabel som jag hade... samtidigt slår aldrig tanken en att kolla upp det när ens egna skärm inte ens klarar av det.
  • 0
Citerar Gamesrule:
via mobil

Var kan man köpa tryckluft då?


Ett tips om du är seriös är nog att köpa en riktig kompressor. Finns billiga för runt 500 spänn som har mycket mer kraft än tryckluftsburkar. Dessutom tar sånna burkar slut väldigt snabbt och det blir dyrt i längden
  • 0
Alltså, det är något riktigt fel med Origin. Jag kan knappa in min hotmail, men sedan kan jag inte klicka på något, ingenting händer. Någon som varit med om detta?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Szreaper:
Ett tips om du är seriös är nog att köpa en riktig kompressor. Finns billiga för runt 500 spänn som har mycket mer kraft än tryckluftsburkar. Dessutom tar sånna burkar slut väldigt snabbt och det blir dyrt i längden


Fast en kompressor för 500kr är inget att ha direkt heller. Lär gå sönder när som helst.
  • 0
Citerar Aaandy:
Den har... oerhört mycket bättre färger än min nuvarande skärm från Samsung. Den är större, om än bara på bredden. Tyvärr kan jag inte ta del av 120 Hz av någon anledning, då den nu körs i 60 Hz. Beror detta på min DVI-kabel, eller vad kan det vara?


Åh, vad jag är sugen på en ny skärm. Har dock inte råd. Jag måste uppgradera datorn före..
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
120 FUCKING HERTZ!
  • 0
Citerar Aaandy:
120 FUCKING HERTZ!


Nåååå?!
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Nåååå?!


Fantastiskt. Helt jävla fantastiskt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Fantastiskt. Helt jävla fantastiskt.




Här sitter jag och tittar på en 1366x768 skärm.. Jävla skit.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Här sitter jag och tittar på en 1366x768 skärm.. Jävla skit.


Jag har vanligtvis en skärm från Samsung med 1680x1050. Ska gå tillbaka till den om en och en halv vecka...
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har vanligtvis en skärm från Samsung med 1680x1050. Ska gå tillbaka till den om en och en halv vecka...


Mjo, jag vet... Fyfan.. Du kommer börja gråta så fort du sätter på skärmen..
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Mjo, jag vet... Fyfan.. Du kommer börja gråta så fort du sätter på skärmen..


Det hoppas jag inte. Jag vill inte det ska vara så stor skillnad, för det är svårt att märka någon utomjordisk skillnad i dagsläget.
  • 0
Citerar Aaandy:
Det hoppas jag inte. Jag vill inte det ska vara så stor skillnad, för det är svårt att märka någon utomjordisk skillnad i dagsläget.


Det sägs ju att den riktiga skillnaden är när man går tillbaka.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Aaandy:
Mjo, jag vet... Fyfan.. Du kommer börja gråta så fort du sätter på skärmen..


Det hoppas jag inte. Jag vill inte det ska vara så stor skillnad, för det är svårt att märka någon utomjordisk skillnad i dagsläget.


Än värre blir det när du ska sätta dig ner med 30 fps konsol spel. Mitt pc spelande kommer förstöra Halo 4 för mig.
  • 0
Citerar Baxter:
Mitt pc spelande kommer förstöra Halo 4 för mig.


Bah, Halo är överskattat..
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!