Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Citerar Ageless Force:
Vad hände med den där hörnan du och någon mer drog igång tex?


Stralles Hörna? Jag är medlem där.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Ageless Force:
Medelsvensson byter ut sin tid mot pengar varje månad och är värdelös på att sköta hushållet, vilket i sin tur leder till att denne är tillbaka på ruta ett varje ny månad, år efter år.
Medelsvensson tror sig ha uppnått något i livet efter att ha arbetat för "solidaritet" och "samhället" i 45 år och får ut en pension någonstans mellan 7-8000 varje månad. Medelsvensson tänker inte att framtiden ser ut så. Tvärtom är medelsvensson väldigt mån om att vara samhället till lags. Av den anledning att skolplanen ser ut som den gör.


Kan vara bland det ytligaste jag hört på väldigt, väldigt länge.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Kan vara bland det ytligaste jag hört på väldigt, väldigt länge.


Ja kanske det.

Tillagt 2015-04-15 12:17:
Det är synd att jag sällan ser Kapten Varg på forumet längre. Han känns som en luttrad åsiktsmaskin, som dock framför dem det han tycker på ett sansat och ödmjukt sätt. Finns flera sådana användare, men eftersom jag och vargen sällan varit överens så blir det lite extra krydda i diskussionen. Kul att du fortfarande skriver här, även om det är alltför sällan.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Det är synd att jag sällan ser Kapten Varg på forumet längre. Han känns som en luttrad åsiktsmaskin, som dock framför dem det han tycker på ett sansat och ödmjukt sätt. Finns flera sådana användare, men eftersom jag och vargen sällan varit överens så blir det lite extra krydda i diskussionen. Kul att du fortfarande skriver här, även om det är alltför sällan.


Man får inte ut något av att yttra sin åsikt på GR längre. Förr var det massor här, så det var alltid någon som hade något motargument så man kunde ha en diskussion, men idag är det ingen. Man säger vad man tycker och sen är det nog med det, vilket inte är speciellt kul. Det enda stället där man kan få en diskussion är i Guds-tråden, men då kommer man tvingas läsa bbnews romanlånga inlägg och det orkar ingen. Men tack!

EDIT: Det finns för lite rum för diskussion. Den diskussion som uppstår kväver moddarna illa kvickt så att det inte blir konflikter, vilket antagligen är en stor anledning till att det är så dött nu för tiden. Sedan saknar sidan substans. Det finns varken substans i forumstrådarna eller i bloggarna. Den enda bloggen som är värd att läsas är Rävs.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Lurkman:
Antar att man inte ens blir stoppad av moddarna längre när man för såna här meningslösa diskussioner.


Citerar Kapten Varg:
Det finns för lite rum för diskussion. Den diskussion som uppstår kväver moddarna illa kvickt så att det inte blir konflikter




En gång till så att det går fram hela vägen. Kul att man gillar diskussioner, men ta det på rätt plats. Det här är knappast nyheter och heller inte något som är unikt för det här forumet. Pröva att läsa startinlägget.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
En gång till så att det går fram hela vägen. Kul att man gillar diskussioner, men ta det på rätt plats. Det här är knappast nyheter och heller inte något som är unikt för det här forumet. Pröva att läsa startinlägget.


Problemet är att det inte finns någon rätt plats för många typer av en diskussion. Uppstår en diskussion här, som kanske inte hör hemma här till 100%, så blir det ytterst märkligt att fortgå diskussionen någon annanstans, där ingen hänger med i sammanhanget.

Jag klandrar er inte, ni har era regler att utgå ifrån. Min åsikt är väl bara att dessa regler leder till att ni måste ta beslut som dessvärre leder till att forumet tonas ner. Inget illa menat mot er som personer.

(Sedan är det väl inte helt rätt att utgå från något som Lurkman skriver, då hans hybris är uppenbar.)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Problemet är att det inte finns någon rätt plats för många typer av en diskussion. Uppstår en diskussion här, som kanske inte hör hemma här till 100%, så blir det ytterst märkligt att fortgå diskussionen någon annanstans, där ingen hänger med i sammanhanget.

Jag klandrar er inte, ni har era regler att utgå ifrån. Min åsikt är väl bara att dessa regler leder till att ni måste ta beslut som dessvärre leder till att forumet tonas ner. Inget illa menat mot er som personer.

(Sedan är det väl inte helt rätt att utgå från något som Lurkman skriver, då hans hybris är uppenbar.)


Förstår precis vad Kapten Varg vill komma fram till. Ibland måste man lägga ner regelboken en stund. Vissa undantag är sunt för oss alla. Forumet får som mer liv om vi kan göra vissa undantag från "regelboken".

Sen förstår även jag att ni som är moderator oftast vill hålla ordning och reda på allt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Av alla medlemmar på GR är nog Center of The Universe den mest jobbigaste enligt mig. I alla fall i dagsläget. Bitter och mestadels sur. Önskar han kunde bli som förr då han vara mer skojig i det döda *host forumet. Kom ihåg, ett gott skratt förlänger livet.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • over
  • over
Jag gillar alla som är aktiva i forumet, vissa mer än andra och andra mindre än andra
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Bitter och mestadels sur? Ja, absolut! Antagligen mer sur än "mestadels", dock.

För att citera en av mina favoritpoeter:

"I'd rather be called sour and bitter than be deemed the flavour of the weak."
-Martin Valkyrie

Men jobbigaste? Ta en titt i spegeln så ska du få se vem den jobbigaste medlemmen är.

Kom igång, att ljuga om regler gör dig bara mer patetisk.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Kom igång, att ljuga om regler gör dig bara mer patetisk.


Det var bara ett litet misstag. Hade förut sett trådarna blivit avstängda helt då någon bumpade.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Center of this Universe:
För att citera en av mina favoritpoeter:

"I'd rather be called sour and bitter than be deemed the flavour of the weak."
-Martin Valkyrie


Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelvete vad ooriginellt. Det är oerhört smärtsamt när medlemmar har så otroligt lite av en identitet att de måste titulera sig själva som douchebags för att inte falla ner i hopplöshetsgropen.

MEN jag vill ju inte bli bannad, så slänger in en konstruktiv och kramgo tilltyckning.

RÄV är fantastiskt bra. Givetvis otroligt inaktiv, som alla andra som är roliga, bra och söta men när han väl bloggar eller besöker forumen fylls man av en varm obehagskänsla. Kärlek. <3
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelvete vad ooriginellt. Det är oerhört smärtsamt när medlemmar har så otroligt lite av en identitet att de måste titulera sig själva som douchebags för att inte falla ner i hopplöshetsgropen.


Du är speciell Självmordsblond. Önskar dock att du precis som centrum av universum skulle behöva lite mer skratt i livet. Seinfeld är perfekt om man är butter. Sorry om jag verkar se mig som GRs "peacemaker" numera men det vore bra om alla vara lyckliga på den här sidan. Tur att over är en riktigt kul filur och alltid lycklig.

Nu ska jag i alla fall äta körv. Sov så sött!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Så...

Jag är sur, bitter, jobbig, ooriginell och gud vet vad mer.

Tack så hemskt jävla mycket. Som jag inte hade det jobbigt nog så ska folk basunera ut hur jävla dålig jag är. Jag är uppriktigt talat ledsen. Men det är väl bara bra för då har ni ju någonting mer att kasta på mig.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Center of this Universe:
Men det är väl bara bra för då har ni ju någonting mer att kasta på mig.


Haha men kom igen. Att kalla AG Jati patetisk går bra men att få mothugg själv är för jävla hemskt alltså. Ge dig.

Annars vill jag passa på att berömma dels Självmordsblond, som är en riktig liten otäcking och därför helt fantastisk, och dels Kapten Varg som tillsammans med mig tar upp debatten för att förbättra detta forumet och skaffa lite mer personlighet hit.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Detta forum är till för konstruktiv kritik/åsikter positiv som negativ, att bedriva påhopp och liknande som i flera kommentarer ovan skett hit och dit tolereras inte, håll nivån på kommentarerna mot varandra, annars blir varningar konsekvensen. Ingen vill ha en tråd där mobbing eller påhopp blir vardag.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Rob the 5 0 verkar vara en sån där skön snubbe som man kan ha trevliga chillspelkvällar med och snacka om lite allt möjligt. Det intrycket får jag. Blir kanske lite väl mycket Dark Souls och Bloodborne från hans sida i bloggarna. Men samtidigt förstår jag det eftersom att han är förälskade i dessa spel.

Kapten Varg och Ageless Force är som dag och natt men ändå så får jag en känsla av att de båda håller en ganska rak och "vass" attityd. Vilket jag kan uppskatta då jag själv kan luta åt det hållet en aning. Räv är också en medlem som behåller sidan vid liv. Han är dock något extremare än dessa två, men det behövs när många andra här inte riktigt vågar yttra sig och stå för sitt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Kapten Varg och Ageless Force är som dag och natt men ändå så får jag en känsla av att de båda håller en ganska rak och "vass" attityd. Vilket jag kan uppskatta då jag själv kan luta åt det hållet en aning. Räv är också en medlem som behåller sidan vid liv. Han är dock något extremare än dessa två, men det behövs när många andra här inte riktigt vågar yttra sig och stå för sitt.


Man slipper missförstånd på så sätt.
Tycker Räv sköter ironi och sarkasm väldigt bra. Man förstår hela tiden vad han menar om man är insatt.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Man slipper missförstånd på så sätt.


Precis!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Annars tycker jag väldigt få medlemmar sticker ut eller lämnar något intryck överhuvudtaget. När det väl händer är det inte särskilt positivt. Personligen har jag väl vuxit ifrån mycket av det som en gång lockade mig hit. Det finns flera grymma personligheter kvar som man förknippar med flera nostalgiska minnen. Tyvärr syns dessa alltför sällan. Sedan är det klart att de flesta, liksom mig, vuxit upp och med allt IRL som följer. Det är helt enkelt inte lika roligt att hypa ett spel eller skriva strunt som man gjorde förr.

Tänkte lista några negativa saker jag uppmärksammat:

*Medlemmar som skriver vilken hamburgare de ätit - ledsen, men INGEN bryr sig om hur mycket nötfärs det är om du inte har någon credability inom området. Att Petter (som försökt och misslyckats tusentals gånger med den perfekta hamburgaren) får till det ibland är lite roligt och läsvärt eftersom det är en del av hans personlighet. Däremot copycats, ni kommer inte få någon genomslagskraft eller mer trafik i era bloggar. Såvida inte ni gör något annorlunda som spinner på er personlighet. Det är sådant folk vill läsa. Gör om, gör rätt.

*Noll aktivitet i trådarna - det krävs en del ämnen som engagerar folk för att kunna bilda diskussion. Tyvärr är dessa totalförbjudna på sidan.

*Konstruktiv kritik avfärdas som spam, tyvärr.
It Can't Rain All the Time
  • 0
-Ogge- har en bra profilbild!
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
-Ogge- har en bra profilbild!


Då får jag tacka så mycket. Vivi är en otroligt mysig karaktär.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
5murfen får bara positiv kritik om man förstår varför. Till skillnad från alla dessa kvinnliga vloggers och bloggare som enbart snackar om smink och lekar, sen ser ut som en rymdvarelse vid varenda video, så känns hon som en mer naturlig bloggare. Vet ej om 5murfen vet, men hon lyckades ta hem hela 300(!) readers på sina bloggar. Där snackar vi redax-nivå! När var det sist någon fick så många läsare? Förmodligen Flavius(kom ej ihåg hela hans namn för han verkar inte synas längre här på GR). Önskar att hon kunde posta sina sockersöta bloggar varje dag.

No power for today, back to bed.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
När var det sist någon fick så många läsare? Förmodligen Flavius(kom ej ihåg hela hans namn för han verkar inte synas längre här på GR).


300 läsare var hyfsat vanligt för några år sedan. Vissa användare låg på runt 400 läsare och det fanns säkerligen en eller två som hade mer än så.
  • 0
Citerar AG Jati:
Vet ej om 5murfen vet, men hon lyckades ta hem hela 300(!) readers på sina bloggar. Där snackar vi redax-nivå! När var det sist någon fick så många läsare?

För ett år sen eller så var det inte alls ovanligt. Jag, Slacky-Kun, 5murfen, Straholic, KentaKobbe Jr och Nabil varierade ständigt mellan att ha 400-600 läsare. Sen försvann Slacky och strax därefter hade man ungefär 350 som mest. Tror att många slutade besöka GR när Petter slutade att blogga för ett tag och att detta till viss del påverkade läsarantalet.

Vill dock tillägga, (ej skryta) att jag hade runt 360 läsare strax innan Cecilia anslöt sig till Gamereactor och även nu i veckan men just nu vet jag faktiskt inte. Vet inte om ni kan men jag kan inte se mer än de sex populäraste bloggare längre. När jag vill få fram fler resultat tas hela listan bort. Skrev något i stil med detta som svar till din något märkliga kommentar i min blogg i förrgår, AG Jati.

5murfen är hur som helst värd ett högt läsarantal då hon skriver intressanta och positiva bloggar.

Vill annars berömma _genki för hans riktigt trevliga bloggar angående hans spelprojekt. Gillar även hans videobloggar då han har en perfekt röst för detta som är behaglig att lyssna på. Hade gärna sett han blogga mer än vad han gör.
Henric Pettersson / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!