Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar n00b-gamer:
Yepp, Parasyte blir säsongens anime. Mycket nöjd med första avsnittet.

Citerar jeppe5959:"Monster"...Gud varför såg jag inte en sån här fantastisk serie tidigare

Gillade du Monster så måste du läsa 20th Century Boys. Från samma skapare och är ännu ambitiösare, spännande och välberättad. Finns bara som manga dock.


Jo, hade faktiskt tänkt att börja läsa den precis efter nu

Hmm, Parasyte känns unikt och intressant från det jag har sett hittils. Dock även om jag inte har läst mangan så känns det lite som att första avsnittet rusade saker lite :
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
"Monster"...Gud varför såg jag inte en sån här fantastisk serie tidigare


Det undrar jag också. Håller på att se den nu den. Visligen är jag bara 15 avsnitt in, men den rätt så intressant än så länge.

Trevligt att höra att Parasyte verkar bra. Då kanske man faktiskt får en till bra serie denna säsong i alla fall. Om den håller sig så i 6 avsnitt framöver så börjar jag också se den också.

I Fate/Stay Night, Shingeki no Bahamut och Parasytes all ära, men är det verkligen ingen som är intresserad utav en annan lovande guldpärla denna säsong, Grisaia no Kajitsu? Precis som med Fate så är den baserad på en rätt så omtyckt Visual Novel. Jag kan förstå om vissa kan missförstå den som en genetisk Harem-serie i första hand, men det är den inte. I början är det mest komedi och lite fanservice, men när väl tjejernas respektive route/arcer börjar så får man uppleva Drama, romans (förhoppningsvis), spänning, sorg, psykologi och även lite action. Är man en lipsill så gråter man garanterad också. Liknande Keys verk som Clannad, Kanon och Angel Beats! alltså.

Visligen finns det risk att anime-skaparna kommer sabba allt som det oftast händer VN-adaptioner. Men jag tyckte att första avsnittet var rätt så bra, så jag tror att det är en serie man ska hålla utsikt efter om man gillar någon av dess genre (men action-fansen ska nog inte förvänta sig för mycket).
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
men är det verkligen ingen som är intresserad utav en annan lovande guldpärla denna säsong, Grisaia no Kajitsu? P


Jag tyckte första avsnittet var ok. Ska väl se några till innan jag känner om jag vill följa den eller inte.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Gillade du Monster så måste du läsa 20th Century Boys. Från samma skapare och är ännu ambitiösare, spännande och välberättad. Finns bara som manga dock.


Och Pluto. Pluto bör man också läsa. Naoki Urasawa är verkligen fantastisk.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Och Pluto. Pluto bör man också läsa. Naoki Urasawa är verkligen fantastisk.


Du som verkar veta mycket om Pluto, utspelar den sig verkligen i samma universum som Astro Boy?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Snart på avsnitt 100 av HxH, så snart avklarad.

Vad ska jag kolla på sen?

Sugen på att se något mer actionfyllt med starkare antagonist(er).
  • 0
Citerar Genera:
Snart på avsnitt 100 av HxH, så snart avklarad.

Vad ska jag kolla på sen?

Sugen på att se något mer actionfyllt med starkare antagonist(er).


Yu Yu Hakusho kanske kunde vara något? Är av samma skapare som HxH. Inte lika bra som HxH möjligtvis och den är rätt så gamla anime från 90-talet, men annars rätt så nice.

D.Gray-Man kanske kunde vara något också. Där är antagonisterna väldig starka och är den första animen jag tänker på när jag hör ordet "starkare antagonist(er)"
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Du som verkar veta mycket om Pluto, utspelar den sig verkligen i samma universum som Astro Boy?


Jag läste den en gång, om det nu är tillräckligt för att klassificeras som expert. ;)

Det är Urasawas egen tolkning av ett utav Astro Boys story arcs, i form av ett mordmysterium. Nu har jag inte läst just Astro Boy, men jag kan tänka mig att Pluto skiljer sig en hel del från originalet. Huvudrollen spelas till exempel inte av Astro Boy själv(men han är en utav de viktigaste karaktärerna). Bra skit hursomhelst.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Genera:
Sugen på att se något mer actionfyllt med starkare antagonist(er).


Bleach är väl det första jag tänker på när jag hör starka antagonister... Var ju helt löjligt där ett tag.

Fast vad menar du du med starkare antagonister? HxH har ju jättemånga av det slaget tycker jag.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Är själv på runt avsnitt 120 nu av HxH, senaste arcet har ju varit helt löjligt bra tycker jag (resten av serien är också riktigt bra). GIllar nästan alla de nya karaktärerna samt hur storyn har trappats upp stegvis. Nästan alla karaktärer som var lite småtråkiga i början av arcen blev intressanta på något sätt efter ett tag.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Ree:
....Och South Park, Gravity Falls, Adventure Time, American Dad, Legend of Korra, Steven Universe. o_O;;


Jag skapade precis en tråd specifikt för västerländsk animation. Ifall folk vill diskutera tecknat ifrån andra nationer än Glorious Nippon så får ni gärna komma förbi och dela med er av diverse spörsmål eller rekommendationer.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
I Fate/Stay Night, Shingeki no Bahamut och Parasytes all ära, men är det verkligen ingen som är intresserad utav en annan lovande guldpärla även lite


Hade läst lite av mangan och var ärligt inte så intresserad.. Första avsnittet eller de sista fem minutrarna tog mig dock med storm! Verkar mycket intressant
  • 0
Citerar Alexis:
Fast vad menar du du med starkare antagonister? HxH har ju jättemånga av det slaget tycker jag.


Med starkare antagonister menar jag sådana som genomsyrar serien, och är lite mer protagonist vs antagonist.

Enda intressanta antagonisten i HxH tycker jag är Hisoka, och honom verkar Spoiler:Gon tacka av efter en givande match i dodgeball. Mina förväntningar var helt enkelt annorlunda, därav blev det lite anti-klimax av alltihop.

Enda sen serien började har förväntningarna byggts upp kring Gon's potential, men han verkar generellt sett ha varit vek genom hela serien. Men har väl en sisådär 40 avsnitt kvar. Bra serie förövrigt!
  • 0
Citerar Genera:
Enda sen serien började har förväntningarna byggts upp kring Gon's potential, men han verkar generellt sett ha varit vek genom hela serien. Men har väl en sisådär 40 avsnitt kvar. Bra serie förövrigt!


Han är ju bara 12 år dock. Att han ens kan använda den Nen han kan var ju enligt Wing bara något en på 100 miljoner kunde eller någonting sådant. Hans potential är ju limitless.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Han är ju bara 12 år dock. Att han ens kan använda den Nen han kan var ju enligt Wing bara något en på 100 miljoner kunde eller någonting sådant. Hans potential är ju limitless.


Jo så är det. Men tänk att titta på Die Hard där folk bara berättar att Bruce Willis har potential att i framtiden kunna sparka rumpa.

Det blir godis som man aldrig får ta en tugga av, och underhållningsvärdet tar skada.

Som sagt , fantastiskt serie med några få personliga frustrationsmoment.

Tillagt 2014-10-11 11:09:
Och vad hände egentligen med kurapika och hans vendetta mot Phantom troupe? Kände han sig nöjd så, eller får man fortsättning?
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Om du vill ha en förklaring till varför dom tar upp det där med "potential" hela tiden, så se bara avsnitt 131.
  • 0
Citerar Ree:
^ Om du vill ha en förklaring till varför dom tar upp det där med "potential" hela tiden, så se bara avsnitt 131.


Får återkomma när tiden är kommen.
  • 0
Avsnitt 116 får ju en också att ändra sin syn på Gon lite. Kanske mitt favoritavsnitt hittills.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Mmmmm-mmmm-mmmm! Bahamut 2! Ser ut att bli en bra serie.

Favaloooo!

Spoiler:Skönt dansnummer. Önskade jag kunde bli sådär glad när jag var full. =P
  • 0
Parasyte var riktigt bra. Älskar den redan från avsnitt ett.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • over
  • over
hahahaha, för alla er som kollar på o läser, attack on titan.
Armin är en tjej!
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
hahahaha, för alla er som kollar på o läser, attack on titan.
Armin är en tjej!


Uh, duh,det är en rätt vanligt grej att kvinnliga seyius gör röster åt pojkar i animen liksom
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Citerar jeppe5959:
Uh, duh,det är en rätt vanligt grej att kvinnliga seyius gör röster åt pojkar i animen liksom

Ja det e ganska vanligt, men jag pratar inte om seyius utan karaktären.
Karaktären Armin är en tjej, och seyiun som gör rösten är också en tjej.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Citerar jeppe5959:Uh, duh,det är en rätt vanligt grej att kvinnliga seyius gör röster åt pojkar i animen liksom
Ja det e ganska vanligt, men jag pratar inte om seyius utan karaktären.
Karaktären Armin är en tjej, och seyiun som gör rösten är också en tjej.


Och hur är du säker på det?Är det bekräftat på nåt sett?
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Citerar jeppe5959:
Och hur är du säker på det?Är det bekräftat på nåt sett?


110 % säker, det e skaparen Hajime Isayama själv som sagt det i en intervju.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!