Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


  • over
  • over
Citerar jeppe5959:
Hade hoppas på att den kunde ha varit lite längre

Med tanke på att den var ruskigt usel så e jag glad att den var så kort.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Little Witch Academia: The Enchanted Parade har tydligen letat sig ut på internätet lite tidigare än det troligtvis var planerat.

Femtio skojiga minuter med färgstarka karaktärer och livliga animationer som jag rekommenderar att man kollar in ifall man gillade den första delen.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar over:
Med tanke på att den var ruskigt usel så e jag glad att den var så kort.


Trodde faktiskt att Kishi skulle lyckas när han hade chansen att gå tillbaka till hur underbar Naruto var i början med tanke på att vi hade den nya generationen. Men det var bara massor med löjligt trams med ûberdåliga antagonister och en plot-line med Sarada/Sasuke/Sakura som var helt ointressant.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ny säsong, flera nya serier. Var inte så hemskt många bra dock, men ändå ett par.

Classroom Crisis - Ser några avsnitt till. Ena huvudkaraktären sågs knappt, men var en "smart antihjälte"-typ. Kan bli... bättre.

Ranpo Kitan - Bäst den här säsongen. "Mystery"-anime där huvudkaraktären är misstänkt för ett mord... vilket han tycker är intressant. =P Ska definitivt fortsätta se då den hade 2 intressanta karaktärer.

GATE - portal till en RPG-fantasyvärld öppnas i Tokyo. Lite blod. Lite komedi. Verkar "okej", men inte mer.

Kommer säkert fler bra serier också. Inte hunnit kolla dagens utkomna. =3
  • 0
De ända serierna jag egentligen gillat än så länge är nog Rokka no Yuusha och Charlotte.. Visst kommer säkert ge några fler avsnitt till GATE, Classroom Crisis med mer. Är för sig många kvar att testa! Man skall ju ej dömma en bok efter sktt omslag ^^
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ree:
Kommer säkert fler bra serier också. Inte hunnit kolla dagens utkomna. =3

Rokka no Yuusha
Gangsta.
Aoharu x Kikanjuu
God Eater - ( riktigt taggad för )
Kuusen Madoushi Kouhosei no Kyoukan
Durarara!!x2 Ten - ( Durarara är alltid bra )

Bakemono no Ko - Film
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar over:
Rokka no Yuusha

Shingeki no Bahamut 2 typ. Kommer ge den en chans.

Citerar over:
Gangsta.

Riktigt bra. Rå. Ska se mer av. =)

Charlotte - Snubbe med Geass-liknande kraft. Komedi som kan bli något. Gillar inte huvudkaraktären dock. =/

Dragon Ball Super - Eh. Det är Dragonball. Växt ifrån det nu känns det som.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ree:
Shingeki no Bahamut 2 typ. Kommer ge den en chans.

Shingeki no Bahamut 2 är väll Shingeki no Bahamut 2 ;)

Citerar Ree:
Riktigt bra. Rå. Ska se mer av. =)

Har inte börjat se den( då jag som sagt alltid väntar på BD ), bara snabbt kollat trailers, men bra att veta att den gillas av någon
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
För mig blir det nog bara dom här
Gangsta(Påminds om Black Laggon, med andra ord, coolt!)
Durarara!!2(Som vanligt, lika bra som tidigare)
Insight Gatchanman Crowds(För hoppas dom inte floppar med denna säsong)
Ushio no Tora (Klassisk shouen från 90-talet? Varför inte)
God Eater(Ufotable, thats why xd)
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Gate: Jieitai Kanochi Nite Kaku Tatakaeri
Gangsta
God Eater
Jitsu Wa Watashi Wa
Ranpo Kitan
Monster Musume No Iru Nichijoi
Kuusen Madoushi Kouhosei No Kyoukan
Himouto! Umaru-Chan
Charlotte

ska ge dessa serier en chans Ska kolla Piloten på alla. Sen får jag sortera ut vad jag gillar och inte gillar
  • 0
Är ärligt talat inte intresserad av något den här säsongen. Charlotte, Gangsta, Dragonball och Ushio to Tora verkar kanske bli okej av de jag sett än så länge och God Eater lär väl vara snygg om inte annat, men ingenting genuint bra verkar det som. Utgår man från när serierna började så har hela det här året varit riktigt svagt på TV-fronten för min del, är bara Yuri Kuma, Junketsu no Maria och Jojo jag gillat. Två ecchi-komedier och en uppföljare till en retro-adaption alltså, gav dem alla 7/10.

OVAs och filmer är det lite ljusare med dock. Gundam: The Origin har hållit uppe året för mig än så länge och ser fortfarande fram emot Lupin III, Digimon, Aria och Devilman-filmerna. Sailor Moon fortsätter ju också och Mushishi har tydligen fått en film-avslutning. Bara en massa retro alltså, helt i enlighet med hur resten av 10-talet har varit.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Jag skulle vilja tipsa om anime-recensenten ThatAnimeSnob. En elitisk grek som gör intressanta youtube-videos om diverse fenomen i anime-industrin, storyberättande och recensioner av mängder av anime. I ämbete av att vara grek så är han givetvis i behov av finansiellt stöd. Kolla gärna in hans recensioner och youtube-kanal för att avgöra om ni vill stödja honom på Patreon.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Jag skulle vilja tipsa om anime-recensenten ThatAnimeSnob.


Han verkar ta upp ganska intressanta ämnen, och jag gillar att han gör det i frekventa kortare videor, vilket jag brukar uppskatta. Tyvärr så har jag ändå lite svårt för hans stil och röst, så någon prenumeration blir det nog inte.

Sen försökte jag redan dra mitt strå till Grekland-stacken när jag donerade till den där Indiegogo-kampanjen som försökte samla in 1,6 miljarder euro för att fixa landets budgetproblem. Tyvärr så hann ju dock tiden i det fallet ta slut med endast en dryg promille av målsumman uppnådd.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Hm... Tyckte faktiskt Chaos Dragon var riktigt bra!! Plus ett fåtal till jag lagt i se listan! Känner ändå kanske att sommaren är bättre än vad jag först trodde!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ingen hype över Gakkou Gurashi (School love?)? Se till slutet säger jag bara. =P
  • 0
Citerar Ree:
Ingen hype över Gakkou Gurashi (School love?)? Se till slutet säger jag bara. =P


Ojojoj.... Trodde jag såg fel anime först och spolade fram... Var helt paff
  • 0
  • over
  • over
Damn va jag blev besviken på Berserk filmerna, första två var helt awesome och första delen på 3e filmen var riktigt bra sedan ballade den ut helt och förvandlades till nån form utav LSD tripp/ hentai skit.

Näh usch asså.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Då har jag äntligen sett den efterlängtade Naruto The Last

Spoiler:Som den Naruhina fan som jag är så var den hyfsad bra
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • over
  • over
Håller på o kolla igenom SAO 2, och fick då lust och söka efter 1a säsongens OP som jag fortfarande ÄLSKAR!!! ( OP:t alltså, älskar iofs första 12 avsnitten men sista 12 är ganska usla bortsett från vissa delar i slutet. ) och kom då över den engelska versionen och höll nästan på att spy.

Är efterfrågan av DUBs så stor egentligen?.
Jag klarar verkligen inte av att se en ENG dubbad serie, det låter bara så fel och de få jag hört har dessutom varit så sjukt dåliga.

Nån här inne som kollar på ENG dubs, eller är det subs all the way ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Hur känner vi inför Attack on Titan-filmen?
Jag har inga hjältar, bara hjältinnor.
  • 0
Citerar ElleryJames:
Hur känner vi inför Attack on Titan-filmen?


Beror på vilken du mena. Filmen som är en nedbantad version av serien. Eller live-action filmerna där den ena bara haft premiär än ?
  • 0
Live-action filmerna. Har inte vågat se mer än 3 sekunder av trailern ännu. AOT är en av de bästa "läskiga" serierna jag sett, känns riskabelt att gå in i live-sfären.
Jag har inga hjältar, bara hjältinnor.
  • 0
Citerar ElleryJames:
Live-action filmerna. Har inte vågat se mer än 3 sekunder av trailern ännu. AOT är en av de bästa "läskiga" serierna jag sett, känns riskabelt att gå in i live-sfären.


Med tanke på hur japansk anime i live-action format bruka vara. Så tror jag det är sämre än sämst. Det man ska ha i åtanke är att handlingen i live-action filmerna är en smula omgjord.
Och att filmerna utspelas i en annan tidsålder.

Jag avvaktar tills bägge finns att se. Men förvänta mig bottennapp.
  • 0
Citerar over:
Damn va jag blev besviken på Berserk filmerna, första två var helt awesome och första delen på 3e filmen var riktigt bra sedan ballade den ut helt och förvandlades till nån form utav LSD tripp/ hentai skit.

Näh usch asså.


Du hade alltså inte läst mangan antar jag?

Jag blev förövrigt själv ganska besviken på främst den tredje filmen, men mest för att den misslyckades med att leva upp till det fantastiska originalet och inte på grund av the eclipse. Den händelsen håller jag som en av de starkaste exemplen på förräderi som jag har läst i en manga.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!