LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Anime


      Citerar Super Mario 128:
      Citerar Ree:Vi får se vad som blir bra. Fate S/N verkar bra.

      Såklart, trodde du något annat? Det bästa är att även nästa vecka får man en 40-minuters avsnitt och då är det verkligen som serien börjar från Shirous perspektiv.

      Men MAL fortsätter att förundra mig, nya Fate/Stay Night är redan rankat på plats 11...


      Tyckter det var faktiskts var en riktigt bra start på serien, att använde samma "Rin början" som i novelen liksom
      Och dom där action scenerna överklassar ju alla dom tidigare anime versionerna
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Citerar jeppe5959:
      Tyckter det var faktiskts var en riktigt bra start på serien, att använde samma "Rin början" som i novelen liksom
      Och dom där action scenerna överklassar ju alla dom tidigare anime versionerna


      Japp, det var princip en perfekt start på serien. Ufotable vet hur man ska porträtt servanternas gudomliga krafter. I Deens version så var fighterna i snigelfart i jämförelse.

      Dock vet jag inte Ufotable trollar med oss eller ej, men vi har redan fått en hint vad det kommer med hända med "ni vet vad" scenerna. Det verkar bli CG delfiner denna gång också.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Citerar Super Mario 128:
      Dock vet jag inte Ufotable trollar med oss eller ej, men vi har redan fått en hint vad det kommer med hända med "ni vet vad" scenerna. Det verkar bli CG delfiner denna gång också.


      Tja, Även om du nu skulle inte bli någon "du vet vad", om Ufotable gör allt annat i serien perfekt och bara visar en stund då Rin kysser honom åtminstonde eller nåt så räcker det mer eller mindre för mig antar jag
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Citerar jeppe5959:
      Tja, Även om du nu skulle inte bli någon "du vet vad", om Ufotable gör allt annat i serien perfekt och bara visar en stund då Rin kysser honom åtminstonde eller nåt så räcker det mer eller mindre för mig antar jag


      Jag har läst den censurerade versionen av den scenen i Visual Novellen och Rin kysser honom inte alls där vad jag kan minnas. Om nu inte Ufotable lägger till det så lär vi tyvärr inte se det. Men Rin gjorde det i ocensurerade versionen som förberedelser inför deras "kontrakt".
      Så skulle dem åtminstone ta med kyssarna från ocensurerade, men ta hela magi-grejen från censurerade så är det helt okej för mig.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Usch... Hiskligt bra fight scener i fate... Ska bli så sjukt kul att följa verkligen! Till och med lyckats att inte spoila mig vad som kommer hända i den här routen så ser verkligen fram i mot hur den är!
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Gais. gais. gais.

      Gais.

      Se Shingeki no Bahamut. Jag njöt seriöst mer av den än Fate.

      Gais.
      • 0
      Hmm, verkar som vissa här är nybörjare för Fate serien. Tja,, då är det nog bäst att jag inte säger för mycket då under seriens gång

      Oj oj, verkar förresten som att Naruto mangan äntligen kommer att ta slut nu har jag hört: Nåja, det var bannemig på tiden men samtidigt så känns det ändå lite.....sorligt
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Citerar jeppe5959:
      Hmm, verkar som vissa här är nybörjare för Fate serien. Tja,, då är det nog bäst att jag inte säger för mycket då under seriens gång

      Oj oj, verkar förresten som att Naruto mangan äntligen kommer att ta slut nu har jag hört: Nåja, det var bannemig på tiden men samtidigt så känns det ändå lite.....sorligt


      Haha tack!

      Japp... Om 5 veckor....
      • 0
      Citerar Super Mario 128:
      Fate/Stay Night är redan rankat på plats 11...
      ja 24 nu. Rätt högt för en serie som inte änns har börjat <.<
      Dock var avsnitt 0 nice.


      Citerar jeppe5959:
      Oj oj, verkar förresten som att Naruto mangan äntligen kommer att ta slut nu har jag hört:
      Äntligen
      Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
      • 0
      Om 5 veckor tydligen.
      Så antar sista kapitel numret blir 700!

      Jösses, den sista arcen har verkligen dragits ut (ca 200 kapitel)!
      • 0
      Citerar Havsöring:
      Om 5 veckor tydligen.
      Så antar sista kapitel numret blir 700!

      Jösses, den sista arcen har verkligen dragits ut (ca 200 kapitel)!


      699 om jag förstod det rätt. Tror det räknar med den här veckan, men är osäker då jag inte kollat upp det själv. Såg bara en kommentar
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Gais.

      Ni pratar för lite om Shingeki no Bahamut. Lätt min favorit den här säsongen, hittills. =)
      • 0
      Citerar Ree:
      Gais.

      Ni pratar för lite om Shingeki no Bahamut. Lätt min favorit den här säsongen, hittills. =)


      Att säga favoriter för denna säsong är fortfarande lite för tidigt, behövs visas fler ep mest för att avgöra sånt samtidigt som alla serier inte ens har börjat än
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Citerar Ree:
      Gais.

      Ni pratar för lite om Shingeki no Bahamut. Lätt min favorit den här säsongen, hittills. =)


      Kollar i morn bitti så ska vi se vad jag har för kommentar &#128522;
      • 0
      • Ree
      • Ree
      jeppe> Är väl bara Parasyte kvar nu?
      • 0
      Citerar Ree:
      Ni pratar för lite om Shingeki no Bahamut.


      Finns ju inget vettigt att säga än. Coola strider och irriterande huvudkaraktär typ. I slutändan bra för spektakel men inte mycket annat gissar jag på.
      Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Citerar n00b-gamer:
      Coola strider och irriterande huvudkaraktär typ

      Går ju säga samma sak om Fate Stay/Night om vi ska vara petiga, och det har diskuterats rätt vilt på nätet. ;) Nåja, bara ett avsnitt hittills, men det var hella bra.
      • 0
      Citerar Ramstiam94:
      Bara börja tagga för nästa säsong då! Kommer folket följa?


      Dom flesta serierna har ju redan börjat.

      Diskuterade Anime hösten några sidor bak. Du kan läsa där

      Jag håller på att beta av pilotavsnitten av serierna jag har spanat in. För att se vilka jag gillar och ska följa.

      Men några ska jag följa oavsett och det är

      Gundam : Reconguista in G Oktober
      Kiseijuu: Sei no Kakuritsu (Parasyte)
      Psycho-Pass 2
      Hitsugi no Chaika 2

      Sen har jag några serier som sagt jag spanar in. Som jag inte bestämt mig om än.

      Tillagt 2014-10-07 10:22:
      Citerar Ree:
      jeppe> Är väl bara Parasyte kvar nu?


      Och säsong 2 av Hitsugi no Chaika
      • 0
      Citerar Ree:
      Jag såg den, men insåg att jag knappt kom ihåg storyn trots att den gick nyligen.


      Det är väl bra? I så fall kan du se om den och allt i den kommer att kännas nytt och fräscht, och inte som något som du har sett förr. Det är därför som anime är så generell och intetsägande, för att då glömmer man bort dem till dess att nästa säsong börjar och då kan studiorna visa i princip samma sak igen.
      • 0
      Citerar Ree:
      Gais.

      Ni pratar för lite om Shingeki no Bahamut. Lätt min favorit den här säsongen, hittills. =)
      Hm inte sett den får väll ta en titt på första avsnittet.
      Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
      • 0
      Trinity seven
      Amagi briliant park
      Yowamushi pedal season 2
      The seven deadly sins
      Shingeki
      Ookami shoujo to kuro ouji
      Ushinawarata mirai O motomete
      Fate
      Madan no ou to Vanadis
      Log Horizon season 2
      Cross Angie
      Inou-battle
      Terraformars
      Sora no method

      Är än så länge bookmarkted. Får se hur länge jag håller dem. Var väl kanske tre till jag droppade... Sen är det ju lite till som inte kommit ut än man givetvis kommer följa!

      Nästan så att favoriterna är fate, ookami och amagi briliant park för tillfället!
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Enda jag kommer fortsätta se hittills är:

      Amagi Brilliant Park (på gränsen)
      Fate Stay/Night
      Shingeki no Bahamut

      Hoppas på Parasyte och Psycho-Pass S2.

      Fortsätter även med:

      Akame ga Kill
      Sword Art Online II

      ....Och South Park, Gravity Falls, Adventure Time, American Dad, Legend of Korra, Steven Universe. o_O;;
      • 0
      "Monster"...Gud varför såg jag inte en sån här fantastisk serie tidigare
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Yepp, Parasyte blir säsongens anime. Mycket nöjd med första avsnittet.

      Citerar jeppe5959:
      "Monster"...Gud varför såg jag inte en sån här fantastisk serie tidigare


      Gillade du Monster så måste du läsa 20th Century Boys. Från samma skapare och är ännu ambitiösare, spännande och välberättad. Finns bara som manga dock.
      Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
      • 0
      Citerar n00b-gamer:
      Yepp, Parasyte blir säsongens anime. Mycket nöjd med första avsnittet.


      Håller med. Började riktigt bra. Gillar förändringen på huvudkaraktären från Mangan. Glasögonen passar honom, Han blir lite mer goofy som man tänkt honom som.

      Enda jag inte gillade var dupstep introt och vid fighten.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!