Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Alkohol!


Citerar Penn:
Groggtips för vodka eller ljus rom? Är på jakt efter lite grejer att koka ihop nu till helgen.


Mojito, väldigt god och rolig att göra.
Vik hädan, troll.
  • 0
Fy fan alltså. Hittat min perfekta combo under en fyllekväll. Rödvin och whiskey. Inte en sekund bakfylla och ett jävla flyt under kvällen. Rekomenderas.
Stay out of my shed
  • 0
Ett annat tips är att bara dricka fulvin. Väldigt lätt att dricka för mycket och dagen efter (idag för min del) känns kroppen som om man spenderade hela gårdagen med att skyffla i sig salt.
Vik hädan, troll.
  • 0
Alltså för mig fungerade det faktiskt hur skumt det än låter XD
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Ironfist00:
Efter en gigantisk fylla för tre veckor sedan hatar jag vodka, bara om jag tänker på det mår jag illa,


Haha, know the feeling! Jag kan inte dricka det alls längre.

Castillo de Gredos är nog förövrigt det godaste fulvinet, en ny favorit.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Castillo de Gredos är nog förövrigt det godaste fulvinet, en ny favorit.


Fulvin bryggs hemma och förvaras i 20 liters-dunkar.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Fulvin bryggs hemma och förvaras i 20 liters-dunkar.


Ptja, jämfört med det så är Castillo riktigt fina grejer. Kring femtiolappen litern.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Är det lagligt att importera alkohol när jag fyllt arton men ändå inte får köpa på systemet?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Vet inte.
Google är din vän.

Brännvin är godast.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar bajen13:
Är det lagligt att importera alkohol när jag fyllt arton men ändå inte får köpa på systemet?

Nej du måste vara 20 för att importera alkohol.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Nej du måste vara 20 för att importera alkohol.


God damnit. Btw, går det att få hemleverans från systembolaget?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar bajen13:
Citerar Fauve:

Nej du måste vara 20 för att importera alkohol.


God damnit. Btw, går det att få hemleverans från systembolaget?


Inte för tillfället, men det är en service som de för tillfället överväger.
Sometimes the light's all shinin' on me, Other times I can barely see, Lately it occurres to me, What a long, strange trip it's been - Grateful Dead
  • 0
Citerar bajen13:
Är det lagligt att importera alkohol när jag fyllt arton men ändå inte får köpa på systemet?


Så länge det inte är du som för in alkoholen så är det inte illegalt för dig.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Hm, såg att jag skrivit Xider innan här i tråden, typ första sidan. Haha, usch säger jag bara. Jag dricker ju inte, jag är ju inte arton, men om jag nu skulle druckit, så hade jag på sommaren helst avnjutit en ljus lager. Corona, Budweiser eller dylikt. På vintern, så skulle jag nog tycka att det var godare med en mörk öl. Whiskey och cola är nog något jag skulle gilla året runt dessutom, samma sak med captain morgan och cola. Ser liksom mysigt ut.

"The trouble with referees is that they know the rules, but they do not know the game." Bill Shankly
  • 0
Citerar Octoberfrost:
Budweiser


Är en otroligt blaskig öl.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Citerar Octoberfrost:
Budweiser


Är en otroligt blaskig öl.


Just därför det passar på sommaren
"The trouble with referees is that they know the rules, but they do not know the game." Bill Shankly
  • 0
Citerar Pardon:
Är en otroligt blaskig öl.


Såna kommentarer kommer alltför ofta från lillgamla pojkar som vill verka vuxna genom att bara dricka Guinness och Whiskey. Inget fel med blaskig lager på sommaren, en shysst Sol på en stekig sommardag är ruskigt najs.

Ingen med någorlunda vett i skallen sitter och suger på en ale eller IPA på stranden.
  • 0
Citerar Chrillen:
Såna kommentarer kommer alltför ofta från lillgamla pojkar som vill verka vuxna genom att bara dricka Guinness och Whiskey. Inget fel med blaskig lager på sommaren, en shysst Sol på en stekig sommardag är ruskigt najs.

Ingen med någorlunda vett i skallen sitter och suger på en ale eller IPA på stranden.


Visst funkar blaskig öl en varm sommardag, i alla fall så länge den är någorlunda kall. Föredrar dock alltid god öl framför lättdrucken eller blaskig, oavsett situation.
  • 0
Budweiser är faktiskt inte helt fel på sommaren, men själv föredrar jag en öl som faktiskt smakar... öl. Även på sommaren. En mild men distinkt lager är då godast. Budweiser är i slutändan alltför identitetslös och med endast en väldigt, väldigt liten smak av öl.

Nej. En St. Peter's Cream Stout, Guinness eller varför inte en sotrostad Chimay. Inga av dem passar en varm sommardag, och alla är rysligt smakrika och underbara. Jag dricker gärna en Heineken, men dör inte om jag har en Sol eller Corona framför mig. Även om det är lite i det tråkigaste laget.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Chrillen:
Ingen med någorlunda vett i skallen sitter och suger på en ale eller IPA på stranden.


Nåja, nu kan man ju dock lika gärna dricka en Pripps Blå istället för en Budweiser om man vill ha en ljus lager.

Både billigare och godare.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Chrillen:
Såna kommentarer kommer alltför ofta från lillgamla pojkar som vill verka vuxna genom att bara dricka Guinness och Whiskey. Inget fel med blaskig lager på sommaren, en shysst Sol på en stekig sommardag är ruskigt najs.


Ptja, jag tycker inte ens om mörk öl.

Står fast vid att Budweiser är alltför blaskig och att det finns bättre val.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Är det inte öl från Närke Kulturbryggeri så får det vara!
Gör musik.
  • 0
Citerar Jailbird:
Så länge det inte är du som för in alkoholen så är det inte illegalt för dig.


Så om mina föräldrar skulle importera alkoholen och ge den till mig skulle det inte vara brottsligt för mig men för mina föräldrar?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar bajen13:
Så om mina föräldrar skulle importera alkoholen och ge den till mig skulle det inte vara brottsligt för mig men för mina föräldrar?


Eller om du skulle beställa och hämta ut det på närmaste postkontor så skulle det inte vara brottsligt för dig, nej. Tror dock att siterna har bättre kontroll på ålder nuförtiden.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
så jag får köpa när jag är arton?
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!