LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Anime


      Citerar over:
      USCH! vad jag nu är nära på att droppa den där ****** naruto serien. e ju för *** fillers hela ****** tiden.
      Dessutom är dem så dåliga att man nästan skäms.


      Som nämns tidigare, det var "reklam-avsnitt" för nya Naruto-spelet snarare än vanliga fillers och tro eller ej, Mecha Naruto var desingat utav Kishimoto själv. Vi kommer nog inte få någon mer fillers på ett tag förhoppningsvis (om inget alls? Eftersom Naruto-mangan verkar vara på väg mot sitt slut).
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Den här gången var avsnitten som reklam för det nya spelet som kom ut.. Så bättre än så här är det väl ändå "oftast" några sekvenser var faktiskt roliga, fast de behövde ju inte lägga fillerna efter värsta cliffhangern -.-


      Jo vet att det var reklam men det var så rysligt dåligt endå. jag kollade inte ens klart dem jag stängde av när jag såg "mecha" naruto.
      Men det e endå avsnitt som inte är on story.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Damn vad mycket bättre Säsong 2 av Space Dandy är jämfört med Säsong 1.

      Synd att säsong 1 inte höll lika hög klass som säsong 2 gör just nu.
      • 0
      Nu har Random Curiosity släppt sin mycket genomgående Fall Preview 2014

      Många spännande serier i höst. Framförallt en ny seriös Gundam serie för oss Gundam nördar.

      Och även den efterlängtade animeringen av kult mangan Parasyte från 1990-1995.
      Ska bli ruskigt intressant.

      Och kanske det mest spännande för oss svenskar animeringen av Ronja Rövardotter av Polygon Pictures samt Studio Ghibli. Enda som är tråkigt är att det verka vara väldigt mycket cgi tyvärr.

      http://randomc.net/2014/09/18/fall-2014-preview/

      Sen en hel del annat gutt.
      • 0
      Fate/stay night Unlimited Blade Works
      • 0
      Citerar dinskugga:
      http://randomc.net/2014/09/18/fall-2014-preview/


      Citerar TERRAFORMARS:
      Tasked with enabling humans habitation on Mars, 21st century scientists devised a cost-efficient (albeit slow) method of terraforming the planet by introducing cockroaches and mold. Five hundred years later, the year is 2577, and the transformation is complete. A manned crew is sent to eliminate the roaches and pave the way for humanity's migration, but upon their arrival, they realize that the roaches are no longer the ones they left behind. Now two meters tall, humanoid in form, and possessors of immense strength, they wipe out the crew-but not before they manage to send an emergency transmission back to Earth.


      Jag undrar om serien har någon typ av justifiering till varför det gick 500 år utan att någon bestämde sig för att kolla till vad som har hänt på Mars. Känns lite orelaistiskt att de upptäcker dessa monster först när de åker dit.
      • 0
      Så typiskt att Tokyo Ghoul slutar precis då den blev bra och intressant :/ Jaja hoppas de fortsätter med mangan så det kan komma ny säsong. Älskar hur han blev.
      Citerar dinskugga:
      Nu har Random Curiosity släppt sin mycket genomgående Fall Preview 2014

      Många spännande serier i höst. Framförallt en ny seriös Gundam serie för oss Gundam nördar.

      Och även den efterlängtade animeringen av kult mangan Parasyte från 1990-1995.
      Ska bli ruskigt intressant.

      Och kanske det mest spännande för oss svenskar animeringen av Ronja Rövardotter av Polygon Pictures samt Studio Ghibli. Enda som är tråkigt är att det verka vara väldigt mycket cgi tyvärr.

      http://randomc.net/2014/09/18/fall-2014-preview/

      Sen en hel del annat gutt.
      Nice då kommer det finnas lite intressant i framtiden
      Tack för tipset om Parasyte verkar intressant
      Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
      • 0
      Narutoanimen drar verkligen ut på avsnitten. Vill mest att den ska ta slut nu.
      Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
      • 0
      Citerar Havsöring:
      Fate/stay night Unlimited Blade Works


      This. Allt annat kommer blekna i jämförelse.

      Är det förövrigt bara jag som ser fram emot Grisaia no Kajitsu? Men jag kan nog förstå om den i första hand ser ut som en typisk harem-serie, men det är den inte. Visual Novellen var väldig bra med intressanta, härliga karaktärer och varje enskild karaktärernas route/historier var inte den andra lik. Visligen är jag lite skeptisk som vanlig när det gäller VN-adaptationer, så den kan antagligen bli en hit eller miss.

      Citerar gurage:
      Narutoanimen drar verkligen ut på avsnitten. Vill mest att den ska ta slut nu.


      Serien slutar nog snart ska du se. Antagligen redan tidigt nästa år. Mangan är nu inne på sin sista climax (förhoppningsvis).
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Då kan man lägga Major till högen av baseball-anime man sett. Serien var underhållande trots att de använde samma knep om och om igen.

      Spoiler: Med det menar jag att Goro blir skadad just när det gäller som mest. De körde ju till och med det ända in i slutet. Tack vare det var det ju oftare han kämpade mot sin skada än sina motståndare. Nästan som att de tycker han är så överlägsen att han behöver handikapp. Hade gärna sett att de hittat på något annat att variera serien med, men inget som stör jättemycket.
      X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
      • 0
      Citerar dbmmm:
      Så typiskt att Tokyo Ghoul slutar precis då den blev bra och intressant :/ Jaja hoppas de fortsätter med mangan så det kan komma ny säsong. Älskar hur han blev.


      Hoppas snarare på att dom byter animatörer till några mer vettig bolag som kan göra en bätrre adaption av serien
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Citerar jeppe5959:
      Hoppas snarare på att dom byter animatörer till några mer vettig bolag som kan göra en bätrre adaption av serien
      Ja det skulle vara bra med, som sagt aldrig läst mangan. Men hela grejen innan Mr vithårig var otroligt tråkig med massa överkänsligt skrikande. Om det kan göra den bättre skulle de vara nice.
      Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
      • 0
      Tänkte ge Anime en chans efter att ha varit skeptisk i en hel livstid.

      Först ut, och kanske sist är Death note. Får se vart det landar.
      • 0
      Citerar Genera:
      Tänkte ge Anime en chans efter att ha varit skeptisk i en hel livstid.

      Först ut, och kanske sist är Death note. Får se vart det landar.


      Väldigt ojämn serie som börjar bra, men som sedan tappar riktningen. Nog inte den serie som jag hade rekommenderat som serien som ska få en intresserad i anime, men vi får väl se vad du tycker.
      X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
      • 0
      Jag fick min kompis intresserad av anime genom att visa Highschool of the dead för honom. Big boobs och zombies ;) Han fastnade direkt
      My signature this is.
      • 0
      Ser ut som tokyo ghoul fortsätter med en season2 i januari! Riktigt goda nyheter! Sista avsnittet var i sin ära klart det bästa i serien, men också många frågor som kvar hängandes i luften! Äntligen är han också vithårig haha! Många sjuka fighter nu att se fram i mot!

      Tillagt 2014-09-20 00:47:
      Hjälp... Har nog aldrig varit så här långt efter inom mitt tittande och läsande av manga/anime... (Går lite off-topic) Knappt något internet i över två veckor, gråter nästan.. Har med över min förmåga lyckats se det jag verkligen bryr mig om, men klarar inte mycket längre?!? Tänker aldrig mer flytta utan en ordentlig plan...

      Lyckades dock ladda ned lite nytt som jag ville bli klar med innan hösten! Log Horizon är det nån som sett den? Var så sjukt skeptisk då jag är ganska SAO fanboyig... Men gav det ny chansen då tvåan kommer nu snart. Rätt impad, och förvånansvärt intresserad för vad som ska komma ske! Är ju helt olikt SAO, men ändå rätt bra!
      • 0
      Citerar Ramstiam94:
      Ser ut som tokyo ghoul fortsätter med en season2 i januari! Riktigt goda nyheter! Sista avsnittet var i sin ära klart det bästa i serien, men också många frågor som kvar hängandes i luften! Äntligen är han också vithårig haha! Många sjuka fighter nu att se fram i mot!


      Sweet. Blev lite osäker när jag läste att säsong 1 va slut
      My signature this is.
      • 0
      Citerar Silky:
      Citerar Genera:Tänkte ge Anime en chans efter att ha varit skeptisk i en hel livstid.

      Först ut, och kanske sist är Death note. Får se vart det landar.

      Väldigt ojämn serie som börjar bra, men som sedan tappar riktningen. Nog inte den serie som jag hade rekommenderat som serien som ska få en intresserad i anime, men vi får väl se vad du tycker.


      Hålller med, kanske inte bästa att börja med. Draginball började jag med, men det var för att jag läst mangan som barn. Full Metal Alchemist var riktiga första animen jag kolla på, sen dess har jag fastnat. Jag är ändå långt ifrån animé-expert, men enligt mig borde du kolla på Full Metal Alchemist, brotherhood versionen. Lättillgänglig, inga fillers, riktigt bra story och fightingscener.

      Får en grov klump i halsen när jag tänker på att HxH snart är slut och jag hör den här låten
      https://www.youtube.com/watch?v=rWMI-VnwTGY
      Visste inte att Outro 6 och 5 var samma låt faktiskt. Riktigt coolt.
      Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
      • 0
      Citerar Ramstiam94:
      Ser ut som tokyo ghoul fortsätter med en season2 i januari! Riktigt goda nyheter! Sista avsnittet var i sin ära klart det bästa i serien, men också många frågor som kvar hängandes i luften! Äntligen är han också vithårig haha! Många sjuka fighter nu att se fram i mot!


      Hmm, intressant men då kommer det förmodligen dock bli bara bli ännu en rusad 12 avsnitt säsong som kanske till och med försöker täcka ända upp till punkten då mangan slutar Tja om det bli så så kan jag bara säga, "lycka till med att täcka över 70 kapitel med bara 12 avsnitt
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Citerar Genera:
      Tänkte ge Anime en chans efter att ha varit skeptisk i en hel livstid.

      Först ut, och kanske sist är Death note. Får se vart det landar.


      Har sett två avsnitt, och är positivt överraskad. Antagonisten "L" gjorde ett starkt intryck, och kommer absolut fortsätta att titta och se om serien löper hela linan ut med hedern i behåll.

      gurage - Tack för tipset, ska försöka nöta nu i helgen då jag är barnfri, för att ge anime en ärlig chans. Med fanns det olika versioner?
      • 0
      Citerar Genera:
      Med fanns det olika versioner?


      Japp.

      Den första Fullmetal Alchemist från 2003 och Brotherhood är en nyare version från 2009. Deras story skiljer rätt så mycket, den första animens story har animeskaparna själv hittad på, medans "Brotherhood" följer mangans story. Brotherhood anses som den mest överlägsnaste av dem, men har du tid och intresse skulle jag rekommendera första Fullmetal Alchemist också. Men om du inte vill så går det självklart väldig bra att gå direkt till Brotherhood också.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Citerar Super Mario 128:
      har du tid och intresse skulle jag rekommendera första Fullmetal Alchemist också.


      This. Den är faktiskt rätt bra, och har man gott om tid så förtjänar den en chans.
      I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
      • 0
      Kan någon tipsa om någon serie som liknar Akame ga kill? Tack!
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Hunter X Hunter
      Black Lagoon
      • 0
      Citerar Turambar400:
      Citerar Super Mario 128:har du tid och intresse skulle jag rekommendera första Fullmetal Alchemist också.

      This. Den är faktiskt rätt bra, och har man gott om tid så förtjänar den en chans.

      hade faktiskt tänkt ge den en chans också. Har skjutit upp det för mycket,
      Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!