Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fuck you, I won't do what you tell me!


Aha, då har alltså bandet spelat tre spelningar i den småländska hålan. Nästa gång får det gärna bli någon annan festival.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Vad skulle få någon att vilja boka dom nu?

"Rage Against the Machine has "no plans beyond" the reissue of their self-titled debut album"

Har dom någon hemsida som funkar?
www.ratm.com/ 404
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
För att det skulle dra folk, såklart. Det är ingen dålig headliner.

Men först måste förstås bandet komma på andra tankar.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Andra tankar? Ok, du har rätt, tittar på man på deras egna Youtube-kanal så är den en massiv hit, och på det planet är det inte föredettingar. Men jag kan inte se vilken festival som skulle tjäna på att boka artister som inte skrivit låtar på hela årtusendet.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Men jag kan inte se vilken festival som skulle tjäna på att boka artister som inte skrivit låtar på hela årtusendet.


Jämför det med, säg Metallica. Det bandet lever ju enbart på gama meriter och festivalbiljetterna går åt som smör. (;
It Can't Rain All the Time
  • 0
Nej det gör dom ju inte. Metallica har hängt med i flera årtionden och utvecklats med tekniken under tiden, och bildat ett modernt sound som (från och med Black album) låtit inne.

Jämför istället med Leonard Cohen och Bob Dylan, som började på 60-talet. Där har du affischnamn.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Fast inte en jävel går ju och ser 'Tallica för att höra Cyanide. Det är Enter Sandman och Master of Puppets för hela slanten.

--------------------------------------------------

http://www.resonancevalley.se/newspost/tom-morello-inget-nytt-ra
ge-against-the-machine-album/


Tråkigt. Några spelningar i Europa skulle sitta fint som kompensation.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Dom har ingen sångare, enligt diverse källor?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Men jag kan inte se vilken festival som skulle tjäna på att boka artister som inte skrivit låtar på hela årtusendet.

Känner du till The Stone Roses? Slog rekord i att sälja biljetter snabbt för återkomsten när den annonserades. Deras två första gig såldes slut på knappa kvarten, cirkus 150 000 biljetter. Bandet hade tidigare släppt två album, ett legendariskt under slutet av åttiotalet, och sedan ett lite mindre bra 1994, och kom inte tillbaka med något nytt material. Det är med andra ord långt ifrån allt. När jag såg McCartney i Globen var det inte direkt för hans nyare solomaterial...
  • 0
Jadu, om man inte har några låtar att släppa kan man låtsas att man har det

RATM däremot kan ju inte låtsas det, eftersom Zack slutat tro på idén!
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Jadu, om man inte har några låtar att släppa kan man låtsas att man har det

RATM däremot kan ju inte låtsas det, eftersom Zack slutat tro på idén!


wtf
It Can't Rain All the Time
  • 0
Han hade tydligen helt orealistiska förväntningar, att bandet skulle förändra politikens gång.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Kul när sådant händer då.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Hur skulle det gått till? Deras video på Wall Street inspirerar säkert aktivister, men det går inte att påverka politiken direkt, utan att göra något själv. Sen har inte musiker varit ett accepterat yrke heller, förrän nyligt. Det har varit 'bara musiker' till förra året. Det är ju bara 10% av mänskligheten som uppfattar avancerad musik.

Ovanligt bra video dock
http://www.youtube.com/watch?v=w211KOQ5BMI

Alltså sånt här räknas bara som samkväm, ska man göra revolution idag ska man ta över internet först! Det här är bara mat till internet, hänger med?
http://www.youtube.com/watch?v=rMZtk2Xlxc8
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Debutalbumet håller fortfarande, herregud vilka låtar! Börja spela live igen nu...
It Can't Rain All the Time
  • 0
Durdens tråd? Miss him very much.

Ni kan strypa mig långsamt, men den enda låten jag gillar från dem är Give It All.

Same story med Avenged Sevenfold. Sjukt talangfulla snubbar, diggar dock bara Almost Easy.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Vad tycker du om texterna då?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Vad tycker du om texterna då?


Umm, bra antar jag?

Tillagt 2015-04-17 02:59:
Citerar Ageless Force:
Vad tycker du om texterna då?


Umm, bra antar jag?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Låter som du inte har någon vidare koll på bandet alls.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Låter som du inte har någon vidare koll på bandet alls.


Som jag sa, inget band jag följer tyvärr. Grym racingmusik dock.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Sleep Now In The Fire skulle säkert passa fint i valfritt racerspel.
It Can't Rain All the Time
  • 0
http://www.ratm.com/ är uppe igen, under news finns historien om hur Tom försöker laga Tim.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!