Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Gillar redan Octoberfrost. En genuin och öppen forumit jag kan relatera till, känna igen mig i. Trivsamt, minst sagt. Tror inte jag sett honom här förut, så för mig är han ett välkommet tillskott. Stay cool och lycka till.
Jag har inga hjältar, bara hjältinnor.
  • 0
Dufwan eller vad ElleryJames hette tidigare minns jag som en gnällspik med en minst sagt pessimistisk syn på livet. Fast om jag inte minns helt fel hade jag ändå överseende med det eftersom han gick ut med att han var bipolär och ändå körde sitt race. En forumit som förhoppningsvis bloggar om annat än ämnen som färgen "lila" i framtiden.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Om du gillade NoFanboy är det lika bra att du förblir lyckligt ovetande om vem han är nu.




Citerar Straholic:
Diggar Moose som tusan, tror aldrig att jag har sett någon med ett så målande skrivspråk.


Gillar också Moose, mest för att han är så jävla medmänsklig på nåt vis. Sen är det dock alldeles uppenbart att han hängt lite väl mycket på forumet flashback med tanke på hur han skriver.

Citerar AG Jati:
ElleryJames, även känd förut som "Dufvan" har gjort en fin comeback här på GR. Vi kommer nog räkna med mycket fint och personligt bloggmaterial. Väldigt roligt att det går nu bra för hans framtid och han har hittat den rätta vägen. Hoppas bara att det inte går "över" gränsen som det gick förra gången han var medlem här.


Hans förra konto använde han ju mest för att göra en parodi på sig själv så hoppas han har förändrats något och slutat vara en av de där medlemmarna som typ Humanisten som har fastnat i sin personliga utveckling och är precis likadan år efter år.
  • 0
-Ogge- och Nabil är två klåpare av rang, detsamma gäller förresten AG Jati. De gemensamma kartaktärsdragen är bristande kunskaper i det svenska språket samt dito inom grundläggande logik. Dessa två hör på sätt och vis ihop då språket för det mesta byggs på logiska regler. När det inte gör det är logiken känslostyrd. Denna inbyggda språkkänsla verkar särskilt de två sistnämnda sakna fullkomligt.

Läs böcker är mitt konstruktiva förslag för att råda bot på ovanstående.
  • 0
Lämna gärna förslag på en bok jag kan läsa, jag vet att min svenska är undermålig. Lämna gärna förslag.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Lapsang souchong är ett nytt och intressant inslag på sajten. Jag kommer att iakta hen med stor spänning i framtiden, för det verkar vara en synnerligen begåvad individ, såväl till språkhantering som till argumentationsföring. Därtill är hen säkerligen också väldigt attraktiv.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
Citerar Nabil:
Lämna gärna förslag på en bok jag kan läsa, jag vet att min svenska är undermålig. Lämna gärna förslag.


Röda rummet av August Strindberg eller Karin Boyes diktsamling Moln.
  • 0
Jag ska ta och läsa dessa men först Strindberg. Tack.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Lapsang souchong är en person som vill försöka höja sig själv genom att sänka andra, tydligast märks det av i hans senaste blogginlägg och en gnutta i kommentarsfälten. En typisk översittare av högsta rang med andra ord, som gärna försöker ställa sig stadigt på pallen för att se ner på andra.

Att kunna formulera sig väl gör inte en människa per automatik mer hygglig. (Börja meditera.)

Bristande kunskaper i svenska språket? Jag kan inte säga att jag brukar ett akademiskt språk eller likt en god författare. Men därmot behärskar jag det svenska språket alldeles utmärkt.

Dessutom läser jag redan böcker. Mest litteratur inom samhäll och psykologi genren. Skönlitteratur är däremot inte min grej.

Moose, _genki, Ekneh96 och Imperial Scout håller fortfarande högst standard på sidan. maaden verkar vara en genuint trevlig kille ändå. maaden kan säga emot när något inte står rätt till, vilket är bra.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar Lapsang souchong:
Läs böcker är mitt konstruktiva förslag för att råda bot på ovanstående.


Jag håller på att läsa böcker, dock enbart skräck.

Har väl försökt att läsa Kafka, men det funkade inte för mig.

Tack för feedback!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Lapsang souchong, är en användare som dessutom är bortplockad från GR eller så tog han bort kontot själv.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Att kunna formulera sig väl gör inte en människa per automatik mer hygglig. Börja meditera.


Vad är det du försöker insinuera? Att det absoluta, det slutgiltiga, det man borde eftersträva; är att vara hygglig mot allt och alla på ett internetforum? Ett internetforum som till råga på allt är så gott som dött. Ett internetforum där aktivitet enbart visar upp sig i form av motbjudande rövslicksrunkeri i bloggsektionen. Ett internetforum vars dagliga höjdpunkt är morgonhälsningen från Tapto.

Gäsp.

Den här hemsidan behöver alla friska fläktar den kan få. Vad den däremot inte behöver är ännu en plastig individ som dyrkar superhjältar, skriver nyhetsbloggar och/eller spyr ur sig färglösa, "trevliga" inlägg med ett eller två välklingande adjektiv och en glad smiley på slutet. Jag fruktar dock att det är för sent för en ordentlig uppryckning. Forumet är dömt till undergång, jag tror inte att det skulle hjälpa ens om ett dussintal "nya", intressanta personer anslöt sig. Med det sagt uppskattar jag naturligtvis någon som åtminstone försöker röra om i grytan. Därför vill jag säga att Lapsang souchong är en välkommen syn...

... kanske jag istället borde säga att han var en välkommen syn? "No such user"? Var det ytterligare en person som "inte hade tillåtelse att komma tillbaka", månne? Om så är fallet är det ju nästan löjligt, Gamereactor. Jag hade planerat några tilltyckningar för att hålla mig on-topic, men motivationen övergav mig. 90 % av er är ändå en gestaltning av det exempel jag beskrev i ett tidigare stycke.

Oj, förlåt, jag menar att ni är trevliga och att det är bra och så. Sköna snubbar. Lite kluriga.
  • 0
Citerar Braff:
Vad är det du försöker insinuera? Att det absoluta, det slutgiltiga, det man borde eftersträva; är att vara hygglig mot allt och alla på ett internetforum? Ett internetforum som till råga på allt är så gott som dött. Ett internetforum där aktivitet enbart visar upp sig i form av motbjudande rövslicksrunkeri i bloggsektionen. Ett internetforum vars dagliga höjdpunkt är morgonhälsningen från Tapto.

Gäsp.


Rövslickeri säger du? Nämn några bra exempel.

Citerar Braff:
Den här hemsidan behöver alla friska fläktar den kan få. Vad den däremot inte behöver är ännu en plastig individ som dyrkar superhjältar, skriver nyhetsbloggar och/eller spyr ur sig färglösa, "trevliga" inlägg med ett eller två välklingande adjektiv och en glad smiley på slutet. Jag fruktar dock att det är för sent för en ordentlig uppryckning. Forumet är dömt till undergång, jag tror inte att det skulle hjälpa ens om ett dussintal "nya", intressanta personer anslöt sig. Med det sagt uppskattar jag naturligtvis någon som åtminstone försöker röra om i grytan. Därför vill jag säga att Lapsang souchong är en välkommen syn...

... kanske jag istället borde säga att han var en välkommen syn? "No such user"? Var det ytterligare en person som "inte hade tillåtelse att komma tillbaka", månne? Om så är fallet är det ju nästan löjligt, Gamereactor. Jag hade planerat några tilltyckningar för att hålla mig on-topic, men motivationen övergav mig. 90 % av er är ändå en gestaltning av det exempel jag beskrev i ett tidigare stycke.

Oj, förlåt, jag menar att ni är trevliga och att det är bra och så. Sköna snubbar. Lite kluriga.


Troligtvis trivs du bäst på Flashback, Reddit eller 4chan med andra ord. Själv så tycker jag att vi har en enorm variation av bloggare. Det handlar inte enbart om superhjältar och det är inte heller något fel med att folk har det som intresse eller hobby. Där de i sin tur tycker om att samla på diverse superhjälteprylar. Vi har verkligen alla typer av personligheter här. Vissa älskar film mer än andra. Andra spelar spel mer än andra. Någon tycker om att variera och tala om lite allt möjligt. Somliga slänger upp nyheter och jag ser inte problemet med det?
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Rövslickeri säger du? Nämn några bra exempel.

Troligtvis trivs du bäst på Flashback, Reddit eller 4chan med andra ord. Själv så tycker jag att vi har en enorm variation av bloggare. Det handlar inte enbart om superhjältar och det är inte heller något fel med att folk har det som intresse eller hobby. Där de i sin tur tycker om att samla på diverse superhjälteprylar. Vi har verkligen alla typer av personligheter här. Vissa älskar film mer än andra. Andra spelar spel mer än andra. Någon tycker om att variera och tala om lite allt möjligt. Somliga slänger upp nyheter och jag ser inte problemet med det?


Det var svårt att hitta ett blogginlägg med något särskilt budskap över huvud taget (vilket är en del av problemet). Närmast var väl kanske ditt eget, men det skulle bli ett ganska orättvist exempel. Poängen är att det lyder någon slags konsensus i det att man ska stryka alla medhårs. Allt som oftast är det i princip det enda alternativet, då det skrivs så pass få inlägg där skribenten faktiskt uttrycker en åsikt som framställer hen som sårbar. Det finns inget uttrymme för konflikter. Det är som ett sagoland.

Självklart är det möjligt att inte se något problem med det, särskilt när man tillhör fenomenet i fråga. Men det ändrar inte det faktum att många har sett och ser det som ett problem. Jag tror att bristen på konflikter har spelat och fortfarande spelar en stor roll i den konstant avtagande aktiviteten på forumet. Det brukade krylla av (riktiga) personligheter här, och med personligheter kom motsättningar och diskussioner. Nu för tiden har det blivit en slags fristad för människor som vill föra personliga dagböcker och på sin höjd kanske få eller ge lite ryggdunkningar. Det är väl en ny era, antar jag. Forumvarianten av pension, ålderdom och intågande död.
  • 0
Citerar Braff:
Det var svårt att hitta ett blogginlägg med något särskilt budskap över huvud taget (vilket är en del av problemet). Närmast var väl kanske ditt eget, men det skulle bli ett ganska orättvist exempel. Poängen är att det lyder någon slags konsensus i det att man ska stryka alla medhårs. Allt som oftast är det i princip det enda alternativet, då det skrivs så pass få inlägg där skribenten faktiskt uttrycker en åsikt som framställer hen som sårbar. Det finns inget uttrymme för konflikter. Det är som ett sagoland.


Det är svårt för att du har bestämt dig för att det är på det viset och därför har du inga tydliga exempel. Det är därför väldigt lätt och bekvämt för just dig att lägga fram kritik från tomma intet.

Men om du hyser någon form av missnöje över sidan och folket dag ut och dag in. Så ska du kanske fundera på att söka dig till ett annat community där du trivs? Uppenbarligen uppskattar du inte klimatet här överhuvudtaget och sidan är inte felfri alla dagar i veckan och det vet nog de flesta om.

Klart det finns ett visst konensus bland diverse medlemmar. Men inte så pass koncentrerat att det bara finns en eller två sidor av det hela. Utan det är väldigt många olika "grupperingar" om man vil välja att se det så, där folk tänker vääääldigt olika. Jag håller t.ex måna gånger inte med AG Jati, Knasten, Nabil och kanske möjligtvis dig. Men däremot håller jag många gånger med om det _genki, Imperial Scout eller kanske Moose skriver. Vi är alla olika och det ser inte riktigt ut så som du tror i din fantasivärld. Du fick verkligen till det mot slutet där med "sagoland". Det är precis just den världen som du lever i.

Citerar Braff:
Självklart är det möjligt att inte se något problem med det, särskilt när man tillhör fenomenet i fråga. Men det ändrar inte det faktum att många har sett och ser det som ett problem. Jag tror att bristen på konflikter har spelat och fortfarande spelar en stor roll i den konstant avtagande aktiviteten på forumet. Det brukade krylla av (riktiga) personligheter här, och med personligheter kom motsättningar och diskussioner. Nu för tiden har det blivit en slags fristad för människor som vill föra personliga dagböcker och på sin höjd kanske få eller ge lite ryggdunkningar. Det är väl en ny era, antar jag. Forumvarianten av pension, ålderdom och intågande död.


Återigen gör du det väldigt bekvämt för dig genom att sätta folk i fack. När du säger att man tillhör ett särskilt fenomen och pga det är man tydligen väldigt blind. Klart det är bra med kritik till den grad att man inte gör personangrepp eller slänger ur sig fördomsfulla antagande. Jag tror du behöver ta en god fika eller en kall stor stark tillsammans med någon eller några där du kan avlasta detta bekymmer. Slappna av och bara ta det lugnt. Just nu är sidan i ett stabilt läge, anser i alla fall jag. Sen vad andra tycker och tänker är klart helt subjektivt.

Simma lugnt!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Just nu är sidan i ett stabilt läge, anser i alla fall jag.


Den är i ett dekadent förfall.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Den är i ett dekadent förfall.


Ja forumet faller och mycket av de tekniska bitarna på själva sidan är rätt kass, helt klart. Men i överlag tycker jag att bloggsektionen är livad samt kommentarsfälten bland artiklar, recensioner och m.m. Sidan känns med andra ord inte död.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
bland artiklar, recensioner och m.m. Sidan känns med andra ord inte död.


En Zombie är tekniskt sett inte död men det betyder inte att dennas existens är så hemskt awesome. Bara för att folk skriver mycket betyder det inte att folk skriver så hemskt bra eller nyttigt. Diskussioner slutar med barnsliga "men... MIN ÅSIKT!!! BUHU" medan 85% av alla bloggar försöker emulera Petter och skriva egokliande meningslösa texter med fluff. Nyhetskommentarer kretsar mest kring allmänt bitchande, ett antal fullt aktiva trollkonton som moddarna inte kan göra något åt eller klagande på click bait.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
En Zombie är tekniskt sett inte död men det betyder inte att dennas existens är så hemskt awesome. Bara för att folk skriver mycket betyder det inte att folk skriver så hemskt bra eller nyttigt. Diskussioner slutar med barnsliga "men... MIN ÅSIKT!!! BUHU" medan 85% av alla bloggar försöker emulera Petter och skriva egokliande meningslösa texter med fluff. Nyhetskommentarer kretsar mest kring allmänt bitchande, ett antal fullt aktiva trollkonton som moddarna inte kan göra något åt eller klagande på click bait.


Håller helt med om det sistnämnda. Aftonbladet-syndromet och alla trollkonton är ren pina och inte alls sunt för sidan.

Men annars tycker jag att det kan skrivas om en hel del intressanta saker här och var bland medlemmarna. Beror lite på vad man har för intressen.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
  • Räv
  • Räv
Haha, denna gamla tråkdiskussionen igen. Detta är mina femtio öre:

Braff träffar egentligen rätt bra på kärnan i det hela; personligheter. Det finns inga kvar, eller så har de slipats ner av tidens tand i så hög grad att de inte längre går att känna igen.

Detta märks ännu mer nu när forumdelen är så gott som död, och alla skriver intetsägande bloggar som antingen handlar om Netflix senaste superhjälteserie eller annars ren köphets. Det känns som att folk försöker imponera på slätstrukna användare med sina beige liv, och det blir aldrig lyckat.

Det säger en hel del om forumdelen när ironmankens dödsmalande om kvasi-filosofi är det enda som faktiskt går att läsa med behållning.

edit; Läste förresten nu att Gamereactors svenska tidning (om jag nu läste rätt) helt enkelt inte existerar längre, och det bekräftar ju det jag trott rätt länge på nu; Gamereactor är inte längre relevant inom spelvärlden och det känns därför rätt logiskt, egentligen, att den svenska communitysidan dör ut också. Trist men sant.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Ogge är en färgstark personlighet med ett självförtroende av stål. Han är inte bara Gamereactors centrum för aktivitet, han är också en sanningens man, en klarsynt blick i den förvillande grumligheten, en ståtlig fackla som sprider den objektiva sanningens vackra sken bland de slocknade svavelstickornas subjektivitet.

Citerar -Ogge-:
Sen vad andra tycker och tänker är klart helt subjektivt.


Här hade jag kunnat skriva en ursäktande förklaring om att ovanstående var ett skämt. Men då flera forumiter anser att konflikträdslan har spårat ur för länge sen, låter jag bli. Jag aldrig varit mer allvarsam.
  • 0
Citerar Räv:
denna gamla tråkdiskussionen igen.


Tack.

Citerar Räv:
Detta är mina femtio öre:


för FAN



On Topic nu gubbs! Det finns en tråd specifikt för forumdöd om man är sugen på att diskutera det.
hånobing
  • 0
Citerar -Ogge-:
Lapsang souchong är en person som vill försöka höja sig själv genom att sänka andra, tydligast märks det av i hans senaste blogginlägg och en gnutta i kommentarsfälten. En typisk översittare av högsta rang med andra ord, som gärna försöker ställa sig stadigt på pallen för att se ner på andra.

Att kunna formulera sig väl gör inte en människa per automatik mer hygglig. (Börja meditera.)

Bristande kunskaper i svenska språket? Jag kan inte säga att jag brukar ett akademiskt språk eller likt en god författare. Men därmot behärskar jag det svenska språket alldeles utmärkt.

Dessutom läser jag redan böcker. Mest litteratur inom samhäll och psykologi genren. Skönlitteratur är däremot inte min grej.


Jag försöker varken höja mig själv eller sänka någon annan. Det är en misstolkning. Däremot har jag inget intresse att göra alla till lags utan tycker att diskussion är en viktig del av ett forums nerv. Du och några andra tycker däremot att man ska vara så glad och försiktig hela tiden. Det blir inte så spännande då.
  • 0
Citerar Lapsang souchong:
Jag försöker varken höja mig själv eller sänka någon annan. Det är en misstolkning. Däremot har jag inget intresse att göra alla till lags utan tycker att diskussion är en viktig del av ett forums nerv. Du och några andra tycker däremot att man ska vara så glad och försiktig hela tiden. Det blir inte så spännande då.


Handlar verkligen inte om att vara alla till lags jämt och ständigt. Det vore ju bara sjukt om så vore. Allas vän är ingens vän som sagt och den filosofin tror jag på. Men däremot köper jag inte när somliga som du i det här fallet pekar med en väldigt dömande pekpinne. Bara en sån sak som, "Du och några andra tycker däremot att man ska vara så glad och försiktig hela tiden.". Jätte luddigt för det första.

Om jag nu var så glad och försiktig hela tiden? Då skulle vi aldrig ha denna diskussion eller andra diskussioner där jag har varit inblandad överhuvudtaget. Tänk på det.

Jag är långt ifrån ständigt glad, jag tror på balans. Är jag glad så visar jag det. Är jag inte glad så visar jag det. Varför låtsas vara något man inte är?
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar Valerin:
On Topic nu gubbs!


Ok!

Jag finner Valerins besatta intresse för antropomorfiska, björnformade låtsaskompisar väldigt obehagligt...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!