Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Progressiv rock


Citerar Caleb:
Inte direkt.


Okej, jag fick bara den känslan. Jag frågade för att han har ju, som du säger, verkligen koll på den progressiva rocken.
  • 0
The Moody Blues. Favorit skivan med dom är "To our childrens childrens children.
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Någon intresserad av Anekdoten? http://open.spotify.com/track/2emduEbdYcKYX6U6Ee5SVd

Anekdoten är ett band jag verkligen gillar! Det är schysst med ett svenskt band som använder mellotron!
"Qiu Chengwei stabbed Zhu Caoyuan in the chest when he found out he had sold his virtual sword for 7,200 Yuan (£473)."
  • 0
Efter en tids sjukdom har nu Camel börjat skriva ett nytt album!
  • 0
Citerar PsychicWars:
Efter en tids sjukdom har nu Camel börjat skriva ett nytt album!

Vilken rolig överraskning, visste inte ens att de fortfarande håller igång.

Kan dela med mig av ett bra progrocktips, forne Genesisgitarristen Steve Hacketts senaste soloskiva är i sig inget mästerverk, men låten Nomads är riktigt fin. Det instrumentala paritet i mitten är höjdpunkten.



Spotifylänk
  • 0
  • ses
  • ses
Är det någon annan här som hört något av Nektar? Hittade deras platta "Recycled" i min vinylsamling, och är faktiskt rätt så imponerad:

Recycled
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Vilken rolig överraskning, visste inte ens att de fortfarande håller igång.

Jag rekommenderar deras två senaste album Rajaz och A Nod and a Wink, riktigt bra grejer.

Citerar ses:
Är det någon annan här som hört något av Nektar?

Har lyssnat en del på deras album A Tab in the Ocean, inget som fastnade direkt.
  • 0
Citerar ses:
Är det någon annan här som hört något av Nektar? Hittade deras platta "Recycled" i min vinylsamling, och är faktiskt rätt så imponerad:

Recycled


Ja, den här låten är ganska schysst; http://open.spotify.com/track/75q6OASLOZqBMmJ7ZOylwY
"Qiu Chengwei stabbed Zhu Caoyuan in the chest when he found out he had sold his virtual sword for 7,200 Yuan (£473)."
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Hogan:
Ja, den här låten är ganska schysst; http://open.spotify.com/track/75q6OASLOZqBMmJ7ZOylwY


Tungt riff, dock rätt värdelös sångprestation (That's what happens to drug addicts ).
Reach out and touch faith!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar kantrell-man:
Italiensk progressiv rock från 70-talet. Ganska schysst


Älskar deras soundtrack till Romeros "Dawn of the Dead".

!!!

Och när vi snackar om klassisk 70-talsprog, är det ju svårt att slå denna
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Och när vi snackar om klassisk 70-talsprog, är det ju svårt att slå denna


Otroligt svårt, #6 av mina favoritlåtar (om man nu kan räkna ett helt album som en låt).
Praise the sun!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar DonutDuDe:
Otroligt svårt, #6 av mina favoritlåtar (om man nu kan räkna ett helt album som en låt).


Hur ser topp 10-listan ut då?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Och när vi snackar om klassisk 70-talsprog, är det ju svårt att slå denna


Ett mästerverk!
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Otroligt svårt, #6 av mina favoritlåtar (om man nu kan räkna ett helt album som en låt).

Klart man kan, det är ju en låt.
  • 0
Citerar ses:
Hur ser topp 10-listan ut då?


Kan tyvärr inte mer än 6.
Hursomhelst, här är de jag kan.
1. Tool - Lateralus
2. Mastodon - The Last Baron
3. Opeth - Blackwater Park
4. Porcupine Tree - Anesthetize
5. Gojira - The Art Of Dying
6. Jethro Tull - Thick As A Brick

Förstår dock inte vad det har med den här tråden att göra.
Praise the sun!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar DonutDuDe:
Förstår dock inte vad det har med den här tråden att göra.


Säger nån A vill man ju veta B.

Lyssnar för övrigt på Lizard nu, underbart album, vilka makalösa instrumentala passager!
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Lyssnar för övrigt på Lizard nu, underbart album, vilka makalösa instrumentala passager!

Titelspåret är fantastiskt. Ska nog köpa den remastrade versionen. Fast först måste jag ha Islands.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Damien Rice:
Titelspåret är fantastiskt.


Underbara trumpeter!

Citerar Damien Rice:
Fast först måste jag ha Islands.


Har lyssnat igenom alla deras 70-talsalbum förutom den nu, kanske dags att ge den en chans.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Har lyssnat igenom alla deras 70-talsalbum förutom den nu, kanske dags att ge den en chans.

Det borde du då det är deras bästa.
  • 0
Citerar ses:
Och när vi snackar om klassisk 70-talsprog, är det ju svårt att slå denna

<3

Citerar DonutDuDe:
1. Tool - Lateralus
2. Mastodon - The Last Baron
3. Opeth - Blackwater Park
4. Porcupine Tree - Anesthetize
5. Gojira - The Art Of Dying
6. Jethro Tull - Thick As A Brick


Grym lista!

Har Van Der Graaf Generator patent på grym prog med Saxofon, eller finns det fler band med mycket sax?
42
  • 0
Citerar Damien Rice:
Titelspåret är fantastiskt. Ska nog köpa den remastrade versionen. Fast först måste jag ha Islands.


Låten "Prelude: Song of the Gulls" är något av det vackraste jag hört. För övrigt ett väldigt bra album.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!