Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Citerar I:
Det var min plan, men jag funderade ju på vilken AC jag ska välja på vilken klass...


Ett sätt att tänka, är ju på följande vis:

En Jedi Knight lyser av godhet och gör allt för att skydda galaxen. (Guardian).
En Sith Warrior är ju mer "stfu and eat my lightsaber".

Detta tankesättet gör ju ingen skillnad egentligen, och jag vet att man kan göra en ond (darkside) Jedi och en god (lightside) Sith. Men det känns inte rätt för mig
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Körde en World Boss tour nu. Riktigt kul. Första gången för mig.
  • 0
Köpt spelet nu och kommit till level 10 med min Jedi Guardian och jävlar vad jag finner spelet underhållande. Jag kan förstå kritiken men är man ett Star wars fan så finns fan ingen risk att man blir besviken på det här
  • 0
Citerar Yeyyoo:
Köpt spelet nu och kommit till level 10 med min Jedi Guardian och jävlar vad jag finner spelet underhållande. Jag kan förstå kritiken men är man ett Star wars fan så finns fan ingen risk att man blir besviken på det här


Don't worry, 1-49 är spelet kul, kritiken som du pratar om, den börjar på 50.

Quote SWTOR forumet:
This game is all 1-50, with very little to keep you hooked once you've been 50 for a week or two.
  • 0
Körde en rätt rolig ops igår med ett gäng greker - The Infernal One (på normal). Inte direkt svår, men en av oss hade precis blivit lv 50 så han hade ganska medelmåttig utrustning. Jobbigt då en av bossfajterna innebar att varje gruppmedlem skulle duellera mot en NPC-miniboss.

Tillagt 2012-03-05 16:51:
Har för övrigt trixat och fixat med alla möjliga och omöjliga inställningar för att försöka få swtor att flyta bättre i PvP/Ilum men det är fan nästan hopplöst. Har ökat fps:en från 15-20 till 20-25 iaf. Jag börjar faktiskt tröttna.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Körde en rätt rolig ops igår med ett gäng greker - The Infernal One (på normal). Inte direkt svår, men en av oss hade precis blivit lv 50 så han hade ganska medelmåttig utrustning. Jobbigt då en av bossfajterna innebar att varje gruppmedlem skulle duellera mot en NPC-miniboss.


Fast, den är ju om möjligt ännu lättare än Pylons. Vi hade för böveln ALLA fresh 50 ding gear när vi körde EV första gången, de är knappast en gear check.
  • 0
Citerar Ciriux:
Körde en World Boss tour nu. Riktigt kul. Första gången för mig.


Jag har fortfarande inte mött någon på riktigt. Råkade aktivera den på Taris, men blev söndermosad efter tre sekunder...

Och den gången jag och I skulle döda en World Boss, så var den inte där.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Fast, den är ju om möjligt ännu lättare än Pylons. Vi hade för böveln ALLA fresh 50 ding gear när vi körde EV första gången, de är knappast en gear check.
Han dog iaf gång på gång...kanske för att han använde AOE-attacker eller buffar.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Citerar JohnnyK:Fast, den är ju om möjligt ännu lättare än Pylons. Vi hade för böveln ALLA fresh 50 ding gear när vi körde EV första gången, de är knappast en gear check. Han dog iaf gång på gång...kanske för att han använde AOE-attacker eller buffar.


Dunno, en sak som är säker är att han är extremt dålig iaf. Såg också ett par ha problem med de innan jag slutade, förstod aldrig varför.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Aaandy:
Jag har fortfarande inte mött någon på riktigt. Råkade aktivera den på Taris, men blev söndermosad efter tre sekunder...


Jag höll på att aktivera den en gång, men jag kom på vad det var och avbröt på direkten, som tur var.

Citerar Aaandy:
Och den gången jag och I skulle döda en World Boss, så var den inte där.


Just det, det var lite snopet.

Citerar JohnnyK:
This game is all 1-50, with very little to keep you hooked once you've been 50 for a week or two.


Jag har varit lvl 50 i en vecka eller så nu, och jag har haft kul, men inom någon vecka lär jag väl vilja spela något annat. Förmodligen ME3, men även en ny karaktär.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar JohnnyK:This game is all 1-50, with very little to keep you hooked once you've been 50 for a week or two.

Jag har varit lvl 50 i en vecka eller så nu, och jag har haft kul, men inom någon vecka lär jag väl vilja spela något annat. Förmodligen ME3, men även en ny karaktär.


Exactly.
  • 0
  • I
  • I
Citerar JohnnyK:
Exactly.


Dock så försöker de ju fylla på med lvl 50-innehåll, och man kan ju knappast klandra dem för att de prioriterade 1-50 i början av spelet då förhållandevis få har nått 50.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har fortfarande inte mött någon på riktigt. Råkade aktivera den på Taris, men blev söndermosad efter tre sekunder...

Och den gången jag och I skulle döda en World Boss, så var den inte där.


Taris-bossen är tuff trots sin ringa lvl. Sen alla adds som kommer också. Du säger också "du och I". Jag tar det som att ni var två personer? Ni måste vara typ 10 personer om ni ska döda en World Boss som är runt lvl 30. Går kanske med mindre men ni måste vara en ops-grupp i alla fall. Den högsta jag har mött var 35 tror jag och han hade över en miljon i hp.

Tror dom har 2 timmars respawn-tid också.
  • 0
Men hur funkar det att vara så många? Man kan väl bara vara 4 i en grupp?

Är det någon som vet när servrarna går upp igen? Förstår aldrig tidszonerna...
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
I ett vanligt party kan man bara vara 4. I en opsgrupp kan man vara flera. Max 16 om jag inte tar fel. Dom är till för raids, World bosses, etc.
  • 0
Men gör man en ops grup då? Om man nu skulle vilja döda en world boss?
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar I:
Citerar JohnnyK:Exactly.

Dock så försöker de ju fylla på med lvl 50-innehåll, och man kan ju knappast klandra dem för att de prioriterade 1-50 i början av spelet då förhållandevis få har nått 50.


Släpp spelet när de har nog content? Folk slutar i MASSOR på grund av att spelupplevelsen på 50 är skit, vissa kanske kommer tillbaka, men många kommer inte ge spelet en andra chans, de är förmodligen EAs fel, som rushade ut ett spel i juletid, när mer eller mindre alla säger att spelet borde varit i beta säkert 1-2 månader till.

Tycker de är roligt med folk som skriver: "Men WoW hade ju bara UBRS/LBRS/Scholo/Strath vid release!", SWTOR konkurrerar inte med WoW för 7 år sedan, de konkurrerar med WoW idag. Är inte spel upplevelsen bättre i SWTOR (eller något annat MMORPG/spel) än något annat, you should probably play something else.
  • 0
Nu finns det möjlighet att bjuda in tre kompisar som kan få testa spelet gratis i en vecka!


Lite om nästa större patch (och vad som kommer sen)

Game update 1.2 - Legacy will have a new Operation, Explosive Conflict, that will prove more difficult than current Operations.

Game update 1.2 will also bring a new Flashpoint, Lost Island. In 1.3, we will also be introducing Group Finder.

In 1.2, we will also be making orange gear more viable in end-game and removing the Destined Loot system from Normal mode Operations.

With the Legacy system, we will be introducing a "Family Tree" and Legacy global unlocks.

For Roleplayers, we will be introducing chat bubbles, server-wide limited time events, and less "static" worlds.

Upcoming guild features will include a guild calendar, guild emblems, guild advertisement, guild capital ships, and guild progression

In game update 1.2, we will be introducing new daily missions, high res textures, and the "Unify to Chest" feature will be returning.

We will now be discussing PvP! In game update 1.2, we will be introducing another same faction warzone, Novare Coast!

In the future, we will be introducing same faction queuing to existing Warzones to reduce repeated Huttball queues.

In 1.2, we will also be introducing ranked PvP as well as new Warzone dailies and 18 new medals.

1.2 will also introduce a vote-kick system to remove inactive players from a Warzone and measures to prevent abuse of the system.

We will also be introducing a new tier of PvP gear, War Hero, in 1.2, as well as new lightsaber colors and PvP crafting.

We will also be redesigning Ilum to make it more fun and engaging as well as making minor changes to Outlaw's Den.

Finally, we are going to be addressing some concerns regarding mirror class balance and continue our efforts to get rid of exploiters.
  • 0
Inga grafikuppdateringar?

Tillagt 2012-03-06 17:18:
eller jag menar, optimera grafiken till spelet så att det flyter bättre i typ PvP och på Ilum.

Tillagt 2012-03-06 17:36:
För övrigt tycker jag, precis som tidigare, att innehållet räcker mer än väl hittills. Om man är så snabb att man levlar upp en level 50 på bara några veckor så kan man väl börja med en annan gubbe på motsatta sidan. Eller jaga datacrons eller spela lite PvP eller köra flashpointsen som faktiskt finns. Jag har spelat mycket SWTOR de senaste två månaderna (2-4 timmar per dag) och jag har haft gott om saker att göra hela tiden. Sedan att det finns hardcore-spelare (som spenderar hela sitt vakna liv i spelet) som tycker att det är lite futtigt med innehåll i "END-game"...ja, vad ska man säga. Det är ju bara bra att de tycker att det är för lite att göra i spelet så att de kan spendera tid på annat.

Själv har jag sedan jag köpte spelet (juldagen) lyckats levla upp en lv 50 sentinel, en lv 43 commando samt några lv 10-20s (operative, assassin, gunslinger, bounty hunter - för att se om deras storyline var bättre). Att jag spelade upp en republic-gubbe till var lite dumt. Skulle kört på min bounty hunter istället så jag hade sluppit levla i samma område två gånger.

Det som jag däremot har invändningar mot är att spelet är så fruktansvärt dåligt optimerat att, trots att man har en hyffsat bra speldator, laggar som aldrig förr i PvP-warzone och att jag behöver köra på lägsta grafikinställningar i allmänhet. Det och att det inte finns en LFG-kö för flashpoints och operatives. För jag hade gärna velat spela fler flashpoints men det är grymt svårt att hitta en grupp.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Inga grafikuppdateringar?

Tillagt 2012-03-06 17:18:
eller jag menar, optimera grafiken till spelet så att det flyter bättre i typ PvP och på Ilum.

Tillagt 2012-03-06 17:36:
För övrigt tycker jag, precis som tidigare, att innehållet räcker mer än väl hittills. Om man är så snabb att man levlar upp en level 50 på bara några veckor så kan man väl börja med en annan gubbe på motsatta sidan. Eller jaga datacrons eller spela lite PvP eller köra flashpointsen som faktiskt finns. Jag har spelat mycket SWTOR de senaste två månaderna (2-4 timmar per dag) och jag har haft gott om saker att göra hela tiden. Sedan att det finns hardcore-spelare (som spenderar hela sitt vakna liv i spelet) som tycker att det är lite futtigt med innehåll i "END-game"...ja, vad ska man säga. Det är ju bara bra att de tycker att det är för lite att göra i spelet så att de kan spendera tid på annat.

Själv har jag sedan jag köpte spelet (juldagen) lyckats levla upp en lv 50 sentinel, en lv 43 commando samt några lv 10-20s (operative, assassin, gunslinger, bounty hunter - för att se om deras storyline var bättre). Att jag spelade upp en republic-gubbe till var lite dumt. Skulle kört på min bounty hunter istället så jag hade sluppit levla i samma område två gånger.

Det som jag däremot har invändningar mot är att spelet är så fruktansvärt dåligt optimerat att, trots att man har en hyffsat bra speldator, laggar som aldrig förr i PvP-warzone och att jag behöver köra på lägsta grafikinställningar i allmänhet. Det och att det inte finns en LFG-kö för flashpoints och operatives. För jag hade gärna velat spela fler flashpoints men det är grymt svårt att hitta en grupp.


Nog med kontent? Ja, förmodligen. Kontent med någon utmaning alls? Nope.

Om allt blir implanterat som Bioware lovat, kan de bli riktigt bra, jag har dock gett SWTOR min chans och kommer aldrig röra det igen, men vad de lovar låter bra, riktigt synd att det inte fanns med vid launch.
  • 0
Citerar Ciriux:
Taris-bossen är tuff trots sin ringa lvl. Sen alla adds som kommer också. Du säger också "du och I". Jag tar det som att ni var två personer? Ni måste vara typ 10 personer om ni ska döda en World Boss som är runt lvl 30. Går kanske med mindre men ni måste vara en ops-grupp i alla fall. Den högsta jag har mött var 35 tror jag och han hade över en miljon i hp.

Tror dom har 2 timmars respawn-tid också.


Det var en tidig World Boss, I är han på sidan och var då level 48. Jag var runt 30. Frågan är hur vi tänkte vi skulle klara den egentligen, men vi ville nog bara testa på hur det var. Eller jag ville det åtminstone.
  • 0
  • I
  • I
Citerar JohnnyK:
Släpp spelet när de har nog content? Folk slutar i MASSOR på grund av att spelupplevelsen på 50 är skit, vissa kanske kommer tillbaka, men många kommer inte ge spelet en andra chans, de är förmodligen EAs fel, som rushade ut ett spel i juletid, när mer eller mindre alla säger att spelet borde varit i beta säkert 1-2 månader till.


Jag har inte hört talas om så många som har slutat spela.

Citerar Aaandy:
Det var en tidig World Boss, I är han på sidan och var då level 48. Jag var runt 30. Frågan är hur vi tänkte vi skulle klara den egentligen, men vi ville nog bara testa på hur det var. Eller jag ville det åtminstone.


Jag var också mest nyfiken, men jag vet verkligen inte hur det skulle ha gått.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar JohnnyK läpp spelet när de har nog content? Folk slutar i MASSOR på grund av att spelupplevelsen på 50 är skit, vissa kanske kommer tillbaka, men många kommer inte ge spelet en andra chans, de är förmodligen EAs fel, som rushade ut ett spel i juletid, när mer eller mindre alla säger att spelet borde varit i beta säkert 1-2 månader till.

Jag har inte hört talas om så många som har slutat spela.


Skojjar du? Folk SKRIKER ju efter server mergar. Om du vill kan jag säkert länka ett stort antal trådar från SWTOR forumet som handlar om folk som slutar/vill ha server merge för att deras servrar är döda (och vi snackar en majoritet av servrarna).
  • 0
  • I
  • I
Citerar JohnnyK:
Skojjar du? Folk SKRIKER ju efter server mergar. Om du vill kan jag säkert länka ett stort antal trådar från SWTOR forumet som handlar om folk som slutar/vill ha server merge för att deras servrar är döda (och vi snackar en majoritet av servrarna).


Men det är ju en helt annan fråga. Större servrar hade visserligen varit trevligt, men jag vet inte hur väl det egentligen skulle fungera.

Tillagt 2012-03-06 22:20:
Dessutom har de tydligen sagt att man ska få flytta karaktärer mellan servrar.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar JohnnyK kojjar du? Folk SKRIKER ju efter server mergar. Om du vill kan jag säkert länka ett stort antal trådar från SWTOR forumet som handlar om folk som slutar/vill ha server merge för att deras servrar är döda (och vi snackar en majoritet av servrarna).

Men det är ju en helt annan fråga. Större servrar hade visserligen varit trevligt, men jag vet inte hur väl det egentligen skulle fungera.

Tillagt 2012-03-06 22:20:
Dessutom har de tydligen sagt att man ska få flytta karaktärer mellan servrar.


Yepp, som sagt, allt de lovat nu låter riktigt bra, kan de få ihop allt, göra lite utmanande endgame content för de lite mer hardcore spelarna, kan de blir riktigt bra.

Jag ber om ursäkt för mig negativa ton jag haft i ett antal inlägg, känns som om jag varit lite överdrivet negativ.

Ska gå tillbaka till att lurka o svara på frågor folk kan ha om HMs, Ops o Jedi sentinels.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!