Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Det var bättre förr...


Jag tycker digerdöden var najs.

Hur långt tillbaka snackar vi? Här är några saker jag tycker var bättre förr - inte för att jag var med om allihopa, mer för att det låter mysigt.

- Att klä upp sig för att typ gå ut och handla mjölk.
- Röka på krogen
- Att använda hatt till vardags, och inte på något misslyckat Fedora Guy-sätt, utan helt seriöst.
- Att dricka lite mer till slentrianmässigt
- Att betala kontant på bussen
Att vara omedveten om sitt hyckleri när man moraliserade över kvinnor med lösa sexuella förbindelser.
  • 0
när man ser bilder från typ 19-1950 tycker jag att alla ser så häftiga ut jämfört me nu. dom ser typ mer seriösa o nobla ut medans nu e folk lite mer flamsiga och tar inte livet på lika stort allvar. förr i tiden verkar det som politikerna va bättre iaf om man lyssnar på de äldre. typ min farfar och farmor gillar inte typ trump, batra och löfven för de e så osmarta och inte svarar på frågor o sånt. medans de säger att politikerna va bättre förr somTage Erlander och Olof Palme som va mkt mer smarta och seriösa. det känns som mäniskor hade en bättre koppling till samhället och familjen förr i tiden nu känns många ensama.

de verkar som de finns några saker som va bättre förr i tiden men hade nog hellre levat idag än förr. typ datorer fanns inte förr. eller alla dokumentärer o mer vetenskap om rymden o djur o allting. värden går åt de bättre hållet på jord klotet också. tänk om man valde att leva förr och så hamnade man i typ Sierra Leone‎ eller Nigeria det hade inte varit alls bra då hade man hellre levt där nu.
  • 0
När klubbar spelade aggressiv och mer råare musik fyllda med överdrivet mycket untz-untz då trance och gabber var kungar.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Att man trodde att man var sinnessjukt grym på vissa spel, spel kom onlineläget och krossade alla ens drömmar
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Att man trodde att man var sinnessjukt grym på vissa spel, spel kom onlineläget och krossade alla ens drömmar

Eller hur

Allt jag kan komma på (just nu) om bättre förr är musiken. Jag är född 1992 men jag säger då att rock musik var så mycket bättre förr. Visst, en del nya kan vara bra men majoriteten är det icke tyvärr.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Bra saker förr:
• När man var liten och slapp ansvar
• Innan miljöförstöring fanns
• Att det fanns dinosaurier
• 80-tals-synthar
• Analoga specialeffekter till film
• Svartvit tecknad film, typ Musse Pigg
• Man tog bättre vara på sina ägodelar, mindre slit-och-släng
• För länge sedan innan man visste allt, så folk trodde det fanns drakar och gudar och troll
• När det var mer liv på Gamereactor, specifikt nätterna i MNC
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Att det fanns dinosaurier


Mm. Och innan nåt jäkla fån till forskare fick för sig att de hade fjädrar och förstörde hela grejen.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!