Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Hahah den är jobbig x)


mm vet inte hur mycket serier o filmer jag spoilat för att jag googlat på fel saker.

jag hann se vilka som var vilka men som tur e är jag van vid spoiler så jag hann titta bort snabbt o nu Spoiler: kommer jag bara i håg 2 personer som e titans men glömt bort vilka titans de är
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Det kanske är glädjande att Attack on Titan kör med "X ÄR EN TITAN"-twisten så många gånger att i princip alla är titaner, i så fall.
  • 0
Citerar Zaito:
Jag vill gärna höra dina gissningar!


Spoiler:Jag är lite osäker gällande kolossen, men jag gissar på Bertolt. Den bepansrade är jag helt övertygad om är Reiner.

Citerar Super Mario 128:
Den har Archer för tusan, den GARaste karaktären någonsin.


https://www.youtube.com/watch?v=Wk4Gu94R9ms
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
https://www.youtube.com/watch?v=Wk4Gu94R9ms


....

Okej, vem i tusan är den mannen? Ingen aning vem han är, men han borde skämmas att han har det heliga namnet "Archer"
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Okej, vem i tusan är den mannen?


Det är Archer. Från humorserien Archer. Rekommenderas.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Aldnoah.zero och akame ga kill var riktigt bra den här veckan! That feels in akame ga kill...... Gillar också att diamond no ace får ytterligare fler avsnitt än vad som var planerades! Börjar ju närma sig finalen! Går inte få nog av Sawamura haha förutom det är det ju mycket som håller standarden..glasslip och ao haru ride är underbara och det är väl ändå intressant att följa tokyo ghoul. Hur onekligt rushad den än är, så är tokyo ghoul ändå rätt coolt... Tråkigt då bara att mangan är 100 gånger bättre. Ångrar nog mitt påstående att TG får en dubbelsäsong...

Vad som dock varit en överraskning för mig (då jag inte läst mangan) är Tokyo ESP! Förutom att serien har den bästa opningen och troligen kanske bästa heroinen så har jag verkligen fått upp ögonen för serien! Blir absolut en närmre titt på mangan efter animen!

Äntligen börjar det också hända saker i baby steps.. Längtar verkligen tills att Eiichiro blir bättre... Baby steps är ju klart min favorit sportsmanga så!
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Aldnoah.zero och akame ga kill var riktigt bra den här veckan! That feels in akame ga kill...... Gillar också att diamond no ace får ytterligare fler avsnitt än vad som var planerades! Börjar ju närma sig finalen! Går inte få nog av Sawamura haha förutom det är det ju mycket som håller standarden..glasslip och ao haru ride är underbara och det är väl ändå intressant att följa tokyo ghoul. Hur onekligt rushad den än är, så är tokyo ghoul ändå rätt coolt... Tråkigt då bara att mangan är 100 gånger bättre. Ångrar nog mitt påstående att TG får en dubbelsäsong...

Vad som dock varit en överraskning för mig (då jag inte läst mangan) är Tokyo ESP! Förutom att serien har den bästa opningen och troligen kanske bästa heroinen så har jag verkligen fått upp ögonen för serien! Blir absolut en närmre titt på mangan efter animen!

Äntligen börjar det också hända saker i baby steps.. Längtar verkligen tills att Eiichiro blir bättre... Baby steps är ju klart min favorit sportsmanga så!


Kan hålla med om att Tokyo Ghoul anime är rätt cool men som sakt mangan är mycket bättre i både förklaringar och detaljer kan man säga Akame ga Kill har jag läst mangan av men trots det så är jag inte så hypad för serien direkt, på tog för mycket repetiva händelser som kommer efter första twisten liksom och utförande av dom är inte topklass direkt

Kul att se att någon gillar Tokyo ESP då jag själv läser mangan, men eftersom jag gör det så vet jag samtidigt att animen rusar en del då och då, och hoppar över ett helt kapitel under ett tillfälle Tja, nu resten av avsnitten som kommer så tror jag nog att det dom drar ner lite på rused åminstonde eftersom dom redan har gjort det en hel del nu under starten. Dessutom gillar jag konstilen i animen bättre än i mangan
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Hm den är små rushad alltså.. Kanske läser om den från början då kan kanske hålla med att akame ga kill är lite repetativ.. Ibland åtminstone. Jag tycker nästan andra halvan är bättre än första, så undrar hur långt de kommer hinna komma
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Hm den är små rushad alltså.. Kanske läser om den från början då kan kanske hålla med att akame ga kill är lite repetativ.. Ibland åtminstone. Jag tycker nästan andra halvan är bättre än första, så undrar hur långt de kommer hinna komma


Nja, tycker Akame snarare blir sämre och sämre i längden
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Så pass... Kommer knappt ihåg början, vilket är kul med animen nu om bara inte Spoiler:chelsea Hade dött.. Hur kunde de göra så?!? Finns andra de borde kunnat döda i stället.. Bästa karaktären borta bara sådär... Sorgligaste någonsin...
  • 0
Senaste Naruto, gud, Spoiler:Det är väll typ nästan tio år sen nu sen det gamla laget har återförennas och så gör dom det med sådant dåligt återförenande med knappt några ord alls om det, Och av det som Sasuke sa så tänkte jag "Är det där verligen Sasuke som säger det?2
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Jag är lite fascinerad hur Naruto blev så stort. Visst, Toonami vissade väll serien runt 2005 och serien fortsätter än?
Fast om Ninku var stort här i väst förr så kanske Naruto inte skulle varit så populärt?

Själv tycker jag serien började relativt bra, men sen går den bara neråt enligt mig.

Tycker dock det är roligt vad folk tyckte då om serien genom att kolla gammla svenska Naruto trådar eller vissa anime trådar som denna. Kolla bara på dem 10 första sidorna vet ja XD
  • 0
Citerar Havsöring:
Kolla bara på dem 10 första sidorna vet ja


Tråden blev i vår 10 år gammal.

Här är vårsäsongen samma år som tråden skapades.

Dela förresten gärna med er av säsongen från er födelse. Själv kom jag ut medan Totoro och Grave of the Fireflies gick på bio.

Folk födda före kinematografens uppfinnande *host*Ree*host* får naturligtvis dispens.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Dela förresten gärna med er av säsongen från er födelse.


http://animecharts.bateszi.me/1993/summer
Ingen träffade min födelsedag. Och ingen vidare säsong antar jag.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Turambar400:
Dela förresten gärna med er av säsongen från er födelse.


http://animecharts.bateszi.me/1989/autumn

igen serie som hade premier på min födelse dag men danm va uselt utbud det var på den tiden

Tillagt 2014-08-15 00:22:
Citerar Havsöring:
Jag är lite fascinerad hur Naruto blev så stort..


Jag älskade naruto serien när jag börja kolla på den 2002 och tycker fortfarande den e en av det bästa. med undantag ( undantaget står i spolern som e en spoiler för mangan )
Dock sköts shippuden jätte dåligt .. vissa avnitt e så dåligt målade att man nästan skäms , och fillers hela ***** tiden..
Sedan går storyn bara utför hela tiden.. nya jutsus kommer hela tiden och narutoverse ( narutos universum ) verkar ändra på sig när det kommer till hur saker o ting fungerar.

Spoiler: för er som också läser mangan vet att serien har spårat ut totalt, nya "magiska" krafter dyker upp hela tiden och alla verkar vara förknippade med six path sage
sedan kan jag inte släppa att det hela tiden dyker upp kraftigare o kraftigare ninjor, kakashi var i första naruto serien helt OP och i sippuden e han totalt värdelös. ,det e nästan så att det är R.I.P för serien halvvägs igenom fighten mot madara.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
http://animecharts.bateszi.me/1994/summer Inga höjdare där precis, vad jag ser. Får nöja mig med att filmerna Pulp Fiction, Forrest Gump, Léon the Professional, Lejonkungnen, och The Shawshank Redemption kom ut då. och The Mask

Citerar over:
men danm va uselt utbud det var på den tiden


När jag kollar på gamla listor över dåtidens nya anime så ser det generellt varken bättre eller sämre ut än läget idag. Både då och nu så är väl anime en säsongsvara, som när säsongen är slut förkastas och glöms bort för att ge plats åt de nyinkommna serierna.

Titta exempel på den här sommarens anime: http://animecharts.bateszi.me/2014/summer

Om 20 år, tror du att våra barn kommer att kolla på listan över sommar-säsongen 2014, och sedan skriva i gamereactor's anime-tråd att det såg bättre ut på den tiden?
  • 0
http://animecharts.bateszi.me/1992/spring

Inte direkt många serier jag har sett eller hört talas om, men känner till ett par stycken. Lite småkul dock att Nagagutsu wo Haita Neko no Boken (Mästerkatten i stövlar) faktiskt var en anime och hade premier på min födelsedag. Den finns faktiskt dubbad på svenska och jag har fortfarande kvar den på VHS.

Candy Candy känner jag igen också. Den blev dubbad till svenska på 90-talet och minns att min mormor och morfar hade den på VHS.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Tokyo Ghouls blir verkligen tråkigare snabbt. :/ Hade hoppas att han skulle bli lite coolare och faktsikt imbracea att bli en ghoule eller använda kraften för att döda resten av alla ghouls. men nu går han bara runt och kör standard förivrad feg och klagande. Resten är inte så intressanta heller. :/ Blev till och med vän och hjälpte den som försökte äta hans vän förut.

I mangan såga han så mycket mer badass ut av det jag såg. Trodde den skulle vara lite mörkare.
Tillagt såg dock slutet på senaste så ger nog serien ett avsnitt till så kanske han fixar sig.

Akame ga Kill! verkar köra samma still med vilket är synd.

Hade hoppats de tagit lite inspiration från hxh
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Tokyo Ghouls blir verkligen tråkigare snabbt. :/ Hade hoppas att han skulle bli lite coolare och faktsikt imbracea att bli en ghoule eller använda kraften för att döda resten av alla ghouls. men nu går han bara runt och kör standard förivrad feg och klagande. Resten är inte så intressanta heller. :/ Blev till och med vän och hjälpte den som försökte äta hans vän förut.

I mangan såga han så mycket mer badass ut av det jag såg. Trodde den skulle vara lite mörkare.
Tillagt såg dock slutet på senaste så ger nog serien ett avsnitt till så kanske han fixar sig.

Akame ga Kill! verkar köra samma still med vilket är synd.

Hade hoppats de tagit lite inspiration från hxh


Angående Tokyo Ghoul, vänta bara tills hans hår går över till vit, då blir han en helt annorlunda badass person

Håller med om Akama ga Kill, det blir allt för repetivt av samma stil och det kommer det att göra mer och mer
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Angående Tokyo Ghoul, vänta bara tills hans hår går över till vit, då blir han en helt annorlunda badass person
Okej nice. Blir den personligheten tillfällig som någon power boost eller behåller han den genom hela?

Citerar jeppe5959:
Håller med om Akama ga Kill, det blir allt för repetivt av samma stil och det kommer det att göra mer och mer
Yea och nu senaste då en i deras team dog var man ändå utråkad. Blev naruto av hela grejn där man bara sitter och tänker dö någon då.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Okej nice. Blir den personligheten tillfällig som någon power boost eller behåller han den genom hela?


Han behåller den såklart, man kan säga att han blir reborn Dock så som jag ser det så kommer animen dock sluta precis vid den punkten då han förändras

Jag föreslår att du läser mangan då, då får man uppleva honom som badass mer på inte tala om att mangan är flera gånger bättre också
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar over:
Jag älskade naruto serien när jag börja kolla på den 2002 och tycker fortfarande den e en av det bästa.


En av de bästa skulle jag inte säga, men fram till och med Narutos och Sasukes stora fight tyckte jag ändå att serien var riktigt trevlig. Efter det gick det ju däremot helt klart utför.

Citerar jeppe5959:
vänta bara tills hans hår går över till vit, då blir han en helt annorlunda badass person


Citerar jeppe5959:
man kan säga att han blir reborn


Aw yeah!
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Själv gillade jag dock Naruto faktiskt ända fram tills Naruto och Pain striden, men sen efteråt som sakt gick serien ner fullständigt

Andra exempel kan också va Bleach som jag tyckte blev också sämre redan efter Soul Society arcen
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Citerar Turambar400:
En av de bästa skulle jag inte säga, men fram till och med Narutos och Sasukes stora fight tyckte jag ändå att serien var riktigt trevlig. Efter det gick det ju däremot helt klart utför.


jag var gör taggad när de bytte över till shippuden då jag var trött på narutos tönterier.
Sedan har det varit en del guldkort genom shippuden. fighterna med hidan , o sasori.. o typ hela akatsuki ^^. men när alla dog så kändes det som att serien förbrukat alla sina figurer och bara drog till med nått för att fylla tomrummet.

naruto v sasuke fighten e ju oslagbar när det kommer till höjdpunkter
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar jeppe5959:
Andra exempel kan också va Bleach som jag tyckte blev också sämre redan efter Soul Society arcen


Absolut. Serien lider ju dessutom enormt av att Kubo bara fortsätter introducera nya karaktärer hela tiden. Han verkar verkligen inte veta inte hur han ska förvalta de han redan har.

Citerar over:
jag var gör taggad när de bytte över till shippuden då jag var trött på narutos tönterier.


Kan jag verkligen förstå, ifall man följde serien genom alla fillers som kom innan Shippuuden. Hur länge höll de på? Ett par år?

Citerar over:
naruto v sasuke fighten e ju oslagbar när det kommer till höjdpunkter


Tror jag föredrog Gaara vs Rock Lee faktiskt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!