Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den stora tråden om bilar!


Lyckades inte hitta någon seriös tråd om bilar så jag tänkte vara lite initiativrik och skapa en sådan.

Här kan man diskutera bilar i alla dess former, bilvård, motorer, tips inför köp etc.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Finns nog ingen pga det är få på GR som verkligen har bensin i blodet eller ens äger bilar, äger man en är de kanske inte ett intresse utöver att det är ett transportmedel, säkert därför ingen tråd som denna har skapats. Men det är ett trevligt initiativ, får se om det finns några som vill diskutera något!

Jag är i alla fall en utav de på GR som har bil, älskar bilar (inte bara ett transportmedel mellan punkt A och och älskar spel, lite som Petter antar jag .

Bara synd att man inte har mer pengar att spendera på bilen. Ser fram emot när utbildningen är klar, funderar på att konvertera kärran till banbil eller något skoj och skaffa något fräsigt som bruksbil! Får se vad som händer
  • 0
Jag är bilintresserad men gillar prestanda, design och funktionalitet före pris, storlek mm.

Jaguar XF och XJ, BMW M6/ M4, Audi S5 och R8, Range Rover, Mercedes SLS/ E63 AMG, Porsche Panamera Turbo, Aston Martin One-77, BMW i8, Ferrari FF mm.

Jag gillar alltid nyare bilar och uppdateras alltmer tekniken går framåt. Visst är en Camaro från -70 charmig men jag gillar nyheter och de ovan är drömbilar.

Men för att vara lite realistisk så är mitt mål att köpa en vit Audi A5/S5 eller en BMW 4-serien.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Jag är bilintresserad men gillar prestanda, design och funktionalitet före pris, storlek mm.

Jaguar XF och XJ, BMW M6/ M4, Audi S5 och R8, Range Rover, Mercedes SLS/ E63 AMG, Porsche Panamera Turbo, Aston Martin One-77, BMW i8, Ferrari FF mm.

Jag gillar alltid nyare bilar och uppdateras alltmer tekniken går framåt. Visst är en Camaro från -70 charmig men jag gillar nyheter och de ovan är drömbilar.

Men för att vara lite realistisk så är mitt mål att köpa en vit Audi A5/S5 eller en BMW 4-serien.


Själv föredrar jag faktiskt gamla bilar. Äger hellre en äldre sportbil än en ny känner jag spontant med anledningen att jag vill kunna meka med den själv bl.a. De har också en helt annan relation till föraren då de inte har anti-sladd system, de har ofta inte någon automatlåda eller ens ABS, i allmänhet inte en massa fancy teknologi i sig helt enkelt. Det handlar om att köra bilen när det gäller gamla bilar, relationen förare-bil. Behövs ingen radio t.ex., du har ju perfekt musik under huven liksom, vad ska man med en massa onödiga entertainment system till då?

Sen kan jag förstås uppskatta en modern bil också, ingen tvekan om det, men föredrar äldre bilar framför nya när jag tänker på många av mina drömbilar. Enkelheten i äldre bilar liksom. Raka motsatsen till dig antar jag

Några av de du listar är inga dåliga bilar och jag hade ju inte sagt nej om jag fått en. Kan kommentera på en utav dem iaf tänkte jag: Panamera är bara något jag tar om det är helt gratis och inget annat finns att välja på när det gäller Prosche då den är för fläskig. Ska vara en 911 GT3, gärna RS varianten om jag får välja! Ingen turbo och manuell låda, rödstrecket ligger vid 9000, är grejer det! . Panamera är mer en familjebil (om än lite extrem kanske) med ett Porsche märke i fronten, enligt mig. . Porsche Cayenne och Panamera är de jag sist av allt vill äga helt enkelt, väljer hellre något annat bilmärke framför dem t.om.

Listar några av mina drömbilar eftersom du gjorde det: Ferrari F40, Alfa Romeo GTV6, Porsche 911 GT3 RS, Porsche 911 RS, Dodge Charger (en äldre ofc), Ford Mustang GT500 (en äldre ofc), Corvette C3 Sting Ray, Corvette C6 Z06.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!