Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Tack ska ni ha. Om någon känner sig manad att söka till redaktionen, oavsett om det är som bildbehandlare/grafiker, korrekturläsare, nyhetsskribent, recensent eller filmsnille - tveka aldrig, skicka mig ett mail med arbetsprover på [email protected]
Petter Hegevall / Gamereactor
Sideshow95 är mer än välkommen att bli ännu mer aktiv, helst i denna tråden!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Övervägde nästan att sluta läsa GR efter att den där typen blev "anställd".
Hade ingenting emot honom innan han började sabba för mig privat utan att ens känna mig.
  • 0
Citerar Danne89:
Hade ingenting emot honom innan han började sabba för mig privat utan att ens känna mig

What the... Nu blev jag både rädd och nyfiken
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Danne89:
Hade ingenting emot honom innan han började sabba för mig privat utan att ens känna mig.


Det här kräver en förklaring!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Det kan tyckas att en sista (?) tilltyckning om Straholic (eller Tapto, som de flesta alltid kommer förknippa honom med) är lite som att slå in en vidöppen dörr. Men med tanke på dennes rent ut sagt märkliga beteende så är det väl inte mer än rätt. Trots att användaren ifråga varit här ett flertal år har han egentligen inte lyckats med någonting, utöver att bli ogillad utav proportioner man knappt trodde var möjliga på ett internet-forum.

Sjävklart finns det en annan sida av myntet. För några år sedan blev han totalt utmobbad varenda gång han skrev något i MNC (jag var bannad så kunde ej komma till undsättning) av ett flertal forumiter. Även om han hanterade det mindre bra har jag en viss förståelse för att det tillslut slog slint i huvudet på honom. Tycker inte mobbning ska få förekomma i någon form, särskilt inte när den fortlöpte en hel sommar.

Tyvärr så är Tapto fortfarande helt oförmögen att lyssna och ta till sig av konstruktiv kritik och allmän feedback för att underlätta i livet. Det enda man möts av är en vägg av bekväma ursäkter.
Slutligen vill jag önska honom lycka till i sitt fortsatta internet-användande. Det gick ju inte så bra på GR (från perioden 2007 till 2017) men också i övriga livet.

Ta hand om dig!
It Can't Rain All the Time
Man vet att historierevisionismen nått sin höjd när AF avbildar sig själv som en nobel riddare och ett helgon. Man vet även hur dött forumet är när ingen veteran finns kvar för att sätta honom på sin plats.

Danne89 får gärna berätta mer!
  • 0
Är självfallet också nyfiken, men Petters svar är nog detaljerat, kan jag tycka. Mer detaljer vore närmast oprofessionellt. Även om det är ett community och man ju tycker att man har "rätten" att veta mer.

Vidare så har jag faktiskt ingen direkt negativ bild av Straholic. Min aktivitet var dock, undantaget något enstaka besök här och där (mest för att gnälla) närmast obefintlig mellan 2009-2014. Så sannolikt har jag bara missat det.

För mig är Straholic bara ännu en medlem, som för det mesta producerar bleka kommentarer, men ibland sticker ut åt det ena och det andra hållet. I varken positiv eller negativ bemärkelse.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Du tänker inte komma med några detaljer antar jag?


Haha men seriöst, vad är det där för skamlöst blodsugande?

Citerar Danne89:
Övervägde nästan att sluta läsa GR efter att den där typen blev "anställd".
Hade ingenting emot honom innan han började sabba för mig privat utan att ens känna mig.


Borde fan vara direkt bann på sånt skitsnack.

Tillagt 2017-01-27 17:12:
Citerar Zemani:
Man vet att historierevisionismen nått sin höjd när AF avbildar sig själv som en nobel riddare och ett helgon. Man vet även hur dött forumet är när ingen veteran finns kvar för att sätta honom på sin plats.


Finns inget behov av att sätta honom på plats. Han har hittat en plats här, passande för hans värdighet, och den medlem som gör misstaget att ta hans väsande allt för personligt lär sig nog snart att det vore att sänka sig.
  • 0
  • 6948
  • 6948
Citerar Lurkman:
Borde fan vara direkt bann på sånt skitsnack.

Menar du att Danne89 ljuger eller reagerar du på Straholics påstådda beteende?
"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me."Al Capone
  • 0
en sak ni får tänka på med mina till tyckningar e att jag inte vet så jätte mkt om alla forumiter så de jag skriver kan va fel. användare som Ageless force är ett forums både viktigaste och oviktigaste användare. han har ett namn och en bild som e lite över medel i nivå men det är inget som riktigt sticker ut eller fastnar på minnet. hans inlägg e precis som hans namn och bild oftast lite över medel. liksom man tänker inte att ha e en idiot. men inte heller så häftig eller spännande. det känns som att han e en av de mest flitiga användarna men ändå så finns han bara där som en person i mängden. som för att fylla ut tomrummet. detta kanske låter som att jag e kritisk men icke sa nicke. om man tänker forumet som en film. ta till exempelt sagan om ringen. det finns bara tid för att några av karaktärerna ska få utvecklas och vara spännande för man har inte energi och tid att lära känna varenda alv, urukai eller dvärg. men de behövs ändå med i filmen för annars skulle det vara mycket sämre och inte lika intressant story. tänk typ harry potter. man hade inte tyckt att harry potter va så grym på magi om det inte fanns massa andra troll karar som inte va riktigt lika grymma. så fungerar det på forumet också. de behövs folk som spelar bi rollerna för att stjärnorna ska kunna glänsa. med tanke på detta så tycker ja om Ageless Force spelade i en troll-kars film så skulle han spela en biroll som inte var så viktig men han va ändå en helt okej troll kar. men han skulle inte komma till sin rätt i rollen som harry potter eller gandalf.
Citerar 6948:
Citerar Lurkman:Borde fan vara direkt bann på sånt skitsnack.
Menar du att Danne89 ljuger eller reagerar du på Straholics påstådda beteende?


Att Danne89 bara droppar att Tapto sabbat för honom privat utan att vidareutveckla det minsta. Säger man A så ska man säga B också. Annars ska man inte yttra sig öht.
  • 6948
  • 6948
Om han säger A så får han säga B så vi får C vad D E?
"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me."Al Capone
Det är uppenbarligen bara Anakin1337 som har lite flow här.

Citerar Lurkman:
Säger man A så ska man säga B också.


Se det som ett maraton istället för ett sprinterlopp. Sanningen uppdagas förhoppningsvis för allmän beskådan så att tråden får ta del utav vad händelserna på de senaste sidorna egentligen handlar om. Dock behöver det inte ske rätt upp och ner. Flera inblandade kommer nog snart lägga fram sin version. Brukar bli så av någon anledning.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar 6948:
Om han säger A så får han säga B så vi får C vad D E?


PEPPA SPEL
Citerar Ageless Force:
Det är uppenbarligen bara Anakin1337 som har lite flow här.

Citerar Lurkman äger man A så ska man säga B också.

Se det som ett maraton istället för ett sprinterlopp. Sanningen uppdagas förhoppningsvis för allmän beskådan så att tråden får ta del utav vad händelserna på de senaste sidorna egentligen handlar om. Dock behöver det inte ske rätt upp och ner. Flera inblandade kommer nog snart lägga fram sin version. Brukar bli så av någon anledning.

Och din version är?
  • 0
Det handlar inte om någon stor konspiration utan ett enkelt beslut, taget av mig och ingen annan. Det finns inga "olika" versioner, det finns inga egentliga hemligheter eller något falskspel. Håller man inte måttet och gör flertalet rejäla misstag vilket visar på att man helt missuppfattat GR som produkt och en skribents huvudsakliga uppgift - Då klarar man sig helt enkelt inte genom prövotiden och får inte fortsätta skriva för Gamereactor. Det är verkligen precis så enkelt.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Ah, jag förstår! Hur skiljer sig din och Straholics bild av GR som produkt?
  • 0
För att vara en relativt ny "medlem" verkar parveln vara oerhört intresserad av Straholic/Tapto..
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Lurkman:
Haha men seriöst, vad är det där för skamlöst blodsugande?



Nej det är väl precis vad det är.

Tänker inte låtsas att jag inte är lite nyfiken.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Ageless Force:
För att vara en relativt ny "medlem" verkar parveln vara oerhört intresserad av Straholic/Tapto..

Så denna Straholic var alltså densamma som Tapto? Minns honom då jag var aktiv tidigare. Mycket underlig typ. Men nog kan man väl respektera det faktum att detaljerna bakom hans uppsägning bäst stannar mellan honom och Petter?
  • 0
Citerar kodarn:
Citerar Ageless Force:För att vara en relativt ny "medlem" verkar parveln vara oerhört intresserad av Straholic/Tapto..
Så denna Straholic var alltså densamma som Tapto? Minns honom då jag var aktiv tidigare. Mycket underlig typ. Men nog kan man väl respektera det faktum att detaljerna bakom hans uppsägning bäst stannar mellan honom och Petter?


Självklart! Men de flesta vill nog veta vad det är Straholic utsatt Danne89 för. Verkar rätt mystiskt att droppa en sån kommentar för att sedan spårlöst försvinna. Har skickat PM til honom för ett tag sedan som han inte ens läst, trots att han varit online många gånger efter det..
What a nice boat...
  • 0
Gå vidare bara, känns som att man gör en höna av en fjäder här. Straholic blickar mot nya vyer med att göra reklam för sitt namn överallt, Petter fortsätter gotta i sig smaskigt chips och allt rullar på som vanligt. Mer komplicerat än så behöver det inte bli.

Njut av lite musik och blicka framåt nu mot ljusare tider gott folk: https://www.youtube.com/watch?v=x1FW36keZJw
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Tycker också det var rätt märkligt att Stralle blev plötsligt så inaktiv efter att han inte längre var en del av redaktion. Har personligen inga som som helst problem med honom, tycker han är en trevlig typ. Önskar bara att han inte försvinner så där hux flux för att sedan komma tillbaka efter en lång tid som han brukar göra på GR.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar AG Jati:
Tycker också det var rätt märkligt att Stralle blev plötsligt så inaktiv efter att han inte längre var en del av redaktion. Har personligen inga som som helst problem med honom, tycker han är en trevlig typ. Önskar bara att han inte försvinner så där hux flux för att sedan komma tillbaka efter en lång tid som han brukar göra på GR.


Blicka framåt AG, blicka framåt! Allt löser sig!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!