Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar n00b-gamer:
Dock inte riktigt lika snygg som Inferno Cop. Men det är ju givet då inget kan bli snyggare eller bättre än Inferno Cop.


Amen.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Ah typiskts att den där scenen inte hann med i slutet av den senaste UBW
Spoiler:Scenen då Gilgamesh grymt drog ut hjärtat av Ilya. Hoppas inte studion väljer nu att ta bort den där scenen
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Spoiler


Det är nog förmodligen i nästa avsnitt. Det är en viktig sak för storyn, det kan man inte censurera eller ta bort bara sådär....

...Är det förövrigt någon annan som hatar Guldis nu då efter senaste Fate/Stay Night-avsnittet?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar jeppe5959 poiler

Det är nog förmodligen i nästa avsnitt. Det är en viktig sak för storyn, det kan man inte censurera eller ta bort bara sådär....

...Är det förövrigt någon annan som hatar Guldis nu då efter senaste Fate/Stay Night-avsnittet?


Håller med! Det borde vara med!

Guldis går inte att hata hur arrogant han än är ;) men fick en massa sympati Spoiler:För Ilya.. Hon går ju inte att hata

Nje men Spoiler:gilgamesh Är nice! Han rör om i smeten helt enkelt!
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Guldis går inte att hata hur arrogant han än är ;)


Yeah, han har en viss charm även om han är den mest arroganta, själviska och Overpowered karaktären jag någonsin sett. Dock känner jag lite hat för honom nu.... för Spoiler:Illya är verkligen en karaktär som har vuxit sig stark hos mig dem senaste åren. När jag först såg den scenen i UBW filmen och VN så var jag mest chockad och hade mest sympati för henne, men efter har läst/sett Heaven´s Feel, Hollow Atraxia och kaleid liner Prisma så har hon blivit en karaktär som jag verkligen bryr mig om. Nu gör den scenen mig mest ledsen.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Yeah, han har en viss charm även om han är den mest arroganta, själviska och Overpowered karaktären jag någonsin sett. Dock känner jag lite hat för honom nu.... för Spoiler:


Det som är ännu mer osis är ju att den ända routen i novelen som hon faktiskt överlever är routen som jag var minst sympatisk för henne, På tal om det Spoiler:En liten sak som jag personligen ogillade med UBW var att dom lät Shinji överleva mot slutet, seriöst, det hade varit lika bra om han slutade som ett blodig lik i alla tre router liksom
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
På tal om det


Ingen sympati? Han må vara en riktigt kräk, men han var inte alltid så... Spoiler:Som Sakura själv har sagt så vara han rätt så snäll när jag var barn. Shinji trodde alltid att han var den som skulle bli familjens arvinge och han såg sig själv som "speciell". Men när Shinji av misstag råkade hitta "Mask rummet" och fick veta sanningen som allt började gå sned. Både Zouken och hans fader började behandla han som skit. Dem såg han som ett misslyckande och skam för familjen eftersom han inte kunde magi. Det var efter detta som han började behandla Sakura som en sak som han ägde och kunde göra vad han ville med. Förmodligen för avundsjuka för hon tog hans plats i familjen.

Har till och med hört att Zouken i raseri kastade ner Shinjis mamma hos maskarna, där hon senare dog bara för att hon inte kunde föda ett barn som kunde magi...

Shinji må vara ett riktigt kräk, men lite sympati måste man väl ändå ha oss honom. Precis som med Sakura och Illya så har han inte haft en bra liv. Men han blir ju bättre på slutet av UBW. Han blev som ett helt ny människa som inte är lika arrogant och självisk längre, och sen blev han sams med Sakura igen. Människor kan bättra sig om man ger dem chansen, även Shinji.


Är det någon som borde dö i varje route så ska det vara Spoiler:Matou Zouken utan tvekan. Han är största anledningen varför Shinji blev som han blev. Han är en man som gör vad som helst för att få bli odödlig och har inget emot att ta andras liv för det. Han är ren ondska som njuter av andras plågande, speciellt om det är hans egen familj.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Ingen sympati? Han må vara en riktigt kräk, men han var inte alltid så...


Tja, ligger kanske lite i det du säger men Spoiler:Är praktiskt tagit nästan omöjligt för mig att vis sympati för nån som våldtar sin egna syster ända sen uppväxten

Tja, märligt någ var Zouken bara ett hot i Heavens Feels. Lite ironiskt, att till skillnad från alla andra onda i serien så är han den enda som är i bara en exklusiv route
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Tja, ligger kanske lite i det du säger men


Kan förstå det... Men även där var det mest Spoiler:Zoukens fel. Att bli våldtagen var en del av Sakuras träning.... Shinjis fader våldtog henne först. Shinji tog över det efter hans fader dog, förmodligen efter har blivit övertalat av Zouken (även om Shinji naturligtvis våldtog henne mer av sina egna behov) .

Citerar jeppe5959:
Tja, märligt någ var Zouken bara ett hot i Heavens Feels. Lite ironiskt, att till skillnad från alla andra onda i serien så är han den enda som är i bara en exklusiv route


Jo, lite märkligt känns det. Men det var ingen anledning för Zouken att göra något i dem andra routen... Allt hängde på Spoiler: Sakura. Det var bara när Shirou blir kär i henne som hans plan kunde sättas igång. Men det var inte bara Zouken som var med i en route, glöm inte True Assassin också.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Men det var inte bara Zouken som var med i en route, glöm inte True Assassin också.


Ärligt talat hade jag inte så mycket mot assasin. Precis som alla andra servants så följde han bara sin mästares orders.
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Ärligt talat hade jag inte så mycket mot assasin. Precis som alla andra servants så följde han bara sin mästares orders.


Så du ser inte han som ond? Visligen följde han sin mästares order, men det gjorde han av fri vilja. Alla servents följer inte deras mästares order. Men Assasin följde hans order av fri vilja. Han hade inget emot att hans mästare använde ondskefulla knep för vinna kriget. Assasins skulle jag definitivt se som ond.

Förövrigt, vilken Assasin föredrar du bäst? Samurajen eller lönnmördaren?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Väljer nog samurajen.. Sure true assasin var ganska cool Spoiler:Tills man insåg att han var ganska weak. Fast gillade nog alla hans fighter mer än vad jag gillade fake assasins. Hans fight mot lancer var för nice innan man visste alla detaljer. Men i slutändan är fake assasin bättre karaktär. Följer man konceptet god, neutral och ond skulle jag lägga trua assasin som ond. Även caster. Gilgamesh, archer, rider, berserker, fake ass och lancer som neutrala och saber som god. Minns dock inte helt vad alla står på fatewiki sidan, eller vad den nu heter ^^

Som ni säger Zouken kan gå och dö. Att han var god en gång i tiden är svårt att förstå..
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Förövrigt, vilken Assasin föredrar du bäst? Samurajen eller lönnmördaren?


Hmm, nog True Assasin, Eftersom han ser mer ut som assasin ska se ut snarare än en färglad samuraj
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Hmm, verkar som att Digimon Tri har blivit sen till att starta Vid här laget så kanske den inte ens börjar förrän nästa säsong eller mer
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Usch verkar som man växt ifrån ecchi helt nu, kollar på Dakara Boku wa, H ga Dekinai och har jätte svårt för att se klart
Visst har den roliga moment men det är bara för att det är så dåligt att det blir bra :/
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Usch verkar som man växt ifrån ecchi helt nu, kollar på Dakara Boku wa, H ga Dekinai och har jätte svårt för att se klart
Visst har den roliga moment men det är bara för att det är så dåligt att det blir bra :/


Den är nog faktiskt inte så mycket att se.. Kan tycka ecchi/harem ät kul ibland, men den serien är inte bra alltså även för genren
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Den är nog faktiskt inte så mycket att se.. Kan tycka ecchi/harem ät kul ibland, men den serien är inte bra alltså även för genren


Näh men det är ju typ 100% fanservice serie där hela serien går ut på att visa upp tecknade bröst
Jag hade den på min lista på serier jag skulle se tillsammans med Highschool DxD men efter detta så tror ja jag sätter punkt för min service anime period o struntar helt i DxD.

Ecchi i all ära men det måste finnas nån form utav story eller kvalitet
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Fast DxD är faktiskt riktigt bra! Klart den ecchin som har bäst story telling, där storyn ändå är viktig och lätt att följa! Sen gäller det väl kanske lite att man ska kunna se bortom brösten i DxD, men även som story är DxD rekommenderat om du inte sett den! För då har du missat nått mycket bra fighter, snygga brudar och en story som faktiskt makes sense!
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Fast DxD är faktiskt riktigt bra! Klart den ecchin som har bäst story telling, där storyn ändå är viktig och lätt att följa! Sen gäller det väl kanske lite att man ska kunna se bortom brösten i DxD, men även som story är DxD rekommenderat om du inte sett den! För då har du missat nått mycket bra fighter, snygga brudar och en story som faktiskt makes sense!

Kanske, om jag saknar serier och kolla på i framtiden och får tid över.
Ligger typ 400 filmer bakom och ett 20 tal säsonger av vanliga serier så att få tid över till serier jag inte är 100 över är svårt.

Sedan gillar jag inte animationen i DxD, den är verkligen gräslig, typ 80 tal.

Men får kanske ge den en chans i framtiden.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Senaste UBW, ha typiskts Spoiler poiler:Scenen med Iiyas hjärtutrdragning gick på tog för fort och hade ingen känsla till det alls, dessutom såg hjärtat mer ut som någon slags kristal än ett hjärta. Hatar att säga det, men tyvärr så utförde filmen versionen den scenen mycket bättre än seriens
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Senaste UBW, ha typiskts


Ännu en gång var det över 5 minuter som blev bort klippt från TV-version... Inte helt säker om just den scenen kommer vara längre i Blu Ray-versionen, men man vet aldrig. Kan nog hålla med om just det var bättre i UBW-filmen.

Känns inte helt ologisk att den ser ut som en kristall. Spoiler:Illya är trots allt en homunculus och är princip Holy Grails själv. Einzbern har gjort mycket experiment på henne och modifierad hennes kropp.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Känns inte så konstigt angående dess kristallform..Spoiler:Hon är ju ändå ingen vanlig människa, så känns inte så märkligt

Och varför har inte gilgamesh sin rustning för hade känts så mycket coolare ... Minns inte om det fanns något skäl bakom det
Spoiler:typ att shinji är hans mastereller om han bara föredrog vanliga kläder i detta tillfälle
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Känns inte så konstigt angående dess kristallform..Spoiler:Hon är ju ändå ingen vanlig människa, så känns inte så märkligt

Och varför har inte gilgamesh sin rustning för hade känts så mycket coolare ... Minns inte om det fanns något skäl bakom det
Spoiler:typ att shinji är hans mastereller om han bara föredrog vanliga kläder i detta tillfälle


Du vet, Jag har alltid undrat det också varför Han har på sig annorlunda kläder beroende på vilket route han var i
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Och varför har inte gilgamesh sin rustning för hade känts så mycket coolare ... Minns inte om det fanns något skäl bakom det


Jag gissar på det har med Gilgameshs stora ego att göra. Han anser nog att bara dem värdiga får se honom i den rustningen.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!