Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


  • Ree
  • Ree
Huehue, nu spoilade du lite (it's fine). :p Hade bara sett titeln "room for ruby" och antog att det handlade om nån "redemption"-grej för rubinerna som flyter/flöt omkring i rymden. Inte för att de var de skarpaste knivarna i lådan, och således inte så svåra att vända.

Anyway, Moana. Såg den där videon, och visst, håller med. Som sagt så kändes ondingen välllldigt tam, lättbesegrad och relativt onödig. Den där filmen klickade inte alls för mig. Hade mest tråkigt och skippade fram i dialogerna som jag inte alls brydde mig om. >¦( Bee Movie............... Bee Movie var bättre.....*känner efter*.... Ja. Faktiskt.

(OT: Måste börja komma igång med programmeringen snart. Som 35-åring känner man faktiskt att tiden flyter på rätt snabbt. Man kan tydligen landa bra jobb även som självutbildad, so what am I waiting for? )
  • 0
Citerar Ree:
Huehue, nu spoilade du lite (it's fine). :p Hade bara sett titeln "room for ruby" och antog att det handlade om nån "redemption"-grej för rubinerna som flyter/flöt omkring i rymden.


Ifall det rör sig om spoilers så är det en ren tillfällighet, då jag själv inte har sett mer än titeln och därför med andra ord gissar i blindo.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Varför har ingen här nämnt nya DuckTales-trailern? Kul att serien denna gång verkar mer intresserad av de gamla serierna av Carl Barks och Don Rosa. Några Carl Barks bilder hänger även som porträtt i bakgrunden. David Tennant passar faktiskt som Farbror Joakim. Ska bli intressant att höra vem som får axla rollen på svenska, men han lär ha svårt att slå John Harryson.

Nytt maraton från Adult Swim, denna gång är det första säsongen av Sealab 2021. Galen, rolig och underbar. Det som är intressant med serien är att den bygger på en äldre kortvarig Hanna Barbera-serie från 70-talet (Sealab 2020) och består främst av återanvänt material från den serien. Se den nu för videon ärr bara tillfällig.

Har nu börjat se Trollhunters på Netflix. Välgjord serie av Guillermo del Toro. Flera bra skådespelare som Kelsey Grammer, Ron Perlman och Jonathan Hyde medverkar i serien.

Har även börjat se Legend Quest på Netlix. En ny animerad serie som kan beskrivas som en mexikansk Gravity Falls. Handlar om unga Leo från 1800-talets Sydamerika som kan tala med spöken och får i uppdrag att hindra den legendariska Quetzalcoatl från att ta över världen. Inte lika bra dock som Gravity Falls, men helt värd att strökolla på en helg.

Ny serie från Rooster Teeth: Sex Swing. Den är ok...

Samt, ny Rick and Morty-video från Adult Swim: GlorpDieBlorp plays Ten Tuesdays at Tinkles

På tal om Rick and Morty, Justin Roiland medverkade nyligen i en ny Lasagna Cat-video.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Varför har ingen här nämnt nya DuckTales-trailern?


Jag tänkte väl ungefär att de flesta nog redan hade sett den i AG Jatis blogg. Värd att nämnas är den dock definitivt.

Citerar swedish_jedi:
Kul att serien denna gång verkar mer intresserad av de gamla serierna av Carl Barks och Don Rosa. Några Carl Barks bilder hänger även som porträtt i bakgrunden. David Tennant passar faktiskt som Farbror Joakim.


Serien har mycket riktigt en hel del som talar för den, inklusive flera stora talanger. Fast ifall man går efter kommentarerna i AGs blogg så är ju resultatet fullt jämförbart med både folkmord och spetälska när det kommer ren vidrighetsfaktor, så all den där talangen har nog ändå en hel del att bevisa för gemene man.

Skämt åsido så är det ändå mitt intryck att personer med mer erfarenhet av nutida tecknade serier, både här på GR samt annorstädes, verkar vara överlag mer positiva till trailern. /co/, som annars sällan missar en chans att såga någonting vid fotknölarna, är betydligt mildare i sin kritik än vad tidigare nämnda bloggkommentatorer var. Visst förekommer det ett par personangrepp mot produktionsteamet, och diverse anklagelser om krystad inkludering av diverse agendor, men det är vardagsmat för sidan och ingenting utöver det vanliga. Själv är jag relativt förhoppningsfull och ser fram emot att kolla in det färdiga resultatet.

Citerar swedish_jedi:
Ska bli intressant att höra vem som får axla rollen på svenska, men han lär ha svårt att slå John Harryson.


Ja, det är ju ganska stora damasker att fylla. Sonen Peter var min första tanke, men ärligt talat så är jag inte helt säker på att det skulle fungera.

Citerar swedish_jedi:
Nytt maraton från Adult Swim, denna gång är det första säsongen av Sealab 2021.


Såg lite grann, och gillar, men ärligt talat så blir jag lite avtänd när jag möts av sådär jättelånga klipp av episodiska humorserier. De passar oftast bättre i små doser fördelade över en längre period. Fast ett roligt initiativ av Adult Swim är det ju såklart.

Citerar swedish_jedi:
Trollhunters på Netflix.


Trevliga produktionsvärden, men när det gäller animerade Netflix-serier som jag ännu inte har sett så känns Voltron fortfarande mer lockande.

Citerar swedish_jedi:
På tal om Rick and Morty, Justin Roiland medverkade nyligen i en ny Lasagna Cat-video.


Jäkligt bisarrt. Fantastiskt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
blogg

Blogg? https://www.youtube.com/watch?v=t7-BX4bWYvg

Angående Ankliv var jag inte en såå stor fan av det i ungdomens dagar. Vänta... vänta nu. Är ni pojkraskor (okej jag vet inte hur man stavar det) ens nog gamla för Ankliv? Har för mig att det hade gått ett tag redan när jag var ung. Men, de kan ju ha gått i årtioenden ändå.

Försökte se om för dryga halvåret sen, och visst kommer man ihåg lite, men den är lite som Star liiite för "ung" för min smak. Okej om man gillar Disney, men det här är TV-animation. Inte deras A-lag direkt.

"Trollhunters" Visst ja, såg igenom denna. Den var okej, men igen, inget superduper. Kändes för tunn för 26 avsnitt och hade passat bättre som 13 avsnitt. Skippade ett par filler-avsnitt där mot slutet. Voltron är på listan from. nu.

(OT: Lärde mig detta på några timmar idag/igår. Småstolt. http://i.imgur.com/tIKQrgH.png http://i.imgur.com/oPZJxIV.png

Bara för skojs skull, och helt från grunden (koppens "öra" tog 1 timme bara den >_>). Var förvånansvärt underhållande att hålla på typ 6-7 timmar med att lära sig detta. Blender är gratis dessutom. Var nog mer underhållande än att sätta ihop en Gunpla (som jag lagt på hyllan en kort stund pga. nacksmärtor, haha...). I de nästa lektionerna kommer strössel, träbord och bättre ljussättning. <3)
  • 0
Jag såg The Red Turtle ikväll. Bra film. Jag har alltid varit lite småsvag för historier som berättas helt utan dialog och den här lyckas riktigt bra med att förmedla berättelsen samt ett par mer känslosamma scener även utan uttalad exposition. Rekommenderas.

Citerar Ree:
Blogg?


http://www.gamereactor.se/blog/AG+Jati/963603/#17902243

Citerar Ree:
Vänta... vänta nu. Är ni pojkraskor (okej jag vet inte hur man stavar det) ens nog gamla för Ankliv? Har för mig att det hade gått ett tag redan när jag var ung. Men, de kan ju ha gått i årtioenden ändå.


Serien visades ursprungligen mellan 87-90, vilket är lite för tidigt för att jag skulle ha sett den. Vi hade däremot ett par avsnitt på VHS-kassetter. Dessutom visade de säkert serien under programmet Disneydags och Disneyklubben, vilket jag minns att vi tittade på.

Citerar Ree:
Försökte se om för dryga halvåret sen, och visst kommer man ihåg lite, men den är lite som Star liiite för "ung" för min smak. Okej om man gillar Disney, men det här är TV-animation. Inte deras A-lag direkt.


Jag har själv aldrig försökt se om serien, så jag vet egentligen inte hur bra den faktiskt har åldrats.

Citerar Ree:
Bara för skojs skull, och helt från grunden (koppens "öra" tog 1 timme bara den >_>). Var förvånansvärt underhållande att hålla på typ 6-7 timmar med att lära sig detta.


Inte samma program visserligen, men jag fann det väldigt tillfredsställande när jag lärde mig Photoshop för ett par år sedan. Jag kunde sitta och nöta och som besatt jobba med de minstaste av detaljer i flera timmar i sträck. Det är något som jag fortfarande har varma minnen ifrån.

Citerar Ree:
Var nog mer underhållande än att sätta ihop en Gunpla (som jag lagt på hyllan en kort stund pga. nacksmärtor, haha...)


De där nacksmärtorna känner jag också igen. 15 timmar om dygnet framför en dator med alltför få och korta raster var ingenting som kroppen uppskattade direkt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Riiiiktigt skoj att leka omkring med Blender. http://i.imgur.com/4FYW1C7.jpg

Det finns tydligen inte så mycket att "göra" med 3D-modellering. Spel... och that's it, typ. Men ja, rolig hobby iaf. Var roligt att bara leka omkring med inställningar och lära sig få till olika delmoment (sååååååå många delmoment) i bilden.

Typ... man skulle lägga ut strösslet över tallriken.. oops, det clippar in i tallriken. Okejjj... då tar vi och gör om allt från början... men tallriken har för få polygoner för att kunna hantera strösslet bra.. okejjj, då gör vi FLER polygoner. Massa fipplande med de olika random-funktionerna som skulle fördela strösslet rätt. Det är "omöjligt" att sätta dit varenda ett och ett. Osv. osv. osv.

Kan någon ge en idé om något "low poly" man kan skapa? Typ i den här stilen, fast inom popkultur. http://imgur.com/XkJUC6T (någon annans)
  • 0
Citerar Ree:
Angående Ankliv var jag inte en såå stor fan av det i ungdomens dagar. Vänta... vänta nu. Är ni pojkraskor (okej jag vet inte hur man stavar det) ens nog gamla för Ankliv? Har för mig att det hade gått ett tag redan när jag var ung. Men, de kan ju ha gått i årtioenden ändå.

Jag är gammal nog att minnas när rådande kulturministern Alice Bah Kuhnke medverkade i Disneyklubben.

Citerar Ree:
Kan någon ge en idé om något "low poly" man kan skapa? Typ i den här stilen, fast inom popkultur. http://imgur.com/XkJUC6T (någon annans)

Pokémon kanske? Som Eevee, Pikachu och Vulpix? Gamla spelfigurer som Megaman, Bomberman och Zelda?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
Får väl slå ett slag för Trollhunters som jag tyckte var jättebra. Även om det är en serie riktad till familjer så känns den väldigt tilltalande för oss äldre också. Älskar designen på karaktärerna och speciellt skurkarna. Väldigt rolig och underhållande på alla plan. Ser fram emot säsong två!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • Ree
  • Ree
Såg Samurai Jack live på adultswim. Konstig dygnsrytm+arbetslös pays off, babe (pun intended).

Inga spoilers, men Myyyycket mörkare än förut, och inte bara våldsmässigt (även om robotar var deras sätt att komma undan med mycket tidigare). De har även polerat sin regissering, vilket syns. Sa bara för någon vecka sen att jag "inte kommer lägga märke till regissering", men nog gjorde jag det i det här avsnittet.
  • 0
Det fick bli att se Kubo and the Two Strings denna afton. Jag vet inte ifall jag gillade den mer än Paranorman, men ett steg upp från Boxtrolls var det i alla fall. Tekniskt briljant också, som vanligt med Laika. Sen gillade jag till sist även inkluderingen av While My Guitar Gently Weeps, en sång som jag alltid har varit förtjust i. Överlag en väldigt trevlig film.

Citerar Gamerman1:
Får väl slå ett slag för Trollhunters som jag tyckte var jättebra.


Jag får väl se till att lägga den på minnet tills nästa gång jag letar efter någonting nytt att se.

Kan annars inte minnas att du har länkat till din stop-motion-kortfilm här i tråden, så jag tänkte att jag kunde göra det istället. The Crucifixion of Jesus

Citerar Ree:
Såg Samurai Jack live på adultswim.


Jag gillar verkligen att de ger serien en sådan, till synes, värdig chans till ett riktigt avslut. Trist att jag inte riktigt känner mig motiverad till att ta mig igenom de tidigare säsongerna bara. Men det är ju inte direkt som att jag lider brist på annat som jag vill se, så det vore ju löjligt att klaga.

---

Snubblade över en trailer till en fransk-dansk film med titeln Tout en haut du monde(Long Way North) och blev lite nyfiken ifall det är någon som redan har sett den?

---

Angående veckans SU-avsnitt, Room for Ruby:

Spoiler:Charlyne Yis rollprestation som Ruby är verkligen en blandad kompott, men jag är bara helt oförmögen att ogilla den. Bäst är hon dock utan tvekan när hon spelar rosenrasande såsom i Keystone Motel. (Och är det förövrigt bara jag, eller är Charlyne aaalldeles för lik sin karaktär i We Bare Bears för att det skulle kunna vara ett sammanträffande?)

Annars var det kul, även om det var extremt förutsägbart, att en så på ytan känslosam karaktär egentligen visade sig vara så lömsk och manipulativ. Jag tänkte kommentera att det måste ha varit det smartaste som vi har fått se en ruby vara, men enligt Wikipedia så verkar det inte finnas någon tydlig koppling mellan machiavellism och intelligens, så jag antar att hon kanske bara är ett känslokallt monster i så fall. För jag finner det nämligen svårt att tro att hennes känsloyttringar skulle vara äkta medan hon samtidigt försöker manipulera folk omkring henne(även om det verkligen skulle göra henne opålitlig). Just machiavelliskt beteende verkar nämligen vara förknippat med personer som är "känslomässigt svala och oberörda". Det allra första intrycket vi fick av henne var dock ett uttalande om hur underbar Jorden var, och just då visste hon inte ens om att hon var iakttagen, så vem vet egentligen hur det står till inne det huvudet.

Det är däremot tragiskt, hursomhelst, att se personer som inget annat än pjäser i ett spel för egen vinning. Det blir då oerhört svårt att inte misstänka liknande dolda avsikter hos andra, varpå ömsesidigt förtroende och meningsfulla relationer blir omöjliga.

Jag förhåller mig tveksam, men jag skulle bli duktigt imponerad ifall serien visade sig ta upp något av detta i ett framtida avsnitt med Navy.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
På tal om Rick and Morty, Justin Roiland medverkade nyligen i en ny Lasagna Cat-video.


Åh nice, har dom startat upp denna klassiker igen .

Nån som sett Don Hertzfeldts grejer? "Rejected" är väl den mest kända men han har gjort en hel del annat också. It's Such a Beautiful Day är nog min personliga favorit.

Rejected: https://www.youtube.com/watch?v=vSb-nV8l2QY
  • 0
Citerar Ree:
Dumma mej 3 trailer 2


Ifall det inte var för de där gula jäklarna så skulle jag vara mer sugen på att se den. Gru och tjejerna är dock fortfarande härliga, så jag håller tummarna för att de fortfarande tillåts spela huvudrollerna.

Citerar Ree:
Och Coco, av Pixar eller whatever:


Mycket drama kring den filmen just nu. Själv är jag inte jätteimponerad ännu, men det var jag visserligen inte av Inside Outs första trailer heller, och den filmen gillade jag ganska mycket. VI får väl se antar jag.

Citerar silkworm:
Nån som sett Don Hertzfeldts grejer? "Rejected" är väl den mest kända men han har gjort en hel del annat också. It's Such a Beautiful Day är nog min personliga favorit.


Hertzfeldt är kung. Jag är väldigt förtjust i Rejected, älskar It's Such a Beautiful Day, och vet att även vissa andra här inne gillar vissa av hans verk de också.

---

Det är visserligen att tänja på vad som kan kallas animation, men jag har alltid gillat det här klippet ända sedan jag såg det på 4chan för länge sedan. Verkar som att det var en serie som gick på MTV på 90-talet.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Samurai Jack S5E2. I said "Daaaaaaaamn!". Otroligt sevärt.

Spoiler poiler poiler:Mörkt som natten var avsnittet. Gillade verkligen användningen av blod. Det var inte bara sanslöst våld, utan användes för att inge en känsla av seriositet. Stackars varg mot slutet. A bloo bloo bloo.

Det var helt enkelt utmärkt utfört. "Cinematografin" och användandet av "locations". Snyggt animerat också (kedjan som lyste i mörkret, mmmh). Action (som jag gillar) på Fate Zero-nivå. Och halsavskärningen, sättet Jack reagerade...
ÄR DETTA ETT BARNPROGRAM?

Spoiler poiler:För att inte nämna pratet om självmord. Det görs dock som andra serier hanterar diverse sexskämt, man nämner det inte direkt, utan låter äldre tittare lista ut det, medan yngre förmodligen tycker scenen var tråkig. <3333333333333333
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Whoa, var visst lite överhypad. Fortfarande ett bra avsnitt.

Gunpla! Rolig hobby. Tar dock tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid. Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid! Nåja, till slut klar. Puh.

http://i.imgur.com/GNTxtYC.jpg

Kommer eventuellt gå och fixa "nubsen" på de blåa axeldelarna. De var inte ett problem på allt förutom de blåa delarna, och just axeldelarna gjorde jag först, vilket gjorde att de blev slarvigt utförda. Mot slutet hade jag både sandpapper och en hobbykniv till hjälp. Just de blå delarna kräver dock lite finare sandpapper (800+) för att det ska bli snyggt, och det hade inte Clas Ohlson.

Hela projektet tog kanskeee... 10 timmar allt som allt? Det gick dock snabbare mot slutet när man visste vad man höll på med. Det är ändå bokstavligt talat hundratals "nubs" att fixa, dvs. punkten där delen satt fast i själva kittet.

Det var däremot rätt skoj genom hela processen, och det är inte helt omöjligt att jag gör det igen. Enda problemet är att jag valde ett väldigt lätt och litet kit, och de kit jag vill ha är "master grade" och tar kanske 5x längre att göra. Flera månader för mig. =P https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fc/3f/a4/fc3fa49b06ad5a7ed69449342fcd760c.jpg Mmmm, Sinanju.

Det kan även vara rätt dyrt med "tuffare" grejer. Den på bilden ovan kostar säkert 1000kr+. Min kostade 280kr fraktat, och har den "lägsta" nivån av detaljer. Just den här ska dock ha haft många detaljer trots allt, och ska vara ett utmärkt första kit. Vissa klistermärken var dock 1x1mm i storlek. Huvva. Den är även väldigt "artikulerbar" och flexibel. Finns huuuur många joints som helst att röra på.

----------

Sing - 3D-animerad film. Stark 6:a av 10. Riktar sig mer mot en yngre publik, och tyvärr så hade den ett lite för virrigt koncept för att storyn skulle fungera bra. Det är nämligen hela 6 olika berättelser man försöker berätta samtidigt, vilket nog var en mardröm för författarna (writers=?), och avslutningen var inte särskilt stark pga. detta.

Karaktärsdesignen är inte riktigt Pixar/Disney-kvalité heller, men animeringen skiner faktiskt på sina ställen. Bättre film än Moana iaf, men bara för att jag hatar musikaler, vilket filmen "Sing" inte är. =P
  • 0
Är på tiden att jag också tipsar om en serie, en gratisserie men nåväl. Hanazuki gjord av Hasbro(första säsongen går att se på deras youtube-kanal) känns lite grann som en blandning av de färgglada CN-program man såg som liten och sådär oskyldig gullig som MLP. Hittade den av en ren slump då jag slösurfade efter animerade program. Verkar som serien fått en rätt så stabil fanbase och av kommentarerna att dömma så är det många varierande åldersgrupper vilket känns lite udda för ett barnprogram signerat Hasbro. Kort och gott en riktigt bra feel good-serie, kan förstå om en hel del tycker att allt "gull-gullande" med de små figurerna blir lite irriterande, men om man ignorerar det så är det både en fin och mysig serie. Rekommenderas!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ree
  • Ree
Sett om Gravity Falls nyss. Inte så mycket att tillägga, fortfarande en bra serie. Tydligen ska den riktiga Bill Cypher ha hittats, som man får se en snutt av i slutet av det sista avsnittet. Ska finnas på "Confusion hill", som Mystery Shack tydligen är löst baserat på.

https://www.youtube.com/watch?v=Hasg6YyN2nI

Videon har inget med GF att göra, men det kändes nostalgiskt på något sätt.

Fake edit: Tydligen ska det funnits en "skatt" där med: https://www.youtube.com/watch?v=KvNGrD_etgE

Citerar AG Jati:
Hanazuki

Såg avsnitt 1 (typ). Gillade animationen. Kändes som en mer förfinad MLP. Men som du säger, gulligullandet blev lite för mycket. =P
  • 0
Ree: Kan lugnt säga att serien blir bättre avsnitt för avsnitt. Lär dessutom de yngsta kidzen ett och ett annat.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ree
  • Ree
Så öh... Rick and Morty S3 började nyss. No bamboozle.
  • 0
  • Ree
  • Ree
( Whoa, hade missat att Gundam Thunderbolt S2 hade börjat (i TV-form). Avsnittet finns ute legalt och gratis på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Dl7GJBFpTW8 )
  • 0
Citerar Ree:
Så öh... Rick and Morty S3 började nyss. No bamboozle.

Hur många här tror McDonalds återinför såsen inom ett halvår?

Kul att Adult Swim körde premiären på ett så otippat sätt. När jag först såg det trodde jag först att det skulle göra någortlur, som att ha avsnittet dubbat på något oförståeligt språk eller som när de hade premiär av Aqua Teen-filmen genom att köra den minimerat utan ljud i högra hörnet av tv-bilden. Bra start på säsongen, men det märks nu vilken skitstövel Rick faktiskt är. Ska bli kul att se hur resten av säsongen blir i sommar.

Senaste säsongen av Archer hade premiär häromdagen. Nu har serien antagit en klassisk film noir-estetik och håller fortfarande god form. Vill inte spoila för mycket kring avsnittet, men ska bli intressant att se hur säsongen går.

I övriga tips:

There's a Man in the Woods
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Nya anime-säsongen är GOAT. Re: Creators, Shingeki no Bahamut S2 (24 avsnitt!), Gundam Thunderbolt S2, Boku no Hero Academia, Attack on Titan S2.

Och R&M S3. Jag är nöjd. Väldigt. Eftersom anime-tråden är död tycker jag gott vi kan prata om anime här inne också, om vi vill såklart.

Re:Creators: Anime is real Starkt första avsnitt med mycket action och en relativt övertygande och "mogen" story. Fast fortfarande lite fast i animeträsket. Alla serier jag nämner i det här inlägget är värda att se första avsnittet av iaf.

Bahamut S2: Animationen! Favarooo! Magisk värld med drakar som besöks än en gång. Gillade S1, som tydligen är en helt annan story. Vi får en ny huvudkaraktär som är rätt.. eh, "intressant".

Gundam Thunderbolt: Fortsätter på samma storylinje som de första 4 avsnitten/filmen/Ovan. Båda huvudkaraktärer lever, men verkar ha förlorat sina OP mechs. Sisådär första avsnitt, men kommer fortsätta se. De första var ju Gudalika och ligger i filmsamlingen just nu.

Academia: Mer av samma helt enkelt. Kommer se baraföratt. Ser fram emot nästa onding, som man kommer beta av i det här arcet.

AoT S2: Yusssssss! Var ett tag sen, men man kommer ihåg i praktiken allt, till skillnad från många andra serier. Följer mangan, och de verkar inte ha tagit upp de sakerna som animen gjorde annorlunda. Bra. Första avnittet har hög takt och superb animation/regi. 10/10 would bite hand again.
  • 0
Återupptäckte nyss pärlan Invasion America, en påkostad animerad miniserie producerad av Steven Spielberg från sena 90-talet. Handlar om tonåriga David som upptäcker att hans pappa var en utomjording, vars folk länge har planerat en fullskalig invasion av jorden.

Jag gillar nya Archer, men serien har nog hållit på tillräckligt länge nu. Dock kan jag konstatera att karaktärerna är fortfarande lika roliga och välspelade. Framför allt H. Jon Benjamin som Archer. Kul grej, han släppte nyss en jazzskiva, utan att kunna spela ett instrument. Den finns på Spotify.

Det är nu bekräftat att Star Wars Rebels avslutas med den fjärde säsongen. Vilket är synd, men är nog lika bra så att inte serien håller på för länge och riskera att hoppa hajen. Inget är än sagt om serien kommer att ersättas av en ny, men det lär nog inte dröja tror jag. Trailer till den sista säsongen finns här.

Ny kul kortfilm från Cartoon Network: Welcome To My Life. Riktigt välgjord, vet inte om detta är en tilltänkt pilot som Infinity Train eller endast en kortfilm. Men hur som helst, den är den sevärd!
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!