Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Ramstiam94:
Som helhet riktigt bra, men skulle nog inte lägga dem som det bästa 2014 ^^


I'm listening...

Citerar over:
Jag är ute efter en speciell typ av anime som jag sett VÄLDIGT SÄLLAN om ens någon gång, jag letar efter en serie ( romans eller halv romans ) där huvudkaraktären blir kär i eller har en relation med en viss typ av karaktär som jag saknar namn på ( typ big sis typen, liknande Shura Kirigakure från blue exorsist., ) Kan inte förklara så jätte mycket bättre än "big sis" typen men hoppas folk kan förstå, annars fråga så skall jag försöka förklara bättre.


Aki-Sora. :3
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
  • over
  • over
Citerar n00b-gamer:
Aki-Sora. :3

Sett och gillade , Wincest ?
haha nja den var lite för vrickad ^^
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Citerar n00b-gamer:Aki-Sora. :3
Sett och gillade , Wincest ?
haha nja den var lite för vrickad ^^


Ofc wincest <3 förutom kanske i aki sora...

Sägs om hatsukoi limited då? Funderar på se den själv ikväll också! Har för mig att den karaktären finns i en av tjejerna. Är massa personers kärlekar man följer i denna! Mindes att jag tyckte den var mysig lch väldigt pirrig! Killars dröm i denna serie

Tillagt 2015-03-26 22:09:
Ska först ta och se tokyo ghoul dock och se om de är så illa
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
hatsukoi limited

Sett, var iofs ett tag sedan jag såg den men har för mig den var ganska bra.

Fasiken att det inte finns ett "ord" elle "tagline" för det jag letar efter japanerna brukar ju vara så flitiga med att hitta på ord för karaktärstyper.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Jag läste nyligen igenom Visual Novellen Muv-Luv Alternative Chronicles Vol.1. Det jag tyckte var lite extra rolig med den var att en av huvudkaraktärerna faktiskt var svensk. Lilia Kjellberg hette hon. Detta var den andra svenska karaktären som jag har stött på i Muv-Luv serien. Stella Bremer från Muv-Luv Alternative: Total Eclipse var också svensk.

Utöver Muv-Luv så kan jag inte komma på några andra svenska anime karaktärer faktiskt. Så därför blev jag nyfiken och undrar hur många svenska anime karaktärer ni andra har stött på?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
jag är svensk, fast jag är inte med i någon anime än...
  • 0
Jag börjar komma ifrån animéer/mangor igen. Skulle behöva hjälp med att komma tillbaka. Den sista animén/manga jag såg/läste var Suzuka och den var tråkig.
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Jag börjar komma ifrån animéer/mangor igen. Skulle behöva hjälp med att komma tillbaka. Den sista animén/manga jag såg/läste var Suzuka och den var tråkig.


Parasyte, Shirobako, Junketsu no Maria och Garo är några bra serier som avslutats precis. För något med högt underhållningsvärde i övrigt så rekommenderar jag Jojo's Bizzarre Adventure, Space Battleship Yamato 2199 och Kill la Kill.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Farre V:
Jag börjar komma ifrån animéer/mangor igen. Skulle behöva hjälp med att komma tillbaka. Den sista animén/manga jag såg/läste var Suzuka och den var tråkig.


http://i.imgur.com/2fRhXn9.jpg
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hupp, då var Aldnoah Zero slut. No more Inaho tiem for me. =(

Nån som har koll på vad som kommer nästa säsong? Borde väl börja snart?
  • 0
Citerar Ree:
Nån som har koll på vad som kommer nästa säsong? Borde väl börja snart?


http://anichart.net/spring

Ninja Slayer, Digimon Tri och Lupin III, that is all.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
du kan kolla på Triage X: anilist.co/img/dir/anime/reg/20839-BMkgNftmbbUQ.jpg

men jag vet inte vad den handlar om, varje gång jag försöker läsa en beskrivning så blir jag distraherad av den där extremt sexiga rumpan på bilden
  • 0
  • Ree
  • Ree
FSN återkommer ju, och den där Seraph, av studion som gjorde Attack on Titan. Alltid något. =3
  • 0
Citerar Ree:
Hupp, då var Aldnoah Zero slut. No more Inaho tiem for me. =(

Nån som har koll på vad som kommer nästa säsong? Borde väl börja snart?


Gintama xd
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Hahah fail såg om en hel serie igår utan att veta det, satt hela tiden och hade deja vu känsla, och även om jag visste vad som skulle hända visste jag inte om det vara att det var förutsägbart eller om det var för att jag sett den innan.

Sedan i näst sista avsnittet så kom jag på att jag sett den
Aja så går det när man inte skriver ner vilka serier man sett.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
så a) har du lika låg uppmärksamhetsförmåga som en efterbliven hund, b) är du väldigt gammal och det var hundratals år sedan du såg den förra gången, c) var det en anime som är väldigt generell och lätt att glömma, eller d) alla de ovanstående alternativen?????
  • 0
  • over
  • over
Citerar SPEL ÄR FARLIGT:
så a) har du lika låg uppmärksamhetsförmåga som en efterbliven hund, b) är du väldigt gammal och det var hundratals år sedan du såg den förra gången, c) var det en anime som är väldigt generell och lätt att glömma, eller d) alla de ovanstående alternativen?????

Måste vara lite efterbliven då jag fortfarande inte förstått helt om du är 100% troll eller inte :/
Det var ca 7 år sedan jag såg den.
Det var en anime som är lätt att glömma med bitar som inte var lätta o glömma, därav dejavu och att jag visste vad som skulle ske.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Ree:
Hupp, då var Aldnoah Zero slut. No more Inaho tiem for me. =(


Det tackar jag gudarna för, Aldnoah Zero var nog tråkigaste Mecha jag någonsin har sett och Inaho tar priset som tråkigaste karaktären någonsin.

Citerar n00b-gamer:
Svensk Gundam


Hmm... Intressant förmodar jag. Den ser mer ut som en robot version utav Sailor Moon.

Citerar SPEL ÄR FARLIGT:
jag är svensk, fast jag är inte med i någon anime än...


Flytta till Japan och gör en manga med dig själv som huvudperson. Sen får du hoppas att någon animestudio vill göra anime av den.

Citerar n00b-gamer:
Nån som har koll på vad som kommer nästa säsong? Borde väl börja snart?


Yamada-kun to 7-nin no Majo!. Jag är chockad att ingen har nämnd den bästa animen i år.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Det tackar jag gudarna för, Aldnoah Zero var nog tråkigaste Mecha jag någonsin har sett och Inaho tar priset som tråkigaste karaktären någonsin.


visste du att du inte behöver se alla avsnitt av en anime innan du slutar kolla. se bara på mig: jag slutade efter ett och ett halv avsnitt aldnoah zero, och det har gjort mig till en gladare och bättre människa
  • 0
Citerar Farre V:
Jag börjar komma ifrån animéer/mangor igen. Skulle behöva hjälp med att komma tillbaka. Den sista animén/manga jag såg/läste var Suzuka och den var tråkig.

Rekommenderar starkt att du läser Onepunch man och väntar sen på anime adaptionen senare i år som görs av Madhouse!

Och en annan som jag gillar läsa veckoviss är Boku no Hero Academia! Du känner verkligen igen den "gammla vanliga" shonen battle mangan från den. Men jag tycker den är riktigt bra polerad än vissa (och då menar jag många) andra mangor från samma genre/demografi!
  • 0
Citerar over:
Aja så går det när man inte skriver ner vilka serier man sett.


MAL
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • over
  • over
Citerar Silky:
Citerar over:Aja så går det när man inte skriver ner vilka serier man sett.

MAL

thx but no thx
Använder mig av txt och anidb.

Började med det runt 2010, men gjorde det inte tidigare
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Baby steps 2 (kan va min favorit sportsmanga efter ace of diamond)
Denpa kyoushi (äntligen kan jag nog följa storyn utsn att blanda ihop alla tjejer)
Dungeon ni deai... (Endast läst de som finns i mangan, och tror det kan bli riktigt bra!)
Fate/stay night (hörde jag gilgamesh vs berserker?!?!)
Grisaia
Gunslinger stratos
Hibike! Euphonium
Highschool dxd (äntligen ska ett av de bästa arken animeras )
Nisekoi (yes! Team chitoge!!)
Ore monogatari!! (Humor haha)
Owari no seraph (verkar ju lite cool)
Plastic memories
Shokugeki no souma (troligen jumps bästa manga just nu! Finns inga skäl till att inte se!)
Sidonia no kishi
Yahari ore no seishun love comedy wa machigatteiru (yeeeeeeeeeees! Andra säsong!!!! <3)
Yamada-kun to nananin no majo (yes yamada fick en anime till slut)


Jag upprepar; blir massa fina serier att se nu nästa vacka!

För övrigt har det annonserats att norogami och index får nya säsonger. För mig att det fanns några norogami fans här inne. Fattade dock inte riktigt hur det ligger till för index, om det är world war arket de animerar plus extra serien, eller enbart något helt nytt >.<
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
norogami

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dock heter den Noragami ^^

Jag är ett stort fan av serien, den har allt och e riktigt snyggt animerad.
Den och blue exorcist är mina 1 och 2 favvo serier atm
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!