Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Gaara vs Rock Lee

Den fighten sändes för 8 år sen på Tisdag, i 4:3.
  • 0
Citerar Ree:
Den fighten sändes för 8 år sen på Tisdag, i 4:3.


Har du märkt ut datumet i kalendern, eller gjorde fighten så stort intryck på dig att synen är permanent inbränd i minnesbanken?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Eller så var Naruto före shippuden (minus fillers) generelt bättre så det är bättre att lägga mine på det och gemföra med nuet?

Asså, läs dem senaste Naruto kapitlarna. Fighting skalan är så stor nu att det är rent plågeri mot vad serien var då. Glöm att skicka meteoriter mot folk. Vi ändrar verkligheten bara sådär.

Själv vet jag inte vad min favo fight/höjdpunkt i första serien var. Lee v Kimimaro, Choji v den fete i ljud 4an, Shikamaru v Temari?
  • 0
  • over
  • over
Citerar Havsöring:
Asså, läs dem senaste Naruto kapitlarna. Fighting skalan är så stor nu att det är rent plågeri mot vad serien var då. Glöm att skicka meteoriter mot folk. Vi ändrar verkligheten bara sådär.


jo det e det som jag tycker ballat ut totalt.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Har du märkt ut datumet i kalendern

Kom bara ihåg att det var riktigt länge sen jag såg det för första gången (och vilket intryck!), och bestämde mig för att påminna dig om hur gammal du är. =P
  • 0
Citerar Ree:
Kom bara ihåg att det var riktigt länge sen jag såg det för första gången (och vilket intryck!), och bestämde mig för att påminna dig om hur gammal du är. =P


Det jag gillade med fighten var hur asymmetrisk den var med två så totalt olika fight-stilar. Jag brukar ofta störa mig på när serier parar ihop två personer med liknande krafter för att slåss. Mycket roligare med asymmetri.

Och jag behöver ingen som påminner mig om att enstaka skäggstrån börjar bli anmärkningsvärt blonda...
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Havsöring:
Shikamaru v Temari


Yes, den gillade jag. Sarutobi vs Orochimaru kommer jag ihåg att jag gillade ganska mycket också.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
En bra sak att veta om Death 13-delen i JoJo:

När Viz först släppte ut kapitlen i fråga så tyckte de att scenen där hunden dör var lite för hemsk och brutal för att vilja släppa den. Så de frågade Araki om han möjligtvis kunde censurera den. Arakis svar var, såklart, att rita om scenen så att den istället för en hund innehåller en jättestor råtta:

http://i.imgur.com/43ewVfB.jpg
http://i.imgur.com/MKX5eGz.jpg
http://i.imgur.com/lgmLaeQ.jpg

Efter det så har de inte bett honom att censurera sin manga igen.


En annan sak som kan vara rolig att veta är att Death 13:s catchphrase "Lali-ho" tydligen dök upp i Final Fantasy IV ett år senare. Det är inte omöjligt att Square Enix tog den ifrån JoJo.
  • 0
Citerar jeppe5959:
Själv gillade jag dock Naruto faktiskt ända fram tills Naruto och Pain striden, men sen efteråt som sakt gick serien ner fullständigt

Andra exempel kan också va Bleach som jag tyckte blev också sämre redan efter Soul Society arcen


Håller med. Fram till pain är naruto faktiskt riktigt bra och än så länge inte så mycket hål i storyn. Kan tycka som många andra att det går lite utför i mangan just nu.. Testade dock att läsa om hela kriget för ett tag sen och på något konstigt sett kändes allt faktiskt mycket mer rimligt när man körde det senaste arket i ett maraton. Något jag kan rekommendera iaf!

Har ändå svårt att hata på naruto, då det är en av serierna som introdesersde mig till anime. Vissa delar går ju i proncip se om och läsa hur många gånger som helst.
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Har ändå svårt att hata på naruto, då det är en av serierna som introdesersde mig till anime. Vissa delar går ju i proncip se om och läsa hur många gånger som helst.


Jo, Naruto var en av dom första "riktiga" animes som jag såg och det var utan tvekan nåt av bästa jag hade sett (på den tiden). Och oavsett hur sämre serien blir för längden så kommer den gamla Naruto alltid finns kvar i en del av mitt hjärta kan man säga
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Såg precis klart Ergo proxy riktigt bra även om jag inte föstod nånting
Animationen var 10/10 , tonen i serien var också riktigt bra samt karaktärerna, enda som gjorde serien lite sämre var att den var så svår att hänga med i att jag fick kolla upp saker på google
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Såg ganska nyligen klart på Baccano, lätt sevärd. Rätt sköna karaktärer och inga plotholes som inte uträttades genom animens gång. Animationen samt musiken var väldigt trevlig precis som i Durarara, men storyn i Baccano var betydligt mycket mer intressant.

Är för övrigt riktigt hypad inför Durararas andra säsong
  • 0
Som jag trodde, verkar som att HxH animen kommer att sluta om 5 avsnitt eller nåt.

Tja, den är väldigt nära mangan punkten nu så det är nog logiskt att avsluta den utan fillers, nåja, åtminstonde Spoiler:¨åtminstonde kommer det bli ett bra slut
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • Ree
  • Ree
Naruto var nog första shounen-animen man såg som hade ett riktigt fightingsystem som var lite roligt. Shakra, hand signs, olika element, "olagliga" jutsur osv. Det var rätt skoj att se på och bli förundrad över när man såg nått nytt och coolt.

När man tänker på det är det många serier som kör idag som kör på samma sak. Aldnoah har de utomjordiska robotarna som har olika drag, som de förvisso klår med lite gammeldags fysik, men ändå. Sword Art Online 2 använder spelens värld för att hitta på ett fightingsystem. Tokyo Ghoul har även den ett system med regler de måste följa.

Oh well. Tycker ändå HxH klår dom alla. Systemet är definierat rätt djupt. Det finns precis som i Naruto många olika typer av "nen" (chakra) som gör olika saker. Skillnaden är att karaktärer inte kan få powerups ur intet bara sådär (looking at you Naruto och Bleach). Det kräver intensiv träning eller stora uppoffringar. Jag hade inte velat vara en nen-användare i den där världen. De verkar bara råka ut för skit. =P
  • 0
Citerar jeppe5959:
Som jag trodde, verkar som att HxH animen kommer att sluta om 5 avsnitt eller nåt.


Avsnitt 148 är det sista ^^
  • 0
Citerar Ree:
Naruto var nog första shounen-animen man såg som hade ett riktigt fightingsystem som var lite roligt. Shakra, hand signs, olika element, "olagliga" jutsur osv. Det var rätt skoj att se på och bli förundrad över när man såg nått nytt och coolt.

När man tänker på det är det många serier som kör idag som kör på samma sak. Aldnoah har de utomjordiska robotarna som har olika drag, som de förvisso klår med lite gammeldags fysik, men ändå. Sword Art Online 2 använder spelens värld för att hitta på ett fightingsystem. Tokyo Ghoul har även den ett system med regler de måste följa.

Oh well. Tycker ändå HxH klår dom alla. Systemet är definierat rätt djupt. Det finns precis som i Naruto många olika typer av "nen" (chakra) som gör olika saker. Skillnaden är att karaktärer inte kan få powerups ur intet bara sådär (looking at you Naruto och Bleach). Det kräver intensiv träning eller stora uppoffringar. Jag hade inte velat vara en nen-användare i den där världen. De verkar bara råka ut för skit. =P


Absolut, HxH har en väldig intressant så kallade "stridssystem" . Naruto var väl också hyfsad intressant innan, men som sagt så har alla dessa powerups gjort så att jag har tappat lite intresse i det nu....

Men pratar vi om liknande system så tycker jag att systemet i Nasuverse, alltså Fate/Stay Night, Fate/Zero, Tsukihime och Kara no Kyoukai har mest intressantaste systemet. Har precis börjat gräva mig djupare i detta universum och har märkt verkligen vilken djup dem har. Magecraft, Mana, Akasha, Counter Force, Reality Marble, Noble Phantasm, True Magic osv. Finns mycket att hämta där.

Citerar jeppe5959:
Som jag trodde, verkar som att HxH animen kommer att sluta om 5 avsnitt eller nåt.


Japp, så nu får vi vänta tio år på nästa remake.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Japp, så nu får vi vänta tio år på nästa remake.


Tja, till skillnaden från den tidigare anime versionen så kommer denna ha ett "riktigt" slut åtminstonde Sen tror jag att Mahouse skulle inte va så dumma att göra ännu en remake av serien utan det är mer troligt att om serien skulle komma tillbaks så fortsätter dom nog där dom slutade (förhoppningvis)
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Ree:
Skillnaden är att karaktärer inte kan få powerups ur intet bara sådär (looking at you Naruto och Bleach). Det kräver intensiv träning eller stora uppoffringar.


Och det är ju typ de som också ofta skiljer japanska hjältar från västvärldens superhjältar, som ofta bara föds med eller får sina krafter.
Typ Superman, Spiderman etc..
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar jeppe5959:
Tja, till skillnaden från den tidigare anime versionen så kommer denna ha ett "riktigt" slut åtminstonde Sen tror jag att Mahouse skulle inte va så dumma att göra ännu en remake av serien utan det är mer troligt att om serien skulle komma tillbaks så fortsätter dom nog där dom slutade (förhoppningvis)


Eller så kanske man skulle kunna göra en spinoff med någon annan karaktär som huvudkaraktär, för det finns ju en hel del karaktärer som är väldigt intressanta i HxH.

En annan möjlig variant hade ju varit att göra som i Naruto (trots att detta inte hade varit något som jag skulle tycka om) och köra fram tiden tills när de är vuxna.

Jag har för tillfället stannat på avsnitt 106, men nu när den är på väg mot sitt slut så ska jag nog köra igång tittandet igen!
  • 0
Citerar RziNduwd:
En annan möjlig variant hade ju varit att göra som i Naruto (trots att detta inte hade varit något som jag skulle tycka om) och köra fram tiden tills när de är vuxna.!


Klart det behövs en time skip... De är klart för svaga just nu inför det nya kontinent arket. Så lite träning 2-3 år skulle göra susen. Alla dessa power ups under kort tid utan att de växer börjar bli utsträckt, så hoppas inte det blir så åter igen.. Hade gärna viljat se killua och gon som tonåringar!
  • 0
Har kollat på Rose of Versailles nyligen. Har sett ungefär 13 avsnitt av den, av 40 möjliga.

Gillar inte riktigt hur de har animefierat historien om den franska revolutionen. När jag läste om den riktige Marie Antionette så fann jag hennes karaktär intressant, och tänkte att hennes naivitet och ointresse över Frankrikes problem på något vis speglar den franska revolutionen bra. När de i Rose of Versailles tolkar henne i anime-format så har de tagit hennes mest utstickande drag och hittat den anime-stereotyp som är mest lik. Ok, hon är en något naiv person. Detta visas i animen genom att hon jagar efter fjärilar och skrattar som en sjuåring. Nyanseringen finns inte riktigt där, tyvärr.

Speciellt inte när det kommer till de karaktärer som serien pressar väldigt hårt på att de ska vara "onda". Guéméné och d'Orléans, för att nämna två exempel. Dessa drar de upp till det extrema, till den grad att det inte kunde varit mindre subtilt om de ens blinkade men en skylt där det står "DÅLIG PERSON" varje gång de visas på skärmen. Det summerar kanske många av karaktärerna; ett utstickande drag som överdrives något enormt. Lätt överdriva ansiktsuttryck och rekationer summerar serien bra i övrigt.

Så långt som jag har sett så har dock inte ens den franska revolutionen börjat (mer än att serien har visat upp ett missnöje hos det vanliga folket, och introducerat Robespierre). Jag hoppas försiktigt på att den representeras bättre än vad vissa karaktärer har gjorts hittils. Det finns defenititv utrymme att göra något bra med dess, och även Marie Antoinettes, utveckling.

Är man intresserad av politiska draman så kanske den är värd att kolla på, dock. Men helt ärligt så vet jag dock inte riktigt om det finns någon anledning att välja att kolla på Rose of Versailles framför en dokumentär om Marie Antoinette eller den franska revolutionen... Antar att det är en fördel hos serier som LotGH, som är ett politiskt drama men samtidigt helt skilt ifrån vår historia, så att man inte behöver bry sig om att efterapa verkligheten. Tror att jag hade gillat Rose of Versailles mer om jag inte hade vetat om att det är historiska personer det handlar om, trots allt.

Serien har dock en svensk adelsman (Axel von Fersen) i sig, vilket ger den ett plus i kanten för att vara den enda animen (som jag känner till) med en svensk karaktär.
  • 0
Citerar Zaito:
Har kollat på Rose of Versailles nyligen. Har sett ungefär 13 avsnitt av den, av 40 möjliga.


En anime om franska revolutionen? Låter rätt så intressant.

Citerar Zaito:
Serien har dock en svensk adelsman (Axel von Fersen) i sig, vilket ger den ett plus i kanten för att vara den enda animen (som jag känner till) med en svensk karaktär.


Alltid kul att se sitt hemland representerad i japansk media. En annan karaktärer jag kan komma på är Stella Bremer från Muv-Luv Alternative: Total Eclipse. Hon är en svensk TSF (Mecha) pilot.

http://myanimelist.net/character/44179/Stella_Bremer
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Zaito:
Serien har dock en svensk adelsman (Axel von Fersen) i sig, vilket ger den ett plus i kanten för att vara den enda animen (som jag känner till) med en svensk karaktär.


http://myanimelist.net/character/14472/Nils_Holgersson
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
http://myanimelist.net/character/44179/Stella_Bremer

Citerar Turambar400:
http://myanimelist.net/character/14472/Nils_Holgersson


Trevligt. Hade ingen aning om att Nils Holgersson har existerat som anime.

Mitt nya mål får bli att hitta en anime med en karaktär som pratar svenska.
  • 0
Citerar Zaito:
Mitt nya mål får bli att hitta en anime med en karaktär som pratar svenska.


Genius Party - Deathtic 4. Svensk-talande zombies.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!