Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd


Citerar Aaandy:
Någon mer än jag som stormtrivs med nya expansionen?


Jajamensan! Det är en riktigt bra expansion!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Servrarna är rena rama skämtet, dock.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Väldigt skoj expansion. Diggar både crusadern och nya akten
  • 0
Någon som vill hjälpa mig lvla min Crusader?

Lvl 50 atm.
Evil Is Back
  • 0
Bonus exp denna helg
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Bonus exp denna helg


Vart står det, och när börjar det exakt?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Vart står det, och när börjar det exakt?


Det har redan börjat, 50% extra!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar felixen:Vart står det, och när börjar det exakt?

Det har redan börjat, 50% extra!


Guld!
i'll Be Back
  • 0
Gillar verkligen nya expansionen, vill gärna levla upp en Crusader men har svårt att slita mig från min Wiz.
  • 0
Citerar Wrench:
Gillar verkligen nya expansionen, vill gärna levla upp en Crusader men har svårt att slita mig från min Wiz.


Levlade upp en Crusdaer till 70 och levlar nu min Wiz till 70 har du någe tips om vilka skills som är sköna och skadar mycket.
i'll Be Back
  • 0
Citerar Wrench:
Gillar verkligen nya expansionen, vill gärna levla upp en Crusader men har svårt att slita mig från min Wiz.


Hade sådana problem i Act V med min WD så jag gjorde en Crusader och dinga 70 med den först. Nu har jag min barb, DH och WD i 70... tänkt köra upp min wiz till det nu i helgen också. Monk får vänta, gillar inte alls den classen..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar felixen:
Citerar Wrench:Gillar verkligen nya expansionen, vill gärna levla upp en Crusader men har svårt att slita mig från min Wiz.

Levlade upp en Crusdaer till 70 och levlar nu min Wiz till 70 har du någe tips om vilka skills som är sköna och skadar mycket.


Frozen Orb, Arcane Torrent och Disintegrate är väl de vanligaste, men man kan nästan bygga kring vilken spell som helst med rätt items.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar felixen:Citerar Wrench:Gillar verkligen nya expansionen, vill gärna levla upp en Crusader men har svårt att slita mig från min Wiz.

Levlade upp en Crusdaer till 70 och levlar nu min Wiz till 70 har du någe tips om vilka skills som är sköna och skadar mycket.

Frozen Orb, Arcane Torrent och Disintegrate är väl de vanligaste, men man kan nästan bygga kring vilken spell som helst med rätt items.


Tackar, jo frozen orb är galet bra.
i'll Be Back
  • 0
Själv kör jag med denna spec atm: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UdNOSj!YZVT!ZYaZZa

Gick förvisso från 1.9mil till 1.5mil sheet dps, men har ca +70% lightning damage så saker smälter rätt så snabbt, men min spec är inte vidare bra mot single targets som t.ex rift-bossar.
  • 0
Har haft Barb som main innan expansionen, men efter att ha fått en bra crossbow so bestämde jag mig för att köra lite mer med min DH. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oba-2373/hero/4276064 Den har blivit helt okej, även fast det fortfarande finns rum för uppgraderingar... älskar verkligen den där amuleten, arcane sentry är numera bara bra
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Har haft Barb som main innan expansionen, men efter att ha fått en bra crossbow so bestämde jag mig för att köra lite mer med min DH. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oba-2373/hero/4276064 Den har blivit helt okej, även fast det fortfarande finns rum för uppgraderingar... älskar verkligen den där amuleten, arcane sentry är numera bara bra


Hehe, ser att du också har en gul ring du ej blir av med, har samma problem med min DH. Får legendariska ringar titt som tätt som jag kan använda...men byter då ut min legendariska ring mot den...känns B. Men de rollar inte bra helt enkelt.

Har sjukt skoj med min DH nu alltså, riktigt skoj setup jag fått till efter att ha kollat runt lite på nätet.

Cluster arrow-->Loaded for bear (kört med den sedan jag fick den i vanilla spelet, BOOM)
Rain of Vengeance-->Stampede (som den ovan, bra skada samt inbyggd CC)
Entangling Shot-->runan som ger mer hatred/skott
Companion-->Varg
Vault-->Tumble

Passives är Steady shot, Archery, Cull the Weak samt....glömt nu men den som ger hatred o dis när jag tar en orb, samt ger ökad maxnivå av hatred.

Alla attacker gör fire dmg och har sammanlagt nu +54% fire dmg på min gear. runt 400% crit dmg och 40% crit. Vill ha upp dem båda ofc men det går segt nu xD. Sen de sakerna som ger ökad fire dmg är per automatik extremt svåra att byta ut då spelet inte räknar in att jag faktiskt får rakt av den % fire dmg saken gear i ökad skada. Vill ha reaper's wraps men materialet var buggat förut och mina bracers ger 20% fire dmg, kan ju ta ett tag att få en så fin roll med ett par reaper's wraps...men det börjar bli dags att skaffa dem för ökad dmg output faktiskt!
  • 0
Drog upp en barb från 1 till 70 i HC.

>mfw I'll never go back to softcore again.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Zem1an:
Alla attacker gör fire dmg och har sammanlagt nu +54% fire dmg på min gear. runt 400% crit dmg och 40% crit. Vill ha upp dem båda ofc men det går segt nu xD. Sen de sakerna som ger ökad fire dmg är per automatik extremt svåra att byta ut då spelet inte räknar in att jag faktiskt får rakt av den % fire dmg saken gear i ökad skada. Vill ha reaper's wraps men materialet var buggat förut och mina bracers ger 20% fire dmg, kan ju ta ett tag att få en så fin roll med ett par reaper's wraps...men det börjar bli dags att skaffa dem för ökad dmg output faktiskt!


Mitt nästa mål är nog också att försöka få tag på lite fire dmg %, det är dock oerhört svårt att få bra rolls med det också.. Reapers Wing är som sagt bra (då man även får 25% hatred av health globes), så jag ska försöka få tag på en ny med bättre rolls.

Använder du 2st 1-hand crossbows eller kör du med quiver?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Använder du 2st 1-hand crossbows eller kör du med quiver?


Jag kör två 1h crossbows, så jag får en extra gem för 130% mer crit dmg
  • 0
Någon som är bra på Wizard här som kanske kan hälpa mig?

Går så segt att få nytt gear på min DH nu att jag tänkte att jag fixar i ordning min Wizard lite så jag har alternativ när jag vill spela.

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bPcNSj!YeZT!ZcYYZa

Det är vad jag kommit fram till och kör på nu, har fått tag på lite saker så har 37% extra fire dmg tror jag det är. Vill gärna spela som fire för animationerna är coolast där tycker jag spontant. Sånt är oviktigt för vissa men viktigt för mig, tröttnar snabbt om jag tvingas lira med "fula" spells¨bara för de är "bäst". Så jag har hellre en build som inte är "perfekt" men om den är "ok" och sakerna man kastar ser coolare ut, kan jag kompromissa utan problem, roligare i längden. Är fire meningslöst kan jag förstås byta build, inget är skrivet i sten men de spellsen känns köttigast. Kan tilläggas att min toughness inte är den bästa men tror att bättre gear kan göra mycket för att hjälpa till där. Har ju ingen defensiv spell som det ser ut nu, om inte black hole kan räknas som en "mini" CC.

-----------------Min "rotation"------------------
Försöker satsa på att dra meteoren där det är trångt med fiender, mitt i en elite pack t.ex. och sen black hole på samma ställe för att fler ska ska träffas av den. Sen spammar jag arcane orb och inväntar nästa salva från meteor osv. Bygger alltid upp arcane dynamo innan jag drar meteoren förstås för att den ska göra maximal skada.

När de är på CD försöker jag bygga upp arcane dynamo när jag får slut på arcane power enbart, spammar bara arcane orb annars utan den. Oklart om detta är bra men känns som att det i längden ger mer skada. Signaturattacken kan tilläggas gör sjuk skada enbart den, så ibland är det bättre att spamma den lite för att få upp Arcane Dynamo stacks.

När salvan är redo bygger jag upp Arcane Dynamo och gör samma sak igen. Oftast sparar jag meteoren så jag vet att jag har den om jag stöter på elite packs, arcane orb brukar räcka för vanliga packs med trash även om större fiender ibland kräver lite mer övertalan för att slänga in handduken.
------------------------------------------------------

Kan nämnas att jag aldrig lirar public med randoms, alla stressar så förbannat och allt ska vara helt optimerat för snabb slakt. Tröttnade direkt när jag testade på min DH, lirar hellre ensam eller med mina polare när de är inne så vi kan köra i vårt tempo. Men det är klart att man försöker rensa så snabbt som möjligt, men som sagt, kanske inte i nivå med jägarna i public play som enbart är ute efter clearing speed. Ger kanske mindre gear, ja, men jag har i alla fall kul när jag lirar.

Så, som sagt, någon som kan Wizard som tror att min build funkar eller borde jag tänka om? Några tips på förändringar jag kanske borde fundera på?
  • 0
Tycker att expansionen är riktigt bra, synd att jag inte förstod att första också var bra när det släpptes
i'll Be Back
  • 0
Undrar om det kommer komma en till expansion? Spoiler:Slutet i Act V lägger i alla fall upp för en fortsättning. Men i vilken form (expansion eller Diablo IV) vet jag inte. Någon som har några tankar?
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
Undrar om det kommer komma en till expansion? Någon som har några tankar?


Har hört att blizzard sagt att de ska göra "minst en" expansion eller något i den stilen. Får väl se om de gör någon mer, kanske beror på hur pass många som köper och spelar RoS antar jag?

De kanske inte avvaktar lika länge till Diablo 4 istället för att göra fler expansioner också. Spontant har jag svårt att se hur de kan få in en ny klass i spelet t.ex. mest därför jag har svårt att se ytterligare expansioner till trean. Känns som att de nuvarande klasserna fyller upp det mesta nästan. Men ni kanske har några bra tankar kring vad för klass/klasser de kan ha med i en eventuell expansion?

Assassin funkar ju säkerligen inte t.ex. pga munkarna, Amazon är väl typ upptaget av Demon Hunters, Sorcerer är Wizard och barb är...barb. Cusadern tog Paladinens plats och Witch Doctorn tog typ Necromanens plats då de håller på med andar, död osv. Är druiden kvar, typ den enda från tvåan som känns det minsta aktuell och fri från lån in i trean. De har ju inspirerats av klasserna i tvåan när de gjorde dem i trean, det är ju uppenbart tycker jag iaf.

Personligen ser jag gärna en assassin-aktig klass faktiskt. Känns som att det finns plats för det. Munkarna är mer inriktade på magier även om de har lite slag också, så en klass som känns som Demon hunter när det kommer till smidighet och mobilitet, fast är melee orienterad helt enkelt. Sen får klassen i fråga hemskt gärna slåss med vapnen de håller i händerna i sina animationer *tittar argt på munk klassen som föredrar händerna framför sina svincoola vapen som istället hamnar i hölstret/hänger på ryggen medan de slåss*.

Det är mitt önskemål iaf
  • 0
Citerar Zem1an:
Citerar Exicutor:Undrar om det kommer komma en till expansion? Någon som har några tankar?

Har hört att blizzard sagt att de ska göra "minst en" expansion eller något i den stilen. Får väl se om de gör någon mer, kanske beror på hur pass många som köper och spelar RoS antar jag?

De kanske inte avvaktar lika länge till Diablo 4 istället för att göra fler expansioner också. Spontant har jag svårt att se hur de kan få in en ny klass i spelet t.ex. mest därför jag har svårt att se ytterligare expansioner till trean. Känns som att de nuvarande klasserna fyller upp det mesta nästan. Men ni kanske har några bra tankar kring vad för klass/klasser de kan ha med i en eventuell expansion?

Assassin funkar ju säkerligen inte t.ex. pga munkarna, Amazon är väl typ upptaget av Demon Hunters, Sorcerer är Wizard och barb är...barb. Cusadern tog Paladinens plats och Witch Doctorn tog typ Necromanens plats då de håller på med andar, död osv. Är druiden kvar, typ den enda från tvåan som känns det minsta aktuell och fri från lån in i trean. De har ju inspirerats av klasserna i tvåan när de gjorde dem i trean, det är ju uppenbart tycker jag iaf.

Personligen ser jag gärna en assassin-aktig klass faktiskt. Känns som att det finns plats för det. Munkarna är mer inriktade på magier även om de har lite slag också, så en klass som känns som Demon hunter när det kommer till smidighet och mobilitet, fast är melee orienterad helt enkelt. Sen får klassen i fråga hemskt gärna slåss med vapnen de håller i händerna i sina animationer *tittar argt på munk klassen som föredrar händerna framför sina svincoola vapen som istället hamnar i hölstret/hänger på ryggen medan de slåss*.

Det är mitt önskemål iaf


Intressant läsning! Jag håller med dig. En assassin-aktig klass skulle definitivt vara intressant. Men som du nämner, så tror jag att en druid-liknande klass är nästa logiska steg vid en eventuell expansion. Druiden var för övrigt min favorit från tvåan (tror jag, necromancern var underbar också...).
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!