Magiska Idrottsögonblick! 
Antal inlägg: 30![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Peter "Foppa" Forsbergs iskalla dragning i 1994 års OS-final. Samma år tar Sverige sensationellt brons i fotbolls-VM och laget charmar hela fotbollsvärlden. Från den turneringen är väl Ravellis straffräddning det mest klassiska idrottsögonblicket. 1998 vinner Tre Kronor VM-guld med Kent Forsberg som tränare. Johan Tornberg gör det enda målet i dubbelfinalen mot Finland. Även det är ett klassiskt idrottsögonblick. 2004 tar Stefan Holm OS-guld efter att ha vänt på hela höjdhoppsfinalen. När allt står klart tar Holm på sig en guldtröja och springer ett långt ärevarv. Det minnet har etsat sig fast på mångas minne. Det var även 2004 när Zlatan kvitterar mot Italien i Fotbolls-EM. Ett underbart mål. 2006 vinner Tre Kronor för andra gången OS-guld efter att ha besegrat Finland i en nervig match. Jag drömmer fortfarande om skottet Lidström avlossade i början av sista perioden. I den här tråden diskuterar vi de bästa idrottsögonblicken. Stunder då håren reste sig på armarna och i nacken. Stunder då du emellanåt var tvungen att hålla för ögonen. Stunder då du blev så glad att du fullständigt sket i om du välte hela huset. Vilka magiska idrottsögonblick minns du bäst? It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll. | ||
| |||
Freddas![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Hmm... "MOO" because OiNK just doesn't sound at all... | ||
| |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Igår kom ju ett riktigt klassiskt ögonblick. Tänker självklart på Tomas Svenssons räddning och Jonas Källmans mål mot Spanien. Annars är väl Ravellis straffräddning mot Rumänien '94 ett av de största svenska idrottsögonblicken någonsin i min mening. Likadant med Kurre Hamrins mål mot Tyskland '56. Finns fler, kan dock inte räkna upp alla på rak arm. ...and on the sixth day, God created football. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Denari: Igår kom ju ett riktigt klassiskt ögonblick. Ja, det är redan en klassiker! Vilket mål. It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll. | ||
| |||
![]() ![]() | Zlatans mål mot Grekland i Em-premiären 2008! Vackert som tusan! "Gasa tills det rasar" | ||
| |||
Durden![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Rumble in the Jungle, rond åtta, när Muhammad Ali knockar George Foreman inför 70 000 åskådare. Får gåshud varje gång jag ser det. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | När jag sprang 100 meter mot Asafa Powell och vann. Det var stort. Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() | Sveriges vändning mot Finland i VM 2003 är en riktig modern klassiker. Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den. | ||
| |||
Olbeus![]() ![]() ![]() | Måste säga att Foppas finalserie mot malmö 1994 var helt fantastisk. Efterspelet var inte helt fel heller http://www.youtube.com/watch?v=4XAJFN9xAyI&feature=related Politiker är som krokodiler, snabba i käften, men saknar öron. | ||
| |||
Citerar Fiskegrateng: Sveriges vändning mot Finland i VM 2003 är en riktig modern klassiker. Suddens blick efter 6-5 målet är ju oförglömlig | |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Minns när bakgrundmusiken slutade spela i en gruppspelsmatch under EM 2000 och publiken tog i ännu mer och sjöng klart hela låten, då var det mäktigt att vara svensk. Att mästerskapet sedan gick mindre bra kan vi strunta i Annars tycker jag även att Hollands inledande spel mot Tyskland i VM-finalen 1978 var jävligt mäktigt. Rullade fullständigt ut dem och hann fixa en straff före Tyskarna ens rört bollen. Totalfotboll ftw. So the floodgates open but nothing comes out. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() | Citerar Ryoden: Suddens blick efter 6-5 målet är ju oförglömlig Haha jo, snacka om dödsblick. Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | I stort sätt varenda match som Turkiet vann i EM. Tillagt 2008-06-26 14:33: När Salo tappade in pucken mot Ryssland (?) är ju också något man inte glömmer. S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber) | ||
| |||
Saint Anne![]() ![]() | Ravellis straffräddningar. Long range death | ||
| |||
![]() ![]() ![]() | Citerar The Frostexx: Ryssland (?) + Vit Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Fiskegrateng: + Vit Ännu värre då. S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber) | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() | När Sverige tog OS guld 2006 i ishockey. Livsnjutare! | ||
| |||
Moderator | Partille Cup, 2006. Final: Göksten F90 Vs. Motala HK F90(?) Det är sudden death, och Motala har straffar. "Jossan" säger iskallt, "Jag tar den". Hon går fram till målet, ställer sig, och motala skjuter. Jossan tar bollen, men den studsar ut igen, och motala går på retur. Jossan räddar igen, men ännu en gång studsar den ut. Motala får bollen och gör en japan, en Jossan förutspår det, och räddar även det. Helt. Jäkla. Underbar. Handboll. flying monkeys stole my signature. damn them. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Holland - Portugal (VM06) - Slaget om Nürnberg Det måste vara den mest brutala fotbollsmatch jag någonsin sett, matchen var även helt underbar att se på! Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Dr Muu: Helt. Jäkla. Underbar. Handboll. Apropå bra handboll. Mitt lag spelade semifinal i en cup. Det står lika med två minuter kvar och vi får en straff och min kompis ska ta den. Jag sa till han " lägg en säker straff nu för fan", min kompis svarade " Elias, det gör jag alltid" och så går han fram och skruvar bollen mellan benen på målvakten och bollen tar i ribban och studsar in i mål. Trots att jag blev arg på han var det svårt att visa Ninjor klär bäst i svart. | ||
| |||
Moderator | Citerar Chaplin: Apropå bra handboll. Höhöh xD Ett annat magiskt ögonblick var JSM-finalen i Eskilstuna, aka "Eskilstuna-derbyt", mellan GUIF och HK Eskil. Jag, som uppfostrad, fanatisk Eskilit, var där. Eskil är en ganska liten förening jämfört med GUIF. De hade fått in ca 2200 Fans, medan Eskil bara fick plats med 250 Fans, inne i ett litet hörn. Vi var få, vi hade det sämsta laget på 5 år med skadade spelare, spelare utan motivation, trötta spelare och gråtande spelare. Våra 250 Fans + Spelarbänk lät mer än GUIF's 2200 fans + spelarbänk, mest pga att vi har en hel del musiker(bla två proffisionella trummisar) i våran klack! Även om Eskil torskade med 2 bollar så var det en helt underbar match! flying monkeys stole my signature. damn them. | ||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Dr Muu: Även om Eskil torskade med 2 bollar så var det en helt underbar match! Handboll kan vara magiskt, jag saknar tiden då jag spelade Ninjor klär bäst i svart. | ||
| |||
Moderator | Citerar Chaplin: Handboll kan vara magiskt Fyfan ja! GUIF Vs. Hammarby hade ett par riktigt bra matcher senaste elitserien! flying monkeys stole my signature. damn them. | ||
| |||
Solid Serpent![]() ![]() | Hockey Finland - Sverige 2003 5 - 6 Att sitta där med alla barndomsvännerna och bevittna vändningen var nog det mest påtagliga, magiska ögonblicket inom idrotten för mig. Även om Carolina Klüfts rekordserie på över 7000p i sjukamp samma år nådde nästan upp till denna nivå, helt jävla underbart. Annars så är jag ingen större sportfåne, tyvärr, men dessa händelser är i mina ögon oöverträffade. Citerar Durden: Rumble in the Jungle, rond åtta, när Muhammad Ali knockar George Foreman inför 70 000 åskådare. Får gåshud varje gång jag ser det. Hela Rumble in the Jungle är fantastiskt intressant och underhållande att se på. Knockouten lämnar mig alltid mållös. I am loyal to the mission. | ||
| |||
Olbeus![]() ![]() ![]() | Citerar Fiskegrateng: Sveriges vändning mot Finland i VM 2003 är en riktig modern klassiker. Jag ler varenda gång jag ser det Foppas 5-5 mål var...magiskt. Så mycket vilja, så skickligt. Var bara tvungen att leta upp highlightsen för att kolla igen, här är dom: http://www.youtube.com/watch?v=_ckaCuFfBzA Citerar Ryoden: Suddens blick efter 6-5 målet är ju oförglömlig Ja den är inte dålig Kommentatorn efter matchen: http://www.youtube.com/watch?v=aRoXrd8UARk&NR=1 En klassiker Politiker är som krokodiler, snabba i käften, men saknar öron. | ||
| |||

Gamereactor since 1998 - Published by Gamez Publishing A/S Strandvejen 72 st. mf, 2900 Hellerup, Denmark