Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Progressiv rock


Det är inte Politisk progg du pratar om? Utan det är den andra?
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Pink Floyd... det är progressiva grejor det.
Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is the best.
  • 0
Citerar Progrock:
Inte politisk svensk progg som Hoola Bandoola nej, utan prog, art rock, experimentellt så att säga, nyskapande.
På progarchives står allt du behöver veta.


Jag vet vad det är Jag lyssnar mycket på det PF är otroligt bra, men Ett spanskt band är även bra, men jag minns inte vad de heter.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Progrock:
Hmm... Kolla på progarchives, där går det att kolla länder progressiva band kommer ifrån har jag för mig.


Det är inte ett särskilt känt band. Mer en hobby grupp. Senast tror jag de använde gafflar som trummpinnar...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Progrock:
koklockor.


Underbart instrument

Citerar Progrock:
Haha okej, sådant är kul, när sådant som vanligtvis inte är instrument blir det. King Crimson använde vid en period (Lark's Tongues in Aspic) sig av sågar och koklockor.


Tror jag har en skiva där nere av dem
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Progrock:
Leta upp den då, för bövelen


Jag måste leta bland över 200 skivor och ännu mer LP-skivor...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Progrock:
Ajdå... Men då kanske du hittar fler godbitar från den progressiva storhetstiden?


Tja, jag har ju alltid min pinkfloyd här brevid mig
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Dream Theater is the shit!
:3
  • 0
Pain of Salvation är ju också ganska bra.. fast det är lite mer av progressiv metal..
Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is the best.
  • 0
King Crimson, Pink Floyd, Godspeed You! Black Emperor, Explosions In The Sky, Mogwai, Tortoise och A Silver Mt. Zion är några favoriter.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
Blev så glad när jag hitta mitt favvoband tool i listan
  • 0
DREAM THEATER!, fast de är Progressiv metal, inte progressiv rock iof
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Progrock:
Haha okej, vilka skivor har du?


Hmm...Vet inte riktigt...Det är lite blandat hämtat ifrån iTunes store.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Rush är väl en av de största prog. rock bandet, och pink floyd såklart.
Fullt ös medvetslös!!
  • 0
Jag gillar Dream Theater
Det här äter jag till frukost
  • 0
Jag är mycket väl medveten om allt det där, men DT har hittat mitt hjärta och beslöt sig för att stanna där för evigt.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!