Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


När kommer den då?
  • 0
Citerar Ciriux:
När kommer den då?


Slutet av mars har jag för mig.

Själv så spelar jag inget alls atm, väntar på patchen.
Orkar inte ens göra mina dailies, vilket jag verkligen borde eftersom jag inte är Battlemaster ännu på min Powertech. Ska bli kul med rated warzones dock, vi är det absolut bästa PvP-guildet på servern så jag är säker på att vi kommer ta rank 1. Fick dock höra att man bara kommer köa 4 pers som i vanliga warzones, hur fan tänkte BW där? Huttball är ju inga problem att carry'a, men Civil War och Voidstar är desto svårare då 4 idioter lätt kan sabba matchen.
  • 0
Citerar Aaandy:
Gillar att de gjort en trailer för uppdateringen.


Ja, nästan gulligt

Tillagt 2012-03-09 16:06:
Citerar JohnnyK:
Operations ska vara lätta på normal, hyffsade på hard, och svår på nightmare, Bioware verkar göra som Blizzard med att alla ska få se all content på alla svårighetsgrader, vilket jag tycker är fel.

Enligt mig (och mer eller mindra alla hardcore spelare) ska inte alla kunna farma Nightmare mode, de ska krävas mer skill och dedication. Nu har de ju lovat att nästa operation ska vara såvrare, så man kan ju hoppas att så är fallet.


Håller med. Jag har aldrig varit en hardcore-wow-spelare men om det är så illa som du säger så blir man besviken. Är det nightmare så ska det vara bra jävla svårt. Riktigt riktigt svårt. Det finns ingenting som säger att alla ska få tillgång till allt i spelet. Det verkar vara lite samma med PvP (vilket de ändrat en smula nu). Det borde finnas fler mellanlägen på utrustningarna och en del utrustning som är kopiöst svår att få. Spelar man bra och seriöst så borde man bli belönad för det. Det var en av anledningarna till att jag tyckte WoW blev så fruktansvärt dåligt (det och att jag spelade mig less på det). Swtor har lite sådana tendenser. Det får inte bli värre. De borde dessutom ha gjort varje fight viktigare istället för att man springer och matar ner gubbar.

Det här är väl en av anledningarna till att jag inte hittar en grupp på normala lv 50 flashpoints antar jag...


Citerar I:
Jag brukar göra de flesta uppdrag man får, men bonus-serier hoppar jag alltid över, för när jag väl är klar med class quest och planetserien så brukar jag känna mig rätt färdig med planeten.


Mmm, det tog som sagt ett tag för mig att fatta att jag inte skulle ta varenda quest (undrar var jag fick det ifrån?). Är man smart så tar man några quest och sparar resten till en framtida gubbe. Som det blev nu så spelade man sig ordentligt trött på en planet och blev överlevlad. Blev nästan lite tvångsmässigt att man skulle göra klart alla uppdrag på planeten. Ironiskt nog så insåg jag att det enda uppdrag jag inte gjorde klar på Tatooine var huvuduppdraget...

En annan nackdel med uppdragen är att man åtminstone borde kunna få en liten inblick om vilken belöning man kommer få (så man kan göra en bedömning om uppdraget är värt att göra)...men det är väl det som ska göra det lite spännande också kanske.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Haha, precis. Bounty hunter har cool story också. Tråkigast hittils är nog min mains storyline (jedi sentinel). Jedisarna är så himla präktiga att det blir lite för mycket ibland.


Citerar I:
Citerar JohnnyK:Förstår inte whinet på Jedi knight storyn, tyckte faktiskt den va riktigt kul. Speciellt Lv 40+ blev den riktigt intressant.

Vi talar om Jedi Consular, inte Knight.
  • 0
Hardmode och Nightmare operations är dock tillräckligt svåra för den genomsnittlige MMO-spelaren skulle jag nog vilja påstå. Det är snarare de som är vana vid samma svårighetsgrad som finnes i Heroic raids i WoW som blir besvikna.
  • 0
Citerar Wrench:
Hardmode och Nightmare operations är dock tillräckligt svåra för den genomsnittlige MMO-spelaren skulle jag nog vilja påstå. Det är snarare de som är vana vid samma svårighetsgrad som finnes i Heroic raids i WoW som blir besvikna.


En genomsnitts MMO-spelaren en 10 årig "klickare"?

Har en kompis som är riktigt riktigt usel, som PuGade båda operations på HardMode ca 2 veckor efter han dingat 50, I do not approve of that.
  • 0
Citerar JohnnyK:
En genomsnitts MMO-spelaren en 10 årig "klickare"?


Du överskattar majoriteten utav spelarna. Testa joina en EV PUG och se hur det går, 99% säker att ni lyckas whipa på normal.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar JohnnyK:En genomsnitts MMO-spelaren en 10 årig "klickare"?

Du överskattar majoriteten utav spelarna. Testa joina en EV-vault PUG och se hur det går, 99% säker att ni lyckas whipa på normal.


Stängde, som jag sagt innan i tråden, mitt account för ca 2 månader sedan, men när jag spelade så pugade jag, och 9 av de andra som dingade 50 först på servern EV normal. Ett par wipes på Infernal One, det var allt. EV normal är BRUTALT LÄTT, ett skämt, man kan utan problem gå dit i Lv 40 greens/oranges/blues och klara hela raiden.

Jag vet att majoriteten av alla MMO spelare är helt värdelösa, men jag har sett folk utan några skills alls springa runt i Rakata gear i SWTOR.

Kassa spelare ska spela Normal, lite bättre Hard, och de som är riktigt bra Nightmare. Alla får se all content, men rewards är baserade på skills och dedication.
  • 0
Själv slutar jag aldrig förvånas över hur usla de flesta andra spelarna är, lirar iofs inte PvE men i PvP så känns det som ett new low varje gång man lirar en warzone.
  • 0
Citerar Wrench:
Själv slutar jag aldrig förvånas över hur usla de flesta andra spelarna är, lirar iofs inte PvE men i PvP så känns det som ett new low varje gång man lirar en warzone.


SWTOR är dock ett casual spel. De flesta hardcore spelarna från "top guilderna" (om man nu kan kalla dem de) har slutat, ett par av dem har jag sett leta folk på TERA forumet.

Om de fortsätter som casual spel, är de på ganska bra nivå, men de ger en klar spark i baken till alla spelare som är lite tävlingsinriktade.
  • 0
Citerar Wrench:
Du överskattar majoriteten utav spelarna. Testa joina en EV PUG och se hur det går, 99% säker att ni lyckas whipa på normal.


Vi "whipade" när vi körde EV Normal. Då var det bara jag som inte var från samma guild. Visserligen var det på The Infernal One vi gav upp, delvis för att det var för sént men ändå. Det var inte överdrivet lätt tycker jag, men visst hade det kunna varit svårare. Vi dog på ett par andra bossar innan vi tog dem också.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Vi whipade också på EV normal ett antal gånger första gången vi var där.
Tror jag skrev om det förut men på andra bossen så disconnectade vår tank så bossen stod ute i lavan i ett par minuter utan att vi kunde nå honom, så han enragade och dödade oss. På näst sista bossen så var en spelare buggad så han fick debuffen som gör att han inte kunde skada sin mob överhuvudtaget, vi försökte om och om igen i tron om att han trots anvisningar ändå använda någon slags AoE, eller hade någon slags talent som hjälpte oss andra. Dock så fungerade det felfritt efter att han reloggat. På sista bossen var vi rejält trötta och då de flesta skulle jobba dagen efter så ville vi bara få det överstökat. Lyckades till och med whipa på plattformarna av någon anledning, något som numera anses omöjligt med tanke på hur lång tid man har på sig att hoppa vidare till nästa. Mestadels får man ju stå och vänta i vad som känns som en evighet på att en ny plattform ska trilla ner.

Dock så 6-mannade vi skiten med 1 healer nästa gång vi gjorde den, så vår trötthet och "ovilja" att spendera massa tid med PvE var nog det som satte käppar i hjulet för oss. Numera kör vi igenom Karaggas och EV på Nightmare lite då och då när folk har lust så att vi kan få lite gear att plocka bra mods ur. Själv anser jag att sista bossen i EV är den enda som är det minsta svår. Iofs är han väldigt lätt nu när våran tank är snortight på att placera honom, han hade nämligen lite problem med det under de första rundorna.

Så om ett hardcore PvP-guild med oerfarna PvE-spelare kan ta sig igenom det som ska vara det svåraste i PvE-väg så anser jag definitivt att någonting är fel.
De som faktist fokuserar på PvE lär ju ha tröttnat veckan efter att de clearat opsen på Nightmare mode. Men jag står fast vid att det nog ändå är tillräckligt svårt för den genomsnittlige spelaren, men den genomsnittlige spelaren är inte menad att spela på Nightmare mode.

Kan väl inte annat än hoppas att den nya operationen är märkbart svårare, inte för att det kommer påverka oss särskilt mycket. Vi vill ju egentligen bara ha gratis mods för vårat PvP gear. De flesta hardcore-spelarna på min server iaf har tagit en paus fram till 1.2, de flesta som kör nuförtiden loggar bara in då och då för att göra sina dailies, mig inklusive.
  • 0
*Fixat*
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Vad är fixat?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Vad är fixat?


Mitt problem.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Wrench:
Kan väl inte annat än hoppas att den nya operationen är märkbart svårare, inte för att det kommer påverka oss särskilt mycket. Vi vill ju egentligen bara ha gratis mods för vårat PvP gear. De flesta hardcore-spelarna på min server iaf har tagit en paus fram till 1.2, de flesta som kör nuförtiden loggar bara in då och då för att göra sina dailies, mig inklusive.


Nästa operation kommer sätta tonen för spelet. Är den för lätt kan BW vinka hejdå till mer eller mindre alla skillade/hardcore PvE spelare.
  • 0
vart kan man köpa crystals till sitt lightsaber?
  • 0
Du kan antingen göra egna genom Crew Skill - Artifice, eller så kan du köpa dem via Galactic Market där andra spelar säljer sina. Vet inte om det finns några ställen där du kan köpa kristaller specifikt, men det kanske det gör?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar knutte123:
vart kan man köpa crystals till sitt lightsaber?


På din rymdflotta. Vissa vendors säljer. Dyra dock.
  • 0
Finns det någon vänlig själ här ute i cyberspace som kan tänka sig hjälpa mig att få tag i ett trialpass på 7 dagar? Känner ingen som har spelet och man vill ju inte köpa grisen i säcken PM mig om svar

Tack på förhand alla gamers!
  • 0
skulle med uppskatta detta pma mig
med om någon skulle känna sig generös
"Hello. It's nice to meet you. Who can I hide you from today?"
  • 0
Nu till helgen så kan alla ni som vill testa Star Wars göra det gratis då de har en speciell gratis helg:

http://www.swtor.com/news/news-article/20120313-0

Today we are excited to announce the Star Wars™: The Old Republic™ Weekend Pass Free* Trial. Now for a limited time, you will be able to live out your very own Star Wars™ saga with thousands of other players for free! With the Star Wars: The Old Republic Weekend Pass Free Trial, individuals who don't already have a previously-active Star Wars: The Old Republic account will be allowed to see a portion of what the game has to offer, free of charge, with no payment method required, for up to four days!

Individuals who take part in the Weekend Pass will be able to experience the opening adventures of each of the eight character classes in the game, exploring both their Origin World and their faction's Capital World. Additionally, Weekend Pass players will have the chance to face off against other players in PvP Warzones, or join up with friends and play through a couple of early faction-specific Flashpoints in the game, The Esseles and The Black Talon.

The Weekend Pass Free Trial opens Thursday, March 15th, 12:01AM CT / 5:01AM GMT and ends on Monday, March 19th at 2:00AM CT / 7:00AM GMT. To learn more, visit www.StarWarsTheOldRepublic.com/weekendpass and come back on March 15th to create your account, download the game, and begin your free trial!
  • 0
tack för infon Akahz mycket uppskattat!
"Hello. It's nice to meet you. Who can I hide you from today?"
  • 0
Ny gratishelg börjar imorgon.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!