Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Det här är tråden om böcker


Skriv här allt du vill om böcker. Toppar, floppar, favoriter
m.m.

En bra bok för oss spelgalna är Otherland av Tad Williams. Läs den, ni kommer att bli fängslade.
I said look the plumber´s back!
  • 0
Min favorit är den nya boken Harry Potter och Fenixorden!
[ONLINE]
  • 0
Yxan,Skriet från vildmarken och Skattkammarön är helt superba böcker
"Forum blir roligare"
  • 0
Bellman är ju bra!
[ONLINE]
  • 0
Bränn böckerna!

Dessa kapitlismens tjänare är bara för snobbigt,"bildat"folk och översittare!!
Vad får vi? Vi arbetare, som sliter från åtta till sex varje dag? Vi som är för dumma för att läsa!! Bränn böckerna!!!
  • 0
världens bästa författare (enligt mig), Stephen King...fan vad jag älskar honom!
w00t
  • 0
Tom Clancy är ju också bra!
[ONLINE]
  • 0
Haha dagens kommentar...
  • 0
Kcin2 - Ehum?

Läser just nu Jan Stenmarks fantastiska "Känslan man har", som är någon slags blandning mellan collage, serier och kortkorta halvdikter. Finfint är det iallafall. Min signatur är ett citat ur boken.
We Are 0.00
  • 0
Sagan om Ringen-böckerna är helt underbara.
  • 0
Men de är helt olika än filmerna!
[ONLINE]
  • 0
Min favoritbok heter "Naiv Super" och är skriven av den genomroliga norsken Erlend Loe. Sen är svenska Augustprisvinnaren "Underdog" enligt mig en underbar bok.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Stephen King har skrivit bra böcker t.ex dröm fångare sen är novell samlingarna bra. Sen är även tom clancy bra framförallt red rabbit.
Back to Precinct 13 [veteran]
  • 0
Pröva och läs Wheel Of Time serien. Hålelr på med första boken. Den är den mest härliga fantasy berättelse jag någonsin läst
Quarantine humanity.Its contagious.A cancer breeding,A cancer feeding.PARASITES!
  • 0
Jag tyckte också att WoT var bra tills jag kom till bok 9 (enl svensk utgåva). Där började de stanna av och bli jobbiga utan att det hände något som förde berättelsen framåt och bara fokuserar på långa beskrivningar av oväsentligheter. Har läst 12 delar hittills (eller 6 böcker enl amerikanska mått). Fast de är ju lättlästa iaf.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Petter - Den är ju finfin! Har du läst Blåst (av samme författare)?

Min favoritbok för tillfället är nog 2001 - En Rymdodyssé, av Arthur.C.Clarke. Älskar den.
We Are 0.00
  • 0
  • Lunk
  • Lunk
Thom-
Boken du läser verkar väldigt bra.. var har du köppt den? jag menar bara din signarur är mäserlig.. jag snodde den förövrig.. så om du ser någon på msn med det namnet.. tja, då är det jag.
Rainbows wept color all over the streets
  • 0
Min favortibok är Liftarens Guid till Galaxen. (alla 5 böckerna)

Precis min humor
WAAAGH!!!
  • 0
Sökaren av Terry godking är hur bra som helst. Första boken heter sanningens svärd. Läs den om ni gillar fantasy
Rend me i roven!
  • 0
Thom - Du har inte lust att beskriva "2001 - En Rymdodyssé" lite kortfattat?
No fate! Only the power of will.
  • 0
Edind - Det har jag verkligen. Den handlar först om ett gäng förhistoriska apor som upptäcker en svart monolit uppe i bergen och får en massa impulser, och sen handlar den om ett gäng rymdforskare år 2001 som upptäcker en svart monolit och börjar utforska dess mysterier. Efter detta åker fyra astronauter ut i universum för undersöka saken närmare, men då får farkostdatorn damp och börjar göra lite hur den vill.

Extremt dålig beskrivning, jag vet, men den är iallafall en an världens bästa böcker. KÖP!

Eller låna.
We Are 0.00
  • 0
Jaha. Det är ju som filmen. Jag viste inte att den var baserad på en bok.
No fate! Only the power of will.
  • 0
"Petter - Den är ju finfin! Har du läst Blåst"

Japp, inte alls lika bra tycker jag. Seg och med ett ointressant språk.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
De enda böcker som jag kommer att läsa den närmaste tiden är nog de som hör till Medieproduktion och Journalistik programmet i Kalmar. Ska börja läsa där på måndag.
No fate! Only the power of will.
  • 0
Petter - Jaså du. Kommer själv inte ihåg den, men tror inte att den höll samma höga klass som Naiv.Super.
We Are 0.00
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!