Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Swayer:
Såg When Marnie Was There, nu och wao. Den var oväntat bra. Väldigt värd att se om någon här ej gjort de än.
(Såg den på engelska, riktigt bra röstskådisar.)


Såg den jag med nyligen... mycket bra. Inte topp-topp-topp-skiktet av ghibli-filmerna, men riktigt bra.
  • 0
Längtar som tusan till nya Diamond is unbreakable! Inte långt kvar nu
  • 0
Jag hörde precis att Toonami tydligen har beställt två nya säsonger av FLCL från Production I.G. En både märklig och intressant nyhet.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar filip456:
Längtar som tusan till nya Diamond is unbreakable! Inte långt kvar nu


jag gillade att de hade med en referens till Kira i den första scenen
  • 0
Vilken serie skulle ni rekommendera till mig som knappt tittat på anime på ca 10 år?

Serier jag gillat:
Gun grave
Hunter x hunter
Cowboy bebop
FLCL

Läser dock manga nästan varje vecka och där är jag verkligen en allätare

Tack för hjälpen!
  • 0
Citerar Calfen:
Vilken serie skulle ni rekommendera till mig som knappt tittat på anime på ca 10 år?

Serier jag gillat:
Gun grave
Hunter x hunter
Cowboy bebop
FLCL

Läser dock manga nästan varje vecka och där är jag verkligen en allätare

Tack för hjälpen!


Runt 2006 framåt alltså?

Tengen Toppa Gurren Lagann
Fate/Zero
Parasyte
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Hunter x Hunter 2011 (en överlägsen remake av orginalet som tar storyn längre)
JoJo's Bizarre Adventure 2012
Kaiji
Katanagatari
Baccano!
Space Battleship Yamato 2199

Majoriteten av dessa bör du nog gilla.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • Ree
  • Ree
Niiiiiiice, flera starka animes som började idag/igår. Boku no Hero Academia, Re Zero kara (blabla) och Mayoiga verkade alla riktigt bra.

Re Zero var dessutom oväntat..... mörk. o_o ...vilket man såklart diggar. =)

Jojo kan dock dra åt skogen. Snacka om överhypad. =P
Citerar n00b-gamer:
Citerar Calfen:Vilken serie skulle ni rekommendera till mig som knappt tittat på anime på ca 10 år?

Serier jag gillat:
Gun grave
Hunter x hunter
Cowboy bebop
FLCL

Läser dock manga nästan varje vecka och där är jag verkligen en allätare

Tack för hjälpen!

Runt 2006 framåt alltså?

Tengen Toppa Gurren Lagann
Fate/Zero
Parasyte
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Hunter x Hunter 2011 (en överlägsen remake av orginalet som tar storyn längre)
JoJo's Bizarre Adventure 2012
Kaiji
Katanagatari
Baccano!
Space Battleship Yamato 2199

Majoriteten av dessa bör du nog gilla.


Tack har sett ett par utav dem tex fullmetal men ska kolla in resten

Ja men exakt runt 2007 skulle jag säga
  • 0
Såg det första avsnittet av The Lost Village igår och de kan nog bli intressant
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar Calfen:
Tack har sett ett par utav dem tex fullmetal men ska kolla in resten

Ja men exakt runt 2007 skulle jag säga


Är du säker? Det finns Fullmetal Alchemist och Fullmetal Alchemist: Brootherhood.

Brootherhood kom ut runt 2009-2010. Brootherhood följer mangan från start till slut vilket den tidigare adaptionen inte gjorde.
  • 0
Citerar Calfen:
Tack har sett ett par utav dem tex fullmetal men ska kolla in resten

Ja men exakt runt 2007 skulle jag säga


Brotherhood är sjukt bra : ), Hunter x hunter ser ut som en serie riktad till barn när man ser posters etc. Men det är väldigt mörk och oerhört bra.

Den här bilden beskriver serien rätt bra utan spoilers
http://i.imgur.com/PrndaTn.jpg
  • 0
Citerar Encore22:
Slänger in http://myanimelist.net/anime/6114/Rainbow__Nisha_Rokubou_no_Shichinin som ett generellt tips! Väldigt få som sett denna fantastiska serie


Tack för tipset.

Citerar Calfen:
Läser dock manga nästan varje vecka och där är jag verkligen en allätare


Har du några allmänna tips?

Själv missar jag aldrig en chans att rekommendera Yokohama Kaidashi Kikou. Bästa slice-of-life-mangan som gjorts.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Varför diskuterar aldrig GR de senaste serierna? ;-(

Anyway, för animationsnördar (Turambar) rekommenderar jag Kabaneri of the Iron Fortress som har en otroligt trevlig 80-talsklänning på sig, samt en hög budget to boot. Bryr mig inte om att det är en smutsig (om än välgjord) Attack on Titan-klon. Ska se den. =P

Även Space Patrol Luluco är rolig att se på. FLCL-stil på det hela. Förmodligen samma som gjort dom, men har inte orkat kolla.

Mitt hjärta brinner efter mer Re Zero. Något med upplägget fantasyvärld med ond bråd död som tilltalade mig. Trevlig action också. o_o; *dudunk, dudunk*
  • 0
Citerar Ree:
Varför diskuterar aldrig GR de senaste serierna? ;-(


Tja, i mitt fall så beror det ju såklart på att jag inte har sett dem.

Citerar Ree:
Anyway, för animationsnördar (Turambar) rekommenderar jag Kabaneri of the Iron Fortress som har en otroligt trevlig 80-talsklänning på sig, samt en hög budget to boot.


Tack för tipset.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Har du några allmänna tips?


Jag har ett par. Läste en del manga ett par veckor tillbaka och av dem var bland annat Heads, National Quiz och Children of the Sea bra. Eden: It's an Endless World är även riktigt bra från det jag läst hittills.

Citerar Turambar400:
Yokohama Kaidashi Kikou.


Läste denna också. Bästa renodlade Slice of Life tillsammans med Aria.

Citerar Ree:
Varför diskuterar aldrig GR de senaste serierna? ;-(


Bra: JoJo, Sailor Moon, Joker Game.

Okej: Luluco, Kagewani, Academia, Gundam Unicorn, Ushio to Tora, Stray Dogs.

Resten är mediokra eller sämre, speciellt Kabaneri och Re Zero. :3
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Jag har ett par. Läste en del manga ett par veckor tillbaka och av dem var bland annat Heads, National Quiz och Children of the Sea bra. Eden: It's an Endless World är även riktigt bra från det jag läst hittills.


Jag känner till alla dessa sedan tidigare, och har hört bra saker om allihop. Det får väl bli till att nu faktiskt ge dem en chans bara.

Citerar n00b-gamer:
Läste denna också. Bästa renodlade Slice of Life tillsammans med Aria.


Jag kan bara hålla med.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar n00b-gamer:
Gundam Unicorn

Fattar inte grejen.. är det en ny serie, skild från OVAorna, eller...?

Citerar n00b-gamer:
och Re Zero. :3

https://i.ytimg.com/vi/2r4RrrEDYp4/hqdefault.jpg
  • 0
Citerar Encore22:
Brotherhood är sjukt bra : ), Hunter x hunter ser ut som en serie riktad till barn när man ser posters etc. Men det är väldigt mörk och oerhört bra.

Den här bilden beskriver serien rätt bra utan spoilers
http://i.imgur.com/PrndaTn.jpg


wtf

Tillagt 2016-04-08 22:43:
antar att nya hunter x hunter skijer sig jättemycket från den animen från typ 1998 som jag såg, och att det händer saker efter att den serien tar slut
  • 0
Citerar Ree:
Fattar inte grejen.. är det en ny serie, skild från OVAorna, eller...?


Det är OVA:n i TV-format, ska tydligen ha ett par nya scener men ingen jag märkt av än så länge. Typ som hur Break Blade och nya Ghost in the Shell gjorde.

Citerar Ree:
Jojo kan dock dra åt skogen. Snacka om överhypad. =P


http://img.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2009/08/simpson-middle-finger.gif
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Okej, då är dom serier som jag har valt att se på denna säsong klart mer eller mindre, rätt många denna gång faktiskt lol Och när det gäller för dom som är intressanta än så länge så är nog så här.

1 Jojo Part 4
2 Flying Witch
3 Sakamoto
4 boku no Hero Academia
5 Joker Game
6 Ushio Tora
7 Ace Attorney
8 Kabaneri
9 Kiznaiver
10 Terra Formars s2
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Blev inte många serier jag ska följa spring 16. Men tur det för jag har ganska många tv-serier att hinna ikapp

Gakusen Toshi Asterisk Second Season
Kabaneri of the Iron Fortress ( Attack On Ti.....Zombies )
Kuromukuro
Sousei no Onmyouji
Flying Witch.

Sen kan det ju tillkomma någon.

Fundera på tv-serie versionen av Gundam Unicorn. Har sett alla 7 OVA så.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!