Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

lol= fjortis??


Jag använde faktiskt lol i en konversation irl en gång, jag insåg förskräckt vad jag höll på med och har sedan dess vaktat min tunga!
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts.
  • 0
Lol har ju fått alldeles motsatt betydelse mot vad det hade från början.

- "LOOOOL "

Så brukade det se ut i början, alla använde det för att uttrycka sin överdrivna uppskattning av ett skämt.

Nu är det dock precis tvärtom, de flesta använder det för att visa att ett skämt inte på något sätt var roligt överhuvudtaget.
  • 0
Citerar Crank:
Lol har ju fått alldeles motsatt betydelse mot vad det hade från början.

- "LOOOOL "

Så brukade det se ut i början, alla använde det för att uttrycka sin överdrivna uppskattning av ett skämt.

Nu är det dock så precis tvärtom, de flesta använder det för att visa att ett skämt inte på något sätt var roligt överhuvudtaget.

lol
"Wise men speak because they have something to say, fools speak beacuse they have to say something" - Plato
  • 0
där jag bor blir man mer klassad som spelnörd än fjortis om man säger lol.
IPG x KyleN på LIVE.
  • 0
Citerar The Guy:
The Worlds Fucking Best. Men ofta du kan säga TWFB IRL?
That Was Fucking Boring!
Voglio Super Mario Galaxy, adesso!
  • 0
Citerar Mattias:
Jag ska nog börja använda TWFB istället för Lol när något är småkul. Ni får lista ut vad det betyder.


That was fun bitch!
When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.
  • 0
Jag använder väl ordet LOL, men mest när jag inte orkar skratta irl.

och en sak till jag vill säga till er...LOL!
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Säger man lol är man spelnörd, det ska inte fjortis jävlarna ta från oss!!
Babak
  • 0
lol säger jag mera till personer när jag vill håna dem.


Citerar luddeking:
Jag använder väl ordet LOL, men mest när jag inte orkar skratta irl.


lol
  • 0
Citerar Herrkrabba:
lol säger jag mera till personer när jag vill håna dem.



Citerar luddeking:
Jag använder väl ordet LOL, men mest när jag inte orkar skratta irl.


lol


inte lol, LOL!
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Nej det tycker jag inte. Fjortis är mer : typ, baa, vaaa, och så vidare ;)
I have a bad feeling about this.
  • 0
Citerar Legacy:
Nej det tycker jag inte. Fjortis är mer : typ, baa, vaaa, och så vidare ;)


Det har du rätt i.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Den här tråden är fail...



... epic fail
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Den här tråden är fail...



... epic fail


Så vad gör du här om den är det då?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Mest meningslösa, dumma, korkade uttrycket någonsin. Död till personen som uppfan "lol"!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Det är ok att Skriva lol men inte säga de....

De låter töntigt och får dig att låta som en fjortis ja.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Det är ok att Skriva lol men inte säga de....

De låter töntigt och får dig att låta som en fjortis ja.


Håller med dig ^^
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Jag tycker inte om fjortisar.

Så jag tycker att "lol" är ett nörd ord.

Pungt slut!

Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Jag är en nörd som vet saker. Ordet "lol" borde bara användas av nördar, fjortisar får inte använda det också. Det förstör nörd balansen.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
LoL är ju sjukt effektivt att säga juh! När man liksom tycker ett skämt är roligt men inte orkar skratta kan man helt enkelt se ut som om man tyckte skämtet var roligt och säga LoL, eller rofl.
Imagining the future is a kind of nostalgia. - John Green
  • 0
Jag använder lol med mina kompisar hela tiden. Dock aldrig med folk jag inte känner så bra eller vuxna.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Hmm, vad definierar egentligen en sk "fjortis", på riktigt alltså. Uttryckets urpsprung och sånt är det jag söker, har aldrig riktigt hajjat det där.
  • 0
lol
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Fishy10:
lol


Svarade du på mitt inlägg eller var du bara dum i huvudet?
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Vi stänger den här tråden och varnar.

Livlig