Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Citerar Siberia:
Förbannade servrar är nere *sparkar in dörr*.


Jag hade tänkt spela hela förmiddagen när jag vaknade i morse. Tji fick jag.
  • 0
Servarna borde vara uppe nuuuu :l.


JAAA. De är uppe. Och de har äntligen, äntligeeeen implementerat AA.
Tror jag.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Vad är AA?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Vad är AA?


Kantutjämning. Fanns tydligen med i Betan, men sedan slutade den fungera.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Aha, är det något man måste aktivera i grafikinställningarna?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Aha, är det något man måste aktivera i grafikinställningarna?



Ja, självfallet. AA är normalt sett ett av de tyngsta alternativen och därmed vore det lite dumt att tvinga det på folk.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
OK, hade jag ingen aning om. Lika bra att fråga.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Blev vän med en snubbe idag. Slutade med att han köpte utrustning åt mig för över 100.000 och Speeder Rank 2. Man tackar och bockar. Nu är man en Assassin på level 42 med bland annat mer än 10.000 hp. Yay.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
^Toyboy.
  • 0
Funderar på att köpa ytterligare ett exemplar så att jag ska kunna spela samtidigt som min bror. Då funderar jag på att göra ett digitalt köp. Finns på deras officiella hemsida, tror man skickades till Origin (något jag aldrig använt).

Då jag heller aldrig gjort att digitalt köp av ett spel förut så undrar jag om det är helt säkert? Jag vill inte lägga ut pengar och så ska det inte fungera.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Använd inte Origin, det värsta som finns.
  • 0
Origin är så säkert det kan bli så att säga (sidor blir hackade hit och dit ju). Däremot kan det ta rätt lång tid att faktiskt få spelet efter man köpt det, har man otur går det faktiskt snabbare att köpa i affär.

Om du inte sitter på 100Mb/s lina skulle jag definitivt rekommendera en riktig affär.
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Man behöver i alla fall inte har Origin igång för att spela, som med BF3.
  • 0
Citerar Wrench:
Använd inte Origin, det värsta som finns.


Inte sant. Origin är en jättebra tjänst med hyggliga priset. Alla mina spel - bortsett från Old Republic av någon konstig anledning - är köpte från Origin, ett program jag även använder till att starta spel, trots att jag inte behöver det.

Origin är inte sämre än Steam. Folk mytar bara.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Jag fattar inte heller varför Origin skulle vara så dåligt? Det är en nedladdningstjänst. Du laddar ner spelet, sedan behöver du inte använda det mer igen.

Tillagt 2012-02-23 13:25:
Fungerade prickfritt för mig när jag köpte SWTOR.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Origin är så säkert det kan bli så att säga (sidor blir hackade hit och dit ju). Däremot kan det ta rätt lång tid att faktiskt få spelet efter man köpt det, har man otur går det faktiskt snabbare att köpa i affär.

Om du inte sitter på 100Mb/s lina skulle jag definitivt rekommendera en riktig affär.


En snabb koll på bredbandskollen.se:
Ta emot filer: 98.83 Mbit/s
Skicka filer: 9.76

Sedan kan detta resultat såklart variera från gång till gång, men det är i närheten.

Men det kan väl inte ta så himla lång tid att dra ner?

För övrigt, angående Origin, så har jag aldrig använt det. Jag är enbart intresserad av att eventuellt köpa spelet digitalt, då var Origin ett alternativ (ge gärna andra, trovärdiga och pålitliga). Ska inte använda Origin till något annat än köpet.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Nådde precis Alderaan. Level 31. Det går bra nu, och vilken vacker planet!

Citerar Siberia:
Origin är inte sämre än Steam. Folk mytar bara.


Nu är det du som mytar. Det finns ingenting Origin gör bättre än Steam. Det är ett faktum snarare än ett påstående.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nu är det du som mytar. Det finns ingenting Origin gör bättre än Steam. Det är ett faktum snarare än ett påstående.



Jag sa inte att Origin är bättre, men inte sämre heller - bortsett från annorlunda spelutbud. Folk gnäller om spioneri och... mer? Jag hänger tyvärr inte med längre, men Origin har inte förtjänat det hat som det får, helt enkelt. Faktum.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Kanske är en aningen retarderad fråga detta, men eftersom jag och min bror redan äger ett exemplar av spelet, kan man inte bara köpa en cd-key då?

Kom ju på att jag lär väl inte ens behöva ladda ner spelet digitalt eftersom jag har ett ex av spelet hemma. Men man måste väl antagligen betala fullpris ändå?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
En snabb koll på bredbandskollen.se:
Ta emot filer: 98.83 Mbit/s
Skicka filer: 9.76

Sedan kan detta resultat såklart variera från gång till gång, men det är i närheten.

Men det kan väl inte ta så himla lång tid att dra ner?

För övrigt, angående Origin, så har jag aldrig använt det. Jag är enbart intresserad av att eventuellt köpa spelet digitalt, då var Origin ett alternativ (ge gärna andra, trovärdiga och pålitliga). Ska inte använda Origin till något annat än köpet.


Min old republic mapp är i dagsläget 19,6 gig. Räkna själv på hur lång tid det tar att tanka, däremot tog det lång tid för mig att få tillgång till spelet från att jag "beställde" det. beställde det vid 19 tiden och det blev inte upplåst förren nån gång på natten (efter 1).

Vill du köpa det från nätet så ser jag ingen anledning till att inte handla via origin mer än att det tog en jäkla tid för dem att aktivera mitt köp. Förhoppningsvis är det löst i dagsläget.

Allting handlar väll helt enkelt om man kan tanka ner spelet snabbare än vad det tar att springa ner till affären (och hur lat man är).
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar Narien:
Om du inte sitter på 100Mb/s lina skulle jag definitivt rekommendera en riktig affär.
Nu sitter han ju faktiskt bara på 98,83 Mbit/s...

Skit i vad de andra säger. Du ska ladda ner ett spel från en server. Slå på det när du går till jobbet/skolan och när du kommer hem bör det väl vara klart. Eller så går du till butiken och köper det. Svårare än så är det inte.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar ICApåse:
Kanske är en aningen retarderad fråga detta,
Retarderad har inte samma betydelse på svenska som på engelska. Retardera betyder bromsa in - i motsats till accelerera.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Retarderad har inte samma betydelse på svenska som på engelska. Retardera betyder bromsa in - i motsats till accelerera.


Det är ju då helt galet hur man alltid tycks få svar/kommentarer på annat än den faktiska frågan man ställer. Förstår mig inte på sådant alls.

För övrigt så enligt SAOL betyder retarderad "sent utvecklad". Man ger exemplet mentalt retarderad. I SAOB finns följande betydelse under retardera med exempel från 1947 och 1950.

Nuff said.

Uppskattar hädan efter att man försöker hålla sig till topic.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Kom ju på att jag lär väl inte ens behöva ladda ner spelet digitalt eftersom jag har ett ex av spelet hemma. Men man måste väl antagligen betala fullpris ändå?


Klart du måste. Hela spelet har du ju kunnat ladda ner gratis i och med betan för några månader sedan, i så fall hade det inte varit många som skulle få betala fullpris. Det är inte själva spelet du betalar för, utan en aktiv prenumeration som ger dig tillgång till att spela.

I värsta fall kan du installera spelet på båda era datorer och lira med samma account fast med olika karaktärer, dock kommer ni inte kunna lira samtidigt.
  • 0
OK, jag ber om ursäkt. Förlåt.
Nu har jag ätit middag så nu är jag inte lika grinig.

Men jag installerade Origins, laddade ner spelet och satte igång att spela. Jag tror det tog en dag (alltså 12 timmar) eller lite mer, att ladda ner alltihop. Det verkar vara vissa som inte fått spelet på en gång och det är ju dåligt men för min del damp det ner i mejlboxen i samma stund som jag tryckt på köpknappen...typ.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!