Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Nu är det äntligen bekräftat!
Bioware håller på med ett Star Wars MMO, Star Wars: The Old Republic!
Det blir tydligen som en uppföljare för kotOR spelen. (Enligt James Ohlen)

Nu har jag ej hittat så mycket information om tråden, men mer information kan man hitta HÄR, och det finns ännu mer information HÄR .

Det sägs att ett liknande "heroes" systemet som finns i Guild Wars Nightfall ska komma i det kommande The Old Republic.

Lite information om spelet från Gamespot, angående hur mycket story spelet har.
Citerar Gamespot:
Now, as lead designer of The Old Republic, he is overseeing what he isn't afraid to say is BioWare's most ambitious project ever.

"The biggest challenge for this game is the sheer amount of content you have to create," boasted Ohlen. "This is a HUGE game. Just to give you an idea of how huge this game is, we were taking a look at it, and it has more story content than every single other BioWare game that's come before put together. That would mean Baldur's Gate, Baldur's Gate II, Neverwinter Nights, Neverwinter Nights II, Knights of the Old Republic, Knights of the Old Republic II, Jade Empire, Mass Effect--and all the expansions." Currently, the Old Republic has 12 full-time staff writers who are "cranking out" content, some for as long as two years.


Detta MMO kommer ha två "factions".
The Galactic Republic och The Sith Empire .
Mer information om det:
Citerar Daniel Erickson:
"Light Side and Dark Side is not the same as faction. In the original KOTOR, you could be Dark Side, even though you worked for the Republic. Here, just because you're in the Empire [faction], doesn't mean you have be Dark Side. You can play as the good guy in the bad place trying to do good things or the bad guy in the good place trying to do bad things."


Ännu mer information kan ni hitta i länkarna längre upp i inlägget.

Så vad tror ni? Tror ni att Bioware kommer göra ett bra jobb?
Här kan ni förstås diskutera om det kommande Star Wars: The Old Republic! Med tanke på att jag ej har så mycket information och inte kan hitta mer än vad jag hittat i GR's sida och Gamespot så kan jag inte skriva ett mer utförligt start inlägg.


Här är några bilder:
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
I'm too old to die young now.
  • 0
Jag hade hellre velat haft KOTOR III. Men nu när det här har blivit utannonserat så hoppas jag på att det blir riktigt bra. Och att det kan konkurrera med WAR och WOW. För det kan ju bli riktigt bra om dem gör det rätt. Hoppas!
All things either good or ungood
  • 0
Citerar Coffec:
Jag hade hellre velat haft KOTOR III.

Jo, jag kan säga exakt samma sak. Ett kotOR III vore nog mycket grymmare...
Men hoppas detta MMO blir riktigt bra iaf! Vill gärna se att dom gör det på ett sätt så man undviker att göra repetiva saker.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Vill gärna se att dom gör det på ett sätt så man undviker att göra repetiva saker om och om igen.


Jo ska dem göra ett MMO så ska det verkligen göras på rätt sett. Jag vill inte se en massa uppdrag som bara går ut på att döda ett visst antal fiender eller en massa samlar quest. Men blir detta någorlunda bra så blir det nog att jag testar en månad eller två.
All things either good or ungood
  • 0
Här finns betydligt mer information http://www.gamespot.com/news/6199726.html?tag=topslot;img;1

Kolla på deras forum också samt Gamespots intervjuv

Själv tror jag det blir grymt. Men jag undrar varför den kommer inte till 360? Nu är det väl 0%chans att dom gör snygg grafik

Men dom sa att det ska finnas singel-player läge
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Coffec:
Men blir detta någorlunda bra så blir det nog att jag testar en månad eller två.

Läste faktiskt någonstans att detta MMO kommer ha handling med! Tror det va i Loading.se jag läste det. (Någon snubbe hade gjort en tråd om det).
Nej, jag läser inte Loading tidningen, men jag sökte efter mer information och hittade sidan och tänkte att jag kunde se vad dom hade skrivit.
Får hoppas att det är sant, för jag vill verkligen se att det första kotOR spelets historia fortsätter lite.

Skulle vara coolt om dom fixade en bra story i spelet, även om det är ett MMO.
Som i Guild Wars. Där har man ett MMO, med story.


Citerar daniel_1995:
Här finns betydligt mer information http://www.gamespot.com/news/6199726.html?tag=topslot;img;1

Kolla på deras forum också samt Gamespots intervjuv

Själv tror jag det blir grymt. Men jag undrar varför den kommer inte till 360? Nu är det väl 0%chans att dom gör snygg grafik

Men dom sa att det ska finnas singel-player läge

Tack för länken daniel_1995! Ska försöka få med ännu mer information i startinlägget
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Skulle vara coolt om dom fixade en bra story i spelet, även om det är ett MMO.
Som i Guild Wars. Där har man ett MMO, med story.


det hoppas jag med, för har det en bra story lär jag köpa det.
Never give up, never surrender.
  • 0
Kotor's finns det nog av, nu ere dags för Bioware att visa vad de kan inom MMO-genren.
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Bilderna var ju fasansfullt tråkiga. Hopplös design.
  • 0
de där är bara prototyp modeller, det vill säga bara för att visa stridernas funktioner och motor, förhoppningsvis
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Bilderna var ju fasansfullt tråkiga. Hopplös design.

Spelet är inte klart än, och många tror det kommer ut 2010. Vänta ett till tag så kommer du få se förmodligen bättre grafik.
Detta är bara något litet för att visas upp hittills.
Du skulle nog se ut såhär " " om du såg dom första bilderna från Guild Wars, och sedan dom bilderna som kom efter att man hade fixat allt
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Kotor's finns det nog av, nu ere dags för Bioware att visa vad de kan inom MMO-genren.


Det ligger faktiskt något i det du säger. Men jag hoppas det ligger kvar på Xboxen och inte går över till data. Ett MMO över Xbox Live hade varit coolt och samtidigt revolutionerande. Om Xbox Live är redo för det ännu är däremot en sak att diskutera..
Live by the creed!
  • 0
Citerar Possut:
Det ligger faktiskt något i det du säger. Men jag hoppas det ligger kvar på Xboxen och inte går över till data. Ett MMO över Xbox Live hade varit coolt och samtidigt revolutionerande. Om Xbox Live är redo för det ännu är däremot en sak att diskutera..

Det står att det bara kommer komma ut till PC, men man vet aldrig. Dom kanske ändrar på sig ^^
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Possut:
Det står att det bara kommer komma ut till PC, men man vet aldrig. Dom kanske ändrar på sig ^^


Sorgligt att det bara kommer till PC. KotoR är ju kult till Xbox Men jag antar att Nästa Xbox (1080??) och förmodligen nästa PS (4) kommer kunna köra MMO på, vilket jag gärna ser...
Live by the creed!
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Bilderna var ju fasansfullt tråkiga. Hopplös design.


Håller helt klart med!
Dock är jag fortfarande väldigt intresserad och hoppas verkligen att Bioware lyckas med detta.

Citerar Possut:
Det ligger faktiskt något i det du säger. Men jag hoppas det ligger kvar på Xboxen och inte går över till data. Ett MMO över Xbox Live hade varit coolt och samtidigt revolutionerande. Om Xbox Live är redo för det ännu är däremot en sak att diskutera..


Finns faktiskt ett par MMO redan ute till 360 och Age of Conan samt Champions Online är två andra kommande till 360.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Citerar Al Za3eem:
Age of Conan kommer till Xbox360


snälla ge mig en länk som bekräftar det haha.. Det kommer lätt bli ett köp i sånna fall
Live by the creed!
  • 0
Faktiskt, tvivlar på att Conan klarar det.
Men vet inte hur det går
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Tror det kan bli bra eftersom att jag gillade KOTOR väldigt mycket
  • 0
Citerar Lanan:
Faktiskt, tvivlar på att Conan klarar det.
Men vet inte hur det går


Iochförsig undrar man om det blir samma sorts spel, men tanken på MMO över Xbox360 är underbar...
Live by the creed!
  • 0
Jag hoppas det blir lite som SW:TFU jag vet att det är en helt annan spelstil men ändå.
  • 0
Som jag förstått det så kommer det finnas klasser som inte kommer kunna utnyttja kraften. Ska då bli intressant att se hur Bioware valt att balansera det hela, då det onekligen känns som om man är lite dödligare som Jedi eller dylikt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Som jag förstått det så kommer det finnas klasser som inte kommer kunna utnyttja kraften. Ska då bli intressant att se hur Bioware valt att balansera det hela, då det onekligen känns som om man är lite dödligare som Jedi eller dylikt.


jag hoppas det blir som i star wars galaxies där man var tvungen att kämpa lite innan man kunde träna sig till en Jedi riddare. för annars kommer ju alla springa runt som Jedi/Sith.
Never give up, never surrender.
  • 0
Citerar Wot Karden:
Citerar torbli79:
Som jag förstått det så kommer det finnas klasser som inte kommer kunna utnyttja kraften. Ska då bli intressant att se hur Bioware valt att balansera det hela, då det onekligen känns som om man är lite dödligare som Jedi eller dylikt.


jag hoppas det blir som i star wars galaxies där man var tvungen att kämpa lite innan man kunde träna sig till en Jedi riddare. för annars kommer ju alla springa runt som Jedi/Sith.


Den biten tror jag faktiskt Bioware kommer ta efter.
Jedi's borde ta lång tid på sig innan de ens får tillgång till lightsaber, och kraften ska vara något få utvalda men långt utvecklade spelare får uppleva för att man ska känna att man har ett mål.
Blir det något likt SW:Galaxies ser ni mig som Bounty Hunter.
Basta!
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Citerar Lanan:
Blir det något likt SW:Galaxies ser ni mig som Bounty Hunter.


Boba Fett here I come .
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Lanan:
Den biten tror jag faktiskt Bioware kommer ta efter.

Det tror jag med.
Man kan även kolla på kotOR spelen. Man är förstås ingen Jedi från hela början. Man börjar väldigt enkelt med olika laservapen och annat. Men man stöter inte på någon jedi direkt... men ja, ni förstår nog vad jag menar. Man kommer nog få en helt vanlig start och sedan kunna få chansen att välja om man vill bli Sith/Jedi.
Gillar idén att man ska kunna vara på imperiets sida och ändå vara god.
Det betyder att man kan försöka sabotera för imperiet då man är där för att hjälpa republiken. Väldigt intressant idé, och det låter sjukt roligt! Tänk er att man samlas flera vänner och bara saboterar för någon av sidorna! Fast skulle bli väldigt tråkigt om ALLA gjorde det
Då skulle det helt enkelt bara vara Siths på republikens sida som saboterar där, o Jedis på imperiets sida som saboterar.
I'm too old to die young now.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!