Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

TEKKEN 6: Bloodline Rebellion


sen så tycker många fortfarande rage systemet är lite dåligt.
få se om dom har nerfat det lite i T6BR. det är iaf kvar.

Just ny tycks det vara många spekulerar kring om dom sänkt skadan man får i juggles så man kanske slipper domdär lätta 80%liv tagande kombosarna.

Lär säkert få veta om det stämmer snart.
Let's Make it Happen
  • 0
Ja alltså jugglesystemet har ju iaf sedan Tekken 5 varit så pass stort att man efter lite träning lätt kunde ta 40-50% av motståndarens HP efter en launcher. Vilket medför lite halvtråkiga spelsessioner där båda bara avvaktar och försöker hitta en lucka för att få upp motståndaren i luften. Och lägger man sedan på Rage på det så.... Kolla bara på det sista klippet du länkar till me Bob och Hwoarang (Bob och Bob? ^^) Hwoarang blev ju uppäten när Bob fick sin rage.

Nu ska jag inte vara allt för negativ. Tekken är min absoluta favoritserie när det gäller fightingspel och kommer förmodligen att vara det även efter Tekken 6 har släppts. Det känns bara lite oroväckande när man kollar på spelens trender när det gäller utvecklandet.
shador | extra dry.
  • 0
att namco slängt in bound och rage i T6 va nog en nödvändighet ur en utvecklares syn på serien. även att det oftast alltid funkar att fortsätta spela under samma system år efter år för hardcorecommunityn så har det en tendens att få nya spelare att snegla på det och kolla efter andra alternativ.
Men som det är nu i T6BR tycks namco lyckats redigt bra med spelet då det nu är bekräftat. alla skada i juggles är nerfade. dvs vi kommer inte se dom där monsterkombosarna längre. även wallsplatkombosarna tycks har blivit kraftigt nerfade.
Let's Make it Happen
  • 0
nja. finns väll andra karaktärer han är mer lik enligt mig.
men vore kul om man kunde göra han lite rödare i custumizemode och sedan sätta på han en en liknande mössa/hatt som Bison.
Let's Make it Happen
  • 0
Tror ni T6BR kommer ha en character creation liknande den som finns i SC:IV?
  • 0
nej.

Men den kommer tillåta mycket mer än vad den gjorde i T5DR.

Bla så visade dom ju nu i trailern att du kan välja alla karaktärers hårfrisyr och sätta på vilken karaktär du vill, samt ändra just bara hårfärgen i massa färger.

Så detta blir nog första tekken där man verkligen kan ha en redigt unik customize till sin karaktär.
Let's Make it Happen
  • 0
Feng regerar
  • 0
Vet ni när det släpps till PS3? Har de ens sagt att det ska till PS3?
  • 0
som det är nu vet vi bara att något tekken 6 ska komma till PS3 någon gång
Sen är allt annat vad folk säger spekulationer/gissningar.

Den ända gång vi kan vara säkra på ett datum är när namco japan själva satt ett.

förhoppningsvis får vi höra något om det på TGS (Tokyo Game Show) som hålls i Japan den 9-12e oktober.
Let's Make it Happen
  • 0
Att karaktärerna nu har sina egna speciala vapen låter nästan lite för mycket.
  • 0
Citerar oldsnake91:
Att karaktärerna nu har sina egna speciala vapen låter nästan lite för mycket.


Helt rätt. Tekken är inte lika stilrent som det var förr.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Crimson verkar inte ha länkat till den nya trailern. Jag kan göra det då.

Här är den första officiella Tekken 6: Bloodline Rebellion trailern: http://www.gametrailers.com/player/40238.html

Ser riktigt bra ut men som oldsnake redan skrivit så tycker jag att det känns för mycket. I grund och botten så vill jag bara slåss, inte hålla på med en massa "monster" och vapen.
The fuzz is here!
  • 0
nu får ni skärpa er lite. Sluta kommentera utan att läsa vad folk skrivit innan er.

Citerar Crimson4649:
mer nytt:

http://www.tekken-official.jp/tk6br/page02.html



---------------------------------EDIT 3---------------------------------------

Snälle farbror yiggs på TZ forumet har nu även slängt upp trailern på google video så ni snabbt kan kolla på den utan att behöva buffra i 200år.
http://video.google.com/videoplay?docid=1119489688925043378&
amp;

hl=en


---------------------------------EDIT 4---------------------------------------
Snälle farbror yiggs på TZ forumet har nu även slängt upp trailern på rapidshare efter jag bett han. så nu kan alla sitta och superanalysera sönder videon lungt och tyst på sin egna dator
http://rapidshare.com/files/146235377/TK6BR_480x272_500k.wmv
.html


Citerar ZimpanX:
Om någon har problem med trailern på Tekken-Official som jag så kolla på den här istället

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/267169.html


Citerar Crimson4649:
http://fr.youtube.com/watch?v=_5BaZfnXXOM
Let's Make it Happen
  • 0
Hahah det var ett par. My bad.
The fuzz is here!
  • 0
vet inte vad ni menar med att Tekken var mer "stilrent" förr när ni pratar om "monster" osv.

Det måste varit Tekken 1 iså fall. för ända sedan tvåan så har Tekken haft en "övernaturlig" sista boss.
Tekken 2: Devil
Tekken 3: Oger/True Oger
Tekken Tag: Unknown
Tekken 4: Heihatchi (i string. blir inte mycket skummare än så )
Tekken 5/DR: Jinpatchi.


sen dethär med item moves har vi tagit upp innan:
Citerar Crimson4649:
itemmoves är det minsta folk behöver tänka på.
såvidare man inte är en såndär som alltid springer in i devil jins laser.
för lika värdelösa kommer alla item moves vara
överdrivet synlig lång animations som tydligt indikerar på vad som kommer komma.
Let's Make it Happen
  • 0
Svensken ser inte så mycket svensk ut, men annars är han väl grym
  • 0
Citerar ConnyLundgren:
Svensken ser inte så mycket svensk ut, men annars är han väl grym


vilken svensk?
Let's Make it Happen
  • 0
Lars Alexanderson, en av de nya karaktärerna
  • 0
vad står det att han är svensk?
Let's Make it Happen
  • 0
I en blogg som Petter skrivit, alltså våran chefredaktör.

Sen hör man ju det på namnet
  • 0
ok. och vart ifrån har "Petter" fått den informationen?

Sen vet jag inte om jag tycker det är så givet att det är ett Svenskt namn.

kan komma ifrån Norge, Danmark, Grönland och Island.

Men visa mig vart Namco skrivit att Lars kommer ifrån Sverige så tror jag dig ;)
Let's Make it Happen
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!