LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Anime


      kan man få virus på my anime list nu?
      • 0
      Citerar Galdir:
      Det var tydligen den, haha! Hade dock fått för mig att jag tyckte om låten, vilket jag inte gjorde nu när jag lyssnat på den! Tack för all hjälp, grymt minne du har!


      Haha rent nöje! Håller med dig.. Så bra är den inte...

      Tillagt 2015-01-05 22:36:
      Citerar lakrishummern:
      kan man få virus på my anime list nu?

      Svårt att tänka mig ...

      Tillagt 2015-01-05 23:16:
      Yowamushi pedals nya opening kan ju vara den bästa på länge! Rookiez is punke'd har gjort det igen!! Förskräckligt bra
      • 0
      Tror faktiskt den skulle kunna bli rätt bra!

      Btw.. Såg nu klart grisaia no kajitsu efter att ha haft den lite på stanby, och OMG... Vilket sista ark det var tänkte mest att jag var tvungen att se klart den för att massa uppföljare skulle komma, men var totalt uppslukad efter ep10?!?!
      • 0
      Citerar Ramstiam94:
      Vilket sista ark det var tänkte mest att jag var tvungen att se klart den för att massa uppföljare skulle komma, men var totalt uppslukad efter ep10?!?!


      Så du tyckte alltså om sista arket? "Angelic Howl" (Amanes förflutna) var princip det enda som var något hyfsat, men annars var arcet och hela serien med för den delen totalt genom usel...
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Just flashbacken tyckte jag verkligen om faktiskt resten... Skulle jag inte kanske säga usel (vet inte så mycket om VN) men kan tänka mig att de måste tryckt in sjukt mycket i 13 avsnitt med tanke på att alla router duttas. Men kan tänka mig varför VN är så känd!
      • 0
      Citerar Ramstiam94:
      Just flashbacken tyckte jag verkligen om faktiskt resten... Skulle jag inte kanske säga usel (vet inte så mycket om VN) men kan tänka mig att de måste tryckt in sjukt mycket i 13 avsnitt med tanke på att alla router duttas. Men kan tänka mig varför VN är så känd!


      Grisaia var en av det längsta VN jag har läst, med över 50 timmar lästid och varje route kan vara typ 10-15 timmar lång. Det går definitivt inte klämma in på en 13 avsnitt anime-serie.

      Sen avskydde jag alla dessa Panty Shots och tjejerna kissar på sig så mycket i den serien? Det hände några enstaka gånger i novellen, men inte alls så överdrivet mycket som animen gjorde det. Var det någon slags ersättningen för att dem inte kunde ha med några sex scener eller?
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Blev rätt chockad över hur den andra säsongen av Tokyo Ghoul startade.
      Inte nog med att dom rusar som vanligt men nu ser det nästan ut som att dom kommer att följa
      en helt annan historia än att följa mangans väg

      Tja, jag gillade inte direkt hur första mangan av serien slutade så att se någon alternative historia kan kanske ha chansen för någon lite eller så kommer allt bara bli en katastrof som dom flesta animes som försöker göra sitt eget slut som skiljer sig från mangan
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Haha adoptioner blir ju dessvärre så ibland ^^

      Såg nyss det nya tokyo ghoul avsnittet och väntade hela avsnittet på att kaneki skulle halvdöda ayato som i mangan, men nepp... Rätt så besviken fortsätter jag kolla och sen WHATAHEÖÖLFJSLLHA.... Vad sa han att han tänker göra?!? Plotwist på högsta nivå?! Kanske kan de lyckas något stort med den andra säsongen nu när de kört en alternativ fortsättning

      Tillagt 2015-01-08 19:29:
      Citerar jeppe5959:
      Blev rätt chockad över hur den andra säsongen av Tokyo Ghoul startade.
      Inte nog med att dom rusar som vanligt men nu ser det nästan ut som att dom kommer att följa
      en helt annan historia än att följa mangans väg

      Tja, jag gillade inte direkt hur första mangan av serien slutade så att se någon alternative historia kan kanske ha chansen för någon lite eller så kommer allt bara bli en katastrof som dom flesta animes som försöker göra sitt eget slut som skiljer sig från mangan


      Fast ärligt, haha, var ju en liten cool vändning på slutet ^^

      Tillagt 2015-01-08 19:30:
      Nu är det författaren till mangan som skrivit hela manuset, så förhoppningsvis lyckas dem!
      • 0
      • Ree
      • Ree
      AssClass 1 var rolig. =3 Bäst av de som kommit hittills.
      • 0
      • over
      • over
      Asså damn naruto serien är näst intill osebar nuförtiden, det ju banne mig fillers hela **** tiden.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      Asså damn naruto serien är näst intill osebar nuförtiden, det ju banne mig fillers hela **** tiden.

      Ha, asdåligt ju. Man trodde nästan att dem faktiskt skulle göra serien bättre nu när det finns ett slut som man kan planera fram till. Men jag antar att dra ut serien i massa fillers ger dem mer pengar istället!

      Själv så kollar jag på Outlaw Star för första gången. Fråga, varför snackar massa folk bra grejer om serierna Cowboy Bebop och Trigun, men inte nämner denna under dem diskussionerna? Gillar intro låten av någon anledning, en av mina nya favoriter. Det bara skriker 90 tal från den XD
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Havsöring:
      Ha, asdåligt ju. Man trodde nästan att dem faktiskt skulle göra serien bättre nu när det finns ett slut som man kan planera fram till. Men jag antar att dra ut serien i massa fillers ger dem mer pengar istället!

      De gick ju ut o lovade att det inte skulle vara några mer filler avsnitt efter det där oerhört tråkiga ANBU kakashi arcet, men inte fa* höll dem det.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      Citerar Havsöring:Ha, asdåligt ju. Man trodde nästan att dem faktiskt skulle göra serien bättre nu när det finns ett slut som man kan planera fram till. Men jag antar att dra ut serien i massa fillers ger dem mer pengar istället!
      De gick ju ut o lovade att det inte skulle vara några mer filler avsnitt efter det där oerhört tråkiga ANBU kakashi arcet, men inte fa* höll dem det.


      Kanske för att dom vill att serien ska hålla på åtminstonde efter sommarsäsongen nästa år, annars så skulle serien kanske bara slutat random i mitten av en säsongs period. Nästan alla serier har trots allt en princip att avslutas vid slutet av en viss års period som vinter eller sommar. Men ja. det betyder inte att dom ska lägga i en mer usla fillers precis när nånting stort händer i huvudstoryn liksom. Tja ingen ovanligt såklart

      På tal om serier för säsongen, hade mina tvivel att den nya Durarara skulle vara annorlunda eftersom det är en annan anime studio som gör den, men gud hade jag fel Animationerna ser nästan lika danna ut, musiken det samma och så använder samma trevliga unika stil av sina openings
      The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
      • 0
      Aldnoah.Zero S2 mmmmmm!

      TEAM INAHO !!!
      • 0
      Är nästan klar med Kill la kill nu. Vad tycker ni här i forumet om Kill la kill som serie?
      • 0
      • over
      • over
      Finns det nån sida där man kan få reda på om serier är censurerade eller ej?
      Jag har börjat tröttna på att vänta på BD hela tiden och det är ju inte alltid serien är censurerad.

      Men ibland kan det bli såhär.
      https://www.youtube.com/watch?v=Qsk6Y6vcd_4
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar HighlanderSWE1:
      Är nästan klar med Kill la kill nu. Vad tycker ni här i forumet om Kill la kill som serie?

      Själv så tycker jag den var rätt underhållande. Inget jag skulle klä granen med men har sina stunder (TTGL är mycket bättre dock) ;)
      • 0
      Citerar HighlanderSWE1:
      Är nästan klar med Kill la kill nu. Vad tycker ni här i forumet om Kill la kill som serie?


      Mycket bra serie. Love it! Sådär överdriven på ett kul sätt.

      Tillagt 2015-01-11 22:56:
      Citerar over:
      Finns det nån sida där man kan få reda på om serier är censurerade eller ej?
      Jag har börjat tröttna på att vänta på BD hela tiden och det är ju inte alltid serien är censurerad.

      Men ibland kan det bli såhär.
      https://www.youtube.com/watch?v=Qsk6Y6vcd_4



      Tycker det syns ganska tydligt när det är censuerat.

      Dock fattar jag inte länken. Ser att animationen skiljer sig mycket. Men fattar inte hur censuren kommer in
      I klippet.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar dinskugga:
      Dock fattar jag inte länken. Ser att animationen skiljer sig mycket. Men fattar inte hur censuren kommer in
      I klippet.

      Oj det var helt fel länk.
      https://www.youtube.com/watch?v=lY-aJNDxcss

      Citerar dinskugga:
      Tycker det syns ganska tydligt när det är censuerat.

      Det e klart att man kan se om det är censurerat men inte utan att kolla på serien eller läsa forum och då kommer spoilers,så det e jätte svårt o få information om det utan att kolla på serien.
      Sedan finns det ju tv kanaler som sänder ocensurerat ( var iaf så innan, men vet ej om det är så längre )
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      Oj det var helt fel länk.
      https://www.youtube.com/watch?v=lY-aJNDxcss


      Men där ser du ju som sagt ganska tydligt att det är censur. Det listar man ju ut direkt.


      Citerar over:
      Det e klart att man kan se om det är censurerat men inte utan att kolla på serien eller läsa forum och då kommer spoilers,så det e jätte svårt o få information om det utan att kolla på serien.
      Sedan finns det ju tv kanaler som sänder ocensurerat ( var iaf så innan, men vet ej om det är så längre )


      Så om serien har censur så vill du inte kolla på den?. Då får du i 9 av 10 fall vänta på BD släpps. Så är det. Är bara AT-X som sänder ocensurerat tror jag nu för tiden. Kanske någon mer kanal.

      Vet att Crunchyroll sänder Terra Formers både i en censur versionen och en ocensurearad version. Som exempel.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar dinskugga:
      Så om serien har censur så vill du inte kolla på den?

      Jag har inte bråttom att se en serie så att om den är censurerad så väntar jag hellre, då jag gärna slipper stora mörka skuggor och visa ljus över halva skärmen.

      Citerar dinskugga:
      Men där ser du ju som sagt ganska tydligt att det är censur. Det listar man ju ut direkt.

      AT- var de som körde ocensurerad förut men även dem verkar ha vikit sig för den stora censuren ibland , så att automatiskt anta att AT- X är ocensurerad är ingen ide

      Problemet är inte om jag ser om det är censurerat eller inte för det gör man väldigt lätt När man tittar på serien , problemet är att jag vill inte börja kolla på en serie och sedan avsluta för att den är censurerad eller behöva leta mig igenom forum i flera timmar för att hitta om nån skrivit om den är censurerad eller ej och dessutom råka läsa spoilers.

      Det var en snubbe som hade en hemsida för några år sedan där han i princip gick igenom aktuella serier och skrev om de var censurerade eller vart man kunde se de ocensurerade.
      Men han har slutat med det så då letar jag efter en ny liknande sida.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      Jag har inte bråttom att se en serie så att om den är censurerad så väntar jag hellre, då jag gärna slipper stora mörka skuggor och visa ljus över halva skärmen.


      ok ok!

      Citerar over:
      AT- var de som körde ocensurerad förut men även dem verkar ha vikit sig för den stora censuren ibland , så att automatiskt anta att AT- X är ocensurerad är ingen ide


      Okay inte läst något om detta. Så kan inte svara på det. Men vet att dom har kört så i alla fall.

      Citerar over:
      Problemet är inte om jag ser om det är censurerat eller inte för det gör man väldigt lätt När man tittar på serien , problemet är att jag vill inte börja kolla på en serie och sedan avsluta för att den är censurerad eller behöva leta mig igenom forum i flera timmar för att hitta om nån skrivit om den är censurerad eller ej och dessutom råka läsa spoilers..


      Jag tycker inte det gör någon märkbar skillnad faktiskt om det är censur eller inte. Bryr mig inte nämnvärt om det. Speciellt inte där serien i sig får lite skuggor / dimma eller dylikt över naket eller våld. Tycker det inte påverka seriens kvalite faktiskt.

      Skillnad om det hade handlat om censur på handlingen. Då hade jag brytt mig. Men när det handlar om ett bröst där eller en rumpa där. Så kunde jag inte bry mig mindre. Och likadant med våld. Jag behöver inte se tarmarna i närbild.

      Som Med Terra formers tyckte jag våldet var ganska smaklöst och too much utan censuren. Tyckte serien blev sämre nästan.

      Men visst smaken är som baken.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar dinskugga:
      Jag tycker inte det gör någon märkbar skillnad faktiskt om det är censur eller inte. Bryr mig inte nämnvärt om det. Speciellt inte där serien i sig får lite skuggor / dimma eller dylikt över naket eller våld. Tycker det inte påverka seriens kvalite faktiskt.

      Det är inte speciellt stor grej, men det känns ändå irriterande.

      Citerar dinskugga:
      Och likadant med våld. Jag behöver inte se tarmarna i närbild.

      Om det är med i serien så skall det vara med i serien, jag ser hellre tarmar i närbild än svart skugga över hela skärmen.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      Citerar dinskugga:Jag tycker inte det gör någon märkbar skillnad faktiskt om det är censur eller inte. Bryr mig inte nämnvärt om det. Speciellt inte där serien i sig får lite skuggor / dimma eller dylikt över naket eller våld. Tycker det inte påverka seriens kvalite faktiskt.
      Det är inte speciellt stor grej, men det känns ändå irriterande.

      Citerar dinskugga ch likadant med våld. Jag behöver inte se tarmarna i närbild.
      Om det är med i serien så skall det vara med i serien, jag ser hellre tarmar i närbild än svart skugga över hela skärmen.


      Känns som du hänger upp dig bara för sakens skull haha. Förstår inte varför detta är en grej för dig och andra. Du får ju se serien i sin helhet ändå. Skillnad om hela avsnitt eller stycken ur storyn var censur på som sagt.

      Över hela skärmen är ju att överdriva dock. Men som i terra formers var censuren lite väl utbredd som expempel. Men i typ Tokyo Ghoul var den bra gjord. Och i 9 av 10 fall fattar man av ljud och dylikt vad som hänt ändå. Så att visa det är överflödigt.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!