Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar jeppe5959:
Han behåller den såklart, man kan säga att han blir reborn Dock så som jag ser det så kommer animen dock sluta precis vid den punkten då han förändras

Jag föreslår att du läser mangan då, då får man uppleva honom som badass mer på inte tala om att mangan är flera gånger bättre också
Ah okej kan vänta då tills den kommer lite längre

Snyft bara fem avsnitt kvar av hxh. Ursh vad ska man göra efter den är slut.Vet någon hur flitigt han skriver på mangan nu? Vet att den ploppar upp i shonen jump varje vecka, men hur länge ska han fortsätta med det. Hoppas verkligen samma team får fortsätta på den sen.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Snyft bara fem avsnitt kvar av hxh. Ursh vad ska man göra efter den är slut.Vet någon hur flitigt han skriver på mangan nu? Vet att den ploppar upp i shonen jump varje vecka, men hur länge ska han fortsätta med det. Hoppas verkligen samma team får fortsätta på den sen


Tja, Eftersom animen slutar så försvinner ju lite av skaparens inkomster så det är nog troligt att att han fokuserar att jobba lite mer på sin manga nu framöver Fast under en tidigare viss 5 års period så släppte att han typ bara en volym under ett år. For bara hoppas att skaparen är frisk eller pigg nog till att åtminstonde gör tre volymer varje år. Nyligen i år så har han hittils gjort åtminstonde en volyms v'ärde av kapitel

Dock så läste jag nyligen någonstans precis att skaparen har fått lite ryggskada helt plötsligt och måste pause med mangan i två veckor nåt
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Dock så läste jag nyligen någonstans precis att skaparen har fått lite ryggskada helt plötsligt och måste pause med mangan i två veckor nåt
Ah nooooooo! Den får inte bli oavslutat snyft.

Citerar jeppe5959:
Nyligen i år så har han hittils gjort åtminstonde en volyms v'ärde av kapitel
Bra att han fått upp farten lite i alla fall
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
För det bättre eller sämre så har också börjat se andra säsongen av Sword Art Online. Av någon anledning så finner jag den rätt så intressant, även fast jag inte var så förtjust i första säsongen. Shinon är rätt så intressant och mycket bättre än Asuna. Skulle inte varit emot om Kirito skulle dumpa Asuna och gick till Shinon istället.

Även Kirito själv verkar jag gilla lite mer nu. Han var så OP och värsta Gary Stu-karaktären i först säsongen, han gjorde princip allt perfekt och alla dessa Deus ex Machina som räddade han hela tiden... Men hans nya trauma (om man kan kalla det?) har gjort han en mer trovärdigare person för mig. Enda negativa skulle vara att detta trauma kom upp ur ingenstans (jag tror inte dem nämnde eller visade något sånt i första säsongen vad jag kan minnas?).
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
För det bättre eller sämre så har också börjat se andra säsongen av Sword Art Online. Av någon anledning så finner jag den rätt så intressant, även fast jag inte var så förtjust i första säsongen. Shinon är rätt så intressant och mycket bättre än Asuna. Skulle inte varit emot om Kirito skulle dumpa Asuna och gick till Shinon istället.

Även Kirito själv verkar jag gilla lite mer nu. Han var så OP och värsta Gary Stu-karaktären i först säsongen, han gjorde princip allt perfekt och alla dessa Deus ex Machina som räddade han hela tiden... Men hans nya trauma (om man kan kalla det?) har gjort han en mer trovärdigare person för mig. Enda negativa skulle vara att detta trauma kom upp ur ingenstans (jag tror inte dem nämnde eller visade något sånt i första säsongen vad jag kan minnas?).


Inte för jag är står vid SAO sida men som sakt denna säsong känns mycket bättre än den första Fast om dom ska köra ännu en menningslös love triangle grej så känns det lite mörkt
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Super Mario 128:
För det bättre eller sämre så har också börjat se andra säsongen av Sword Art Online. Av någon anledning så finner jag den rätt så intressant, även fast jag inte var så förtjust i första säsongen. Shinon är rätt så intressant och mycket bättre än Asuna. Skulle inte varit emot om Kirito skulle dumpa Asuna och gick till Shinon istället.

Även Kirito själv verkar jag gilla lite mer nu. Han var så OP och värsta Gary Stu-karaktären i först säsongen, han gjorde princip allt perfekt och alla dessa Deus ex Machina som räddade han hela tiden... Men hans nya trauma (om man kan kalla det?) har gjort han en mer trovärdigare person för mig. Enda negativa skulle vara att detta trauma kom upp ur ingenstans (jag tror inte dem nämnde eller visade något sånt i första säsongen vad jag kan minnas?).


Kan för övrigt nämna att det är med i novellen som utspelar första säsongen. De valde bara att inte ha det med i animen, så det är åtminstone bara inget de bara lagt till i storyn har faktiskt själv svårt att avgöra om jag tycker denna säsong är bättre eller sämre.. Minns nog att jag längtade mer efter avsnitten förut, ävrn om jag tycker den här säsongen är väldigt bra vad jag nästan är mer hypad för är hur de kommer göra efter GGO, om de gör mothers rosario och till och med visar hyntar på att Alicization får en part1 animation. Alicization skulle ju va galet animerat.
  • 0
Senaste Naruto hade riktigt nice fightingscener. Tråkigt att halva avsnitten fortfarande mest är flashbacks och inre tankar hos olika karaktärer.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
OK, snart sätt klart Slayers trilogin (Slayers, Slayers Next, Slayers Try), så i vilken ordning kommer filmerna samt OVA? Ska man se filmerna först eller OVA?
  • 0
Citerar Havsöring:
OK, snart sätt klart Slayers trilogin (Slayers, Slayers Next, Slayers Try), så i vilken ordning kommer filmerna samt OVA? Ska man se filmerna först eller OVA?


Hur var själva serien då?


Senaste Tokyo Ghoul avsnittet var så grym Även om dom hoppar över visa saker i min favorit arc så var prestationen i denna avsnitt minst like bra eller kanske till och med bättre än mangans
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • Ree
  • Ree
Både Tokyo Ghoul och Zankyou no Terror höll hög klass denna vecka, men Terror var på en helt egen nivå. Var som en skitskön actionfilm i klass med Die Hard. =) Anime börjar verkligen komma långt nu känner jag.

SAO2 är lite för harem dock. NeoGAF kallar Kirito för Kirigod eftersom han får alla tjejer, är superbra på allt och bara supercool omg han är så häftig!!111 Och... jag håller med. Det blir lite löjligt när "bara han" kan köra motorcyklar och "bara han" kan klara ett enkelt jäkla spel osv. osv. osv.
  • 0
På tal om Tokyo Ghoul, hur mycket censurerad är det i senare avsnitt? Jag såg första avsnittet, men den verkar väldig censurerad på sina ställen.

Citerar Ree:
SAO2 är lite för harem dock. NeoGAF kallar Kirito för Kirigod eftersom han får alla tjejer, är superbra på allt och bara supercool omg han är så häftig!!111 Och... jag håller med. Det blir lite löjligt när "bara han" kan köra motorcyklar och "bara han" kan klara ett enkelt jäkla spel osv. osv. osv.


Haha, påminner mig om den tråden på MAL där en kille skrev att han försökte bli mer som Kirito för att bli mer populäre hos tjejer, men det hade visst motsatt effekt istället.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar jeppe5959:
Hur var själva serien då?

Mycket underhållande, fattar inte varför jag har sett den tidigare.
Därför vill jag veta ordningen på OVA och filmerna ;)
  • 0
Citerar Super Mario 128:
På tal om Tokyo Ghoul, hur mycket censurerad är det i senare avsnitt? Jag såg första avsnittet, men den verkar väldig censurerad på sina ställen.


Jo, det blir mer jobbig censurering i avsnitten som kommer efter. Men men, om väntar tills dom kommer ut på dvd så kan man nog ta bort dom censurerna förhoppningvis Mangan har ingen censur åtminstonde

Citerar Havsöring:
Mycket underhållande, fattar inte varför jag har sett den tidigare.
Därför vill jag veta ordningen på OVA och filmerna ;)


Ah, håller på att se den också faktiskt, bättre än Fairy Tail kan jag säga åtminstonde
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Jo, det blir mer jobbig censurering i avsnitten som kommer efter. Men men, om väntar tills dom kommer ut på dvd så kan man nog ta bort dom censurerna förhoppningvis Mangan har ingen censur åtminstonde


Yeah, jag kommer nog vänta tills det släpps på Blue Ray då.
Hur är det i Zankyou no Terror och Akame ga Kill! då? Är det mycket censur där?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Zankyou har ingen gore. Akame har en del, men vad jag kommer ihåg så var inget censurerat.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Haha, påminner mig om den tråden på MAL där en kille skrev att han försökte bli mer som Kirito för att bli mer populäre hos tjejer, men det hade visst motsatt effekt istället.


Sluta förfölja mina trådar på MAL...
  • 0
Citerar Ree:
Zankyou har ingen gore. Akame har en del, men vad jag kommer ihåg så var inget censurerat.


Bra, då ser jag dem åtminstone.

Citerar Zaito:
Sluta förfölja mina trådar på MAL...


"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Nu varit på turnering sen torsdags så missat allt som kommit ut.. Ska bli så sjukt nice att bara komma hem slappa och se allt jag missat.. Finns nästan inget bättre!!

Köpte nu också tales of xilia 2, så kanske får med en del spelande.. Väntar fortfarande på xilias anime.. Skulle ju kunna va rätt coolt!
  • 0
Katanagatari var en bra serie. Visuellt trevlig, intressant relation mellan huvudkaraktärerna och serien leker med tittarens förväntningar ett par gånger. Rekommenderas.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Rekommenderar alla här att se Gravity Falls. Riktigt skön animationsstil (som jag njuter av), en skön story med skämt som även vuxna uppskattar. Roliga karaktärer (särskilt Grunkle Stan) osv.

Gick just in i säsong 2, och jag kan inte få nog. Rankar den bland mina top 3-serier jag ser just nu, tillsammans med Aldnoah Zero och Zankyou no Terror.

Även Rick and Morty är 100% sevärd, för er som missat den. En lite "edgier" Futurama.

http://www.youtube.com/watch?v=mHm_TuS-KQU
  • 0
Bara jag som stör mig av utvecklingen i Zankyou no Terror ?

Är så stört löjligt att hela Japans polis och myndigheter låter Usa och Number 5 gå in och bomba grejer och döda människor utan att någon verka bry sig. Visst nu kanske det är någon hemlig organisation som gör detta med number 5 och inte usa i sig. Men fortfarande skrattretande.

Och engelskan retar jag ihjäl mig på. Serien blev så jävla mycket sämre sen Number 5 kom in i leken.

Känns som Death Note 2.0 och jag mår dåligt över det.
  • 0
Citerar Ree:
Rekommenderar alla här att se Gravity Falls.


Har väl skjutit upp att ge den en chans tillräckligt länge nu. Kanske tittar lite ikväll nu när Katanagatari är avklarad.

Citerar dinskugga:
Känns som Death Note 2.0 och jag mår dåligt över det.


Hm, skarpögda medlemmar har kanske, trots min listiga förklädnad, upptäckt att jag är lite svag för mer än enbart trollkonster och knävelborrar, så detta behöver inte nödvändigtvis vara något negativt för mig.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Blargh. Bara jag som blir super irriterad på den nya typen av censur som dyker upp mer och mer i anime. En stor svart klick över vad som nu ses som våldsamt. Sen när började Japan censurera blood? Visst att det är för att yngre ska se det, men vissa serier är ju bara inte för yngre och det dyker ändå upp. Snyft
Hade Hellsing Ultimate släppts nu hade hela serien bara vart en stor svart skärm med pistoler sipprande fram då och då + några bilder av polis tjejens bröst.

Tillagt 2014-08-25 15:25:
Citerar dinskugga:
Zankyou no Terror
Yea tvivlat på den serien enda sedan början, men om det kommer någon briljant förklaring så småningom om som förklarar typ hela handlingen så lär man äntligen kunna börja gilla eller hata den.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Turambar400:
Hm, skarpögda medlemmar har kanske, trots min listiga förklädnad, upptäckt att jag är lite svag för mer än enbart trollkonster och knävelborrar, så detta behöver inte nödvändigtvis vara något negativt för mig.


Zankyou är dock mycket sämre än Death Note. Välregisserad som få, men inte välskriven eller särskilt intressant/spännande.

Citerar dbmmm:
Hade Hellsing Ultimate släppts nu hade hela serien bara vart en stor svart skärm med pistoler sipprande fram då och då + några bilder av polis tjejens bröst.


Hellsing Ultimate är en OVA dock, den behöver inte dras ner med TV-censur.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Bortser från Fate/Prisma llya och möjligtvis Sailor Moon, så verkar inte vara något bra denna säsong eller? Har börjat se Tokyo ESP och Akame ga Kill också, men inga direkt bra serier skulle jag säga... Zankyou och Tokyo Ghoul verkar inte heller vara någon höjdare vad jag hört.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!