Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Dödsskjutning i finsk skola


Så händer det än en gång i år. Ett litet jävla psyk som tror att allt är emot honom får för sig att skjuta ihjäl lite personer. Aftonbladet har, såklart, lite mer ingående info om det hela, så ingen ide att ta upp här.
http://aftonbladet.se/

Börjar bli så jävla trött på alla denna skit med några jävla idioter som ska starta egna krig mot samhället. För att göra det lite "värre" (känns mest som ett jävla hån) så laddade han upp en film på youtube för en dag sedan med namnet "Jokela High School Massacre - 11/7/2007", skrev om varför han tänkte göra det hela, och länkade samtidigt till en zip-fil på rapidshare där han t.o.m. tagit med dokument om det hela, så som:

"Attack Information:
Event: Jokela High School Massacre.
Targets: Jokelan Lukio (High School Of Jokela), students and faculty, society, humanity, human race.
Date: 11/7/2007.
Attack Type: Mass murder, political terrorism (altough I choosed the school as target, my motives for the attack are political and much much deeper and therefore I don't want this to be called only as "school shooting").
Location: Jokela, Tuusula, Finland.
Perpetrator's name: Pekka-Eric Auvinen (aka NaturalSelector89, Natural Selector, Sturmgeist89 and Sturmgeist). I also use pseydonym Eric von Auffoin internationally.
Weapons: Semi-automatic .22 Sig Sauer Mosquito pistol."
  • 0
.. kollat på youtube. Ingen film med Jokela high school..
"Vote me for årets troll!"
  • 0
Fattade inte direkt filmen men..

Det är så jävla irriterande att dom fortfarande håller på. Ska man behöva ha vakter på skolorna?!
"Vote me for årets troll!"
  • 0
Shit vilken sjuk kille
"Violence has resolved more conflicts than anything else. The contrary opinion that violence doesn't solve anything is merely wishful thinking at its worst. "-Lieutenant Jean Rasczak
  • 0
Hemskt hemskt, sådana här människor behöver hjälp innan de gör sånt här.
Heinz Ketchup
  • 0
Jaha, det var ju tråkigt.

Att de aldrig låser in dessa ungar eller sätter dem i någon specialskola. Jag tror knappast att detta kom som en blixt från en klar himmel.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
SJUKT!
The blackest eyes
  • 0
Wack-a-doodle, undrar om någon såg filmen igår och bestämde sig för att stanna hemma
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Enligt aftbladet har minst 7 personer dött, exklusive fittan till gärningsman som även rapporteras ha dött, dock oklart hur.

EDIT: Ska tydligen ha skjutit sig själv. Alltid lika fega kräk.
  • 0
Citerar Durden:
Enligt aftbladet har minst 7 personer dött, exklusive fittan till gärningsman som även rapporteras ha dött, dock oklart hur.



Antagligen genom ett skott i huvudet. Som alla andra jäkla psyk-fall som går bärsärk alltså.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Fruktansvärt.. Fattar inte alls varför man skulle få för sig att göra en sån här hemsk sak.
  • 0
Dags att införa dödstraff. Vet att han dödade sig själv men det finns dom som gör sånt och inte tar självmord
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
...så togs användarkontot bort på youtube. Texten han skrev finns bland annat på flashback. Om man kollade runt bland alla hans uppladdade filmer så förstod man redan då att han inte hade alla indianer i kanoten.
  • 0
Citerar Durden:
...så togs användarkontot bort på youtube. Texten han skrev finns bland annat på flashback. Om man kollade runt bland alla hans uppladdade filmer så förstod man redan då att han inte hade alla indianer i kanoten.


Filmen är borttagen också.
  • 0
Sjuk snubbe...
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Durden:
Enligt aftbladet har minst 7 personer dött, exklusive fittan till gärningsman som även rapporteras ha dött, dock oklart hur.


Öhh, fittan? Vem är det?

Tillagt 2007-11-07 15:29:
Citerar The_gunners:
Dags att införa dödstraff. Vet att han dödade sig själv men det finns dom som gör sånt och inte tar självmord


  • 0
Citerar Fuinur:
Öhh, fittan? Vem är det?


Det kan även ibland vid vissa sammanhang andvändas som ett grovt ord till ''jävla idiot''.
Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • 0
Citerar Hlödver:
Shit vilken sjuk kille


Håller med. Hemskt.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
öö vad är det för nödvändigt att skjuta folk och sen skjuta sig själv?
King Ring....
  • 0
Citerar Obonator:
öö vad är det för nödvändigt att skjuta folk och sen skjuta sig själv?


Krig mot samhället.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Han spelade alldeles för mycket GTA.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Usch, hesmskt
Some people are like Slinkies. They're really good for nothing.... But they still bring a smile to your face when you push them down a flight of stairs.
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Fruktansvärt.. Fattar inte alls varför man skulle få för sig att göra en sån här hemsk sak.


Om man är trött på orättvisor och skit? Han sa ju att det var politiskt.
Läst dock inget annat om varför han gjorde det.

Citerar The_gunners:
Dags att införa dödstraff. Vet att han dödade sig själv men det finns dom som gör sånt och inte tar självmord


Dum eller? Dödsstraff skulle vara en befrielse. Om jag fick välja på att sitta i fängelse hela mitt liv och dö där eller dö på en gång skulle jag utan tvekan välja det andra alternativet. Folk som stödjer dödsstraff är lika sjuka som gärningsmannen. Dels för att det är dubbelmoral och dels för att det knappast gör gärningsmannen något ont. Värre att ta straffet och dömmas och genom lida år av ångest.



Orka att trådskaparen anänvder hårda ord mot någon som säkert hade något fel i hjärnan. Alla människor prioriterar inte samma saker och om det tillsammans med en psykiskstörning kan leda till något som detta borde man inte angripa gärningsmannen med ord som typ Fitta... fitta är något fint. jag tycker om det
  • 0
Citerar Dewmon:
Orka att trådskaparen anänvder hårda ord mot någon som säkert hade något fel i hjärnan. Alla människor prioriterar inte samma saker och om det tillsammans med en psykiskstörning kan leda till något som detta borde man inte angripa gärningsmannen med ord som typ Fitta... fitta är något fint. jag tycker om det

Vad alla ska "orka". Om han nu hade något fel i hjärnan, gör det handligen i någon form mildare?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!