Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


Birds of a Nation var mer okej än väntat, massförstörelsen var lika tillfredsställande som i spelen och gillar huvudkaraktären. De kunde dock enkelt ha undvikt rasist-stämpeln genom att använda exempelvis mustasch-grisen istället för den nu uppenbart mellanösterska designen.

Hur länge sen var det jag kommenterade här egentligen? Har sett ganska mycket. Hittade bland annat en ny favorit i "Waking Life", en samling monologer och dialoger om en massa filosofiska, vetenskapliga och spirituella ämnen. Massor med intressanta livssyner. Önskar att den hade mer av en story att koppla samman monologerna med men den är mycket intressant som den är nu också.

Såg den animerade versionen av "The BFG" nu när live-action filmen börjar bli aktuell snart. Gillade den också. Är generellt förtjust i Roald Dahls verk, mycket bra barnberättelser. Jämför med en annan film jag sett, "Pete's Dragon", som inte alls är lika fantasifull eller fängslande så ser man att han kan sina grejer.

"It's Such a Beautiful Day" var även mycket bra. Amatörprojekt om en snubbe som börjar tappa förståndet när han närmar sig döden. Så här ska ett riktigt karaktärsdrama se ut!

Några bedrövliga filmer jag sett är "Norm of the North" som är värre än det värsta Dreamworks producerat, "Eight Crazy Nights" som är en Adam Sandler-komedi (nog sagt om det) och "Muhammed: The Last Prophet" som är en mycket oinspirerad och dåligt berättad propaganda-film för islam. Problemet med att visa Muhammed löste de dock ganska finurligt genom att göra flera av hans scener första person med en voice over av en annan karaktär.

Förstår inte grejen med "Equestria Girls". MLP är väl mer än tillräckligt populär för att inte behöva efterlikna Monster High (eller vilket varumärke som nu än startade dessa typer av filmer) för att sälja mer. Okej filmer men det är ju meningslöst att kalla dem My Little Pony.

Jag säger bullshit till Celestines anklagelser till domaren att det är hennes vänskap med Ernest de stör sig på i Ernest & Celestine. De båda utförde en rad riktiga brott som de absolut borde åklagas för. Bra film men störde mig på denna detalj.

Krysar och The Apostle var två intressanta skräckfilmer, inte läskiga men intressant presenterade.

I övrigt så var The Last Unicorn, Surf's Up, Anomalisa, Pink Floyd The Wall, Mark Twain, Boy & The World, Kaena och Once Upon the Forest helt okej.

Puss in Boots, Song of the South, Bionicle 4 och animerade Narnia var meh.

Tror det var allt. Ser X-men nu och gillar den hyffsat. Aeon Flux var intressant också. Och yay för mer Steven Universe, gillade samtliga avsnitt.

Citerar swedish_jedi:
Scooby-Doo! and KISS: Rock and Roll Mystery. Helt jävla underbar! Den är galen, skruvad men ack så äkta KISS.


Ha! Denna måste jag se.

Så är Trummis död eller? Vila i frid. Din fanart kommer saknas.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
Citerar n00b-gamer:
Några bedrövliga filmer jag sett är "Norm of the North" som är värre än det värsta Dreamworks producerat


Kul att de försöker göra nya ideer, men det ser ju riktigt, riktigt bedrövligt ut. Vad hände med Dreamworks som det en gång var i tiden?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Kul att de försöker göra nya ideer, men det ser ju riktigt, riktigt bedrövligt ut. Vad hände med Dreamworks som det en gång var i tiden?


Skulle ha skrivit tydligare, men den är inte gjord av Dreamworks, menar snarare att den liknar Dreamworks verk.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Svenska versionen av Steven Universe har tydligen hamnat i kontrovers:

Lesbiska flörtscenen censurerades bort - i svenska versionen

Enligt Aftonbladet har Ruby och Sapphires romans censurerats bort i den svenska översättning. Lite förvånad faktisk att detta händer i Sverige, men enligt hur Aftonbladet beskriver situationen verkar detta mer vara ett fall av slarvig översättning än aktiv censur.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar swedish_jedi:
ett fall av slarvig översättning än aktiv censur

Hear hear. Inte som den engelska *bokstavliga* censuren där de ersatte en hel scen med Rainbow Quarts (när de dansar och "fusar") med en gitarrspelande Greg. XD
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Skulle ha skrivit tydligare, men den är inte gjord av Dreamworks, menar snarare att den liknar Dreamworks verk.


Trolls kommer tyvärr vara gjorda av Dreamworks.

Citerar swedish_jedi:
Enligt Aftonbladet har Ruby och Sapphires romans censurerats bort i den svenska översättning. Lite förvånad faktisk att detta händer i Sverige, men enligt hur Aftonbladet beskriver situationen verkar detta mer vara ett fall av slarvig översättning än aktiv censur.


Ganska så löjlig "censur" egentligen.

Tillagt 2016-06-12 00:39:
Väntar fortfarande på Steven och Connie Spoiler:kyssen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Tjabba tjena hallå, allihopa!

Ledsen att jag har varit frånvarande ett tag; skiftjobb och en tillfällig tillvaro som inneboende har gjort det lite svårare att fördela fritiden såsom jag kanske helst hade föredragit. Nu är jag dock tillbaka![hurrarop och busvisslingar] Vi får se ifall det håller i sig.

Citerar n00b-gamer:
"It's Such a Beautiful Day" var även mycket bra. Amatörprojekt om en snubbe som börjar tappa förståndet när han närmar sig döden. Så här ska ett riktigt karaktärsdrama se ut!


Yes! Fler borde se denna. Ordentligt bra film som jag verkligen börjar bli sugen på att se om.

Jag har ju sett lite tecknat på sistone, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av ett par åsikter.

Archers sjunde säsong kom och gick. Överlag kändes premissen med att driva en detektivbyrå i Hollywood ganska så småskaligt jämte vad man har vant sig vid från serien, men karaktärsinteraktionerna(den viktigaste aspekten) var underhållande som vanligt. Ett par av gästspelen var även riktigt lyckade. Lite trist, dock, att sluta med en cliffhanger utan att ens veta ifall serien blir förnyad. Ingen toppensäsong egentligen, men vi slapp i alla fall en kokainberoende Pam, så jag klagar inte. 7/10

Adventure Time har varierat lite i kvalitet, men genomsnittsnivån har varit klart godkänd den här säsongen. Jag gillar't, skulle man kunna säga, men några utförliga kommentarer har jag inte.

The Maxx. Jag har äntligen börjat titta på serien som n00b-gamer rekommenderade för vad som vid det här laget är cirka trekvarts evigheter sedan, typ. Det var verkligen på tiden dessutom, för det är uppenbarligen bra skit som det handlar om. Det är en redigt cool liten serie som, utan att jag har läst originalet, verkar vara ordentligt troget serietidningsförlagan. Grym serietidningsestetik blandas med stundtals riktigt imponerande animationer, en intressant premiss, samt mer än stabilt röstskådespeleri. Jag har fortfarande ett par avsnitt kvar, men rekommendationen är redan ett faktum. Två(av två) tummar upp även från mitt håll. Då antar jag dock att n00b-gamer har ett för genomsnittssvensken normalt antar händer och fingrar, så jag ber på förhand-väg om ursäkt ifall jag är fel ute. Jag är ledsen n00b, jag visste inte...

Barbie: Life in the Dreamhouse. Yes, jag fortsätter med andra ord att smygtitta medan lillasyrran ser på sina barnprogram. Det har varit lite Sofia den första, en smula Krambjörnar, en gnutta Winx Club, en nypa Ever After High, samt såklart den efterlängtade fjärde säsongen av FiM(som äntligen finns på svenska på Netflix). Den mest positiva överraskningen kommer dock från just Barbie. Serien Life in the Dreamhouse är faktiskt en genuint lyckad och väldigt självmedveten komediserie/sketchsamling där det drivs konstant med Barbie som varumärke och det fullkomligt haglar av skämt relaterade till det faktum att alla karaktärerna egentligen är plastleksaker. Resultatet är som sagt förvånansvärt bra och serien kan nog vara värd att kolla in, om så bara något best-of-klipp på youtube.

Steven Universe. Här är det ju någonting som jag har väntat lite mer otåligt på, så jag tänker dela upp åsikterna per avsnitt. Viss Spoilervarning(!). Särskilt för Steven Floats, som ju inte har visats på amerikanska CN ännu.

Super Watermelon Island hade en av de coolaste fighterna i serien. Nu är ju striderna inte en utav SU starkare sidor, men denna var ändå helt okej. Det var ju ändå inte som om jag förväntade mig någonting i nivå med Asukas sista strid, så jag var nöjd med det som erbjöds. Vattenmelondelarna bidrog däremot inte med mycket underhållning och kunde gott ha minimerats till fördel för mer rumpsparkande från Alexandrite. Ett av de ändå ganska få tillfällen där det kändes som ett hinder att alltid behöva visa allting ur Stevens synvinkel.

Gem Drill var trevligt, om än bara för att Steven och Peridot ensamma i ett trångt utrymme är ett bra upplägg. Deras konversation var, som sagt, trevlig. Ett par av scenerna med klustret var även ganska fina rent visuellt, och de vilsna rösterna från de splittrade resterna av forna gems var lyckat obehagliga. Själva lösningen kändes däremot möjligtvis som något av en axelryckning. Eftersom klustret ändå aldrig kunde tillåtas ta form och förstöra Jorden, och eftersom serien knappast skulle nöja sig med att bara förstöra alla gem-fragment, så fanns det inte överdrivet många tänkbara utvägar att ta. Dramaturgin blev nog därför lite lidande.

Same Old World hade fördelen att handla om en lidande och osäker Lapis(alltid ett säkert kort) och var därför även ett ganska mysigt avsnitt. Teamets kanske svagaste story-boardare till trots så fanns det ett par snygga scener, även om karaktärerna ibland såg lite udda ut. Scenen med Lapis bakgrundshistoria stod nog ut mest, men hennes beskrivning utav händelseförloppet är jag inte helt nöjd med. Den känns lite för simpel och meningslös. Jag håller därför tummarna för en framtida twist där det avslöjas att hon, lilla fröken Lazuli alltså, inte är ett så oskyldigt offer som hon påstår sig vara. Tio spänn säger att hon var en Homeworld-agent som bestraffades efter att ha försökt desertera.

Barn Mates. Jag älskar sättet som Peridot skriker "- Lazuli! Hey, Lazuli!" på. Även "I gotchyo number" var fint. Zuke Nukems avsnitt är fortsatt fjantigt underhållande. Det ska bli riktigt roligt att få se hur det kommer att gå för dessa två i form av rumskompisar. Lyckad avslutning också.

Hit the Diamond överraskade nog många, inklusive Sapphire Sophie, som inte hade läst sammanfattningen på förhand. Det kanske roligaste avsnittet från den senaste högen och jag vill redan se mer av Ruby-teamet. Den där enögda dock - det är helt klart någonting lurt med henne. Det måste det bara vara; hennes "- Thank you" var alltför kryptiskt. Garnets "- Not all of them" gör mig även det konspiratorisk och funderande över om hon menade Garnet-Ruby eller Enöga. Also, Bob is best baseball.

Steven Floats var ganska lyckat det med. Inget topp-avsnitt, men jag gillade särskilt Amethyst som försökte intyga sig själv om att Steven alltid har kunnat flyga, samt främst Garnets "- I found a phone", som var ett av de roligaste skämten i hela serien. Den korta scenen när Steven hoppar och hamnar framför templets ansikte var även den ganska cool. Alltid kul med nya krafter också, särskilt när de ger en extra dimension till scener ur tidigare avsnitt i serien(beroende på hur generöst man tolkar dem såklart).

Jag är kanske inte överväldigad av starten på det som CN kallar SUs tredje säsong, men den har helt varit godkänd. Nu känns det dock som att serien är redo att påbörja nästa kapitel i berättelsen, vilket jag är duktigt taggad på.

Jag har inte samlat på mig lika mycket fanart som jag har velat den sista tiden, men här är lite grann i alla fall.

---

Någon som har sett The Loud House förresten? Den serien verkar få ganska mycket uppmärksamhet från /co/.

Och jag borde ta och se Dofus, för jag blir sugen på långfilmen när jag ser klipp därifrån. Gulligt.

Det känns som att jag har glömt en del. Vi får se ifall jag kommer på det senare.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
men här är lite grann i alla fall.

"Till Ree" Unf. (Seriously, not half bad =P) Spot the reference? http://66.media.tumblr.com/f29b1a0c0f3a01925098d72924163f7c/tumblr_inline_o6ym86lYPs1u6a6q5_1280.jpg

Försökte mig på 4chan ett tag med Zootopia, meeen.. det är rätt mycket läsning i trådarna. Ledsnade efter ~2 veckor. Var en del sköna (olagliga) streams dock, med många klassiska Disney/Dreamworks-filmer. =) Såg av nån anledning Legend of Nimh för första gången där också. Skön film, och otroligt skönt animerad med sin klassiska Disney 2D-animation. Förstår inte hur jag missat den i alla dessa år.

Missade dock Watership Down. Bör man? :p
  • 0
Citerar Turambar400:
Adventure Time har varierat lite i kvalitet, men genomsnittsnivån har varit klart godkänd den här säsongen. Jag gillar't, skulle man kunna säga, men några utförliga kommentarer har jag inte.


AT har gått från en unik serie till mjölkkossa som bara mjölkar sina avsnitt varenda djävla gång. Låt serien dö ut.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar Ree:
Försökte mig på 4chan ett tag med Zootopia, meeen.. det är rätt mycket läsning i trådarna. Ledsnade efter ~2 veckor.


4chans evighetstrådar(generals) brukar för det mesta inte vara mycket att ha enligt min erfarenhet. Zootopia-trådarna har jag däremot inte hängt särskilt mycket i, så de kan jag inte uttala mig om.

Citerar Ree:
Såg av nån anledning Legend of Nimh för första gången där också. Skön film, och otroligt skönt animerad med sin klassiska Disney 2D-animation.


Don Bluths bästa film enligt mig. Härligt mörk. Och hur många tecknade filmer kan du räkna upp som har en ensamstående småbarnsmamma i huvudrollen? Det är en ganska speciell film på flera sätt.

Citerar Ree:
Missade dock Watership Down. Bör man? :p


Snacket om övervåld är något överdrivet enligt mig, men den lyckas dock bra med att inge en känsla av verklig fara för karaktärerna. Det är ingen favorit, men visst kan det vara värt att se den ifall man får chansen.

Citerar AG Jati:
AT har gått från en unik serie till mjölkkossa som bara mjölkar sina avsnitt varenda djävla gång. Låt serien dö ut.


Under den förra säsongen hade jag kunnat hålla med, men denna tycker jag ändå har haft ett hyfsat antal riktigt underhållande avsnitt.

Att serien har passerat sin höjdpunkt råder det dock inget tvivel om. Jag gillar den fortfarande, men ifall de avslöjade att detta var den sista säsongen så skulle jag egentligen inte sörja.

---

Jag tror att jag ska ta och läsa igenom några av de kommentarer som jag har missat här i tråden den senaste månaden och försöka kommentera på ett par. Jag får återkomma på den punkten.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
This just in:

Archer får 3 nya säsonger!

I övrigt, jag har nu sett hela första säsongen av Voltron: Legendary Defender på Netflix. Känner till väldigt lite som serien bortsett från att originalet var stort i USA på 80-talet och att denna nya serie har producerats av Legend of Korra-alumni. Jag gillade faktiskt den här serien. Den var snygg, den var spännande och hade en del bra skådespel. Hoppas den fortsätter framöver och att Netflix fortsätter med fler egna animationsprojekt.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Samurai Jack är snart tillbaka! Adult Swim har just pubbat en bakom kulisserna-video om produktionen hittills:

Samurai Jack: Season 5 Behind the Scenes

Dock inget premiärdatum än, hittills...

Jag har nu sett Hell and Back på Netflix, en grov komisk stop-motionfilm som handlar ett par killar som måste ta sig till helvetet för att rädda sin kompis dom själv lurade att offra sin själ. En kul film faktisk med bra röstskådespeleri från bl.a. Nick Swardson, Mila Kunis och Bob Odenkirk som självaste djävulen.

Såg även Pirate's Passage med Donald Sutherland i huvudrollen. En kanadensisk tecknad film om en pojke i Nova Scotia som möter en mystisk sjökapten som lär honom om pirater. En trevlig film, men lite splittrad då filmen inte verkar veta om det ska vara en mysig tecknad dramafilm eller en pedagogisk film om pirathistoria. Men den är ändå sevärd om du inte har något viktigare för dig en eftermiddag.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar swedish_jedi:
Jag har nu sett Hell and Back

Ser rolig ut. Kommer kolla. Tack för tipset. =)

Buh... lite besviken på SU. Känns som att deras "bomb"-system dödar allt som heter diskussion. Tydligen nya avsnitt den 18:e. Vet inte om det är en till "bomb" dock.

Några Zootopia-serier jag har en förkärlek till: http://www.zootopianewsnetwork.com/2016/05/comic-bad-berries-by-eric-schwartz-full.html


http://www.zootopianewsnetwork.com/2016/06/comic-in-48-hours-original-by-nene.html

http://www.zootopianewsnetwork.com/2016/06/comic-caught-by-eric-schwartz-full-comic.html

http://www.zootopianewsnetwork.com/2016/06/comic-blackout-by-puki-translated-by.html

I överlag är fandomen rätt hälsosam och kreativ. Inte enbart ..."L-lewd!", utan en massa bra konst (tänk Turambars album) och serier. Faktiskt missat hitta en massa serier man snubblat över (på t.ex. r/zootopia). Finns säkert en massa fanfics också, men det är inte för mig.
  • 0
Jag har blivit förtjust i Popeye på sistone. Allt sevärt relaterat till Popeye efterfrågas.

Såg även The Bugs Bunny/Road Runner Movie nyligen (en samling "best of" av Looney Tunes) och satan vad mycket snyggare dess art direction är än vad den har någon rätt att vara. Sci-fi fanet i mig är speciellt förtjust i estetiken i rymd-avsnitten med martianen. Önskar bara att de inkluderat något avsnitt med Tweety och Sylvester, Taz samt Sam för att få med samtliga av de mest ikoniska karaktärerna. Annars vågar jag nog påstå att detta är det bästa franchisen har att erbjuda. Looney Tunes Show kan ta sig, mer av den här varan vill jag ha.

Citerar Turambar400:
Då antar jag dock att n00b-gamer har ett för genomsnittssvensken normalt antar händer och fingrar, så jag ber på förhand-väg om ursäkt ifall jag är fel ute. Jag är ledsen n00b, jag visste inte...


Alla tolv fingrar sitter där de ska sist jag kollade, så ditt antagande var mycket korrekt. Pretentiös hipster som jag är dock så lär jag kapa av två av dem för att sticka ut från mängden.

Citerar Turambar400:
Resultatet är som sagt förvånansvärt bra och serien kan nog vara värd att kolla in, om så bara något best-of-klipp på youtube.


Vill minnas att de tidigaste Barbie filmerna också var relativt hyfsade då de var välmenande sago-omtolkningar snarare än den smörja man hade kunnat vänta sig. Bratz däremot...

Citerar swedish_jedi:
Archer får 3 nya säsonger!


Ehh, inte så taggad på detta. Tycker den varat nog som det är nu. Vore ju synd om den blir en evighetsserie som går ner i grunden för att de inte har någon inspiration längre.

Citerar swedish_jedi:
Samurai Jack är snart tillbaka!


Avsluta storyn och ge mig mer Scotsman så är jag nöjd.

Citerar Ree:
Inte enbart ..."L-lewd!"


Tills uppföljaren kommer och predikar för relationer mellan raser (eller arter om man ignorerar metaforen).
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
Citerar swedish_jedi:
Jag har nu insett att jag behöver se mer av Wander Over Yonder. Serien verkar kul, men den del fyndiga referenser. En del direkta, och en del mer obskyra...


Kul. Roliga referenser och en cool sång. Verkar som en trevlig serie.

Citerar n00b-gamer:
Har sett ganska mycket. Hittade bland annat en ny favorit i "Waking Life", en samling monologer och dialoger om en massa filosofiska, vetenskapliga och spirituella ämnen.


Den ska jag absolut ta och se någon gång.

Citerar swedish_jedi:
I övrigt, jag har nu sett hela första säsongen av Voltron: Legendary Defender på Netflix. Känner till väldigt lite som serien bortsett från att originalet var stort i USA på 80-talet och att denna nya serie har producerats av Legend of Korra-alumni. Jag gillade faktiskt den här serien. Den var snygg, den var spännande och hade en del bra skådespel. Hoppas den fortsätter framöver och att Netflix fortsätter med fler egna animationsprojekt.


Jag vill verkligen se att Netflix fortsätter investera i nya animerade serier, så jag ska se till att se denna så småningom.

Kul med mer Archer också. Serien har kanske passerat sitt bäst-före-datum, men jag tycker fortfarande att den är rolig att titta på. Märkligt med tre minisäsonger dock; jag hade nog föredragit två stycken lite längre.

Citerar Ree:
Some thing: https://www.youtube.com/watch?v=d3POvBNaa_M


Najs. Jag såg den tidigare. Snyggt animerad.

Citerar swedish_jedi:
Jag har nu sett Hell and Back på Netflix, en grov komisk stop-motionfilm som handlar ett par killar som måste ta sig till helvetet för att rädda sin kompis dom själv lurade att offra sin själ.


Alltid kul med stop-motion. Jag lägger den till listan.

Citerar swedish_jedi:
En kanadensisk tecknad film om en pojke i Nova Scotia som möter en mystisk sjökapten som lär honom om pirater.


Kanadensiska pirater säger du?

Citerar Ree:
Några Zootopia-serier jag har en förkärlek till:


Jag ska ta och se filmen snart tror jag. Den verkar vara ganska bra.

Citerar n00b-gamer:
Tills uppföljaren kommer och predikar för relationer mellan raser (eller arter om man ignorerar metaforen).


Jag har stöttat den kampen sedan Djungeldjuret Hugo Ni har väl sett den?

Citerar n00b-gamer:
Jag har blivit förtjust i Popeye på sistone. Allt sevärt relaterat till Popeye efterfrågas.


https://www.youtube.com/watch?v=i4tNuM9XttM

Synd att den tydligen blev nerlagd. Trist.

Citerar n00b-gamer:
Såg även The Bugs Bunny/Road Runner Movie nyligen (en samling "best of" av Looney Tunes) och satan vad mycket snyggare dess art direction är än vad den har någon rätt att vara. Sci-fi fanet i mig är speciellt förtjust i estetiken i rymd-avsnitten med martianen. Önskar bara att de inkluderat något avsnitt med Tweety och Sylvester, Taz samt Sam för att få med samtliga av de mest ikoniska karaktärerna. Annars vågar jag nog påstå att detta är det bästa franchisen har att erbjuda. Looney Tunes Show kan ta sig, mer av den här varan vill jag ha.


Hm, jag har alldeles för dålig koll på klassikerna. Denna hamnar på listan.

Citerar Ree:
Buh... lite besviken på SU. Känns som att deras "bomb"-system dödar allt som heter diskussion. Tydligen nya avsnitt den 18:e. Vet inte om det är en till "bomb" dock.


Håller med. Bomberna fungerar bra som speciella händelser kanske en gång om året eller så, men när det är allt som vi får så verkar det mest resultera i betydligt färre avsnitt per år samt endast korta perioder av diskussioner följt av flera månader av tystnad. Skit är det.

Jag hyser däremot en liten gnutta hopp om att det kanske kan komma att röra sig om mer än endast en bomb innan CN återgår till att enbart ge fansen långfingret i 3 månader. "Summer of Steven" verkar ju redan vara skrotat, och jag är van vid att bli besviken vid det här laget, men kanske...

Citerar Ree:
Inte enbart ..."L-lewd!", utan en massa bra konst (tänk Turambars album) och serier.


På tal om det.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
Citerar Ree:
Till folk i den här tråden som inte sett Zootopia ännu: https://www.youtube.com/watch?v=SrDSqODtEFM


Har ännu inte sett den, men en stad full av furries låter lockande.

Haru några tips på filmer som liknar Zootopia?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Haru några tips på filmer som liknar Zootopia?


Disneys Robin Hood?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar AG Jati:
låter lockande

Var inte en röv nu. Det är en av de mest framgångsrika animerade filmerna någonsin, och en av de mest framgångsrika filmerna med originell story (som inte baserar sig på något annat). Kommer man inte över sin furry-avsky förtjänar man bli förnedrad för att man "ser på tecknat som vuxen" eller "spelar som vuxen" också.
  • 0
Citerar Turambar400:
Jag ska ta och se filmen snart tror jag. Den verkar vara ganska bra.


Det är den. Bästa animerade filmen än så länge i år för min del. Mogen tema-hantering av ras-stereotyper i multikulturella samhällen med bra karaktärer och presentation. En modern fabel skulle man kunna säga.

Citerar Turambar400:
Djungeldjuret Hugo


Sorry grabbar, danskjävlarna har officiellt gjort mig till en furry. Pony-arslen och passionerade kaniner rör mig inte i ryggen ett dugg men inte ens jag kan motstå det här klippet. Nu om ni ursäktar mig så ska jag gå och övertyga kungen att krossa danskarna en gång för alla.

Citerar Turambar400:
Ni har väl sett den?


Hade sett klipp från andra filmen när jag var yngre men inte mer. Såg hela trilogin nu och tyckte de var typiska "djur vilse i storstan"-berättelser. Inget nämnvärt utanför den söta romansen mellan huvudkaraktärerna.

Citerar Turambar400:
https://www.youtube.com/watch?v=i4tNuM9XttM

Synd att den tydligen blev nerlagd. Trist.


Synd ja, det där ser ju skitkul ut. Saknas spenat och pipa dock.

Citerar AG Jati:
Haru några tips på filmer som liknar Zootopia?


Animal Farm kanske? Bojack Horseman? Annars finns ju som sagt Robin Hood och även ett antal Disney-serier som Ducktales, Talesspin, Goof Troop, Chip n' Dale osv.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Jag har blivit förtjust i Popeye på sistone. Allt sevärt relaterat till Popeye efterfrågas.

Jag kan rekommendera för nyfikenhetens skull att kolla på You're a Sap, Mr. Jap, Karl-Alfreds bidrag till den amerikanska propagandan under andra världskriget.

Det är faktiskt väldigt intressant hur många berömda tecknade figurer som medverkade i propagandafilmer under kriget. Karaktärer som Kalle Anka, Snurre Sprätt och Daffy Anka. Till och med Stålmannen bidrog i kampen mot lede Fi i filmerna Japoteurs och i Jungle Drums. Kul grej, en scen i Japotuers där Stålmannen fångar ett störtande flygplan i luften inspirerade till en liknande scen i filmen Superman Returns från 2006.

Citerar Turambar400:
Håller med. Bomberna fungerar bra som speciella händelser kanske en gång om året eller så, men när det är allt som vi får så verkar det mest resultera i betydligt färre avsnitt per år samt endast korta perioder av diskussioner följt av flera månader av tystnad. Skit är det.

Jag hyser däremot en liten gnutta hopp om att det kanske kan komma att röra sig om mer än endast en bomb innan CN återgår till att enbart ge fansen långfingret i 3 månader. "Summer of Steven" verkar ju redan vara skrotat, och jag är van vid att bli besviken vid det här laget, men kanske...

Hela situationen börjar likna hur Nickelodeon behandlade The Legend of Korra. Det verkar som att dom inte längre har någon högre tillit till serien.

Dock verkar SU vara enda offret i situationen. Nyligen lades serien Uncle Grandpa ner, samtidigt som de annonserade två nya säsonger. Dessa två säsonger är egentligen den andra som har producerats men CN har valt att dela på den för att ge intryck till tittare att serien fortfarande är aktiv. Samma sak hände med den första säsongen som de producerades. Den delades på hälften och blev officiellt säsong 1 och 2.

Verkar som att CN är på väg i en ny produktionssvacka. Vi får se om de reder ut sig eller om de egentligen krattar manegen för nya kommande serier.

Citerar AG Jati:
Haru några tips på filmer som liknar Zootopia?

Det enda jag kan komma på är Dog City och klassikern Swat Kats.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
Citerar n00b-gamer:
Nu om ni ursäktar mig så ska jag gå och övertyga kungen att krossa danskarna en gång för alla.


Jag känner på mig att isen kommer ligga tjock över Stora Bält och Öresund i vinter. Samla kavalleriet - vi tågar vid slutet av januari!

Citerar n00b-gamer:
Hade sett klipp från andra filmen när jag var yngre men inte mer. Såg hela trilogin nu och tyckte de var typiska "djur vilse i storstan"-berättelser. Inget nämnvärt utanför den söta romansen mellan huvudkaraktärerna.


Det är ärligt talat det som jag minns bäst från filmen också.

Citerar swedish_jedi:
Det är faktiskt väldigt intressant hur många berömda tecknade figurer som medverkade i propagandafilmer under kriget. Karaktärer som Kalle Anka, Snurre Sprätt och Daffy Anka.


Jag älskade Daffy The Commando som lite. Vi hade den på VHS.

Citerar swedish_jedi:
Hela situationen börjar likna hur Nickelodeon behandlade The Legend of Korra. Det verkar som att dom inte längre har någon högre tillit till serien.


Citerar Ree:
Hahahaha holy shit. 30 avsnitt i rad. Varje. Dag. Hela. Sommaren.


Med 26-avsnitts-säsonger så borde det väl bara vara 20 avsnitt kvar, eller missar jag något? Sen så tror jag att det bara handlar om veckodagar också, alltså fem avsnitt i veckan. Fortfarande storartat hursomhelst.

Ifall det inte var för att de faktiskt promotar det hela, samt ger avsnitten en skaplig sändningstid, så skulle jag nästan kunna tro att de faktiskt ville göra sig av med serien. Nu verkar det dock som att de troligtvis försöker sig på att öka seriens hype och maximera snacket på internet under en intensiv månad. Det senaste årets sporadiska skurar med nya avsnitt har säkert medvetet lett fram till detta.

Det innebär dock att vi möjligtvis riskerar att tvingas vänta ända tills i vinter på säsong fyra, kanske 2017, så jag är både uppspelt och lite ängslig just nu.

Jag ska se ifall jag kan lyckas klämma iväg en kommentar för varje avsnitt, varje dag de sänds, den här gången.

Hursomhelst - lite fanart för att fira.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Star vs. säsong 2 började (edit: inte) idag. Mästerlig animationsstil som vanligt, och 2 helt klart underhållande avsnitt. Första (spoilers) var mer av en introduktion till den nya "wanden" (trollspöt?) och visade att Star tydligen kan använda magi utan den. Andra var rätt coolt, med en "Ludo vs. the wild", typ dokumentär. =P Vi fick även se vad som verkade vara den där krokodilsnubbens (glömt namnet redan) avsprängda skeletthand som håller den andra delen av spöt? Ska bli intressant att fortsätta se, faktiskt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!