Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Klanrekrytering, Titanfall


Hej! Jag letar spelkamrater till vår klan, CAG, Combat Applications Group.
Vi är en blandad klan med britter, amerikaner, kanadensare och en svensk (jag) i Titanfall-delen.

Klanen spelar också Call of Duty och Battlefield 4, om det är av intresse. Man väljer dessutom själv om man vill spela hardcore eller casual. Inga träningsscheman eller liknande, mest spela för att det är skoj.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=boN7RufrKA4

Hemsida: http://www.cagclan.com

MVH
  • 0
Hmmm... HAde nog varit intresserad men jag vet inte om jag är duktig nog. Är bara lagom i Titanfall
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hmmm... HAde nog varit intresserad men jag vet inte om jag är duktig nog. Är bara lagom i Titanfall


Vi är en Hardcore/Core/Casual-klan. Alla är välkomna, och det handlar inte om att vara duktig från start, det handlar om att jobba tillsammans för att bli bättre. Både som individer och som ett team.

Vill man spela competitive har man främst att hämta från Call of Duty-sidan, medan Battlefield och Titanfall-delarna satsar mer på community.
  • 0
Citerar Mine_field:
Vi är en Hardcore/Core/Casual-klan. Alla är välkomna, och det handlar inte om att vara duktig från start, det handlar om att jobba tillsammans för att bli bättre. Både som individer och som ett team.

Vill man spela competitive har man främst att hämta från Call of Duty-sidan, medan Battlefield och Titanfall-delarna satsar mer på community.


Hmm, I see. Vad är processen om jag skulle välja att gå med?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Mine_field:Vi är en Hardcore/Core/Casual-klan. Alla är välkomna, och det handlar inte om att vara duktig från start, det handlar om att jobba tillsammans för att bli bättre. Både som individer och som ett team.

Vill man spela competitive har man främst att hämta från Call of Duty-sidan, medan Battlefield och Titanfall-delarna satsar mer på community.

Hmm, I see. Vad är processen om jag skulle välja att gå med?


Registrering på forumet, skicka in en "Application" via ett formulär

Därefter genomför man ett "Skytteprov" (Marksman), vilket i Titanfall just nu innebär att man inom två veckors prövotid måste kunna uppvisa scoreboards från fem matcher Attrition där man uppnått ett visst resultat. Under dessa två veckor måste man också ha en viss post count på forumet, för att visa att man vill vara en någorlunda aktiv del av communityt. När de två veckorna har löpt ut blir man en fullvärdig medlem i klanen.

Det låter mer tillknäppt än det egentligen är. Skytteprovet t.ex. klarade jag av på 7 spelade matcher, och det var när jag spelat TF i två veckor ungefär. Det är ingen K/D-requirement heller, utan endast en poängsumma.

Jag och ett par andra ur klanen ska spela ikväll, runt 18-19 tiden. Om du vill komma med och bara känna av stämningen kan du lägga till CAG Lambda89 på Xbox Live.

Spelar du på ONE, 360 eller PC förresten?
  • 0
Flyttar tråden till spel-sektionen. Lycka till med rekryteringen.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Flyttar tråden till spel-sektionen. Lycka till med rekryteringen.


Tack så mycket. Läste beskrivningen "Här diskuterar vi spel", och tyckte inte att det lät helt rätt för denna typ av tråd. Guess I was wrong.
  • 0
Citerar Mine_field:
Jag och ett par andra ur klanen ska spela ikväll, runt 18-19 tiden. Om du vill komma med och bara känna av stämningen kan du lägga till CAG Lambda89 på Xbox Live.


Tror vi redan är vänner på Xbox Live. Adaell

Citerar Mine_field:
Spelar du på ONE, 360 eller PC förresten?


Xbox One.

Citerar Mine_field:
Därefter genomför man ett "Skytteprov" (Marksman), vilket i Titanfall just nu innebär att man inom två veckors prövotid måste kunna uppvisa scoreboards från fem matcher Attrition där man uppnått ett visst resultat. Under dessa två veckor måste man också ha en viss post count på forumet, för att visa att man vill vara en någorlunda aktiv del av communityt. När de två veckorna har löpt ut blir man en fullvärdig medlem i klanen.

Det låter mer tillknäppt än det egentligen är. Skytteprovet t.ex. klarade jag av på 7 spelade matcher, och det var när jag spelat TF i två veckor ungefär. Det är ingen K/D-requirement heller, utan endast en poängsumma.


I see. Låter inte så hemsk "casual" egentligen
Antar att jag i så fall måste koppla in mitt capture card till Xbox One då Record That-funktionen inte fungerar när jag nu bytt till Sverige.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
I see. Låter inte så hemsk "casual" egentligen
Antar att jag i så fall måste koppla in mitt capture card till Xbox One då Record That-funktionen inte fungerar när jag nu bytt till Sverige.


Åh fan, ja det är vi ju. Jag försökte joina ett par av dina games nån gång, men servern var alltid full.

Sen det är sant att processen att bli medlem inte är särskilt casual, men därefter är det väldigt chill. Man är så engagerad som man vill vara.

Och nej, du behöver inte koppla in ditt capture card. Stillbilder på postgame screenen duger, och har du inte möjlighet att ta bilder räcker det med att skriva ner resultaten på papper och sedan posta på forumet. Så länge jag eller någon annan ur klanen är med i matchen och kan bekräfta uppgifterna är det lugnt.

Du skrev att du är lagom på TF förresten. Skulle du säga att du snittar över 7 Pilot och Titan-kills per match?
  • 0
Citerar Mine_field:
Du skrev att du är lagom på TF förresten. Skulle du säga att du snittar över 7 Pilot och Titan-kills per match?


Det varierar väldigt mycket faktiskt. Beror på humör, om jag pratar mycket om annat samtidigt eller om jag sitter bekvämt. Men runt 7 är väl minimum-standard om jag inte har en dålig dag. Kan ligga runt 10 pilot kills och uppåt relativt ofta när jag är in the zone. Mitt högsta är 24 kills med 2 deaths tror jag (resultaten finns i min Upload).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Mine_field u skrev att du är lagom på TF förresten. Skulle du säga att du snittar över 7 Pilot och Titan-kills per match?

Det varierar väldigt mycket faktiskt. Beror på humör, om jag pratar mycket om annat samtidigt eller om jag sitter bekvämt. Men runt 7 är väl minimum-standard om jag inte har en dålig dag. Kan ligga runt 10 pilot kills och uppåt relativt ofta när jag är in the zone. Mitt högsta är 24 kills med 2 deaths tror jag (resultaten finns i min Upload).


Well, då är du ganska mycket i det gröna. Kravet man har på sig är 20 poäng per match, där 1 Pilot är 3 poäng, och 1 Titan är 4 poäng. Så, exempelvis, 4 piloter och 2 Titaner är godkänt (20p), eller 7 piloter (21p). Det tillkommer restriktioner dock på vad man får använda för gear, som är ganska hårda. (Inga Burn Cards, inga granater, ingen Titan).

Däremot vet jag inte om det är den typen av Marksman du skulle behöva utföra. Titanfall-gruppen rekonstruerades nyligen, och nu är tanken att det nya skytteprovet ska bestå av 50 Attrition-points istället utan restriktioner. Det är bara inte fastställt än.

Ps. Jag får revidera online-tiden för ikväll. Jag hade glömt bort att jag lovat hjälpa till med en hemsida åt en polare. Antagligen 20.00 som gäller.
  • 0
Citerar Mine_field:
Well, då är du ganska mycket i det gröna. Kravet man har på sig är 20 poäng per match, där 1 Pilot är 3 poäng, och 1 Titan är 4 poäng. Så, exempelvis, 4 piloter och 2 Titaner är godkänt (20p), eller 7 piloter (21p). Det tillkommer restriktioner dock på vad man får använda för gear, som är ganska hårda.

Däremot vet jag inte om det är den typen av Marksman du skulle behöva utföra. Titanfall-gruppen rekonstruerades nyligen, och nu är tanken att det nya skytteprovet ska bestå av 50 Attrition-points istället utan restriktioner. Det är bara inte fastställt än.


Jag har ingen faktisk koll på hur mycket Attrition Points jag brukar ha faktiskt. Jag slarvar ibland ,ed att skjuta ihjäl minions tyvärr så jag kan till och från få mindre total poäng än andra trots kanske flest Pilot och Titan Kills.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Mine_field:Well, då är du ganska mycket i det gröna. Kravet man har på sig är 20 poäng per match, där 1 Pilot är 3 poäng, och 1 Titan är 4 poäng. Så, exempelvis, 4 piloter och 2 Titaner är godkänt (20p), eller 7 piloter (21p). Det tillkommer restriktioner dock på vad man får använda för gear, som är ganska hårda.

Däremot vet jag inte om det är den typen av Marksman du skulle behöva utföra. Titanfall-gruppen rekonstruerades nyligen, och nu är tanken att det nya skytteprovet ska bestå av 50 Attrition-points istället utan restriktioner. Det är bara inte fastställt än.

Jag har ingen faktisk koll på hur mycket Attrition Points jag brukar ha faktiskt. Jag slarvar ibland ,ed att skjuta ihjäl minions tyvärr så jag kan till och från få mindre total poäng än andra trots kanske flest Pilot och Titan Kills.


Vad det gäller Attrition Points

Piloter = 4, Titaner = 5, Grunts = 1.

13 Piloter är 52 Attrition Points. 10 Titaner är 50. 50 Grunts/Spectres = 50 poäng.

2 Titaner, 7 Piloter och 12 Grunts/Spectres blir 50 poäng. Utan restriktioner på gear är det inte omöjligt.

Oavsett vad dock, vi kan köra ett par matcher ikväll och känna av mer. Jag förstår att det verkar drygt att behöva gå igenom ett prov bara för att spela TV-spel.
  • 0
Citerar Mine_field:
Vad det gäller Attrition Points

Piloter = 4, Titaner = 5, Grunts = 1.

13 Piloter är 52 Attrition Points. 10 Titaner är 50. 50 Grunts/Spectres = 50 poäng.

2 Titaner, 7 Piloter och 12 Grunts/Spectres blir 50 poäng. Utan restriktioner på gear är det inte omöjligt.


Då antar jag att jag generellt ligger bra till. Så länge jaginte har dåliga dagar då är det kört.

Tillagt 2014-09-02 16:41:
Och får se hur det blir ikväll. Har lovat att köra Diablo III med en polare och det känns just nu när jag spelar som att jag har en dålig dag idag. Oerhört trött
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Mine_field:Vad det gäller Attrition Points

Piloter = 4, Titaner = 5, Grunts = 1.

13 Piloter är 52 Attrition Points. 10 Titaner är 50. 50 Grunts/Spectres = 50 poäng.

2 Titaner, 7 Piloter och 12 Grunts/Spectres blir 50 poäng. Utan restriktioner på gear är det inte omöjligt.

Då antar jag att jag generellt ligger bra till. Så länge jaginte har dåliga dagar då är det kört.

Tillagt 2014-09-02 16:41:
Och får se hur det blir ikväll. Har lovat att köra Diablo III med en polare och det känns just nu när jag spelar som att jag har en dålig dag idag. Oerhört trött


Om du inte kan idag är du välkommen att joina när som helst. Skicka ett PM om du ser mig live så bjuder jag in till ett party.
  • 0
Citerar Mine_field:
Om du inte kan idag är du välkommen att joina när som helst. Skicka ett PM om du ser mig live så bjuder jag in till ett party.


Okelidokei
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!