Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


  • over
  • over
Såg klart Deadman wonderland igår, och som vanligt är det en stoooor cliff hanger på slutet och massa lösa trådar.
Nån som läst mangan, är den värd o läsa ?, jag var inte jätte förtjust i anime serien men e nyfiken på hur det slutar.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Såg klart Deadman wonderland igår, och som vanligt är det en stoooor cliff hanger på slutet och massa lösa trådar.
Nån som läst mangan, är den värd o läsa ?, jag var inte jätte förtjust i anime serien men e nyfiken på hur det slutar.


Värd att läsa iaf slutar okej, och seriens slut har absolut sina moments där de berättar allting mellan shiro och är det ganta han heter eller nått? Jaja, men är rätt intressant att veta vad som händer efter animen,, då nästan halva är kvar. Exempel kommer den där nya killen mer in i fighterna som har nån koppling till shrio. Som sagt läsvärd, men skulle inte sätta den som en av mina favoriter!
  • 0
Jag har precis sett klart på Hellsing och Hellsing Ultimate. Hellsing var bra men Ultimate var mycket bättre. När Ultimate va slut så var min första tanke "Fan jag vill ha mer ju". Mycket bra och jag blev sugen på att se mer animeserier.
  • 0
Citerar jimmy89:
Mycket bra och jag blev sugen på att se mer animeserier.


Något speciellt du är ute efter? Mer vampyrer? Ultravåld? Snygga animationer? Rule of cool?
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
1. Attack on Titan
2. Tokyo Ghoul
3. Death note
4. Akame Ga kill
5. Mirai Nikki

Tillagt 2015-01-15 20:53:
Citerar jimmy89:
Jag har precis sett klart på Hellsing och Hellsing Ultimate. Hellsing var bra men Ultimate var mycket bättre. När Ultimate va slut så var min första tanke "Fan jag vill ha mer ju". Mycket bra och jag blev sugen på att se mer animeserier.
Rekommenderar verkligen Tokyo Ghoul!!
Och såklart Attack on titan om du inte redan sett den!
  • 0
Jag måste kolla klart Full Metal Alchemist: Brotherhood nu i vår. Grym serie men mycket annat som lockat så har inte blivit av att jag sett klart den.
  • 0
Vet inte.. Men inser nu efter två veckor att vintersäsongen känns ganska avaerge. Finns ett få tal som faktiskt är riktigt bra, och finns väl ett tiotal sevärda. Men är absolut inget mästerverk den här säsongen. Alla harem serier i vinter är åtminstone högklass för harem, gillar speciellt "seiken tsukai no world break". junketsu no maria ser jag faktiskt fram i mot varje vecka. Aldnoah... Jaa... Vill väl veta hur det slutar. Tokyo ghoul är rätt spännande med ny route, och kuroko no basuke är alltid nice. Men är nog ingen serie just nu som man total pirrar framför. Är väl shigatsu och parasyte som tack gode gud är kvar.

Varit sjuk nån vecka och hunnit sitta hemma och bara forza genem serier och vart nyss klar med toaru kakagu no railgun. Usch vad jag älskar mikoto. Och är sjukt hur mycket ättre sister arcet är i railgun än i index. Rysningar genom 1-16 av säsong 2. Finns inget bättre än när lv 5:s konfronterar varandra. Mikoto vs mugino eller accelerator.. Omg... Sen får man inte glömma accelerators fight med touma. Så mycket bättre i railgun! Bara att sitta och vänta till säsong 3! Älskar nästa arcet med shokuhou misaki. Men innan det måste väl index nästa säsong komma som aldrig tycks produceras.. Må tycka det är dags snart. Index förtjänar det. Så får vi så mer touma och mer accelerator!
  • 0
Som sakt dom enda som är värdigt nåt dennas säsong är uppföljjare till tidigare serier.
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • Ree
  • Ree
Den här säsongen:

Måndag: Inaho time? Aww..
Tisdag: Inaho time? Aww..
Onsdag: Inaho time? Aww..
Torsdag: Inaho time? Aww..
Fredag: Inaho time? Aww..
Lördag: HOLY FUCK INAHO TIME! FUCK YES!!
Söndag: Inaho time? Aww..
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ree:
Den här säsongen:

Måndag: Inaho time? Aww..
Tisdag: Inaho time? Aww..
Onsdag: Inaho time? Aww..
Torsdag: Inaho time? Aww..
Fredag: Inaho time? Aww..
Lördag: HOLY FUCK INAHO TIME! FUCK YES!!
Söndag: Inaho time? Aww..


Jag antar att du inte gillar aldnoah zero. ;)

Citerar jeppe5959:
Som sakt dom enda som är värdigt nåt dennas säsong är uppföljjare till tidigare serier.

Va glad att du har nått o se på iaf alla serier jag velat se har jag sett klart, och då jag bara kollar på BD versionerna så kommer inte det finnas nån o se på förns i slutet av FEB
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Såg aldnoah.zero ep 2 nu lite sent sådär och sjukt vad emotionell openingen är!! Lätt vinterns bästa opening! Ryser genom hela! Riktigt taggad nu för resten!
  • 0
bögbjörnarna är bra men den är 100% vad man kan förvänta sig av ikuhara vilket suger
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Såg aldnoah.zero ep 2 nu lite sent sådär och sjukt vad emotionell openingen är!! Lätt vinterns bästa opening! Ryser genom hela! Riktigt taggad nu för resten!

Bra opening indeed, men är dock lite besviken på serien.
  • 0
  • over
  • over
Någon här som har sett nån / några av dessa o kan uttala sig om den / dem .
-Brake blade ( filmerna eller serien )
-Robotics;Notes
-Dakara Boku wa, H ga Dekinai.
-Koi to Senkyo to Chocolate
-Shinsekai yori
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Någon här som har sett nån / några av dessa o kan uttala sig om den / dem .
-Brake blade ( filmerna eller serien )
-Robotics;Notes
-Dakara Boku wa, H ga Dekinai.
-Koi to Senkyo to Chocolate
-Shinsekai yori


Break blade filmerna är riktigt bra! Men seriens känns inte helt komplett! Men riktigt se värda! (Se inte tv-serien, dålig remake)
Robotics är sevärd, men inte mer.
Dakara.. Nae.. Är väl ok kanske
Koi to senkyou tyckte jag var svin bra. Gillar man romance kommer serien va utmärkt! Sett flera gånger
Shinsekai är nog den jag skulle rekommendera mest! Ganska mörk serie, väldigt originell, och nästan lite små läskig sådär troligtvis en ut av mina favoriter av allt jag sett
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Break blade filmerna är riktigt bra! Men seriens känns inte helt komplett! Men riktigt se värda! (Se inte tv-serien, dålig remake)
Robotics är sevärd, men inte mer.
Dakara.. Nae.. Är väl ok kanske
Koi to senkyou tyckte jag var svin bra. Gillar man romance kommer serien va utmärkt! Sett flera gånger
Shinsekai är nog den jag skulle rekommendera mest! Ganska mörk serie, väldigt originell, och nästan lite små läskig sådär troligtvis en ut av mina favoriter av allt jag sett


Blir nog o kolla på alla ;D med din rekommendation som ordning.
shinsekai > Koi to senkyou > Break blade > Robotics > Dakara
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Blir nog o kolla på alla ;D med din rekommendation som ordning.
shinsekai > Koi to senkyou > Break blade > Robotics > Dakara

Låter som en riktigt bra ide! Tror inte du blir missnöjd! ^^
  • 0
vem vill ingå i en självmordspakt med mig för att ta reda på vad satoshi kon gör för filmer i animehimlen?
  • 0
Citerar SPEL ÄR FARLIGT:
vem vill ingå i en självmordspakt med mig för att ta reda på vad satoshi kon gör för filmer i animehimlen?


Färdigställer The Dream Machine förmodligen. Efter det? Mer psykologiska thrillers som blandar dröm och verklighet.

Får tacka nej till ditt erbjudande. Tillfredsställer mina Satoshi Kon-behov via Darren Aronofsky numera.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Har totalt animetorka just nu, vill ha något att se, men kan inte bestämma mig för vad. Har en del serier på "Plan to Watch", är det något där som ni speciellt skulle rekommenderar?
http://myanimelist.net/animelist/Li_Syaoran
Ni kan även komma med tips på andra serier också, även om jag inte har dem på listan.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Har totalt animetorka just nu, vill ha något att se, men kan inte bestämma mig för vad. Har en del serier på "Plan to Watch", är det något där som ni speciellt skulle rekommenderar?
http://myanimelist.net/animelist/Li_Syaoran
Ni kan även komma med tips på andra serier också, även om jag inte har dem på listan.


Du behöver Silver Fang i ditt liv.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Du behöver Silver Fang i ditt liv.


Har jag redan nog av. Hade en kompis som var tokförtjust i den och brukade tjata om den, så jag såg den och uppföljaren med honom för några år sen. Har dock haft planer på att se om den, men hade princip glömt av det. Så det var bra att du nämnde den.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Har jag redan nog av


Ok. Se Cowboy Bebop i så fall, snudd på obligatorisk för varje anime-fan att se någon gång.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Har totalt animetorka just nu, vill ha något att se, men kan inte bestämma mig för vad. Har en del serier på "Plan to Watch", är det något där som ni speciellt skulle rekommenderar?
http://myanimelist.net/animelist/Li_Syaoran
Ni kan även komma med tips på andra serier också, även om jag inte har dem på listan.


Från din "ska se lista": baccano, accel world, selector infected, shakugan no shana, toaru majutsu no index och railgun, shinsekai yori, zetsuen no Tempest och sen filmen expelled from paradise

De gillar jag nog mest ur listan som jag har sett
  • 0
  • over
  • over
Citerar Super Mario 128:
Har totalt animetorka just nu, vill ha något att se, men kan inte bestämma mig för vad. Har en del serier på "Plan to Watch", är det något där som ni speciellt skulle rekommenderar?
http://myanimelist.net/animelist/Li_Syaoran
Ni kan även komma med tips på andra serier också, även om jag inte har dem på listan.


Gå tillbaka o se klart Elfen Lied !!!

Tillagt 2015-01-30 00:17:
Haha jag har skaffat mig en dålig vana, jag klarar inte av att se en serie utan att kolla upp alla röst skådisar.
Varja gång jag hör någon röst måste jag kolla upp den om/ vad personen varit med i nått jag sett tidigare.

Klarar inte att fortsätta se serien annars
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!