Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar dbmmm:
Jaså? (Spoiler) När jag fortfarande såg så dissade ju Naruto skiten ur henne och sa inte ett ord då hon berätta att hon älska honom utan lät henne dö i tystnad. Mest bitchiga Naruto gjort. Sen ups alla lever igen. Vi skiter i allt de där.


Alltså, var det verkligen rätt tillfäle att svara under den situation då både hans liv och hennes var i fara då allting samtidigt gick så snabbt? Kan hålla med dock om att jag tyckte kändes lite konstigt att inget speciellt hände med dom därefter men jag tror det ligger ändå lite i det som SuperMario sa innan. Sen också när Naruto förvanlades tillbaka vit slutet av pains strid så var faktiskt Hinata den första personen han var orolig för, (Logiskt kanske)
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar dbmmm:
Citerar gurage:Citerar Super Mario 128 et handlar om en viss vitögat och blyg tjej eller hur?

Om de inte blir hon kommer jag lacka som fan.Jaså? (Spoiler) När jag fortfarande såg så dissade ju Naruto skiten ur henne och sa inte ett ord då hon berätta att hon älska honom utan lät henne dö i tystnad. Mest bitchiga Naruto gjort.


Fast han gick ju in i ragemode ju precis efter.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
  • over
  • over
Naruto Spoiler: Tror ni att det blev Lee x Tenten , de är ju de enda som inte visas upp med nån "partner" i slutet
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Spoiler:Sasuke är ute i världen o ligger me tjejer för att återuppbygga Uchiha-klanen
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
  • over
  • over
Citerar gurage:
Spoiler
LOOOOOOL , jag tror lätt på detta
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Naruto Spoiler:

Alltså det skulle kännas konstigt, för det var väl inget mellan dem någonsin i serien tidigare? eller kanske jag missade något filler-avsnitt
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Fast han gick ju in i ragemode ju precis efter.
Yea men stod fortfarande still och väntade på att se henne dö innan han gjorde det. Lite bitchigt Fast Naruto har ju aldrig varit den mest genomtänkta serien så antar väl att han bara stod där och tänkte. Shit vad ska jag säga. ups hon dog. Fuck nu är jag sur. Blarg. Ah alla lever. Yeay. Låt oss inte nämna något om det där igen fråns slutet...
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • over
  • over
Citerar gurage:
Alltså det skulle kännas konstigt, för det var väl inget mellan dem någonsin i serien tidigare? eller kanske jag missade något filler-avsnitt

Näh, jag kan inte heller minnas att det varit nått som hintat på dem två, men de är de enda som inte har nån "partner" i slutet.
Men vem trodde på Spoiler: Choji x Karui de har ju inte ens pratat med varandra i serien
Spoiler:Kan nån bertätta vem Kiba's tjej är ? eller e det nån random ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Spoiler


Jag tror att hon var Spoiler:Tamaki, Nekobaas barnbarn. Ni som inte minns så var Nekobass den där gamla kvinnan som bor med massor av katter och Sasuke kom till henne för att skaffa lite saker till sitt "Hebi-team". Hon var även med i ett fillers avsnitt tillsammans med Tamaki under Shippuuden fillers när Naruto och dem andra var yngre.

På tal om annat, någon annan som har sett senaste avsnittet utav Grisaia no Kajitsu och blev lika chockande som jag? Jag har redan läst Visual Novellen och jag hade redan förutsett att dem skulle ta bort romansen, men att dem skulle ändra om så mycket i storyn trodde jag inte.

Haha, ni är inte så illa ända 8-Bit. Se den gott folk, den ger en intressant upplevelse! Ni som inte är rädda utav spoilers så kan jag ger er en smakprov varför den är bästa animen någonsin:
https://www.youtube.com/watch?v=Bj4wx90Awp0#t=69
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar dbmmm:
Citerar gurage:Fast han gick ju in i ragemode ju precis efter.Yea men stod fortfarande still och väntade på att se henne dö innan han gjorde det. Lite bitchigt Fast Naruto har ju aldrig varit den mest genomtänkta serien så antar väl att han bara stod där och tänkte. Shit vad ska jag säga. ups hon dog. Fuck nu är jag sur. Blarg. Ah alla lever. Yeay. Låt oss inte nämna något om det där igen fråns slutet...


Hahaha ok I see your point haha. Men jag tror inte att jag skulle vara helt förberedd med värsta talet när jag håller på och fightas mot någon som håller på att förstöra mitt hem.
Men jo, en rejäl dos karaktärsutveckling skulle Naruto må bra av. Den enda som förändrades något var Sasuke, och det var ändå typ från cool snubbe --> emo och sen tillbaka till cool snubbe.

Citerar over:
Men vem trodde på Spoiler:


Spoiler poiler: Choji needed that chocolate in his life
Nämen allt känns ganska stressat och att författaren bara satte ihop random folk. Han hade ju inte utvecklat någon kärlekshistoria alls förutom det mellan Sasuke, Sakura och Naruto
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
På tal om annat, någon annan som har sett senaste avsnittet utav Grisaia no Kajitsu och blev lika chockande som jag? Jag har redan läst Visual Novellen och jag hade redan förutsett att dem skulle ta bort romansen, men att dem skulle ändra om så mycket i storyn trodde jag inte.


Hm.. Så de följer inte storyn... Hm.. Än så länge intressant iaf, och gillar ändå att alla tjejer får lite screen time

Blir btw nog klar med UBW i morn! Känns som jag är på sista fighten! Mycket jag verkligen ser fram i mot i anime. Nästa avsnitt kommer ju bli total badass! Kan äntligen då nu snart fortsätta med heaven's feel!
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Haha, ni är inte så illa ända 8-Bit. Se den gott folk, den ger en intressant upplevelse! Ni som inte är rädda utav spoilers så kan jag ger er en smakprov varför den är bästa animen någonsin:


Bästa anime....Är det där ironi?
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Blir btw nog klar med UBW i morn! Känns som jag är på sista fighten! Mycket jag verkligen ser fram i mot i anime. Nästa avsnitt kommer ju bli total badass! Kan äntligen då nu snart fortsätta med heaven's feel!


Nice.

Citerar jeppe5959:
Bästa anime....Är det där ironi?


Hmm, det får du lista ut själv. Kan åtminstone säga att som en adapation är den en stor besvikelse. Att klämmer in 50+ timmars material i 13 avsnitt är helt galet, det är rushad som tusan!!!

Men jag måste beröm dem att dem även ger oss VN-läsare övervakningar. Har aldrig blivit så trollad förut. Så enda anledningen jag ser fram emot mot den nu är för jag hoppas att få fler övervakningar och goda skratt som jag fick i senaste avsnittet.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • over
  • over
Citerar gurage:
Han hade ju inte utvecklat någon kärlekshistoria alls förutom

Spoiler: temari x shikamaru var ganska utvecklad, sasuke x sakura och naruto x hinata var också ganska utvecklade ( bortsätt från att naruto o sasuke var lite smått korkade ).
Sedan var Ino x sai inte speciellt utvecklad men hintad.
Han behövde ju inte direkt stressa o tror inte han gjorde det heller, han satte bara ihop par han tyckte veckade bra, det var ju typ minst 20 år i framtiden så att all kärlek kan ju uppstått under den tiden.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Spoiler:

Spoiler: Jo men det var just det, mest bara hintar. Men visst HinataxNaruto var ganska bra,
Menar bara att det kunde ha lagts ner MYCKET mer jobb på att skriva intressanta relationer, med tanke på den mängd fillers de har med i serien.


Btw, senaste Akame Ga Kill Spoiler:Wave var ju badass för typ första gången! Men man fick inte se någonting av fighten?!
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
  • over
  • over
Citerar gurage:
Spoiler:

Jo, de kunde säkert gjort det istället för dem tråkiga fillerserna, men det var ju faktist ingen kärleks serie
Men hoppas att vi kanske kan få lite sådant i filmen
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
men det var ju faktist ingen kärleks serie

Det är ju sant faktiskt iofs. Men japp, vi får se mer i filmen antar jag.

Det enda jag väntar på i animén nu är Spoiler: när Guy fuckar ur och öppnar 8th gate!
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Nån som har koll på när säsongens openings och endings kommer ut som musik singlar? Är någon gång nu va? Svårt att hitta allt jag vill ha i fulla versioner.. Endast hittat några
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Nån som har koll på när säsongens openings och endings kommer ut som musik singlar? Är någon gång nu va? Svårt att hitta allt jag vill ha i fulla versioner.. Endast hittat några


Jag vet att Fate/Stay Nights opening "Ideal White" ska komma ut 22 Oktober och Grisaia no kajitsus opening "Rakuen no Tsubasa" är ute redan nu.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Wow, Parasyte är riktigt intressant ändå. Nu ångrade jag mig att jag inte vänta längre innan jag såg den, nu måste jag vänta i evigheter på nästa avsnitt....
Skönt också att äntligen få en ny anime som är mer än 13 avsnitt lång. Kommer definitivt bli säsongens näst bästa.

Denna säsongen är rätt så hyfsad ändå och nu kan jag nästan förlåta den urusla förra säsongen. Visligen levde inte Grisaia no Kajitsu och Psycho-Pass 2 till mina förväntningar, men dem andra serierna är rätt så skapliga ändå.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Wow, Parasyte är riktigt intressant ändå. Nu ångrade jag mig att jag inte vänta längre innan jag såg den, nu måste jag vänta i evigheter på nästa avsnitt....
Skönt också att äntligen få en ny anime som är mer än 13 avsnitt lång. Kommer definitivt bli säsongens näst bästa.

Denna säsongen är rätt så hyfsad ändå och nu kan jag nästan förlåta den urusla förra säsongen. Visligen levde inte Grisaia no Kajitsu och Psycho-Pass 2 till mina förväntningar, men dem andra serierna är rätt så skapliga ändå.


Tycker ändå psycho pass håller måttet!

Bäst är helt klart:
Parasyte
Fate/stay night (bäst)
Amagi brilliant park
Shigatsu wa kimi no uso (så bra)
Psycho pass

Även om det finns flera helvärda serier. Tror jag följer upp mot 13-15 (med förra säsongens fortsättningar), men är absolut vissa som sticker ut!
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Tycker ändå psycho pass håller måttet!


Den är väl okej. Den är rätt så underhållande och intressant så, men jag tycker att den saknar lite "själ" jämfört med förra säsongen. Känns mer "copy and paste" från första säsongen och erbjuder inte så mycket nya teman som redan har täcks i första. Den nya skurken är princip en sämre kopia utav Makishima med en ny tvist och avsaknaden utav Kougami är stor. Det syns tydligt att det är inte Urobuchi inte har skrivit den.

Jag är mer taggat på filmen åtminstone, som Urobuchi åtminstone ska vara med och jobba på.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Kan ändå gilla den nya skurken! Han må likna makishima (håller faktiskt på med season 1 just nu, då jag glömde bort så mycket) men med nytt ideal. Tycker på ett sett det är rätt intressant de han gör. Men håller med... Klart man saknar kougami och makishima..

Såg nu också att akame ga kill hoppar över shura arket, och gör det mycket kortare, dock med samma slut. Återstår nu bara att se hur de slutar resten! Inget som är klart i mangan än, så ska bli kul att se slutklämmen! Även om de kanske riktar mot ett orginal ending! Är ju princip vid mangans senaste chapter nu dnart!
  • 0
  • over
  • over
Såg nyss klart på Tokyo ravens, måste faktiskt rekommendera den, trotts att den var lite "bitter sweet" och storyn inte riktigt får ett avslut så är det en bra serie med roliga karaktärer med bra utveckling och som sagt trotts att det inte är ett riktigt slut så gör det ingenting utan serien förtjänar endå ett bra betyg då den är spännande och välskriven.
Animationen är även på topp,likså användningen av 3d.

Klart mycket sevärd om nån letar efter en ny serie och kolla på.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Såg nyss klart på Tokyo ravens, måste faktiskt rekommendera den, trotts att den var lite "bitter sweet" och storyn inte riktigt får ett avslut så är det en bra serie med roliga karaktärer med bra utveckling och som sagt trotts att det inte är ett riktigt slut så gör det ingenting utan serien förtjänar endå ett bra betyg då den är spännande och välskriven.
Animationen är även på topp,likså användningen av 3d.

Klart mycket sevärd om nån letar efter en ny serie och kolla på.


Animation är rätt medelmåttig tycker jag åtminstonde. Första delen av serien var rätt tråkig men andra delen var mycket bättre i alla ämnen kan man säga, synd bara såklart att serien slutade precis vid en intressant utveckling
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!