Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

SlipKnoT - Officiell Tråd


Jag har följt det här bandet genom många år nu, och även om jag verkligen ogillar ganska mycket av vad de gjort så har de alltid fascinerat mig. Ska bli väldigt intressant att höra nytt material. Förhoppningsvis så är det inte i närheten lika blekt som AHIG.
Gör musik.
  • 0
Kom på ett par saker inför det nya albumet som kommer i år.

Hur kommer Corey låta på det nya albumet?

Kommer bandet släppa growlingen och övergå till mer melodisk sång? Tänkte mer på om Coreys röst kommer hålla.

Låtarna på det kommande albumet, hur många kommer det vara? Hade hört att något om att man spelat in 40 låtar och att det även skrivits om att det kan bli ett dubbelalbum!

Kommer bandets setlist att förändras helt och hållet nu? Eftersom Coreys growl/scream börjar vackla ordentligt (om man kollar på senare live-framträdanden) kanske man väljer att spela mycket från det nya albumet och sedan lite blandat ifrån de fyra tidigare. Om det blir ett dubbelalbum ökar ju chansen.

Donnie (basisten) lär väl få spela på scenen snart? Paul hade nog gillat det tror jag. Plus att Donnie var ju med i bandet från början.

Vem ska spela trummorna nu när Joey har slutat? Eller har Joey verkligen slutat?
Låter troligast att han haft drogrelaterade problem, med tanke på hans kraftiga viktökning sedan förra året. Jag tror (och hoppas) att man låtit han gå på rehab. Drogerna var ju det som tog livet av Paul tragiskt nog. Tror inte de andra i bandet vill att det ska ske igen. Att Joey dessutom inte varit aktiv på sociala medier eller gått ut med något kanske det är just precis vad som hänt. Slipknot tog ju bort meddelandet om att Joey lämnat på sin hemsida också, efter en kort tid.

Vad tror ni?

(Rörigt inlägg kanske. Om någon vill att jag ska utveckla något är det bara att fråga!)
  • 0
Citerar Linus98:
Låter troligast att han haft drogrelaterade problem, med tanke på hans kraftiga viktökning sedan förra året. Jag tror (och hoppas) att man låtit han gå på rehab. Drogerna var ju det som tog livet av Paul tragiskt nog. Tror inte de andra i bandet vill att det ska ske igen. Att Joey dessutom inte varit aktiv på sociala medier eller gått ut med något kanske det är just precis vad som hänt. Slipknot tog ju bort meddelandet om att Joey lämnat på sin hemsida också, efter en kort tid.


Skulle gissa på samma, särskilt eftersom hans senare liveframträdanden med banden varit lite sloppy i ärlighetens namn.

Citerar Linus98:
Kommer bandet släppa growlingen och övergå till mer melodisk sång? Tänkte mer på om Coreys röst kommer hålla.


Jag gissar på att denna paus varit nödvändig för Corey att låta sina stämband vila lite. Förhoppningsvis kanske han bytt till någon annan teknik som funkar och låter bättre för ärligt talat har det låtit riktigt kasst enda sedan Vol3. Mycket av problemet, så som jag analyserat det i alla fall, beror på att han pushar sin röst alldeles för hårt, med onödigt mycket volym. Det tär på stämbanden.
Gör musik.
  • 0
Tror Corey kommer låta åt Stone Sour/Psychosocial-hållet. Synd då han faktiskt har (hade) en jävligt bra och speciell sångröst som passar perfekt till låtarna på de två första albumen.

Gissar på 14 stycken.

Hoppas det, en setlist mår bra av att kastas om lite.

Tveksamt, men är väl på tiden!

Krimh (; Men känns som Joey hör hemma bakom trummorna i Slipknot. Hade väl inte varit samma sak. Dock får han gärna höja sig några snäpp, annars spelar det ingen roll
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Tror Corey kommer låta åt Stone Sour/Psychosocial-hållet. Synd då han faktiskt har (hade) en jävligt bra och speciell sångröst som passar perfekt till låtarna på de två första albumen.

Gissar på 14 stycken.

Hoppas det, en setlist mår bra av att kastas om lite.

Tveksamt, men är väl på tiden!

Krimh (; Men känns som Joey hör hemma bakom trummorna i Slipknot. Hade väl inte varit samma sak. Dock får han gärna höja sig några snäpp, annars spelar det ingen roll

Krimh... Har för mig att jag sett någon video med honom när han spelar trummor. Var inte han trummis i Behemoth?

En ny setlist skulle vara väldigt intressant. De har en massa låtar som jag tycker skulle passa:

Scream
Vendetta
Gematria
Me Inside
Danger - Keep Away
Metabolic
Vermillion pt.1 + 2 (har väl körts någon gång)
Til We Die
Circle
Snuff
The Shape
Dead Memories

Ett flertal av dessa låtar har de säkert spelat live. Men jag har sällan sett bandet spela dessa låtar live. Snuff skulle vara perfekt som avslutning. Vendetta med sin gruppsång skulle kunna få igång publiken direkt.
  • 0
Kom också på en teori om varför Joey började med drogen in the first place:

Har sett mycket videoklipp med bandet (främst live-spelningar och intervjuer) och det känns som att Corey och Joey är de som tog Pauls död mest. Tror det finns någon video när Joey faktiskt gråter och håller om Pauls jumpsuit (nån live-spelning från tidigast 2011). Han kanske rent av mått dåligt hela tiden sedan Pauls död och börjat med droger för att minska på smärtorna?

Det känns logiskt.
  • 0
Ånej, existerar fortfarande Slipknot? usch
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Jag kör en genomlyssning på alla deras skivor och avslutar med deras senaste låt The Negative One, som jag inte har hört en, är den bra tycker ni?
  • 0
Citerar Misternice:
Jag kör en genomlyssning på alla deras skivor och avslutar med deras senaste låt The Negative One, som jag inte har hört en, är den bra tycker ni?


Den är väldigt bra tycker jag. En throwback till Iowa främst.
  • 0
Slipknot kommer till Scandinavium i Januari!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!