Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Cigaretter bör förbjudas


  • Arnc
  • Arnc
Jag är helt för att rökning borde regleras mycket hårdare än vad det i dagsläget görs då det är vetenskapliga bevisat att en passivrökare(framförallt gravida och det ofödda barnet, gamla, barn påverkas hårdast) påverkas i det långa loppet av de ca 3000 olika kemikalier som de andas in jämfört med rökarnas ca 4000 olika kemikalier varav flertalet är cancerframkallande. Jag har absolut inget emot att folk röker men då röken sprids med luften och tar sig in i lägenheter, restauranger, trädgårdar etc borde lagen skärpas till markant så att de som inte vill röka och få i sig dessa hälsovådliga kemikalier slipper det. Framförallt är jag otroligt förbannad över att folk är så enormt egoistiska, hänsynslösa och inte har någon som helst respekt för andra människors hälsa och välbefinnande utan bara tänder på utan att fråga eller tänka sig för om omgivningen kanske har något emot att de utsätter andra för sitt kemikaliestinna beroende. För att inte tala om nedskräpningen som dessa rökare orsakar.
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
Citerar Arnc:
Framförallt är jag otroligt förbannad över att folk är så enormt egoistiska, hänsynslösa och inte har någon som helst respekt för andra människors hälsa och välbefinnande utan bara tänder på utan att fråga eller tänka sig för om omgivningen kanske har något emot att de utsätter andra för sitt kemikaliestinna beroende.


Detta. I New York t.ex. så är det olagligt att röka på uteserveringar. Det hade varit en bra start. Men offentliga platser skulle de definitivt också kunna förbjuda det på om det inte är så redan, och så inför det i Sverige.
Citerar Costae Cavea:
Citerar Arnc:Framförallt är jag otroligt förbannad över att folk är så enormt egoistiska, hänsynslösa och inte har någon som helst respekt för andra människors hälsa och välbefinnande utan bara tänder på utan att fråga eller tänka sig för om omgivningen kanske har något emot att de utsätter andra för sitt kemikaliestinna beroende.

Detta. I New York t.ex. så är det olagligt att röka på uteserveringar. Det hade varit en bra start. Men offentliga platser skulle de definitivt också kunna förbjuda det på om det inte är så redan, och så inför det i Sverige.


Amen. Droppen för mig var igår när jag skulle in på pressbyrån och det står 5-6 pers alldeles utanför ingången och röker ner allt och alla som går in och ut. Tyvärr är det sällan jag stöter på rökare som faktiskt respekterar att det finns människor som inte vill utsättas för skiten.
Niclas Wallin / Gamereactor
Citerar Kufuffin:
Amen. Droppen för mig var igår när jag skulle in på pressbyrån och det står 5-6 pers alldeles utanför ingången och röker ner allt och alla som går in och ut. Tyvärr är det sällan jag stöter på rökare som faktiskt respekterar att det finns människor som inte vill utsättas för skiten.


Håll andan.
Avgångstidelag
varför förbjuda saker som endå bara vuxna får använda. de kan ju välja själva. att de e förbjudet för barn de e helt rätt. samma med o köra bil.
Fast passiv rökning skadar andra mer. höj priset massor på cigg och behåll priset på snus.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Förbjud skiten.
Entering zero gravity
Det borde såklart totalförbjudas, direkt.
Petter Hegevall / Gamereactor
Citerar GhostofCain:
Förbjud skiten.


Citerar Petter:
Det borde såklart totalförbjudas, direkt.


Vad ska jag ha till morgonkaffet då?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Vad ska jag ha till morgonkaffet då?

En skvätt mjölk och ett rostat bröd.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
En skvätt mjölk


Det kan man få cancer av, läste jag.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Det kan man få cancer av, läste jag.

Det är möjligt, men personen bredvid dig kommer inte få cancer av det.
  • 0
Citerar Vamknosen:
Det är möjligt, men personen bredvid dig kommer inte få cancer av det.


Jag dricker mitt morgonkaffe i ensamhet.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Citerar Sideshow95:
Jag dricker mitt morgonkaffe i ensamhet.

Ensamhet ger också cancer.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Plåstra lite Flex Tape på cancern så blir det bra. Flex Tape lagar ALL skada.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Le Grand Blonde:
Sällskap ger också cancer. Och socker. Och rostat bröd. Och mjölk.

LOL! Glöm inte att choklad ska också vara beroendeframkallande och kan ge dig karies och diabetes.
Är inte rökare själv men jag tror nog det går till överdrift om vi skulle förbjuda det. Själv så tycker jag att föräldrar som har barn ska inte förbjuda sina barn att röka utan mera bara visa och berätta hur det kan bli om man röker. Skulle jag få egna barn har jag flera skräckexemplen på hur det kan bli om man röker. På tal om det så borde jag ta kort på min mamma och mormor för just det ändamålet

(Lät den där sista biten lite fel eller är det bara jag?)
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Som om det skulle göra någon skillnad. Knark är olagligt, och vet du vad? Folk knarkar ändå. Och att folk röker vid entréer, röker i bilen och inte rullar ned rutan är ju bara rövhål. Sen tror jag du inte kommer få AIDS pga 1 sekunds inhalering av passiv rökning när du går förbi någon som röker.

Kriminella hade jublat över din idé. Då hade de tjänat grova pengar precis som med droger.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
lång tråd, säker någon som redan skrivit:
tycker vi gör som i Ryssland, de som är 17 år eller yngre, från och med 2018, (född 2001 och yngre) får aldrig någonsin köpa cigaretter, eller alkohol.

Visst det kommer langas utav bara helvete till en början, men tids nog har problemen fasats ur.
Göder ju den svarta marknaden. Som droger också. Seattle tjänar otroligt mycket skattepengar på att cannabis är lagligt. Men i Sverige ska töntar till polisen för någon som slänger en joint som innehåller 0.01 gram cannabis. 3 civilsnutar, blodprov och analys. Väl spenderade skattepengar. Ett tips. Ta fast langarna som säljer heroin vid plattan. Det är ju liksom en smula värre...


Men ja, cigaretter luktar förjävligt, får rökaren att lukta gammal ciggkärring/gubbe och smakar inte jordgubbar att hångla med en. Men förbud? Löjligt. Låt folk kasta bort pengar på cigarretter, låt dem få ett kortare och ohälsosammare liv. Eller ska vi börja förbjuda att tjocka köper onyttig mat? Att diabetiker inte får köpa saker med mycket socker i? TIll slut blir det någon jävla diktatur där du endast får köpa potatis i butikerna.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!