Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

House-Tråden


Hejsan, tänkte att det kanske skulle vara intressant med en tråd om house musik. Ja tänkte helt enkelt att man ska kunna diskutera om allt kring house här.
Då tänkte jag mig saker som events, nya låtar, bra DJ´s, spotify listor m.m.

ENJOY
  • 0
Finns annars en tråd om man ska diskutera all elektronisk musik. ;)

Tillagt 2013-10-18 21:35:
Men bra houseartister är Matthew Herbert, Siriusmo, Roger Sanchez och MitiS.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Finns annars en tråd om man ska diskutera all elektronisk musik. ;)

Tillagt 2013-10-18 21:35:
Men bra houseartister är Matthew Herbert, Siriusmo, Roger Sanchez och MitiS.


Aha okej, med tanke på att den kanske inte är så aktuell så kommer det säkert inte bli någon vidare ändå.

Intressant, lyssnar lite på MitiS och det är bra! Får ta och se vad dom andra har att komma med
  • 0
Nervo, Axwell, Eric Prydz, Michael Cassette, Avicii, EDX, Henrik B, Deadmau5, Mark Knight, Adam K, Krewella, Bream, Hard Rock Sofa och CAZZETTE är alla bra dj's och låtskrivare.

Hardwell, Nicky Romero, John Dahlbäck, Wolfgang Gartner, David Guetta, Albin Myers, Afrojack, Steve Aoki, Laidback Luke och Morten Breum är de som jag inte tycker lika mycket om. Hardwell är usel, producerar så mycket skit, kanske en bra dj men låtskrivare? Nej.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Nervo, Axwell, Eric Prydz, Michael Cassette, Avicii, EDX, Henrik B, Deadmau5, Mark Knight, Adam K, Krewella, Bream, Hard Rock Sofa och CAZZETTE är alla bra dj's och låtskrivare.

Hardwell, Nicky Romero, John Dahlbäck, Wolfgang Gartner, David Guetta, Albin Myers, Afrojack, Steve Aoki, Laidback Luke och Morten Breum är de som jag inte tycker lika mycket om. Hardwell är usel, producerar så mycket skit, kanske en bra dj men låtskrivare? Nej.


Håller med dig, Hardwell och Romero gillar jag däremot men dom andra är inget bra. Tycker häller inte att Skrillex är bra.
  • 0
Hardwell gjorde två bra låtar för flera år sedan, Molotov och Asteroid. Apollo, Spaceman, Kontiki, Jumper och Three Triangles tycker jag inte om, men Never Say Goodbye är bra. Tycker dock det låter som Dyro's sound i refrängen.

Aviciis nya album gillas bara mer och mer, så otroligt kvalitativt.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Hardwell gjorde två bra låtar för flera år sedan, Molotov och Asteroid. Apollo, Spaceman, Kontiki, Jumper och Three Triangles tycker jag inte om, men Never Say Goodbye är bra. Tycker dock det låter som Dyro's sound i refrängen.


Han bara kopierar all dagens electro house från artister som David Guetta, Afrojack och Tiesto. Kan seriöst inte fatta hur han fick förstaplatsen på DJ MAG. Enligt mig så är Armin van Buuren lååångt överlägsen Hardwell. "Intense" och "Beautiful Life" för att nämna några.

Dyro fick sig en plats på DJ MAGs årliga lista som tur var. Kunde inte vara mer välförtjänt! Och Antonie för att nämna.

Tillagt 2013-10-21 20:21:
Vilka ska till LIGHTS i Stockholm i år? Tiesto och Dimtri Vegas får en att vattnas i munnen. Dock så måste man vara 20 år för att få premium-inträde, lite surt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Han förtjänar inte den mer än Armin Van Buuren, men ville att Avicii skulle vinna.Förutspådde dock att Hardwell, Armin och Avicii skulle vara i topp 3 och så blev det ju. Armin Van Buurens nya låtar är skitbra, gillar också Alone, Turn This Love Around, Beautiful Life och This Is What It Feels Like.

Ska inte på November Lights, problemet är inte i sig ekonomiskt men mina kompisar tycker inte om House så otroligt mycket, även fast det skulle vara en upplevelse. Var på SHM med en kompis förra året och det var sjukt, men vi studerar alla nu så det krockar en del.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Är hopplöst såld på jazz house, tech house och allt vad det heter.

Naxxos, Bakermat, Klingande är några av favoriterna. Fler?
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0
Haha var i min kompis lägenhet i Stockholm innan en utgång för några veckor sedan och en i vårat entourage började spela upp House med Saxofon och dylikt. Det var ok, men vi skrattade mest åt att han hade ändrat musiksmak så fort.

Jag diggar dock Deep House en del, eller "Lounge" house. Lite mer avslappnat.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar link122:
Är hopplöst såld på jazz house, tech house och allt vad det heter.

Naxxos, Bakermat, Klingande är några av favoriterna. Fler?


John Dahlbäck.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Kolla in Deadmau5 senaste hit "Suckfest9001". Riktigt bra prog-house!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Kolla in Deadmau5 senaste hit "Suckfest9001". Riktigt bra prog-house!


Deadmau5 är grym, verkligen en unik Dj, ett eget sound. Typ som Eric Prydz och Avicii. Den här låten var ok, men han har gjort bättre. Tyckte om Professional Griefers, Closer och FN Pig från hans senaste album.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Tycker inte om allt från Deadmau5, men gillar de unika han gör som ni sa
  • 0
Deadmau5 har flera bra album. >Album Title Goes Here<, 4 x 4 = 12, For Lack Of A Better Name och Random Album Title är fyra grymma album av honom. Hans album "Deadmau5 at Play Vol.1, 2, 3 och 4 är inte lika bra men det är för att det är en helt annan sorts house än de andra + att det är låtar som han gjort betydligt snabbare än t.ex. Strobe, Ghost'n'Stuff och The Veldt.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Strobe, Ghost'n'Stuff och The Veldt.


Glöm inte den ursköna "Faxing Berlin" som startade hans karriär. Bara Binary Finarys magiska "1999" kommer i närheten av chill-mätaren.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Faxing Berlin har jag faktiskt som en av de första låtarna på min spotifylista, den är jävligt bra, sen har vi hans mix av Café del mar, som också är grym.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Någon dom direkt kan placera ut en top 3 lista på de bästa hitills 2013?
  • 0
1. Avicii
Ingen tvekan, då han visat sig vara mer uppfinnelserik än någon annan. Släpper stora låtar, syns överallt och släpper det bästa albumet någonsin med otroligt hög kvalité.

2. Eric Prydz
Han släppte också nyligen ett album som enligt mig också är ett av de bästa någonsin, "Eric Prydz presents: PRYDA". 36 st låtar från den bästa producenten av dem alla, släppte nyligen en låt som jag älskar, LYCKA.

3. Krewella
Växt snabbt i år, och deras låtar blandat med mixerna av dem är några av de bättre gymlåtarna med väldigt bra energi. Bra att de inte gjort som Hardwell och tappat den röda tråden om sin egen stil helt. Deras innovation syns när de faktiskt lyckats göra en elektronisk musikgrupp med en vokalist i gruppen. Vocals i låtar brukar jag oftast inte gilla, men från Krewella är det väldigt bra... och Avicii såklart i hans nya album.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar williamcool:
Någon dom direkt kan placera ut en top 3 lista på de bästa hitills 2013?


1. MitiS
Jag trodde faktiskt inte att Mitis skulle kunna leverera den sorts prog.house han gjorde under 2012. "Life of Sin", "In My Eyes" och "Born" var rätt svåra att överträffa. Men asså, vilken comeback han gjort! Open Window EP är årets house-platta och något utav hans bästa verk någonsin!

2. Siriusmo
Han har blivit äldre med åren som gott. "Mosaik" är som bortblåst och tysken vill tänka ut något nytt. Så, efter hela två år så återvänder KUNGEN till sin stökiga studio och lanserar ytterligare en EP vid namn "Enthusiast". Som titeln tyder är han en kreativ entusiast och gör alla sina verk unika. Nuff said'

3. Deadmau5
Inget nytt släpptes i år och det kan vara största orsaken till att han förlorade en Topp 10-plats i DJ MAG. Istället så han spenderat den mesta av sin tid genom att vara dj, som han är bäst på. Och såklart "Suckfest9001", en av årets bästa prog.house låtar.

Tröstpriser: Paul & Fritz Kalkbrenner. Rameses B. Electric Joy Ride. Andy Neson. All EDM som släppts från SuicideSheeps kanal på Youtube.

Årets fiaskon då? Vem vill börja?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Nämn populär House-musik!

Kanske de 5 populäraste inom genren.
  • 0
Citerar Misternice:
Nämn populär House-musik!

Kanske de 5 populäraste inom genren.


1. Electro House
2. Progressiv House
3. Dub-House
4. Trance
5. Tech-House

Går väl i den ordningen just nu!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Tror Deep House går före Tech House faktiskt

Tillagt 2013-12-01 22:31:
Mitis känns väldigt mycket som Madeon om jag ska vara ärlig.

Citerar AG Jati:
Årets fiaskon då? Vem vill börja?


Jag går mot strömmen och säger Hardwell. Han saknar helt originalitet och släpper halvbra/ taskiga låtar på löpande band bara för att. Han saknar helt röda trådar i sin musikstil, ingen av hans låtar är lik den andra vilket kanske är orsaken till att han gör singlar så fort, då han inte bygger låtarna på ett sound. Hans senaste låt Dare You skulle kunna vara från vilken annan som helst, typisk mainstream-skit där han rekryterat Matthew Koma för att han ska bli ännu mer känd. Tycker inte alls om honom.

Nause är dåliga, inget snack om saken. Made Of var en bra dänga och tycker fortfarande om den som klubbnostalgi, men ingen annan.

Afrojack och Steve Aoki tillförde inget speciellt, Steve Aoki är en bra artist, lite som Dada Life, men Dada Life gör grymma låtar. Afrojacks år har varit sämst, han fortsätter att spela sina monotona sounds som saknar någon melodi.

Tröstpris till några av årets bra? Scuba är grym, Style of Eye, Jaytech (Hans Ajunadeep's är så fantastiska från 2012), Dash Berlin, Ben Gold och Gareth Emery.

Har blivit förälskad i Vocal Trance och Trance.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Enligt mig så är årets fiasko Showtek. Det vet knappt vilken musik de ska göra nuförtiden och bara kopierar Steve Aoki och Basto. När jag lyssnade på "Slow Down" hade jag förhoppningar om duon, men sen har det bara gått utför. Det är ingen tvekan om att de sålt sin hardstyle-själ till house-djävulen. Deras senaste hittar "Booyah" och "Get Some" är mjäkiga försök till att få mer publik och inte ens lyssningsvärda. De har redan haft sin primetime och kan lika gärna sluta försöka kopiera andras musik. Räddarna Angerfist och Headhunterz fortsätter dock göra hardstyle vilket är ett bra tecken.

Tiesto fortsätter förstöra trancens rykten än idag. Honom ska man helst undvika att lyssna på. Desamma med David Guetta som knappt kan göra sina låtar till något bättre, utan bara mainstream-mög. "She Wolf" är kanske den första bra han har släppt på två år. Men jag förväntar mig mer av honom nästa år.

Alesso gör sig knappt någon förtjänst att vara på DJ MAG-listan överhuvudtaget. Sedan "Calling" är han bara en ytlig liten Axwell-kopia.

Nervo, varifrån fick dem ens ära och berömmelse? C:a 89% av deras låtar så medverkar dem med en annan artist som gör hela grovjobbet. Hatar då dem sjunger.

Citerar Ironfist00:
Mitis känns väldigt mycket som Madeon om jag ska vara ärlig.


Troligtvis. Fast som producent är Mitis djävligt flitig. Synd bara att han själv inte startar en egen kanal. Nu dock sysslar han mest med melodisk dubstep. Btw, så finns en av Madeons låtar med i NFS: Rivals.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Måste säga att Michael Mind Project gör en del goa låtar. Känns lite som dom följer en viss mainstream, men bra är det

Min top 3 lista 2013:

1. Krewella
De släppte ett par riktigt goa låtar förra året. Jag gillar den stilen som dom har, den är bra och unik enligt mig. Hoppas att de fortsätter producera bra och inte gör någon enformig mjölkning.

2. Avicii
Går inte undgå att han har gjort ett fantastiskt jobb! För mig knöp han inte första platsen, det var nog på grund av att jag endast tyckte 3 låtar var bra i hans nyaste album.


3. Dada life
Älskar deras nyaste låt Born to rage, de har även gjort 2 till bra låtar i år. De har också en egen stil som jag gillar.


Sen har jag några överraskningar: Snouz, helt från ingenstans enligt mig kommer en trave bra låtar. Dzeko & Torres kom med låten Any day - instrumental, en av årets bästa låt måste jag säga. K-391 gör bra låtar med en egen still, gillas starkt.

Sen har jag även ett tröstpris till Steerner som jag tycker har gjort riktigt bra låtar. Förväntade mig dock lite fler mer låtar av han. Calvin Harris får även också ett litet tröstpris. Jag tycker vanligtvis att han är lite överskattad men hans Under control ändrade det.

Årets fiasko måste vara: Steve Aoki, har sett hans låter på en del listor på spotify, därav har jag lyckats höra några av hans brutalt vedervärdiga musik måste jag säga. Alesso hör också hit, tycker inte att han har gjort något bra alls i år.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!