Välj forum
Sök forum
Tråd:

FIFA 09 - Officiell tråd

Antal inlägg: 859
Teddan
Varje år släpper som bekant EA en ny, uppdaterad version av sinna sportspel. Spelen skiftar ofta i kvalite. Väldigt bra ett år, mindre bra nästa. De tre senaste FIFA-spelen har dock hållit en bra kvalite, speciellt det senaste som var riktigt bra. Även det officiella EM-spelet, Euro 2008, var bra, så hypen inför FIFA 09 är enorm, i alla fall för mig som älskar FIFA-serien och har gjort det sedan barnsben.

I den här tråden kan man diskutera allt om FIFA 09. Nu innan spelet har släppts kan man änvända tråden för att diskutera eventuella förbättringar. Efter att spelet har släppts kan man såklart även använda tråden för att diskutera allt som har med FIFA 09 att göra.

Tråden är nämligen tänkt att fungera som en plattform för FIFA 09 efter release. Här ska man kunna komma in och be om en onlinematch. Kanske hittar du en motståndare här. Självklart kan man även be om tips, visa sparade bilder med mera.

Det kan tyckas att det är aningen tidigt att starta en tråd om FIFA 09 redan nu, men faktum är att spelet släpps om cirka 3-4 månader.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n' roll.
Sennah
Jag hoppas på ''be a pro'' läget som finns i EM-spelet kommer att vara med, när man tar sin spelare till landslaget, men med klubblag. Sen ser jag inte speciellt mycket att förbättra, förutom målvakt som var totaltkass 08.
"Innern går ohyggligt fort... och han faller!!! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare." - Bo Hansson under final på 400 m häck, EM 1982.
Detta är en annons:
Powergrace
Jag tycker att det borde ta tillbaka något av de gammla frisprakssystemen där man t.ex. kunde ställa in skruv, hur hårt man skulle skjuta och så vidare.

Gillar verkligen inte det i 08! Kan inte göra mål ju
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
Sennah
Citerar Powergrace:
Jag tycker att det borde ta tillbaka något av de gammla frisprakssystemen där man t.ex. kunde ställa in skruv, hur hårt man skulle skjuta och så vidare.

Nae det är svårt. Men dom gammla spelen har varit så otroligt lätt att göra frisparks mål, så jag tycker att dom behåller det systemet.
"Innern går ohyggligt fort... och han faller!!! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare." - Bo Hansson under final på 400 m häck, EM 1982.
Teddan
Citerar Powergrace:

Jag kan faktiskt hålla med där. Visst var det, precis som Sennah säger, väldigt lätt att göra mål på frisparkarna i tidigare spel. Men jag är inte förtjust i frisparkssystemet i FIFA 08. Svårt och oprecist tycker jag.
metroid_prime
Frisspark systemet i 07 tycker jag är riktigt bra. Det är inte för svårt men ändå kan man göra mål.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down:D
Putteman
Nej, frisparkssystemet i nuvarande Fifa är bra, det ska vara svårt att göra mål på frispark. Det är det i verkligheten med, och även om man lär sig hur man gör med det här systemet så är det svårt att göra mål
http://arneankann.blogspot.com/
Sennah
Hur skulle man kunna göra för att det ska bli perfekt? Göra ett sikte känns för enkelt, kanske att man måste skruva över/jämte muren i så fall.
atw0r
Frisparksystemet i 08 var bra det enda jag vill se är att man ska kunna träna på det i något slags träningsläge och då ska man kunna ställa upp en mur för att skjuta på ett tomt mål lär man sig iprincip ingenting av
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
Sennah
Någon som har hittat bilder/trailers?
Jockebus
good stuff
world would be better with peace
metroid_prime
Jag kan fan inte sätta mål på frispark i 08. Och har just börjat spela 08 så kommer nog inte köpa detta.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down:D
poppe95
känner en som har alla dom nya fifa spelen och pes.
PS3 är framtiden, 360 och wii är fast i nuet
Sennah
Citerar poppe95:
känner en som har alla dom nya fifa spelen och pes.

Uhm, coolt.
Teddan
Citerar Sennah:

Nej, antar att det kommer nu under sommaren.
Sennah
Citerar Teddan:
Citerar Sennah:Någon som har hittat bilder/trailers?
Nej, antar att det kommer nu under sommaren.

Spännande, väntar...
Kamphan
Citerar Sennah:

Jag har faktiskt gjort det, det är en engelsk speltidning som har släppt ut lite bilder, gå in på Youtbue och sök på FIFA 09 så ska det komma fram rätt trevliga bilder på spelare som Rooney, Ronldinho, Benzema och Ribery.
"Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic
TheWii
Det är bekräftat att FIFA 09 kommer kopiera PES 08s kontrollschema för Wii och det betyder Epic Win.
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sjogren
fifa 09 låter spännande efter vad ea har sagt
Philip_93

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Håller verkligen med! Sen tycker jag också att om man blir fälld i ett bra skottläge ska det ändå vara en lika bra chans som man hade i själva spelmomentet. Så det ska ( med lite kunskap om frisparkssystemet osv. ) vara ganska så lätt att göra mål på frispark från ett hyfsat avstånd. En annan sak som kunde bli ännu saftigare är fler ligor.
"Gasa tills det rasar"
buzzbest
Citerar sjogren:
fifa 09 låter spännande efter vad ea har sagt

vad har dom sakt
Kvarniz
Citerar buzzbest:
Citerar sjogren:fifa 09 låter spännande efter vad ea har sagt
vad har dom sakt

Härlig stavning där.

Tror fifa09 bli nåt, bara dem inte sabbar som vanligt .
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
Teddan
Citerar Kamphan:
Jag har faktiskt gjort det, det är en engelsk speltidning som har släppt ut lite bilder, gå in på Youtbue och sök på FIFA 09 så ska det komma fram rätt trevliga bilder på spelare som Rooney, Ronldinho, Benzema och Ribery.

Ja, jag såg de klippen nu på Youtube, och det ser faktiskt rätt läckert ut!
Sennah
Jag såg bilderna nu precis, dom ser mycket fina ut, men nu vill jag ha en trailer.
Teddan
De nya bilderna ser riktigt bra ut! Syftar givetvis på Xbox 360-versionen, men även den till Playstation 2 var riktigt snygg, speciellt med tanke på att det trots allt handlar om en konsol från förra generationen!

Wii-versionen verkar inte vara mycket att hänga i granen. Gillar inte att EA satsar på ett sådant arkadbetonat läge. Jag tror att Wii klarar av vad PS2 gör, så varför inte satsa på ett likadant spel fast med nya spännande kontrollalternativ?

Nåja, jag ska satsa på att köpa FIFA 09 till Xbox 360. Nu har jag inte en Wii, men hade jag haft en så hade jag inte köpt FIFA till den heller. Det allt för arkadbetonade spelet tilltalar inte mig.
Skriv ett inlägg

För att diskutera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- <b>Fet text</b> <i>Kursiv text</i> <u>Understruken text</u>

Omröstning Läser du ett spels instruktionsbok innan du börjar spela?
  • 15% Ja, nästan alltid
  • 62% Nej, nästan aldrig
  • 24% Ibland
Resultat
Store locator
oskwish: Kolla in IQ's debutvideo http://www.youtube.com/user/TheClanIQ Följ
2010-07-30 09:24
-Ogge-: Utan att ens tänka på det så väljer man lätt svart färg.Följ
2010-07-30 06:56
Zime: VIT!Följ
2010-07-30 06:17
ExagoN95: Vit eller svart Iphone 4?Följ
2010-07-30 02:02
skogis_psp: Efter att ha lyssnat genom Rush's 2112 ökade suget inför GH:Warriors of Rock avsevärt.Följ
2010-07-29 23:39
trancedream: Skulle någon med en LG pk950n kunna uttala sig om den? Funderar starkt på att köpa men vill ha någons omdömme :)Följ
2010-07-29 23:03
Glass Simon: Analoga Stereoider.Följ
2010-07-29 22:52
maakasu: Förtillfället rankad 685 i TD på Transformers WFC :) Följ
2010-07-29 22:49
Gamesrule: Jag blir galen!Följ
2010-07-29 22:46
Sonicman: Var med några polare till bio idag och såg på inception, Riktigt grym film. Ska blogga om min biosommar vid slutet av sommarlovet. :DFölj
2010-07-29 22:28
Cadaverique: Vill köpa en kontroll med bra d-pad till 360... Vill någon sälja en?Följ
2010-07-29 22:27
Cadaverique: Vill köpa en kontroll med bra d-pad till 360... Vill någon hjälpa mig att Följ
2010-07-29 22:26
Chuckyflash: Alltså, de skickar inte allt samtidigt?Följ
2010-07-29 21:44
Chuckyflash: Okej, nu har jag beställt Batman: AA samt bokat Mafia 2 och Assassins Creed: Brotherhood från WH. Jag får AA så snart som möjligt va?Följ
2010-07-29 21:43
M_Balzary: Sun Kil Moon - Heron blue Följ
2010-07-29 21:00
Linus Ohlsson-99: Har sådan otrolig längtan efter iPhoneFölj
2010-07-29 20:37
Aztec: Och där blev Order status "Skickad". Det är bra :3Följ
2010-07-29 20:25
Mc Gregor: Nu skall jag pröva en sådan där grytaFölj
2010-07-29 19:52
BoNne123: Ofta AvP är så dyrt begangnat. Man får det ju nytt för 398.Följ
2010-07-29 19:39
ingenmansland: Alien vs predator inhandlat. 349kr begagnat på GAME. Hoppas den e bra. :)Följ
2010-07-29 19:33
LoaMcLoa: Kapbloggen får vänta :O Har så mycket spel som måste... spelasFölj
2010-07-29 19:28
Valerin: Det är inte lätt att åka inlines i regn.Följ
2010-07-29 19:17
Gijimu: Just nu så håller mina föräldrar på att måla om i mitt rum! :D Följ
2010-07-29 19:03
Manga Freak: Dricker Pepsi Twist, sjukt god :DFölj
2010-07-29 18:57
Aztec: TB: Svarade i ditt krypin.Följ
2010-07-29 18:26
Nyheter | Förhandstittar | Recensioner | Artiklar | Hårdvara | Tema | Dvd | Blu-ray | Tidningen | Prenumerera | Ladda hem PDF | Hitta butik | Forum | Bloggar | Brev | Medlemsrecensioner | Tävlingar | Bli medlem | Grupper | Grupper | Kontakt | Annonsera | Redaktionen | Cookies | Copyright |
Gamereactor Gamereactor since 1998 - Published by Gamez Publishing A/S Strandvejen 72 st. mf, 2900 Hellerup, Denmark