Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game Pod Advance - en spelpodd (!)


Det är fortfarande lite strul på hemsidan, och till följd av detta uteblev förra veckans avsnitt. Detta är vi såklart ledsna över. Men snart ska ännu ett avsnitt gå att lyssna på! Vi hoppas båda våra lyssnare har förståelse för detta och blir nöjda med Del 13 (eller är det kanske Del 15...?) som dyker upp ikväll.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Då så, mina damer och herrar, är det återigen dags för vårt prat att fylla era hörselgångar med silkeslena nutidsrapporter.

Senaste avsnittet, nummer tretton, finner ni på http://gamepodadvance.se/2014/06/04/game-pod-advance-13/

God lyssning!
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Jag har blivit utsedd att föra lyssarnas talan och vi har full förståelse! Vi värdesätter kvalité och charm framför kvantitet!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Lyssnat lite och gillar den tyvärr inte så mycket. Bättre kvalitet på micken lite rolig ljudredigering skulle göra det mycket bättre. Hörs väl att ni pratar över skype, haha

Ska inte klaga för mycket, långt ifrån värdelös, keep up the work!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Paranoma:
Lyssnat lite och gillar den tyvärr inte så mycket. Bättre kvalitet på micken lite rolig ljudredigering skulle göra det mycket bättre. Hörs väl att ni pratar över skype, haha

Ska inte klaga för mycket, långt ifrån värdelös, keep up the work!


Vad tråkigt att höra, men alltid bra med konstruktiv kritik. Du får gärna berätta mer om vad du menar dock. Vi spelar ju inte in via Skype nämligen men det kan hända att det är någon av oss som plockat upp bakgrundsbrus eller så, det händer ibland. Hur menar du med rolig ljudredigering?
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Citerar Paranoma:Lyssnat lite och gillar den tyvärr inte så mycket. Bättre kvalitet på micken lite rolig ljudredigering skulle göra det mycket bättre. Hörs väl att ni pratar över skype, haha

Ska inte klaga för mycket, långt ifrån värdelös, keep up the work!

Vad tråkigt att höra, men alltid bra med konstruktiv kritik. Du får gärna berätta mer om vad du menar dock. Vi spelar ju inte in via Skype nämligen men det kan hända att det är någon av oss som plockat upp bakgrundsbrus eller så, det händer ibland. Hur menar du med rolig ljudredigering?


Jaha, my bad. Förutsatte att ni recca vi skype, många som gör det verkar det som. Saknar kunskap kring ljudredigering/teknik, så hur man fixar de kan jag inte svara på.

Jag anser att ni ska krydda till det lite mer, släpp lös. En skön edit kan hjälpa er på traven.
Skojiga ljud i samband med lite musik då och då blåser liv i det hela!
Vi kan ta tack för kaffet som exempel: http://tinyurl.com/poaaahz

Deras intro är ösigt

Kram hobbykritikern
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Paranoma:
Jag anser att ni ska krydda till det lite mer, släpp lös. En skön edit kan hjälpa er på traven.
Skojiga ljud i samband med lite musik då och då blåser liv i det hela!
Vi kan ta tack för kaffet som exempel: http://tinyurl.com/poaaahz


Jag vet inte, föredrar att låta pratet stå för sig. ADHD är inte riktigt känslan jag vill utstråla i denna podden.

Tack för konstruktiv kritik, dock!
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Å ljuva dag! Nu har vi spelat in och lagt upp vår E3-special i två delar där vi går igenom alla presskonferenser, diskuterar och sätter lite betyg: http://gamepodadvance.se/2014/06/11/game-pod-advance-14-e3-
edition/


Det har även dykt upp lite nya spelvideor på vår youtube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCydupX_32rYW9wsxwNmWkdA

Nu är det sommartider och folk åker på semester och sommarlov hit och dit, så jag passar på att önska er en superhärlig sommar vi kommer att hojta till i tråden när vi gjort nya poddar och spelvideor. Jag vill även passa på att tacka alla som lämnat kommentarer och konstruktiv kritik, keep it up!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Snabb uppdatering!

Vi har nu uppdaterat vår hemsida med kategorier! En med podcasts och en med Let's Play. Nu blir det enkelt att sortera utefter det material man vill komma åt.

http://gamepodadvance.se/

Sedan så har vi också postat om så man kommer åt båda E3-delarna i iTunes! Innan var det problem så man endast kom åt del ett men detta är nu löst. Bara att kika i iTunes eller i er Podcast-app för att hitta del två!

För delarna på hemsidan:
Del 1:
http://gamepodadvance.se/2014/06/11/game-pod-advance-14-e3-
edition/


Del 2:
http://gamepodadvance.se/2014/06/12/game-pod-advance-14-del-
2-electronic-arts-och-ubisoft/


Sedan så fortsätter vi kontinuerligt med material på vår Youtube, alla avsnitten finns på vår hemsida men ni kan även komma åt det på vår av Kraz nämnda Youtube-kanal (nu senast så lade jag upp lite från Battlefield: Hardline på Ps4). Uppskattar all feedback vi kan få och hoppas ni spanar in och lämnar kommentarer!

Det var allt just nu. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Laddar ner och provlyssnar imorgon, kul med mer svenska podcasts. (om än jag hatar det svenska ordet podd)
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Lyssnade igenom e3 avsnittet och gillade starkt, bra personkemi, varierat spektrum av spelare och sköna diskussioner. Det enda som saknades var någon som ledde podcasten, som jag tycker är väldigt viktig för en podcast med mer än 2 personer då det lätt blir chaosartat och off topic annars. Jag lyssnade bara på e3 avsnittet, men märkte en markant skillnad mellan del 1 & 2, då Jasmin/Kraz styrde. Diskussionen kändes mer fokuserad och det var lättare att följa med i diskussionen.

Var väldigt kul att lyssna på och kommer fortsätta göra det följande veckor, väldigt bra jobbat på så få avsnitt!
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Citerar gnr forever:
Var väldigt kul att lyssna på och kommer fortsätta göra det följande veckor, väldigt bra jobbat på så få avsnitt!


Tackar
Jag tar till mig kritiken för del ett då det var jag som ledde det. Hade kommit hem och kopplat in allt bara minuter innan inspelningen så jag var inte förberedd och fumlade lite. Ska sköta mig bättre nästa gång jag leder!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ursäkta att vi varit frånvarande under sommaren! Mycket har hänt bland medlemmarna här i podden och man har semestrat fram och tillbaka! Men snart kör vi igång igen när vi samlats lite och nästa avsnitt borde inte vara så hemskt långt borta!

Under tiden så tipsar jag gärna om vår Youtube-kanal igen där jag bland annat idag börjat lägga upp från The Last of Us: Remastered som snart följs av lite andra titlar. Andra projekt är på väg inom kort med fler medlemmar och vi vill väldigt gärna ha feedback på detta när det kommer upp!

Det var en kort uppdatering och vi hörs igen inom kort!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Hej alla pojkar, flickor och ej könsbetonade.

Nu har vi skramlat igång igen efter semester, med ett alldeles ångande nytt avsnitt, där vi passar på att avhandla diverse remakes och lite, lite film.

Finns att hitta på hemsidan här; http://gamepodadvance.se/2014/08/07/game-pod-advance-15/

Eller på iTunes, här; https://itunes.apple.com/se/podcast/game-pod-advance-podcast-fe
ed/id806387011?l=en


Mycket, mycket god lyssning.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Härlig ny episod. Jag satt faktiskt och fnittrade (som en galen flicka) en hel del, det var skoj! Intressanta ämnen också, jag kände att jag kunde ta del av mycket av det som ni diskuterade.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Härlig ny episod.


Håller med. Kan vara det bästa så här långt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Tog och lyssnade på jobbet, och tycker det är helt okej med skön stämning. Har enbart lyssnat på första avsnittet förut och måste säga att det var oerhört skönt att slippa skräniga mikrofoner då ljudet var riktigt bra den här gången.

En fråga bara, ni nämner Psp Pink edition. Är det något särskilt med den? Töntig? Eftertraktad?
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Center of this Universe:
En fråga bara, ni nämner Psp Pink edition. Är det något särskilt med den? Töntig? Eftertraktad?


Den är magnifik och ironiskt fantastisk. Låter kartongen tala för sig själv:
http://www.annonsera.se/images/00062/0/rosa-sony-psp-pink-limit
ed-edition-spel-film.jpg


(Obs, inte min bild då jag tyvärr inte äger den här versionen.)

Adam
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Lyssnade på er podcast medan jag var på väg till trafikskolan. Säger redan nu att jag kommer fortsätta lyssna, härligt snack och skönt gäng är ni dessutom.

I bajs växer det bäst
  • 0
  • kraz
  • kraz
Tack för feedbacken! Härligt att höra att ni gillade det.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Lyssnar på er podcast när jag vandrar ner till universitetet, riktigt trevlig. Tror det kan vara den bästa spelpodcasten efter GameInformer. Keep up the good work!

I senaste podcasten framförde någon ett önskemål om att det skulle trilla in frågor till eran mail. Jag tänkte att jag kunde slänga ihop några här om ni fortfarande är intresserade.

1. Tänk er följande scenario: En team galet begåvade spelutvecklare ringar på din dörr. Alla kostnader är fixade och därmed inte en faktor. Sen frågar de "Vad vill DU göra för spel?" Kort sagt om ni fick göra ett spel vad skulle det då vara?
(Personligen: Ett survivalhorror Jurassic Park sett ur förstapersonsperspektiv)

2. Vilken spelserie har bäst musik och vilket enskilt spel har detsamma?

(Personligen: Castlevania-serien och första Ninja Gaiden)

3. Vad är enligt er det mest underskattade respektive överskattade spelet någonsin?

Ha det gött!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar jonte91n:
Lyssnar på er podcast när jag vandrar ner till universitetet, riktigt trevlig. Tror det kan vara den bästa spelpodcasten efter GameInformer. Keep up the good work!


Åh, vad roligt att höra! Det nya avsnittet tar lite tid att sammanställa pga lite skolstarter och annat, men vi har noterat dina frågor tack så mycket!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Det är lugnt, jag vet hur det är.

Antagligen finns det väl inte plats för frågorna på nästa podcast i och med Gamescom. Men det kan ses som en liten backup.

Aja det blir nog toppen oavsett!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Sådär, era landkrabbor! Nu är det dags för avsnitt 16 av Game Pod Advance då vi är tillbaka efter sommaruppehåll 2.0! I Detta avsnitt diskuteras Microsofts uppköp av Minecraft, bristen på story i Destiny och vi svarar även på lite frågor!

http://gamepodadvance.se/2014/09/24/game-pod-advance-16/
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hurra! Smyglyssnar på jobbet nu.
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!