Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Citerar Kalopsis:
100 %. Det är otroligt lätt för en med makt (GR-redaktionen eller moderator) att fritt tolka konstruktiv kritik till att bli en förolämpning.

Åh herregud. Att säga "idiot" till någon är inte konstruktiv kritik utan enbart en förolämpning. Konstruktiv kritik är när du tar upp det som är dåligt med medlemmen och ger förslag på lösningar. Det är ett sätt att hjälpa medlemmen bli bättre. Tycker du att någon är en idiot så räcker det inte med att du bara skriver att medlemmen är en idiot, utan du måste förklara varför du tycker hen är en idiot och vad hen borde göra för att sluta vara en idiot. Herregud, det är ju självklart.

Ett inlägg som "Kalopsis är en idiot" tillför inte någonting. Det varken hjälper dig eller mig. Det är bara smuts. Och smuts är något som städas undan, så länge man inte är ett svin.

Jag hoppas du nu förstår att skillnaden på en förolämpning och konstruktiv kritik inte är hårfin. Kommer du på något konstruktivt inlägg som censurerats eller raderats så vill jag jättegärna att du ger mig ett exempel. Annars finns det inget mer att prata om.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Skillnaden mellan "konstruktiv kritik" och "förolämpning" är lika hårfin som den är subjektiv. Jag har lärt mig att vara tyst om jag inte har något positivt att säga, ty yttrandefrihet finns bara på Flashback.


Och det är väl trevligt att vi slipper Flashback-klimatet här...
  • 0
Jag tycker Kalopsis gott kan stanna på Flashback om han nu anser att debattklimatet är trevligare där. Som The Vision sa så tillför det inte någonting om man ska börja klanka ner på folk genom att benämna dom taskiga saker för att sedan gömma sig bakom yttrandefriheten.
Det tillför inget vettigt.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Sedan den här tråden fick sitt grand re-opening i augusti, så har blivit bra jävla fart på forumet - emellanåt liknar hela trådar en hönsmarknad i Marrakesh. Det gillar jag.

Den - vad jag uppfattar - radikala ökningen av damer på forumet är härligt som tusan. Ger en frisk fläkt i blogglandskapet och öppnar för rätt nyanserade vinklar i annars bröliga, håriga och testosteronstinna diskussioner. Kanoners.

Ska vi ta och tycka till om någon specfik tjomme också, så får det bli The Vision; du ska ha en skopa cred med strössel på. Aktiv, rättvis och lugn som en filbunke i stunder av hätsk stämning. Moderatmaterial tamejfan. tjohej <3
  • 0
Citerar Moose:
Ska vi ta och tycka till om någon specfik tjomme också, så får det bli The Vision; du ska ha en skopa cred med strössel på. Aktiv, rättvis och lugn som en filbunke i stunder av hätsk stämning. Moderatmaterial tamejfan. tjohej <3

Åh. Tack! Moderat vet jag inte riktigt. Blir första gången jag får rösta nästa år, så får läsa på lite extra noga tills dess.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Åh herregud. Att säga "idiot" till någon är inte konstruktiv kritik utan enbart en förolämpning. Konstruktiv kritik är när du tar upp det som är dåligt med medlemmen och ger förslag på lösningar. Det är ett sätt att hjälpa medlemmen bli bättre. Tycker du att någon är en idiot så räcker det inte med att du bara skriver att medlemmen är en idiot, utan du måste förklara varför du tycker hen är en idiot och vad hen borde göra för att sluta vara en idiot. Herregud, det är ju självklart.

Ett inlägg som "Kalopsis är en idiot" tillför inte någonting. Det varken hjälper dig eller mig. Det är bara smuts. Och smuts är något som städas undan, så länge man inte är ett svin.

Jag hoppas du nu förstår att skillnaden på en förolämpning och konstruktiv kritik inte är hårfin. Kommer du på något konstruktivt inlägg som censurerats eller raderats så vill jag jättegärna att du ger mig ett exempel. Annars finns det inget mer att prata om.


Jag har aldrig gett några exempel, så lägg inte orden i munnen på mig tack.

Jag har av egen erfarenhet varit med om (inte här) flera gånger att ge svidande kritik (med förklaringar om varför), men fått varning som svar med motiveringen att jag "förstör den positiva andan" eller "om du inte har något positivt att säga så var tyst, du sårar han eller hon som du kritiserar".

Jag uppfattar det som att det finns en växande intolerans mot just kritik, att om du inte har något gott att säga så ska du inte säga något alls. Antingen så har folk blivit överkänsliga, eller så har man blivit usel på att ta kritik.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Jag har aldrig gett några exempel, så lägg inte orden i munnen på mig tack.

Citerar Kalopsis:
Om jag tycker att någon användare är en idiot och uttrycker det i text dröjer det inte länge förrän inlägget censureras och jag får en varning.

Jo.

Citerar Kalopsis:
Jag har av egen erfarenhet varit med om (inte här)

"(inte här)"... Alltså är allt du säger helt irrelevant till detta forum. Här får du ge hur mycket konstruktiv kritik du vill.

Citerar Kalopsis:
Jag uppfattar det som att det finns en växande intolerans mot just kritik, att om du inte har något gott att säga så ska du inte säga något alls. Antingen så har folk blivit överkänsliga, eller så har man blivit usel på att ta kritik.

Okej. Då tycker jag att du tar upp det på de forum du blivit varnad på istället.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Jo.


Haha, nej.

Citerar The Vision:
"(inte här)"... Alltså är allt du säger helt irrelevant till detta forum. Här får du ge hur mycket konstruktiv kritik du vill.


Det är tyvärr inte "helt irrelevant" eftersom alla forum i grund och botten fungerar på samma sätt - man vill ha en "trevlig" stämning och inte vilda debatter där folk slänger skit på varandra, även om skiten presenteras med argument och förklaringar. Visst, en sådan tråd kanske får hållas ett litet tag, men till slut tas den bort då stämningen blir alltför uppiskad.

Citerar The Vision:
Okej. Då tycker jag att du tar upp det på de forum du blivit varnad på istället.


Det är inte möjligt. Antingen får man inget svar (om man kontaktar de ansvarige direkt), eller så plockas tråden bort fort som fan om man vill ha en allmän debatt om vad som är OK att säga och uttrycka.

Ofta är det så att man använder fina ord och fina (bort)förklaringar för att motivera nedtystandet, t ex "du tillför ingenting till forumet" eller "nu räcker det". Vad är det som räcker? Det får man aldrig svar på.
  • 0
Vad är det för idé att sprida fientlig stämning genom att skriva rent konkret att folk är idioter? Försök utveckla istället, visst ska man vara subjektiv men om en människa läser här tråden att han är en idiot utan en förklaring så finns det en risk att han tar illa vid sig. Se det som en opponering där du ska ta upp bra och mindre bra saker och varför du tycker så. Då kommer båda parterna må bättre av det.

The Vision håller hög klass och tycker han hållit det så länge jag varit här. Måste alltså säga att han har en stor chans att bli en framtida moderator, men vill inte sprida propaganda. Han är hängiven Gamereactor och det ska han ha poäng för, ingen idiot helt enkelt.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Vad är det för idé att sprida fientlig stämning genom att skriva rent konkret att folk är idioter? Försök utveckla istället, visst ska man vara subjektiv men om en människa läser här tråden att han är en idiot utan en förklaring så finns det en risk att han tar illa vid sig. Se det som en opponering där du ska ta upp bra och mindre bra saker och varför du tycker så. Då kommer båda parterna må bättre av det.

The Vision håller hög klass och tycker han hållit det så länge jag varit här. Måste alltså säga att han har en stor chans att bli en framtida moderator, men vill inte sprida propaganda. Han är hängiven Gamereactor och det ska han ha poäng för, ingen idiot helt enkelt.


Man ska såklart alltid ha med en förklaring, men det finns fortfarande en norm som jag ser utvecklas på nätet att man inte får säga som man tycker om det man tycker är "för" negativt. Då ska det sopas under mattan och ligga och jäsa där istället (det är ju inte så att de negativa åsikterna försvinner bara för att de trycks undan).
  • 0
Alltså. Du har, efter att ha vistats på andra forum, fått för dig att forumvärlden inte tillåter konstruktiv kritik. Att allting censureras, raderas och trycks undan. Du skapar ett konto på GR och skriver om detta i denna tråd utan att veta om hur konstruktiv kritik handskas med på detta forum.

Nu har du fått en massa svar och vid detta lag måste du väl ändå ha insett att ingen annan känner igen sig i dina teorier? Varför fortsätta försöka trycka ner det i halsarna på oss?

Låt oss bara säga att där du varit tidigare (du nämner aldrig var) får man inte skriva konstruktiv kritik och det är ganska irrelevant till GR. På Gamereactors forum är det mer än välkommet, för att göra communityt bättre. Så? Kan vi släppa det?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Alltså. Du har, efter att ha vistats på andra forum, fått för dig att forumvärlden inte tillåter konstruktiv kritik. Att allting censureras, raderas och trycks undan. Du skapar ett konto på GR och skriver om detta i denna tråd utan att veta om hur konstruktiv kritik handskas med på detta forum.

Nu har du fått en massa svar och vid detta lag måste du väl ändå ha insett att ingen annan känner igen sig i dina teorier? Varför fortsätta försöka trycka ner det i halsarna på oss?

Låt oss bara säga att där du varit tidigare (du nämner aldrig var) får man inte skriva konstruktiv kritik och det är ganska irrelevant till GR. På Gamereactors forum är det mer än välkommet, för att göra communityt bättre. Så? Kan vi släppa det?


Jag trycker inte ned någonting i era halsar, jag uttrycker bara min åsikt som grundas på erfarenhet (långt mer än ett forum).

Om det verkligen är så att konstruktiv kritik är OK på GR, även om kritiken kan vara svidande, så är det förstås bra. Men med tanke på att exempelvis Petter i textkommentarertråden om The Witcher 3 hotade med att stänga av en användare för att denne användare klagat på rubriksättning så känner jag mig inte direkt säker på att det du säger är sant.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Men med tanke på att exempelvis Petter i textkommentarertråden om The Witcher 3 hotade med att stänga av en användare för att denne användare klagat på rubriksättning så känner jag mig inte direkt säker på att det du säger är sant.

Inget jag hittar när jag sökte.

Jag tycker att moderatorkåren här tillåter det som ska tillåtas. Detta kanske inte borde tillåtas då det är OT men då det luktar avslut nu så kanske jag får hänga kvar.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Den där exploatera-mera eller vad han heter är jättebra. Jättebra att han skriver i MNC också. Ok måste nog utveckla; han är rolig trevlig osv. Ja, seriöst, jättebra. Om han är ny vilket han påstår (och jag vet väl i vilket fall inte vem det skulle vara annars) så är han nog bland det bästa som har tillkommit på länge. Två tummar och två stortår upp.

Känns ö.h.t. som att MNC har fått ett uppsving på sista tiden. Eller så inbillar jag mig. Jaja. Lurkis out.
  • 0
Citerar Räv:
Jag tycker synd om resterande kvinnliga medlemmar på den här sidan, eftersom Fenjima i frisk anda och rasslande takt är på god väg att lyckas bekräfta den största myten som finns om kvinnor som spelar; de gör det för uppmärksamheten.


Att varje blogginlägg även innehåller en selfie får mig att garva sönder. Fantastisk läsning.

Tips: Sluta med selfies i varje inlägg, det får dig bara att framstå som en självförälskad fjortis.

MiggeG: Kvinnor kommer inte att respekteras förens de slutar söka uppmärksamhet hela tiden. Varför kan man inte bara bete sig som en av de manliga medlemmar? Vanliga diskussioner och inget fjant, det är så vi vill ha det. Jag kommer inte att smöra för dig för att du är kvinna, så sluta trycka upp det i ansiktet på mig.
One swallow does not make a summer
  • 0
Jag diggar El Luchador, han verkar ha utvecklats mycket sedan Deadpool-stadiet. Både i skrift och i mogenhet överlag.

Att han sedan ofta är i MNC och sprider glädje är ju inte fy skam det heller, tummen upp från mig!
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Jag diggar El Luchador, han verkar ha utvecklats mycket sedan Deadpool-stadiet. Både i skrift och i mogenhet överlag.

Att han sedan ofta är i MNC och sprider glädje är ju inte fy skam det heller, tummen upp från mig!


mmm bra tilltyckning IMO
Tetrapak
  • 0
Så, Räv verkar fortfarande vara den vettigaste medlemmen. Efter kort efterforskning verkar alla här vara extrema "rövslickare" eller så är man strävare än en kattstunga. Jajaja.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
. Efter kort efterforskning verkar alla här vara extrema "rövslickare" eller så är man strävare än en kattstunga.


Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag saknar Fjällhammer. Han var en riktigt skön, trevlig och jävligt rolig snubbe. Kom tillbaka Fjällhammer!


Om jag ska tycka till om mig själv så gillar nog ingen mig på det här forumet, haha.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar antonfusk:
Kvinnor kommer inte att respekteras förens de slutar söka uppmärksamhet hela tiden.


Åhgud så dåligt formulerat.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Åhgud så dåligt formulerat.


Ok, men det är en åsikt jag står fast vid.
One swallow does not make a summer
Citerar antonfusk:
Ok, men det är en åsikt jag står fast vid.


Men alltså, fenjima och makriakrkanrakrkaiella är ju inte dem enda kvinnliga medlemmarna på sidan vilket är vad det känns som att du/alla tror. Så vadå "bete sig som manliga medlemmar"? Hur ska en manlig medlem bete sig? Snälla upplys mig, min penis har känts så liten på senaste. Behöver mer testosteron så måste veta hur jag beter mig som en man på forum.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Behöver mer testosteron så måste veta hur jag beter mig som en man på forum.


Nu är du om något minst lika löjlig.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Nu är du om något minst lika löjlig.


Idunno, tycker du är lite löjlig. Senast jag minns av dig var du inget fan av "fjollor".
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!