Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Inte första säsongen i alla fall. Den avskräckte mig så pass
Lelouch är ju så härlig i den serien. Taktiskt geni, svag på "styra robot"-sidan. Tyckte det skapade en massa underhållande situationer.

Samt Elegant Force: https://www.youtube.com/watch?v=4ffRYLFmGA4
  • 0
Code Geass S2 har det bästa slutet i någon anime någonsin. Too bad att uppbyggnaden till slutet inte håller samma klass. Still a really good show though.

I diskussionen mellan FMA och HxH är så en av de få som faktiskt väljer HxH. Båda serierna håller ungefär samma höga kvalité, men HxH har det lilla extra som gör den så briljant och speciel för mig.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Lite av det som gjorde at HxH kändes aningen sämre var (mindre HxH-spoiler) Spoiler:Chimera ants i HxH. Bästa arcen, story-wise. Men alltså designen på chimerantsen var så löjlig ibland. Var de "kvinnliga" Chimerantsen verkligen tvungna att att ha massiva bröst t.ex. Ja, jag vet Japan är bröstfixerat, Chimera ants är delvis människor, och det är väl inte största grejen att haka upp sig på, men det kändes ändå så out of place med monster som har super-urringat. Gjorde ba att Full Metal kändes mognare på något sätt, som sagt.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Ha, jag tyckte att plöja igenom dem syraps sega episoderna nära slutet av Chimera ant arken sämrade serien lite. Bryr mig inte om en episode täckte kanske 3 kapitlar från mangan. Folket bakom animen kunde LÄTT sätta ihop 3 av dem episoderna till en episode, enligt mig!

Citerar Turambar400:
Tänkte att kunde slänga iväg en länk till den här individen, som bjuder på löjligt snygg handritad(ej digital) fanart.


Najs.

Citerar Ree:
Samt Elegant Force:https://www.youtube.com/watch?v=4ffRYLFmGA4

Säsong 2 hade annars "Continued Story": http://www.youtube.com/watch?v=XHViAiVuDsA
(OBS: Spoiler i kommentarerna)

Men ja, relativt stark start på säsong 2. svag mitten del, ganska dåligt med "world of C" nära slutet. Men ett legendariskt bra slut (snackas ju fortfarande idag, jösses)
  • 0
Naruto alltså
Det finns en gräns på hur många gånger man pallar höra Naruto o de andra snacka om hans jävla will of fire o DATS MAH WAY OF DA NINJA BRUH!
WE GET IT!

Spoiler:Ena avsnittet är Naruto kickin ass, sen i slutet kommer obito slår ner honom, nästa avsnitt använder naruto sin will of fire för att komma på hur man slår obito, sen nästa avsntt dödar obito massa andra ninjor, naruto blir arg, naruto slår tilllbaka med sin way of the ninja, and so on and so on.

Fundrar på om jag ba ska läsa mangan och skippa animen.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
  • over
  • over
Citerar gurage:
Fundrar på om jag ba ska läsa mangan och skippa animen.

Deras tjöt e där också, men det är betydligt mindre av det
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Då har du ju missat det bästa slutet i animens historia


Ingen fara, jag blev spoilad gällande det för flera år sedan. Och löften om ett bra slut är ändå inte särskilt lockande ifall man inte gillar serien i övrigt.

Citerar Ree:
Lelouch är ju så härlig i den serien. Taktiskt geni, svag på "styra robot"-sidan. Tyckte det skapade en massa underhållande situationer.


Meh, jag fattade aldrig särskilt mycket tycke för honom(eller någon annan vad jag kan minnas). Hyfsat underhållande kunde väl serien vara emellanåt, men ofta av fel anledning. Jag tror jag skrattade mer åt den än med den(och dess manus). Det var ibland omöjligt att avgöra ifall serien misslyckades totalt med att försöka vara seriös eller helt enkelt var medvetet urlöjlig. Kanske var det bara jag som misslyckades med att komma in i rätt sinnesstämning dock.

Kanske ger jag säsong två en chans någon gång, vem vet. Har hört att den är ännu löjligare än den första, vilket kanske passar mig bättre. Jag ogillar ju dessutom att lämna serier oavslutade.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar gurage:
Fundrar på om jag ba ska läsa mangan och skippa animen.

Tittar nästan ingen Naruto längre. Men av det lilla jag har sett sedan Tobis identitet kom fram så tyckar jag mer om Animen än mangan (om man nu räknar bort fillers och allt annat som drar ut serien mer). T ex när Spoiler:Obito blev 10-svansens jinchuuriki.

Nåja, valet är ditt. Naruto mangan tar sitt slut nästa månad om jag minns rätt ;)
  • 0
Så, då var Attack of titan klart! Det var, ehm, otillfredställande slut.

Men men, blickar framåt mot Full metal alchemist. Byggt upp hype, så ikväll bär det av!
  • 0
Någon som vet om Shirou kommer vara lika idiotisk i denna serie som serien från 2006?

Hoppas verkligen inte han kommer vara det >.<
  • 0
Citerar Havsöring:
Någon som vet om Shirou kommer vara lika idiotisk i denna serie som serien från 2006?

Hoppas verkligen inte han kommer vara det >.<


Nepp, han kommer vara badass. Speciellt i dem kommande Heaven´s Feel filmerna.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Denna veckan Fate var bra, fast som vissa ser så var det en avsnitt av en utdragen strid. Vissa av små fighterna hände inte ens i novelen

Tja, antar att om studion ska kunna göra serien på 24 avsnitt så krävs kanske lite extra i den, (precis som 2006 versionen)
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Vilket ingen är upprörd över antar jag
Asså, var det ens en "strid" på VN där?
  • 0
Citerar jeppe5959:
Denna veckan Fate var bra, fast som vissa ser så var det en avsnitt av en utdragen strid. Vissa av små fighterna hände inte ens i novelen

Tja, antar att om studion ska kunna göra serien på 24 avsnitt så krävs kanske lite extra i den, (precis som 2006 versionen)


Japp, striden mellan dem två magikerna och den med kirei var faktiskt original scener som inte fanns med i novellen... Intressant.

Eller så ville dem bara ge Kirei och Illya lite mer screentime. Dem har tyvärr inte så stora roller i UBW jämfört med Heaven´s Feel, så nya scener till dem säger jag inte nej till.

Citerar Havsöring:
Vilket ingen är upprörd över antar jag
Asså, var det ens en "strid" på VN där?


Ingen aning hur du menar? Såklart det var en "strid" i VN.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Ingen aning hur du menar? Såklart det var en "strid" i VN.

Tja, det kanske är mitt minne det är fel på. Jag borde nog köra om VN snart
Jag bara minns den striden tog ganska fort att göra. Berserker hoppade och Saber följde efter.
  • 0
Citerar Havsöring:
Tja, det kanske är mitt minne det är fel på. Jag borde nog köra om VN snart
Jag bara minns den striden tog ganska fort att göra. Berserker hoppade och Saber följde efter.


Du kanske tänker på "Fate" versionen utav striden? Du skrev ju en sida bak att du bara hade läst Fate. I Fate slogs Saber ensam mot Berseker eftersom Saber skadade Archer tidigare, så han kunde inte hjälpa i striden mot Berserker eftersom han helade sig.
Men I Unlimited Blade Works så lyckades Shirou stoppa Saber innan hon hann skada Archer, så Archer var med i striden mot Berserker denna gång.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hm, såg nått avsnitt av den ocensurerade Terra Formars. Det var underhållande att se en kackerlacksmänniska använda ett huvud med tillhörande ryggrad som svärd, men det var allt man orkade se. =P
  • 0
Citerar Ree:
Hm, såg nått avsnitt av den ocensurerade Terra Formars.
Har de ocensurerade släppts? Kanske dags att se den då.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
F*** you Akame ga Kill!!! Varför måste alltid bästa de karaktärerna dö i den serien?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
F*** you Akame ga Kill!!! Varför måste alltid bästa de karaktärerna dö i den serien?
Har de blivit bättre på death scens i serien? eller tog den här också runt 10 minuter? (Som den första mums biten)
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Har de blivit bättre på death scens i serien? eller tog den här också runt 10 minuter? (Som den första mums biten)


Beroende på hur man ser det, så ja. Death Scenerna verkar bli värre och sjukare ju längre serien går.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
F*** you Akame ga Kill!!! Varför måste alltid bästa de karaktärerna dö i den serien?


En av anledningar till varför jag inte gillar serien
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Usch... Lika hemskt kändes det i animen som i mangan när den "bästa" karaktären dog i akame.. Lika häpen varje gång, och mer är att vänta.. Serien förvånar mig inte längre, dör Mine/Mein ger jag upp hoppet för ett happy ending

Sjukligt bra avsnitt av fate btw!
  • 0
Tycker inte ens att Akame Ga kill är bra ens, men jag kollar ändå. I dunno why.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar gurage:
Tycker inte ens att Akame Ga kill är bra ens, men jag kollar ändå. I dunno why.

Samma. Det enda speciella med den är att huvudkaraktärer dör till höger och vänster. Resten är en dussinanime med ett fightingsystem som inte ens är särskilt välgjort. Ingen "lore" alls nästan utan alla har bara random krafter. =P
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!