Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Efter diskussioner oss moderatorer emellan så har vi kommit överens om att ge "Tyck till om Gamereactors forumiter" en nystart. Den gamla tråden har sedan en tid tillbaka förfallit i enstaka rader av inte så speciellt konstruktiv kritik och de få av er som hållit er till trådens egentliga syfte har drunknat bland onödiga diskussioner och tramsigt "drama". Därför ber vi er att läsa igenom följande punkter och sedan följa dem i inläggen ni författar nedan.

1. Det här är en tråd för de som vill ge feedback och konstruktiv kritik till andra medlemmar. Detta innebär fyllig, innehållsrik och ordentlig text. Det är ingen +/- tråd. Ska man skriva om någon så ska det vara en längre text med konstruktivt innehåll, vill man dela med sig av åsikter angående avatarer och liknande fungerar Samlad betygsättning av medlemmar utmärkt.

2. Förolämpningar får inte förekomma i någon form. Ska det vara negativt så ska det vara konstruktivt. Vi kommer inte låta det här bli någon form av mobbningstråd eller en tråd där olika användare kan vara dryga och ligga på gränsen.

3. Spamm tillåts icke och resulterar i en varning och/eller borttagning av det specifika inlägget.

4. Vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg och att varna medlemmar om dessa riktlinjer inte följs.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Sorgligt, det var ju inte ens något rejält drama i den förra tråden. Trist att alla som inte kan skriva som folk ska förstöra för oss andra. Dessutom är det synd att det roliga aldrig han blomma ut på riktigt. Nåja, en nystart är kanske precis vad som behövs för att det ska bli roligt att läsa i tråden igen.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Chaan är en av de absolut skummaste personerna jag skådat på detta forum. Han verkar tro att solen snurrar kring honom och att forumet på allvar skulle vara intresserat av hans små personliga anekdoter som dyker upp lite här och var. Denna attityden gör inte bara att han framstår som dryg utan även som paranoid schizofren (då han verkar tro att folk på forumet är ute efter honom) och gravt narcissistisk. Jag tror Chaan skulle må bra av att komma ner på jorden, för attityden han har nu verkar mest driva folk till vansinne. Dock ska han ha beröm för att han lyckas stå ut från den grå massan. Sådana forumiter är välbehövliga här på GR. Men "jagjagjag"-tänket kan tonas ner en aning eller ganska mycket faktiskt.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Sansiz är en bra medlem. Det är kul att han börjar bli aktiv igen. Hans bloggar gillar jag, inte allt för långa som vissa andras. Det gör hans blogg rolig att följa. Och han är schysst mot alla vad jag vet och är skojig när han väl vill vara det. Men han är en bra medlem iaf.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar zwqase:
Detta innebär fyllig, innehållsrik och ordentlig text.


Citerar killermm:
Sansiz är en bra medlem. Det är kul att han börjar bli aktiv igen.


Hahahahaha!

killermm borde bli bättre på att läsa igenom startinlägg, men han skriver faktiskt helt okej för att vara 12 år gammal och är väl en av sidans mer aktiva medlemmar nuförtiden. Plus i kanten för att han verkar vara en glad typ. Fast det kan ju ändras när han blir tonåring och får för sig massa saker.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
killermm borde bli bättre på att läsa igenom startinlägg, men han skriver faktiskt helt okej för att vara 12 år gammal och är väl en av sidans mer aktiva medlemmar nuförtiden. Plus i kanten för att han verkar vara en glad typ. Fast det kan ju ändras när han blir tonåring och får för sig massa saker.


Oops! Skrev lite mer nu. Och dessutom är jag 13 år.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Humanisten är kanske den enda medlemmen jag citerat mer än tre gånger i MNC detta år, anledningen är att jag inte varit aktiv på 99 % av forumet. Han verkar ha en ganska neutral stil till att skriva, och då menar jag att det är svårt att läsa av tydliga personliga aspekter (om han är märkbart dryg/ trevlig), men det är ibland ganska tydligt till att han tycker om vissa medlemmar mindre än andra, av vad jag såg. Detta leder till att folk (förmodligen) har delade åsikter om honom, där gissningsvis majoriteten ser honom som en bra forumit, han skriver inte skit, står för det han säger och tycker och är villig att konfrontera felade länkar i Gamereactors nätverk av forumiter.

Jag tycker dock han är godkänd, ett minus för att verka lite uttryckslös i vissa sammanhang, som att läsa texten han skriver med robotröst. Dock bra för att vara allvarlig, ärlig och intelligent i sin skrift. Jag har dock svårt att utveckla det jag skriver till något sorts psykolog-snack då jag endast iakttagit honom/ dig vid få tillfällen, så jag kan fel!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
5murfen är en riktigt skön bloggare som gör riktigt gulliga profilbilder och bloggbanners. Jag finner henne som den bästa kvinnliga användaren här på GR. Hon spelar dessutom spel! Vilken tjej asså! nuff said.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Jag verkar vara en av få som faktiskt gillar AG Jati, jag vet inte riktigt varför men det är något med honom som gör mig glad. Ville bara säga det eftersom jag inte tror att han får höra det så ofta.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Hahaha, ibland blommar rätt gren av hela GR:s community till och bjuder på förstklassig underhållning i internet-hat.

Måste spy ur mig lite glädje...

Vanilla Thunder ska ha ett tack för sin totala urkukning i före-detta "Tyck till"-tråden. En kavalkad i hat och fylle-liknande mundiarré. Vet inte huruvida hälften är skrivet i ren ironi eller om det är blodigt allvar - underbart. Vad jag sedan tycker om dig som forumit är jag osäker på. Vi har käftat och gnölat och kramats och ryggdunkats, men det var länge sedan så vi skiter i det just nu.

Elak Kyckling dräller runt och lämnar sina snigelspår av irritation - en avdankad bordellmamma som smyger runt och är förbannad. Att du är lika rynkig och krum som forumet själv gör dig till en mysfaktor för oss alla att njuta av - en senildement, inkontinensdrabbad släkting i soffhörnan. Må du aldrig försvinna, ty när solen stiger på denne morgon är forumet en plats av än mindre lycka... och ja, forumtrollen hade större hjärta i sitt ihärdiga trollande förr om åren men låt oss njuta av hatet och allvaret som flödar i samtiden istället, shall we?

Simplified och Inkvoterad är härligt fåordiga trampminor av sarkasm och mystik. Rabiata kamphundar med verklighetsfrånvända föreställningar om sina dräpande kunskaper och väldiga intellekt. Jag vill vara precis som er.

Räv är också äldre än gatan själv. Har mig veterligen aldrig tillfört någonting annat än att agera stämningsförhöjare. En doftgran i bilen eller en blomma i knarkarkvarten. Trevlig som få, men höjd i dunkel och obehag - som Sveriges enda seriemördare med vilken man kan tänka sig att avnjuta en kaffe latte och fullkornssmörgås.

killermm är forumets egen lilla maskot i mellanstadiet. Vi har med förenade krafter skapat en fungerande organism från ett felstavande, skadeskjutet kadaver. En framtida MVG-elev i det svenska språket som kommer bli lika bitter och arg som sina elders. Än är du - killermm - blind och blåögd inför vilka semi-feta rovdjur som bara sitter och väntar på att få störta din lycka, men frukta icke. Keep calm and blog on.

Gentlemen; ett tack ska ni alla ha.
  • 0
Jag såg att killermm tyckte till om mig i den gamla tråden. Det hade jag missat. Han tycker att jag skriver konstiga saker. Tycker att det låter sunt. En i överlag sund forumit. Och ung. Skriver så duktigt. Ja. Det känns som jag redan har skrivit det här, men det tåls att upprepas. Heja killermm!

Fyllig? Ja, det här var ju inte fylligt. Då får jag fundera lite mer. Det känns som han kanske är folk till lags lite väl ofta? Fast det behöver ju inte vara något dåligt. Tvärtom så är det dåraktigt att tro att det skulle vara något dåligt med att vara folk till lags. Det kan vara dåligt, men behöver inte vara. Men vi får se vad som händer.
  • 0
Chaan

Som Pardon så tydligt säger så är Chaan lite speciell, inte illa menat hela tiden, men han är helt klart unik som forumit. Han är otroligt centralfokuserad, ganska arrogant men främst så handlar allt han skriver om till det förflutna, och det är nästan aldrig han skriver i presens. Jag minns också den första tiden för dig här på Gamereactor, i styrketräningstråden. Du var ganska provocerande, och många forumiter blev arga på dig då du satte dig själv i fokus för mycket, och krävde bevis på allt som andra människor skrev. Du hade otroligt svårt att se den yngre generationen helt enkelt ha rätt, även fast det handlade om smakfrågor eller helt enkelt självklarheter. Det positiva med dig för tillfället är att du lätt kan ta upp plats, du får inte nödvändigtvis direkt uppmärksamhet, men dock en passiv sådan, då många vet vem du är. Sen så är du aktiv lite här och var, men fortfarande så handlar det mesta du citerar inte om den personen eller det hen skrev, utan mer om dig och det du gjort/ hänt dig. Du är självsäker, men har lite för mycket högmod.

För att bli bättre kan du försöka visa lite mer empati, tänk dig om det hade varit ansikte mot ansikte, då hade den personen du pratat med inte funnit dig intressant alls, om allt du pratade om handlade om dig.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
ivan_83 För sina korkade och grundlösa ibland åsikter, och är en extremt fansboy av Xbox konsoll. Har även en förmåga att vara otrevligt och drygt mot andra forumiter.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Skriver detta med största välvilja:

Har svårt att greppa Straholic. Oftast känns det som om han ger sig in trådar och kommentarsfält med utgångspunkten att han BÖR ge efter för sina impulser, ungefär som om han har intygat sig själv om att det är hans förbannade rättighet att få yttra sig utan att för en sekund reflektera över den smörja som han har hamrat in på tangentbordet. Eller så tänker han sig faktiskt för. Men då vore det bara för sorgligt.

Jag förväntar mig ingen storartad förändring inom den närmaste tiden. Han har haft ganska många år på sig att förändras, och visst har det skett en gradvis förbättring - vilket troligen beror på att folk har tröttnat på att driva honom till vansinne - men en liten attitydförändring för att ha en god grund att bygga vidare på kanske inte är för mycket begärt?

Dock så är ju Straholic bara toppen av isberget. Det finns ju en person bakom användarnamnet med en livssituation som förmodligen producerar det här beteendemönstret, så jag är osäker på hur långt god vilja skulle räcka - men det skadar ju inte att försöka...
  • 0
Vet inte om ni hört om medlemmen Petter men han har flera gånger lyckats göra mig besviken. Hans egen blogg är underhållande och jag tycker om personen som finns där bakom. Vältalig och ärlig, ingen jävla charader liksom. Tyvärr så är han inte alltid lika glada nyheter när han dyker upp bland andra forumiters blogg- kommentarer. En obrydd, förminskande ton och visst ska man vara sig själv; men inte på bekostnad av andra forumiters åsikter (som dessutom ibland är bra mycket mer genomtänkta och välgrundade). Sju av tio pepparkakor. "Good job, needs work"

Sen har vi TheDentist som jag inte sett alls innan för någon vecka tillbaka. Verkar vara en mycket skarp person, uppskattar att läsa allt han skriver. Inte minst när det som skrivs ger sig in på filosofiska och politiska områden. Bra "tillskott", även om det kanske bara är ett tillskott för mig!

Sist men inte minst: Lurkman. Gamereactors bästa bloggare, jag är nog kär. Mycket utförligare än så blir det inte.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Sist men inte minst: Lurkman. Gamereactors bästa bloggare, jag är nog kär. Mycket utförligare än så blir det inte.


Jag håller med.

Du är förresten inte fy skam du heller. Jag har verkligen fastnat för dig sedan du återvänt. Av någon anledning har jag aldrig bildat någon uppfattning om dig tidigare, trots att jag känt igen namnet.

Stay hard mafakas,
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Antonfusk är en av få forumiter som jag faktiskt kommer ihåg ända från det att jag började hänga här (om jag inte minns fel, mycket möjligt). Han har alltid varit duktig på att skriva och inte minst på senaste tid utvecklat en egen ton.

Ibland blir jag lite arg på honom, men det går fort över. Han är i princip exakt den människan jag själv var för två tre år sedan: Samlad, konkret och väldigt rationell. Precis som det gjorde för mig, slår det rationella dock över ibland och resulterar i cirkelargument i form av "BUT IT'S SCIENCE!". Hellre det än brist på förmåga att diskutera alls, såklart. Och det är, tror jag, en period de flesta debattörer av alla de slag någon gång går igenom.

Så: Grym forumit, alltid roligt och intressant att läsa det som skrivs av dig. Om jag får ge ett enda tips, så är det att sänka garden ibland. Allting är inte alltid som det verkar, eller som man har fått lära sig. Det är dock något som jag och alla andra också bör jobba på, mänskligt problem.

Tillagt 2013-09-03 14:09:
Vill lite fort nämna vilket mirakel det är att Swedssman fått vara kvar på forumet så länge som han har. Utan tvekan den absolut otrevligaste, argaste och mest trångsynta medlemmen genom tiderna. Lägg märke till bristen på Swedssmans favoritord "vidrig, patetisk och idiot" i den här tilltyckningen.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Moose:
Simplified och Inkvoterad är härligt fåordiga trampminor av sarkasm och mystik. Rabiata kamphundar med verklighetsfrånvända föreställningar om sina dräpande kunskaper och väldiga intellekt. Jag vill vara precis som er.


Vet inte riktigt om jag ska vara glad eller krama en kudde i hörnet och gråta :c
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Dufwan:
Om jag får ge ett enda tips, så är det att sänka garden ibland. Allting är inte alltid som det verkar, eller som man har fått lära sig. Det är dock något som jag och alla andra också bör jobba på, mänskligt problem.


Jag vet , och det är något jag ständigt jobbar med, jag låter ofta känslorna ta över och blir väldigt aggressiv i sättet jag skriver på. Tack i övrigt.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar Moose:
Simplified och Inkvoterad är härligt fåordiga trampminor av sarkasm och mystik. Rabiata kamphundar med verklighetsfrånvända föreställningar om sina dräpande kunskaper och väldiga intellekt. Jag vill vara precis som er.


vaddå verklighetsfrånvända föreställningar, nej nu jävlar...

fo realz tho. Tackar för dom fina orden och hoppas du uppnår ditt mål i livet, att bli som oss. Bli mer som mig dock, och inte Inkvoterad. Han älskar Håkan Hellström liksom...
  • 0
Slacky-Kun fortsätter att vara steget före alla oss här på sidan när det handlar om spel och konsoler till vrakpriser. Säkert en rätt rolig snubbe som verkar vara en riktigt vänlig själ utanför sidan också. Fortsätt sprida glädjen!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Jag tycker att AG Jati har förändrats. Äntligen så har han slutat med att trolla runt på regulär basis (han var enormt störande under den tiden, finns nog fler än jag som tycker så).

Dock är det lite svårt att veta var man har honom nu riktigt ibland. Känns lite som att han håller med alla veteraner och "+1:ar" lite överallt på sajten. Men han vågar stå för sina åsikter nu för tiden. Lite synd dock att folk verkar ignorera honom emellanåt då det faktiskt verkar som att han försöker att lägga den där hemska trollningstiden bakom sig. Känns som att han försöker liiiite för mycket emellanåt och det blir lite rövslickeri-stuk här och där.

Och snälla, sluta med dessa "@Musikbloggen", @"Energidrycksbloggen" och så vidare. När vi läser din blogg så fattar vi mycket väl vad den handlar om, man känner sig bara dumstämplad.

Annars tycker jag det är fantastiskt bra att du vågar stå för dina åsikter och försvarar dem med råge ifall någon ifrågasätter dig.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Jag tycker att AG Jati har förändrats. Äntligen så har han slutat med att trolla runt på regulär basis (han var enormt störande under den tiden, finns nog fler än jag som tycker så).


Tack för din åsikt, du är inte så dum du heller Straholic!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Tack för de fina orden AG Jati

Håller med Straholic att du har förändrats, till det bättre...
  • 0
Citerar AG Jati:
Slacky-Kun fortsätter att vara steget före alla oss här på sidan när det handlar om spel och konsoler till vrakpriser. Säkert en rätt rolig snubbe som verkar vara en riktigt vänlig själ utanför sidan också. Fortsätt sprida glädjen!


Jag använder mig inte själv av tipsen men jag respekterar en fin gest. Du är härlig Slacky och för lite liv i bloggsektionen.
One swallow does not make a summer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!