Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Kanske värt att kolla på den nu. Jag rörde inte den första Berserker serien bara för att jag vet att den slutar på en cliffhanger.
  • 0
Enda serierna jag vet att jag ska se nästa år. Är JoJo säsong 4 samt nya D.Gray-man. Inga jag är direkt hype på. JoJo älskar jag, har replikas, skor från serien t.o.m. Men jag följer enbart animen och tycker inte karaktärerna som kommer ser ut att vara så wooho, sen är kvaliten down the drain om man ser PV.

Gray äger jag manga 1-10. Men tyckte aldrig den blev bra som anime.
Jag hatar det här stället
  • 0
berserkanimen från 97 täcker den enda delen av mangan som faktiskt är bra så jag vet inte vad mer berserk anime skulle ge-.

väntar mig 100% medhåll från alla här i tråden

Tillagt 2015-12-22 22:48:
Citerar VodkaCitron:
Men jag följer enbart animen och tycker inte karaktärerna som kommer ser ut att vara så wooho


del fyra har starkast karaktärer imho, kanske med undantag från joseph i del två och några snubbar från del sju som kommer i anime form om 24 år
  • 0
Wait, både D.Gray-Man och Berserk ska få nya animen?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
nu är det dags för Third Impact att inträffa... ta det försiktigt allihopa
  • 0
Suck, efter ha sett en kort trailer av den kommande Berserk i dataanimering så har mina förväntningar krossas en del

Gud, först disney och nu anime? Varför ska allt tvingas gå över till dataanimering, WHY?
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Suck, efter ha sett en kort trailer av den kommande Berserk i dataanimering så har mina förväntningar krossas en del

Gud, först disney och nu anime? Varför ska allt tvingas gå över till dataanimering, WHY?


dataanimering i anime är ju verkligen inget nytt. finns i många serie. I en del syns det mer än i andra.
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar jeppe5959 uck, efter ha sett en kort trailer av den kommande Berserk i dataanimering så har mina förväntningar krossas en del

Gud, först disney och nu anime? Varför ska allt tvingas gå över till dataanimering, WHY?

dataanimering i anime är ju verkligen inget nytt. finns i många serie. I en del syns det mer än i andra.


Problemet här är att dom använde det praktiskt i hela klippet, och det såg bedrövligt ut
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar du du du du duuuuuu du du:
https://www.youtube.com/watch?v=8znN62hLAyg

konståkning blev precis ännu bättre


Förstår inte var det där har med detta forum att göra
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Förstår inte var det där har med detta forum att göra


Musiken.
Indecent exposure is fun.
  • 0
förutom musiken så cosplayar han också som Spike
  • 0
Oh. nu ser jag, coolt
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
idag började jag att träna som Saitama (förutom löpandet)

dag #1:

sit-ups och squats var helt okej. inga större problem att köra i 25x4 pass. har lite ont i benen nu

armhävningar är jobbigt om man har armar som tändstickor. orkade högst göra 20 i taget och det var på knä. mot slutet blev det färre per omgång
  • 0
dag #2:

hade träningsvärk och gav upp
  • 0
utena-avsnittet där Nanami lägger ett ägg är bra
  • 0
nästa vecka är det tydligen 20 år sedan Sailor Moon hade premiär i sverige enligt något P3-program för en stund sedan så det kan ni fira om ni vill
  • 0
Boku dake ga Inai Machi (Erased) har lyckats ta sig in på ett antal topplistor webben över. Vad tycker GR om den måntro? Finner den sisådär än så länge. Premissen stör mig en aning, 30-åring skickas tillbaka i tiden till sitt 9-åriga jag för att rädda sin mor, genom att ha en söt liten romans med en 9-årig flicka. Pedobait-varning där alltså. Jag förstår tilltalningen i grundiden, att ens nuvariga sinne skickas tillbaka till en tidigare tidpunkt i livet för att försöka göra saker annorlunda. Men kunde skaparen inte komma på något vettigare sätt att utforska detta scenario på? Typ att huvudkaraktären faktiskt försöker bevisa att han känner till framtiden för myndigheterna eller liknande och får hjälp därifrån.

Angående Berserk så dämpades min hype när jag insåg att de fortsätter i samma spår som film-versionerna. Borttagen karaktärisering och ful CGI är att vänta. Finner det fascinerande att Berserk-serien från 90-talet gjordes med fickpengar men ändå är mycket mer estetiskt tilltalande än filmerna, visar i vanlig ordning på att kompetent art-direction är mycket viktigare än en hög budget.

Har sett en del på sistone, men är ni ens intresserade av att höra mina åsikter om dessa verk? Tycker det har varit lite dålig respons på tidigare försök att lista och delge åsikter om ett större antal verk.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
inai machi låter dålig jag tänker inte kolla


kollade på någon youtubekanal där en snubbe pratar om film. blev glad när jag såg att han hade en video om SATOSHI KON!!! <3 där han imho har rätt om kons tekniker och stil. kolla: https://www.youtube.com/watch?v=oz49vQwSoTE

han har även några filmer om akira kurosawa som också är en Cool Regissör från Japan men han är inte anime.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Angående Berserk så dämpades min hype när jag insåg att de fortsätter i samma spår som film-versionerna. Borttagen karaktärisering och ful CGI är att vänta. Finner det fascinerande att Berserk-serien från 90-talet gjordes med fickpengar men ändå är mycket mer estetiskt tilltalande än filmerna, visar i vanlig ordning på att kompetent art-direction är mycket viktigare än en hög budget.


Jag kan bara hålla med.

Citerar n00b-gamer:
Har sett en del på sistone, men är ni ens intresserade av att höra mina åsikter om dessa verk? Tycker det har varit lite dålig respons på tidigare försök att lista och delge åsikter om ett större antal verk.


Jag har egentligen ingen koll alls på aktuella serier, men ifall dina åsikter innehåller någon rekommendation så är jag intresserad.

Citerar du du du du duuuuuu du du:
kollade på någon youtubekanal där en snubbe pratar om film. blev glad när jag såg att han hade en video om SATOSHI KON!!! <3 där han imho har rätt om kons tekniker och stil. kolla: https://www.youtube.com/watch?v=oz49vQwSoTE


Det där är en riktigt bra kanal och väldigt intressant för de som är intresserade av film i allmänhet. Hans videor om Jackie Chan och Buster Keaton är också värda en titt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Boku dake ga Inai Machi (Erased) har lyckats ta sig in på ett antal topplistor webben över. Vad tycker GR om den måntro? Finner den sisådär än så länge. Premissen stör mig en aning, 30-åring skickas tillbaka i tiden till sitt 9-åriga jag för att rädda sin mor, genom att ha en söt liten romans med en 9-årig flicka. Pedobait-varning där alltså. Jag förstår tilltalningen i grundiden, att ens nuvariga sinne skickas tillbaka till en tidigare tidpunkt i livet för att försöka göra saker annorlunda. Men kunde skaparen inte komma på något vettigare sätt att utforska detta scenario på? Typ att huvudkaraktären faktiskt försöker bevisa att han känner till framtiden för myndigheterna eller liknande och får hjälp därifrån.


Jag tycker att premissen låter intressant. Påminner om mangan Mujaki no Rakuen som också handlar om en vuxen man som skickas tillbaka i tiden när han var barn, vilket jag tyckte lät intressant så därför började jag läsa den. Tyvärr dock så har den i skrivande stund historien inte alls gått framåt alls på dess 57 kapitel jag har läst hittills, utan bara massa fillers och ecchi hela tiden. Jag visste i förhand att den skulle innehålla en hel del ecchi, men även ecchi serier som To Love-Ru har en story som går framåt trots massa ecchi.

Men Boku dake ga Inai Machi (Erased) låter vara bättre. Så jag tror att jag ska kolla in den.

På tal om aktuella serier, jag vill veta vad folk tycker om Schwarzesmarken? Som den stora Muv-Luv fan jag är så har jag såklart varit väldig hypad på den. Jag skulle såklart helst veta hur den är jämfört med Muv-Luv: Alternative (visual novellen), men jag gissar på att ingen annan här har läst den... Så jag frågar istället hur den är jämfört med Total Eclipse animen och hur mycket censurerad är den?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
den bästa animen där någon reser i tiden är Thermae Romae där en romersk arkitekt hamnar i ett modernt japan där han får inspiration till hur han ska bygga nya badhus
  • 0
Citerar Turambar400:
men ifall dina åsikter innehåller någon rekommendation så är jag intresserad.


Ja det kortade ner listan avsevärt. Votoms och Betterman är bra från det jag sett än så länge, långsamma och tar ett tag att ta sig in i men erbjuder intressanta stilar när man väl gör det. Votoms är ju hyffsat känd för att tillsammans med Gundam introducera real robot-genren som fokuserar mer på realism och karaktärsdrama än jävlar amanna och mekaniska power rangers. Betterman är en rätt okänd mecha-serie med fokus på biologi och skräck-estetik, den liknar Evangelions mörkare delar en aning presentationsmässigt. Inte fantastiska, men bra för vad de är.

Citerar Super Mario 128:
Schwarzesmarken?


Minst lika dålig som den förra i min mening.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Votoms


Jag har hört den nämnas lite då och då. Jag tror jag tar och lägger den till listan. Tack för tipset.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Såg When Marnie Was There, nu och wao. Den var oväntat bra. Väldigt värd att se om någon här ej gjort de än.
(Såg den på engelska, riktigt bra röstskådisar.)
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!