Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

SlipKnoT - Officiell Tråd


Jag vet, det finns redan "Slipknot, tokbra eller ren skit?"-tråden, men enligt mig är den nog mer om vad man tycker om dom (tokbra eller ren skit), ingen egentlig tråd att diskutera de i. Så här kommer då denna tråden, där man ska diskutera SlipKnoT. Vill därför helst inte ha en massa inlägg där det står "DOM SUGER!!!!!!11", utan om man nu tycker det och bara måste få uttrycka sina känslor, så kan man ju i alla fall ha en motivering ...

Men hur som helst, här kommer lite fakta om bandet:

Medlemmar:

Sid Wilson - DJ
Joey Jordison - Trummor
Paul Gray - Elbas och bakgrundssång
Chris Fehn - Slagverk och bakgrundssång
James Root - Kompgitarr
Craig Jones - Sampling, media och keyboard
Shawn Crahan - Slagverk och bakgrundssång
Mick Thomson - Sologitarr
Corey Taylor - Sång

De är ett Nu Metal-band som kommer från Iowa, som de även betitlat deras andra skiva med. Det bildades 1995 av Shawn Crahan, Paul Gray och Anders Colsefni. Deras första album, "Mate.Feed.Kill.Repeat" kom 1996, då Anders Colsefni sjöng, och detta album släppte de helt själv. Efter det fick media upp ögonen för de och hjälpte de släppa deras första officiella album, "SlipKnoT", 1999, då Anders hade hoppat av och bildat det mindre framgångsrike bandet "Painface", och Corey Tailor, deras nuvarande sånbgare, hoppade in. Efter det rullade det bara på och de släppte ytterligare två album, "Iowa" och "Vol. 3: The Subliminal Verses". Nu har de dock tagit en paus och ska vara tillbaka igen 2008. Inspelningen ska börja vid årssakiftet 2007/2008.

Här är några personliga favoriter:

Duality
Eyeless
The Nameless
Disasterpiece
Surfacing
Vermillion Pt. 1/2
The Blister Exists
Gently (Mate.Feed.Kill.Repeat)
Only One (Mate.Feed.Kill.Repeat)
People = Shit

Deras bästa album enligt mig är:

1. Vol. 3: The Subliminal Verses
2. SlipKnoT
3. Iowa
4. Mate.Feed.Kill.Repeat

Så, börja diskutera! Bara för att sätta igång det hela så: Bästa låten?
Praise the lord, and pass the ammunition!
  • 0
YAY!! De gör en "comeback"! Har knarkat sönder deras låtar nu, så det har blivit lite mycket av det goda.
  • 0
Citerar Geccod:
YAY!! De gör en "comeback" , har knarkat sönder deras låtar nu, så det har blivit lite mycket av det goda.


Hmm... Visste man inte detta kan man nog inte klassa sig själv som en äkta "maggot"
Praise the lord, and pass the ammunition!
  • 0
Citerar -XandeR-:
Hmm... Visste man inte detta kan man nog inte klassa sig själv som en äkta "maggot"

Näe, kanske inte nuförtiden
  • 0
Min rakapparat heter Slipknot.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Aldrig riktigt fastnat för Slipknot...
complications of a mastermind
  • 0
Slipknot är världens bästa band. Någonsin. Fast vol.3 är inget o hurra över precis. welcome, the blister exist & pulse of the maggots är dom enda bra låtarna på den skivan .Men Iowa och s/t däremot.. Jävlar villka röjaralbum alltså. The heretic anthem är min stora favorit btw
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Har inget emot Slipknot, bara den genren de spelar i. Har aldrig fattat tycke för nu-metal, ser inte tjusningen i det.

Tacka vet jag Thrash, Death, Doom och Black Metal och de flesta sorterna av rock (psykadelisk, hårdrock, vanlig hederlig rock etc.). -70tals Punken är också gudomlig.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Citerar 1 Bullet:
Min rakapparat heter Slipknot.


respekt
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Har bandet inte splittrats?
And then i thought to myself, if the frog is gone, im going to kill myself.
  • 0
Först, kan någon förklara för en okunnig skåning vad det skall vara för nytta med en DJ och två slagverkare?

För övrigt tycker jag inte om Slipknot. För skrikigt, för rappigt och texterna...
Blood alone moves the wheel of history.
  • 0
Kan du inte dra en liten kort förklaring till varför du gillar bandet -XandeR-?
  • 0
SlipKnoT är ju bäst
Evil Is Back
  • 0
Citerar Affected_Balefire:
Först, kan någon förklara för en okunnig skåning vad det skall vara för nytta med en DJ och två slagverkare?

För övrigt tycker jag inte om Slipknot. För skrikigt, för rappigt och texterna...


Fel tråd dude. Sånt hör hemma i "slipknot tokra eller ren skit?"-tråden

Och dom har en DJ för att lägga till tekniska efekter till musiken och två slagverkare för att det ska bli fylligare & fläskigare trummljud.
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar metal crew:
Citerar Affected_Balefire:
Först, kan någon förklara för en okunnig skåning vad det skall vara för nytta med en DJ och två slagverkare?

För övrigt tycker jag inte om Slipknot. För skrikigt, för rappigt och texterna...


Fel tråd dude. Sånt hör hemma i "slipknot tokra eller ren skit?"-tråden

Och dom har en DJ för att lägga till tekniska efekter till musiken och två slagverkare för att det ska bli fylligare & fläskigare trummljud.


Nja, du. Det hör nog samman i båda trådarna då detta trots allt är en diskussionstråd om Slipknot.
Blood alone moves the wheel of history.
  • 0
Slipknot sugerr!!!!!!!11

Nej, jag skojade. Jag gillar dom inte, eftersom en massa av deras låtar jag hört består av 80% vrål. Man får huvudvärk av det!
Fast en låt är bra. "Duality" tror jag den heter. Diggar refrängen.
Men nej, Slipknot är inget för mig.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Slipknot sugerr!!!!!!!11

Nej, jag skojade. Jag gillar dom inte, eftersom en massa av deras låtar jag hört består av 80% vrål


Haha sådär säger alla "ickehårdrockare" medans alla "tr00metalheads" säger att slipknot är dåliga eftersom deras låtar består av 80% sång

Tillagt 2007-05-08 17:02:
Citerar Matte:
Har bandet inte splittrats?


nix
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar TjippY:
Slipknot sugerr!!!!!!!11

Nej, jag skojade. Jag gillar dom inte, eftersom en massa av deras låtar jag hört består av 80% vrål. Man får huvudvärk av det!
Fast en låt är bra. "Duality" tror jag den heter. Diggar refrängen.
Men nej, Slipknot är inget för mig.


Du vet inte vad SlipKnoT är
Evil Is Back
  • 0
Varför jag gillar de? För det första så är de ju 9 stycken, lite utöver det normala, vilket gör att det blir mycket fylligare och de kan göra mycket mer coola saker osv. Sen, visst, många klagar på att de bara skriker, vilket de gör ibland. Däremot "tar de i" väldigt mycket, vilket är en helt annan sak. Men o andra sidan, men har sagt att det är något fel i att skrika? Jag gillade det inte först, men mer och mer tyckte jag det lät som något mycket känslofullt än bara oljud. När Corey liksom bara skriker allt vad han har i slutet av Eyeless eller Prelude 3.0 är något bland det bästa i musikväg som gjorts enligt mig. "Musik ska byggas utav ilska eller sorg." sade en vis man en gång. Och jag tycker han har helt rätt i det. Men ska liksom bli känslomässigt involverad i en låt, om en låt kan få en att få gåshud så har man lyckats. Men sen gör de ju mer lugna låtar också, och även många helt psycho låtar som "Spit It Out" och "Welcome" som ändå är rätt så positiva. Det gillar jag med de också, de är varierade, kanske mest Vol. 3, Iowa känns det lite som att det bara är samma sak hela tiden.

Sen gillar jag hela den här grejen med maskar och samma kläder och sånt de har på konserter. De blir liksom helt wacko när de går upp på scenen, vilket gör att de är nog bland de roligaste att gå på en konsert med. Men ett stort minus är nog att Corey suger live, rent ut sagt. Vet inte om det är masken eller om han verkligen sjunger så dåligt, men han håller i alla fall inte riktigt måttet.

Men nu har jag inte tid eller ork att skriva mer, det får räcka. Det var i alla fall det jag kom på först om varför jag gillade de...
Praise the lord, and pass the ammunition!
  • 0
Citerar DarknessSpawn:
Du vet inte vad SlipKnoT är


Jag vet mycket väl vad det är.

Citerar metal crew:
Haha sådär säger alla "ickehårdrockare" medans alla "tr00metalheads" säger att slipknot är dåliga eftersom deras låtar består av 80% sång


Visst, men jag ska väl få säga min åsikt för det?
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Citerar DarknessSpawn:
Du vet inte vad SlipKnoT är


Jag vet mycket väl vad det är.
Dom kommer tillbaka nästa år
Längtar


Citerar metal crew:
Haha sådär säger alla "ickehårdrockare" medans alla "tr00metalheads" säger att slipknot är dåliga eftersom deras låtar består av 80% sång


Visst, men jag ska väl få säga min åsikt för det?
Evil Is Back
  • 0
Citerar metal crew:
Haha sådär säger alla "ickehårdrockare" medans alla "tr00metalheads" säger att slipknot är dåliga eftersom deras låtar består av 80% sång


Vad kallas de som gillar Slipknot då?
  • 0
Citerar thording:
Citerar metal crew:
Haha sådär säger alla "ickehårdrockare" medans alla "tr00metalheads" säger att slipknot är dåliga eftersom deras låtar består av 80% sång


Vad kallas de som gillar Slipknot då?


Maggots
Evil Is Back
  • 0
SlipKnot är ett mycket bra band.

Min favoritlåt är utan tvekan:
(Sic)

Och bästa cd:n enligt mig är Iowa som inte har en enda dålig låt, ja förutom låten Iowa som var rätt värdelös
  • 0
Citerar DarknessSpawn:
Maggots


Men det var inte det jag var ute efter. Om så kallade tr00metalheads ogillar Slipknot för att de sjunger 80% av låtarna (vilket jag inte riktigt fattar). Vad kallar man de då som tycker Slipknot är bra? Inte namnet på vad de väljer att kalla sina fans.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!